Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Hallo,

Ik heb even wat hulp nodig bij de invulling van 2 (resterende dagen) na onze campervakantie die wij nog door willen brengen in Olympic NP.
Nadat wij onze camper in Seattle inleveren hebben we nog 2 nachten over om te spenderen alvorens we weer terug vliegen richting Nederland.
Deze willen we niet doorbrengen in Seattle aangezien we die stad al kennen en we liever de natuur in gaan.
Ons idee was om nadat we de camper ingeleverd hebben en onze huurauto hebben opgehaald richting Olympic park te rijden. Dit inleveren willen we zo vroeg mogelijk doen, en willen dus rond 10.00 de stad weer uitrijden.
Ik heb (voor nu) een overnachting in Forks gereserveerd staan voor de eerste nacht.
de tweede nacht heb ik in La Conner gereserveerd aangezien we de dag erna door moeten rijden richting Vancouver, van waar onze vlucht naar NL zal vertrekken.

Ons dagen zien er dus zo uit:

Dag 1
Camper inleveren in Seattle en huurauto ophalen SeaTac
Doorrijden richting Olympic park
Overnachten in Forks
Zonsondergang aan een strand

Dag 2
Vroeg uitchecken Forks en op pad
om 14.00 in Port Townsend zijn voor Whale watching tour
Ferry naar Widbey Island
overnachting La Conner

dag 3
doorrijden richting Vancouver

Ik ben nu een beetje aan het worstelen met de indeling van de 2 (krappe) dagen. We zouden van alles wel willen doen maar dat is helaas onhaalbaar.
Op mijn wensenlijstje staan wel de volgende punten:

- Hurricane Ridge
- Lake Cresent en Marymere Falls
- Rialto Beach
- Ruby Beach
- Hoh Rainforest

Nou las ik op diverse sites dat je vroeg moet arriveren bij de highlights:
- Hurricane Ridge voor 10 uur in de ochtend of na 2 uur in de middag
- Hoh Rainforest voor 10 uur in de ochtend of na 5 uur in de middag

Wat is wijsheid?
Vanuit Seattle Olympic park onderlangs (Zuidzijde) rijden richting Forks en onderweg de Stranden (oa Ruby beach) en Hoh Rainforest (hoe is het gesteld met de Parking daar op een doordeweekse dag eind juli? Kunnen we dat erop gokken? en de muggen? zijn die in de middag meer actief daar dan in de ochtend?)
of...
Vanuit Seattle bovenlangs (Noordzijde) richting Forks rijden en dan Hurricane Ridge en Cresent Lake mee pakken en dan de volgende ochtend vroeg naar Hoh Rainforest te gaan?

Stel dat we de Hurricane Hill Trail willen hiken tot het uitzichtpunt, hoe lang doen we daarover?
Hoe veel tijd heb je nodig voor Hoh Rainforest en Ruby Beach? Is dit te doen in een ochtend?

Wat is het handigste qua planning? Iemand ervaring? Een hoop vragen waar ik mee worstel...
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door AnnInBC »

Als het weer niet mee zit dan zou ik Hurricane Ridge al niet doen, want dan ga je niet veel zien. Verder is Rialto Beach zeker mooi en goed te doen als je bij Forks verblijft. Een andere mogelijkheid is Second Beach bij La Push, je ziet de borden voor Second Beach Trail parking langs de weg en volgt dan een trail (met trappen) tot aan het water. Deze trail is een 1.5km-2km enkele weg: https://www.alltrails.com/trail/us/wash ... ail--3?u=m

Het geeft je niet heel veel tijd met 2 dagen die eigenlijk maar 2 halve dagen zijn door het camper afleveren en auto gaan huren alsook het om 14u in Port Townsend te moeten zijn de volgende dag voor whale watching tour. Als je tegen de middag weg kan rijden bij Seattle met de auto dan zou je in de namiddag bij Ruby Beach kunnen zijn en dit via de onderlangse (zuidelijke) route. Als je daar niet te lang blijft rondhangen dan is er misschiern zelfs nog tijd genoeg om het Hoh Rain Forest mee te pikken en een paar korte trails te doen voordat je naar Forks gaat. In de avond kan je dan ook nog voor een zonsondergang gaan bij Rialto Beach of een ander strand. De dag erop vroeg weg en onderweg een paar dingen meepikken als het kan en als het goed weer is zeker Hurricane Ridge doen. Met een beetje goede planning kan je er zeker wat moois uithalen.

Het is voor ons lang geleden dat we daar waren en midden in de zomer en hebben wij helemaal geen drukte ondervonden, maar het zal ondertussen daar ook wel drukker geworden zijn zoals in de meeste nationale parken. Je kan ons verslagje lezen als je wil om misschien wat ideeen op te doen, wij waren er wel 3 volle dagen. Wij wonen in Vancouver (Canada) en hebben deze trip toen in 5 dagen gedaan. Een dag om er heen te reizen, 3 dagen ter plaatsen en een dag om terug te reizen met auto. Dit is mijn verslagje: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html

Succes nog met het plannen!
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Dank je Ann voor je reactie. Het is inderdaad krap daarom zoek ik een route die zo efficiënt mogelijk is zodat we toch van alles kunnen zien en doen.
Hopelijk heeft iemand met hetzelfde bijltje gehakt. Ik zit vooral met eventuele drukte bij het Hoh Rainforest.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door AnnInBC »

Wat drukte betreft durf ik niets te zeggen want wij zijn er al lang niet meer geweest. Hopelijk kan iemand anders je hier wat meer over vertellen.

Ik zou in elk geval van Seattle naar het zuiden gaan en onderlangs naar Forks rijden. Zo doe je dan eigenlijk een rondje rondom het park om dan op dag 2 bij Port Townsend te eindigen. Dat lijkt mij het meest logische zonder teveel heen en weer te moeten rijden. Maak een lijstje met de belangrijke stops en minder belangrijke stops voor jullie en dan kijken wat uiteindelijk in de route past.
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Dank je Ann voor de tip! Ga ik zeker doen! Denk je dat we vanuit Forks dan wel tijd hebben voor Hurricane Ridge?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door AnnInBC »

Als je op tijd vertrekt en nergens anders wil stoppen dan denk ik wel dat je daar tijd voor hebt. Van Forks naar de top van Hurricane Ridge is een goed anderhalf uur tot 2 uren rijden en van daarboven naar Port Townsend is het ook ongeveer anderhalf uur tot 2 uur rijden. Dus reken op een 3 en een half uur tot 4 uren en tel daar dan je bezoek tijd bij. Dus als je om 7u uit Forks vertrekt bijvoorbeeld dan ben je toch tegen 9 uur boven bij Hurricane Ridge. Dan heb je toch nog gerust 2 uren tot bijna 3 uren om daar wat te wandelen en te genieten.

Maar als het te bewolkt of regenachtig is, is het misschien minder interessant want dan ga je daarboven niets zien. Wij wilden toen op de heenweg naar boven rijden, maar dat hebben we niet gedaan omdat het regenachtig was. Op de terugweg hadden we toen wel geluk met het weer en ze we wel naar boven gereden. Hier zijn een paar webcams van daarboven die je in het oog kan houden: https://www.nps.gov/media/webcam/view.h ... 750DE273B5 of https://www.nps.gov/media/webcam/view.h ... 41BF33172A
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Old Faithful »

@Rose marie Heb je al gekeken of het mogelijk is een huurauto in Seattle op te halen en in Vancouver terug te brengen?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken voor onze indeling, misschien helpt dat met de planning.

Marianne
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Old Faithful schreef:
19 apr 2023, 10:45
@Rose marie Heb je al gekeken of het mogelijk is een huurauto in Seattle op te halen en in Vancouver terug te brengen?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dat hebben we inderdaad gedaan. Halen de auto op in Seattle en leveren hem in in Vancouver. Daar vertrekt ook onze terugvlucht (zie mijn vraag)
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

AnnInBC schreef:
19 apr 2023, 01:50
Als je op tijd vertrekt en nergens anders wil stoppen dan denk ik wel dat je daar tijd voor hebt. Van Forks naar de top van Hurricane Ridge is een goed anderhalf uur tot 2 uren rijden en van daarboven naar Port Townsend is het ook ongeveer anderhalf uur tot 2 uur rijden. Dus reken op een 3 en een half uur tot 4 uren en tel daar dan je bezoek tijd bij. Dus als je om 7u uit Forks vertrekt bijvoorbeeld dan ben je toch tegen 9 uur boven bij Hurricane Ridge. Dan heb je toch nog gerust 2 uren tot bijna 3 uren om daar wat te wandelen en te genieten.

Maar als het te bewolkt of regenachtig is, is het misschien minder interessant want dan ga je daarboven niets zien. Wij wilden toen op de heenweg naar boven rijden, maar dat hebben we niet gedaan omdat het regenachtig was. Op de terugweg hadden we toen wel geluk met het weer en ze we wel naar boven gereden. Hier zijn een paar webcams van daarboven die je in het oog kan houden: https://www.nps.gov/media/webcam/view.h ... 750DE273B5 of https://www.nps.gov/media/webcam/view.h ... 41BF33172A
Dank je voor de Links Ann. Dat is zeker handig!
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Martin & Marianne schreef:
19 apr 2023, 12:39
Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken voor onze indeling, misschien helpt dat met de planning.

Marianne
Hi Marianne, Dat ga ik zeker doen! Bedankt!
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

:hello2:

Ik denk dat ik eruit ben hoe we het moeten doen. Ik heb dan de route als volgt:

Dag 1
Vertrek rond 10.00 vanuit Seattle (camper kunnen we al om 8.00 in de ochtend inleveren) met de huurauto.

Dan rijden we of via Tacoma rijden of de Ferry nemen naar Bainbridge Island. (Daar ben ik nog niet uit. Via Tacoma is 10 minuten sneller maar de Ferry lijkt mij weer veel leuker en avontuurlijker)

rond 14.00 zijn we bij Hurricane Ridge. Hier kunnen we even 2 uur hiken

doorrijden naar Forks waar we ongeveer om 18.00 aankomen

Hier zullen we overnachten

Eten in Forks of in La Push (mocht dat restaurant daar nog open gaan deze zomer)

Stranden La Push en Rialto (zonsondergang)


Dag 2

Lekker vroeg vertrekken naar Hoh Rainforest en daar Hiken
dan de terugtocht richting Port Townsend aanvaarden

halverwege stoppen bij de Marymere Falls Trailhead voor een hike

Om 14.00 in Port Townsend zijn voor de Whale Watching Tour

Daarna de Ferry naar Whidby Island en door naar La Conner (overnachten)

Dag 3

Richting Vancouver rijden


Ik heb hiermee Hurricane Ridge en Marymere Falls gesplitst. Mocht het weer tegenvallen bij Hurricane Ridge kunnen we dit nog wisselen

Ruby Beach heb ik even laten vallen. Hoe graag ik er naartoe zou willen, het is net te ver uit de route. Rialto Beach en La Push (Second Beach) lijken me ook al heel mooi. Hoh Rainforest doe ik toch graag in de ochtend dan laat in de avond de eerste dag. Vanwege de verwachte drukte maar ook omdat ik vermoed dat het in de ochtend nog mooier zal zijn.

Allemaal bedankt voor alle tips en links naar verschillende reisverslagen. Ik heb er veel aan gehad om een beetje een inschatting te kunnen maken van wat er mogelijk is op een dag. En er moet ook nog wat te wensen overblijven. We komen vast nog wel eens terug denk ik. :thumbup:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door AnnInBC »

Ja, ferry is zeker meer avontuurlijk, maar hou er rekening mee dat je daar meestal een goed half uur op voorhand aanwezig moet zijn voor vertrek. Verder ziet je indeling er prima uit. De trip vanuit Port Townsend via Whidbey Island is ook heel mooi, dat vonden wij toch. Gaat vast allemaal mooi zijn en soms moet je hier en daar wat uit de route laten, er is echt genoeg moois te zien wat wel in de route past. :thumbup:
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

AnnInBC schreef:
19 apr 2023, 19:05
Ja, ferry is zeker meer avontuurlijk, maar hou er rekening mee dat je daar meestal een goed half uur op voorhand aanwezig moet zijn voor vertrek. Verder ziet je indeling er prima uit. De trip vanuit Port Townsend via Whidbey Island is ook heel mooi, dat vonden wij toch. Gaat vast allemaal mooi zijn en soms moet je hier en daar wat uit de route laten, er is echt genoeg moois te zien wat wel in de route past. :thumbup:
Denk ik ook! Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door dutch_in_seattle »

Rose marie schreef:
19 apr 2023, 17:50
Om 14.00 in Port Townsend zijn voor de Whale Watching Tour

Daarna de Ferry naar Whidby Island en door naar La Conner (overnachten)
Dat zou wat aan de krappe kant kunnen zijn. Whale-watching duurt minstens 3 à 4 uur, dus je bent op z'n vroegst pas 18.30u klaar (als alles meezit) en mogelijk nog later. Dan moet je vervolgens nog met de veerboot van Port Townsend naar Coupeville. Volgens het schema vertrekken de veerboten vanuit Port Townsend om 17.15, 6.45 en 20.30u (en in de zomer nog één keer later). De veerboot van 17.15u haal je geheid niet en het zou me niet verbazen als na whale-watching ook de boot van 6.45u lastig wordt. Dan moet je weer wachten tot 20.30u. Dat betekent weer dat je pas rond 21.00u Coupeville bent, waarna je nog naar La Conner moet rijden, wat pak 'm beet een klein uur duurt. Dus je bent dan pas zo rond 22.00 à 22.30u in La Conner. Wel iets om rekening mee houden.

Als je wat tijd op Whidbey Island zou hebben, dan zijn Deception Pass en Fort Casey heel leuk.
En in Port Townsend is Fort Worden ook een bezoek waard.

Hurricane Ridge is zeer de moeite waard, maar als het heel erg bewolkt, regenachtig of mistig is, dan zie je niet veel, dus dat kun je dan gerust overslaan. De Dungeness Spit zou dan best een leuk alternatief kunnen zijn.
Rialto Beach is mijn favoriete strand, maar Second Beach is ook prachtig.

Succes met de planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Rose marie »

Die ga ik zeker even meenemen! Goed dat je dat zegt. Was wel van plan de boot alvast te reserveren.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door nycave »

Wij komen net uit Olympic NP. Hurricane ridge is ongeveer vanaf 10.30 gesloten ivm de limiet van de dag. Wachttijden bij Hoh's rainforest zijn vanaf 10 uur ongeveer een uur om binnen te komen. Bij Sol Duc was er totaal geen parkeerplek meer. (wij gelukkig een campground reservering). Wij zijn met de camper steeds heel vroeg, of heel laat gegaan (hoh's met de campground overnachting). De weg is met name aan de oostkant bij port Townsend ed erg druk dus ook daar verlies je denk ik tijd mee. Ik zou dus niet te veel in de planning stoppen.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
A&A
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door A&A »

Wij zijn daar in september; hopelijk is het dan minder druk… Zag wel dat de beide camera’s bij het hurricane logde visitor center afgebrand zijn door de brand van 7 mei 2023. Hopelijk valt de rest van de schade mee!
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door Martine1979 »

Wij zijn net terug uit deze regio en met de huidige drukte vind ik je plannen vrij ambitieus. Op alle genoemde plekken was het vrij druk en kan parkeren een probleem zijn. In september is dit hopelijk beter. Wij waren er in een weekend en dan is het natuurlijk ook wel drukker al was Hoh op maandagmorgen ook enorm druk.

Wij hebben Hurricane ridge vroeg in de ochtend gedaan (zondag om 7 uur bij ingang). Toen was er voldoende plek. We hebben daar een aantal uren genoten van de uitzichten maar niet via door jouw genoemde wandeling maar via de trails aan de andere kant, bij het eerste parkeerdeel. We wilden de door jou genoemde wandeling wel doen maar daar dit verder weg ligt en hier een andere parking voor is die toen vol was zijn we weggegaan. Om half 11 stond op de borden beneden dat Hurricane Ridge niet meer toegankelijk was voor auto's.

Ook bij de Marymere en Sol Duc falls was het druk maar konden we wel vrij snel een plek vinden. Wij vonden sol duc mooier dan Marymere maar dat is een kwestie van smaak. Op de weg naar Sol duc (die heen en terug al bijna 60 minuten extra reistijd oplevert) kan je stoppen bij de Salmon creek (oid). Hier hebben we op de rotsen een broodje gegeten, toen er plotseling naast ons een otter opdook en een visje at. Heel bijzonder.

Bij Hoh zijn we omgedraaid wegens de enorme rij wachtende auto's. Op deze weg waren ook roadworks wat voor enige vertraging zorgde. We hebben hier dus alleen de toegangsweg gezien, die overigens wel al prachtig was.Bij Sol duc zie je overigens ook al veel mooie bossen/bomen met mos en lichen, maar wel iets minder dan bij Hoh (denken we :wink: )
We zijn aan het eind van de middag naar Rialto Beach en Second Beach gegaan. Prachtige stranden en toch totaal anders, ondanks de geringe afstand tussen de twee. Bij beiden waren nog voldoende plekken toen wij kwamen maar op de dag zal dit lastiger worden. Hou ook rekening met wat benodigde wandeltijd door het bos om second beach te bereiken (denk 20 min heen en 20 min terug). Bij Rialto beach loop je zo vanaf de parking het strand op.
We hebben overnacht in Forks, wat we een beetje troosteloos/vergane glorie vonden. Ook geen leuke eettentjes, al was de pizza die we afgehaald hebben misschien wel het lekkerste wat ik de gehele vakantie heb gegeten. Op de weg naar genoemde stranden waren wel een paar eettentjes die open waren en er leuk uitzagen.

Ruby beach is ook prachtig maar ligt idd iets te veel uit jullie route dus zou ik overslaan.

Dit alles hebben wij overigens wel in 2 volle dagen gedaan.

Wat zijn de rest van je plannen? Gaan jullie wel naar Mount Rainier NP? Zo nee, zou ik dit wellicht verkiezen boven Olympic omdat het toch iets makkelijker te bereizen is. Maar beide parken zijn werkelijk schitterend en hebben op mij een diepe indruk achtergelaten.
Heel veel plezier!
Groet, Martine
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Rose marie: tips gevraagd mbt Olympic NP 2-daagse reis.

Bericht door IngridUSA »

TS is sinds april niet meer online geweest. Ik lees ook dat ze in juli ging reizen, dus wellicht is de reis al achter de rug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer