Wegen Yellowstone NP eind september.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

Ik dwaal nu flink af van Yellowstone en het onderwerp overigens, maar zie dat er nog wel dat Wawona Campground nog beschikbaar is RV <35 ft. voor 1 dag dat wij in Yosemite zijn. Dat verbaasd me wel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

Er kunnen altijd annuleringen zijn. En Wawona is geen vallei natuurlijk maar toch niet gek. Heb je het al gereserveerd?
Je zit er goed voor de Mariposa Grove.

Ik heb geen idee hoe snel Crane Flat gaat. Daarom is het ook goed om op 15 juni te oefenen. Probeer dan bijvoorbeeld iets te reserveren voor 14 tot 17 september.
En nogmaals, het is niet 2 maanden van te voren maar op de 15e van de maand. Om 16.00 precies. Er is een topic over.

Hoe lang is jullie camper?

Marianne
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

Goed idee. Onze camper is 25 feet (Roadbear), dus prima qua lengte lijkt me.
Wat me trouwens opvalt zijn de check-in tijden: "Checkin (and checkout) time is noon on your arrival date. If you arrive after the ranger has left the campground, proceed directly to the campsite indicated on your reservation. (At Tuolumne Meadows Campground, check the kiosk to find out which campsite you're assigned to.) You must check in at the campground kiosk or the reservation office the next morning to ensure we know you're here. If you plan to arrive later than the arrival date on your reservation, please call the campground office number listed on your reservation paperwork. If we don't hear from you by noon after the first night on your reservation, and you have not checked in, you will forfeit your entire reservation."

Als ik het goed begrijp kan ik wel later komen dan 12:00 maar dan moet ik het van tevoren aangeven? En is jullie verwachting dat je dan prima om bijvoorbeeld 4 uur kunt arriveren in de middag mits je het aangeeft? Of gaat zo'n ranger eerder weg? Of verschilt dat weer per park zeker?
Want het gaat me nooit lukken om elke dag om 12 uur aanwezig te zijn, en neem aan dat dat jullie ook wel eens niet lukt...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

Goed lezen. Je kunt op elk moment na 12.00 uur aankomen.
Mocht je pas de volgende dag aankomen dan moet je dat melden.
En dat melden de volgende ochtend als je aankomt als de ranger al weg is komt ook niet zo precies, daar moet je niet je planning voor die dag door in de war laten sturen.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door jojostravelusa »

AmericanDream schreef:
30 mei 2023, 15:46
als het te koud is om buiten te zitten ga ik wel in een restaurant of bar zitten
Dat is echt niet nodig hoor. Trui aan, kachel aan en dan is het in no time echt heel aangenaam in de camper. Mocht je echt koude nachten hebben, dan kun je evt. ook 's nachts de kachel op een laag pitje laten sudderen. Wij zijn in het vroege voorjaar geweest, met een wegbrenger, en in het najaar en er tussenin, maar we hebben het nooit echt koud gehad. Laat in het seizoen betekent inderdaad wel kortere dagen en niet 's avonds buiten zitten, maar dat heeft ons nooit tegengehouden of tegengestaan. In tegendeel; het is een stuk rustiger dan in het hoogseizoen en dat is erg prettig. Nog steeds even verslaafd :lol:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door BonnyR »

Wat al een paar keer genoemd is, probeer waar het kan nog te reserveren, met name in de parken waar het nog mogelijk is. Wij hebben onze laatste reis op een enkele plek geen reservering geregeld en dat kost toch extra reistijd en bijvoorbeeld dat een camping niet te vinden was of niet bestond, maar wij gingen dan ook niet voor commerciële, maar natuur campings of BLM campings. Maar daar kan je de supermarkten en restaurants wel schudden😁. Uit eten hebben we amper gedaan. Inderdaad BBQ aan s'avonds lekker drankje, kampvuurtje...heerlijk. Maar iedereen moet kiezen voor zijn/ haar optimale vakantie beleving!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door BonnyR »

ooh en het generator gebruik is op sommige campings gebonden aan tijden, Die dingen mogen niet onbeperkt staan knorren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

Wawoma Yosemite is gisterenavond geboekt voor 1 nacht. Waren nog 2 plekken over, dus had mazzel. Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
Voor Yellowstone is inderdaad alles vol geboekt in de NPs zelf, behalve Lewis Lake Campground. Maar daar wordt ik niet erg warm van, ligt best ver van de rest. Het is niet anders, kon dit onmogelijk weten en kon niet eerder boeken ivm planning.
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

En wat is jullie ervaring met kamperen in NP campground in Grand Teton? Net zo mooi denk ik? En moeten wederom ver van te voren gebeokt worden voor eind september? Is nog genoeg plek nu, maar de vraag is nog voor hoe lang uiteraard. Dat kan ik dus beter niet op de bonnefooi gaan doen?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Lonesomehurst campground, een kwartier van West Yellowstone ook heel geschikt.
https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/233331
https://yellowstone-north-and-south-dak ... stone.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

AmericanDream schreef:
02 jun 2023, 12:08
En wat is jullie ervaring met kamperen in NP campground in Grand Teton? Net zo mooi denk ik? En moeten wederom ver van te voren gebeokt worden voor eind september? Is nog genoeg plek nu, maar de vraag is nog voor hoe lang uiteraard. Dat kan ik dus beter niet op de bonnefooi gaan doen?
Wanneer zit je er? En op welke camping zie je beschikbaarheid? Ik heb niet het idee dat het gemakkelijk is daar (tenzij je 112 dollar wilt betalen voor Colter Bay RV park) dus als er iets vrij is, zeker boeken. Meteen!

Marianne
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

25 tot 26 september. Zag wel wat staan, maar beetje raar dat er 0$ stond. Zal wel iets mis zijn met die site. Als ik iets moois vindt boek ik het iig. Zal waarschijnlijk Colter Bay Campground (die is goedkoper dan RV park), Gros Verde of Signal Mountain worden denk ik dan.
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

Lonesomehurst is FCFS vanaf 24 september dus dat is lastig...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

AmericanDream schreef:
02 jun 2023, 19:24
25 tot 26 september. Zag wel wat staan, maar beetje raar dat er 0$ stond. Zal wel iets mis zijn met die site. Als ik iets moois vindt boek ik het iig. Zal waarschijnlijk Colter Bay Campground (die is goedkoper dan RV park), Gros Verde of Signal Mountain worden denk ik dan.
Ik zou gaan voor Colter Bay of Signal Mountain.
Waarom zou je wachten met boeken? Het is toch een fijn idee als het vastligt?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door jojostravelusa »

Vaak is het zo dat als campings vanaf een bepaalde datum fcfs zijn, dat komt omdat ze meestal niet meer helemaal vol lopen.
Maar als je het niet aandurft, gewoon wat anders reserveren.
AmericanDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2013, 15:44

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door AmericanDream »

De Yellowstone puzzel is opgelost. 1e nacht henry state lake park. 2e nacht Madison Campground (was toch nog plek). 3e nacht Gardiner Sun outdoors. 4e nacht laten we open, eventueel nog een nacht erbij in Yellowstone of we gaan door naar Grand Teton. Bedankt voor jullie input allemaal.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door paulr »

Campings Grand Teton:
Gisteren Gros Ventre gestaan: mooie, wat meer open plekken omdat de bomen ver uit elkaar staan. Daardoor wat meer uitzicht en licht. Ook vrij dichtbij Jackson zodat je daar eerst even boodschappen kan doen of zelfs uit eten en daarna terug naar de camping.
We worden zojuist wakker op Signal Mountain campground: erg donker ivm vele bomen en daardoor ook wat minder uitzicht op de Grand Teton. Ik zie dat de zon schijnt uit ons dakraam, maar we staan dus nog steeds in de schaduw: het is -5c buiten dus berekoud nog :D
Over het boodschappen doen en eten in de parken zoals Yellowstone en Teton: het kan, maar is schreeuwend duur !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegen Yellowstone NP eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is afzien begrijp ik Paul!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer