Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Hoi allemaal,

Na de corona periode en twee jaar bouw-en verhuisperikelen kunnen we ons eindelijk weer richten op een reis naar Amerika. Dit keer hebben wij onze zinnen gezet op het noordwesten. We hebben een eerste opzet gemaakt en willen graag jullie tips en adviezen om de route te verbeteren.

21-7 Amsterdam-Seattle
22-7 Seattle
23-7 Seattle
24-7 Seattle-Olympic NP
25-7 Olympic NP
26-7 Olympic NP-Mt Rainier
27-7 Mt Rainier-Mt St Helen
28-7 Mt St Helen-Columbia River Gorge
29-7 Columbia River Gorge-Crater Lake
30-7 Crater Lake-Boise
31-7 Boise-Jackson Hole
1-8 Jackson Hole-Grant Teton
2-8 Grant Teton-Roosevelt Lodge
3-8 Roosevelt Lodge
4-8 Roosevelt Lodge-Old Faithful Lodge
5-8 Old Faitful Lodge-Old Faithful Inn
6-8 Old Faithful Inn-Glacier NP
7-8 Glacier NP
8-8 Glacier NP
9-8 Glacier NP-Spokane
10-8 Spokane-North Cascades NP
11-8 North Cascades NP-Seattle
12-8 Seattle-Amsterdam

We hebben het idee dat het eerste deel van de route te gehaast in. Wat kunnen we hieraan aanpassen/skippen? We doen Seattle aan het begin van de reis omdat onze dochter de hoop heeft daar een kaartje voor een concert te kunnen kopen.
Yellowstone is al geboekt. Niet de ideale volgorde maar dit was wat er beschikbaar was. We zullen nog regelmatig kijken of er nog iets beters vrijkomt.
In Glacier NP is het lastig een overnachting te vinden. Op 7-8 zouden we eventueel nog Glacier Park Lodge boeken, maar is dat handig als de rest van de dagen niets beschikbaar is in het park. Wat is een goede uitvalbasis om het park te bezoeken? Of komt hier ook regelmatig iets vrij zoals in Yellowstone?
Ik kijk uit naar jullie tips en adviezen.

groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg gehaast in het begin. Ik zou daar zeker iets aanpassen. Crater Lake skippen is een optie, maar daar schiet je nog niet wel veel mee op. Olympic NP overslaan geeft je meer ruimte. Wat had je daar gepland en waar zou je willen overnachten?
Voor Mt Rainier is een extra nacht niet gek. Wellicht kan Mt St Helens dan zonder aparte overnachting.
Van Old Faithful naar Glacier is een flinke rit, het zou mooi zijn als je voor de laatste nacht in Yellowstone in Mammoth of Gardiner iets zou kunnen vinden. Voor Glacier is de oostkant het mooiste, twee nachten daar en een nacht aan de westkant zou niet gek zijn. Ik geloof dat je een reservering nodig hebt voor de Going to the Sun Road, check dat eens. Voor wat meer tijd daar zou je North Cascades over kunnen slaan.
Heb je al iets in Grand Teton? Dat zal ook niet meevallen denk ik.

Misschien heb je iets aan aan ons 2015-verslag voor Yellowstone en de route naar Crater Lake, en ons 2006-verslag voor Washington.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
17 feb 2023, 08:59
Van Old Faithful naar Glacier is een flinke rit, het zou mooi zijn als je voor de laatste nacht in Yellowstone in Mammoth of Gardiner iets zou kunnen vinden.
Of 1 à 1,5 uur rijden verder op weg naar Glacier, bijvoorbeeld Livingstone of Bozeman/Belgrade. Je kunt de dag nog in het park doorbrengen en je hebt meer kans op het vinden van een beter betaalbare overnachting.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Bedankt voor jullie reactie en tips. We nemen het mee in de verdere planning.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Goedenavond,

We hebben naar aanleiding van jullie tips de route iets aangepast. Is het zo beter? Of wat kunnen we anders nog verbeteren?

21-7 Amsterdam-Seattle
22-7 Seattle
23-7 Seattle
24-7 Seattle-Port Angeles
25-7 Port Angeles-Lake Crescent
26-7 Lake Crescent
27-7 Lake Crecent-Mt Rainier
28-7 Mt Rainier
29-7 Mt Rainier-Columbia River Gorge-Portland
30-7 Portland
31-7 Portland-Boise
1-8 Boise-Moran
2-8 Moran
3-8 Moran-Roosevelt Lodge
4-8 Roosevelt Lodge
5-8 Roosevelt Lodge-Old Faithful Inn
6-8 Old Faithful Inn-Gardiner/Bozeman
7-8 Gardiner/Bozeman-East Glacier NP
8-8 East Glacier NP
9-8 East Glacier NP-West Glacier NP
10-8 West Glacier NP-Spokane
11-8 Spokane-Seattle
12-8 Seattle-Amsterdam

Yellowstone is geboekt, alleen voor 6-8 moeten we nog beslissen waar we gaan overnachten. Voor Grand Teton hebben we 2 overnachtingen in een tipitent in Moran. Daar hebben we 4 jaar geleden ook overnacht. Voor East Glacier was alles vol, daar heb ik nu 2 nachten het circle R motel geboekt. Dat is momenteel de enige mogelijkheid, maar ik blijf kijken of er iets beters vrij komt.

groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door JaapofJake »

Hoi Caroline,

Ik zou het bezoek/dag Portland in zijn geheel skippen. Je mist tegenwoordig niets meer aan deze stad. Van het leuke Portland is sinds een aantal jaren weinig tot niets meer over (zie eerdere reacties op dit forum). Daarvoor in de plaats kun je beter een bezoek aan Mount St Helens overwegen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door IngridZw »

Je kan Mount St. Helen bezoeken tussen Mount Rainier en Portland. En i.p.v. 2 overnachtingen Portland een extra overnachting tussen Portland en Boise. Dit is nl. een behoorlijke rit van zo'n 700 km. Je kan dan vanuit Portland via Columbia River Gorge rijden. Voordeel is dat je 's ochtends op tijd (als het nog niet zo druk is) de watervallen kunt bezoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Wat zijn jullie plannen voor Olympic N.P.? Port Angeles en Lake Crescent liggen maar een half uurtje rijden uit elkaar en zijn geen ideaal uitgangspunt voor delen van het park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Carrie schreef:
05 mar 2023, 20:18
29-7 Mt Rainier-Columbia River Gorge-Portland
30-7 Portland
31-7 Portland-Boise
Wij wonen de helft van de tijd op een half uurtje rijden van Portland. Portland was tot een jaar of 3, 4 een fantastische plek om te bezoeken. Daarna hebben de burgemeester en de gouverneur er ééndrachtig toe besloten om van Portland 1 groot anarchistisch hellhole van te maken. En dat is ze meer dan gelukt!! Downtown komen wij eigenlijk nooit meer. Ik kom er hoogstens nog voor een bezoek aan Powells Bookstore. Maar daarna echt met piepende bandjes wegwezen. Mocht je willen winkelen dan kan dat overigens nog steeds aan de buitenkant in Clackamas of op Washington Square.

Ik zou Portland dan ook skippen. Of je kunt het als uitvalsbasis gebruiken. De Gorge is prima te doen. Rondje Mt Hood kan ook prima vanuit Portland. Shoppen in de outlet bij Woodburn. Silver Falls State Park is prima te doen.

Ik weet niet of ik Crater Lake zou skippen. Toch echt 1 van de magische plekken in Oregon. En ik zou toch proberen om er op de 1 of andere manier Painted Hills in proberen te krijgen. Misschien een stukkie om als je richting Boise gaat. Maar door Portland te skippen hou je wat tijd over.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Bedankt weer voor jullie reacties! @Old Faithful je hebt gelijk, Lake Crescent ligt inderdaad erg dichtbij Port Angeles. Niet goed naar gekeken. Wij willen in Olympic het volgende bezoeken: Hurricane Ridge, Lake Crescent (Marymere falls), Hoh rain forest, Sol duc falls en als het past ook nog een strand maar we zijn er nog niet over uit welke. Tips hiervoor zijn welkom :) . Is Forks een betere overnachtingsplaats? Of raad je iets anders aan?

Ik had al gelezen dat Portland niet meer de moeite waard is, maar mijn dochter wil er graag heen, inderdaad om als uitvalbasis te gebruiken. Zij wil graag naar onder andere Forest Park, Silver Falls State Park, Mt Hood en shoppen. Daar zullen nog keuzes in moeten worden gemaakt.

Crater Lake zouden wij inderdaad liever niet skippen, maar we moeten helaas toch ergens keuzes maken.

groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door AnnInBC »

Hallo Caroline,

Als je graag een mooi strand wil doen in Olympic NP dan kan ik het Second Beach Trail aanraden (1.7km enkele weg en 3.4km heen en terug), heel mooi daar. Je rijdt dan ter hoogte van Forsk richting "La Push" en aan de linkerkant voordat je daar aankomt kan je de parking zien voor het Second Beach Trail. Verder vonden wij Rialto Beach ook mooi en First Beach in La Push was ook mooi.

Om wat ideeen op te doen voor Olympic National Park kan je eens kijken op mijn verslag, daar staan zowat alle plekjes op die jullie willen bezoeken. Zo kan je misschien ook zien welk strand jullie het meeste zegt om te bezoeken: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html Het is wel een hele tijd geleden, maar ik denk dat veel daar nog hetzelfde is.

Ik zou ook bijna willen zeggen om wat meer tijd te nemen in Mount Rainier, maarja ik weet dat het vee keuzes maken is. Eind juli gaan de prachtige wilde bloemen waarschijnlijk volop in bloei zijn. Dan zal je een beetje moeten kiezen welke omgeving je het liefste wil zien, want op 1 dag ga je waarschijnlijk maar 1 streek kunnen bezoeken. Ik zou denken aan de omgeving van Paradise waar veel te zien is en een paar mooie trails te volgen zijn ofwel de omgeving van Tipsoo Lake, daar vonden wij het ook heel mooi. Je kan naar mijn verslag kijken voor wat tips (ook weer redelijk lang geleden, maar je krijgt zo toch een idee): http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mou ... -trip.html

Succes nog met het verder puzzelen
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Carrie schreef:
08 mar 2023, 17:47
Bedankt weer voor jullie reacties! @Old Faithful je hebt gelijk, Lake Crescent ligt inderdaad erg dichtbij Port Angeles. Niet goed naar gekeken. Wij willen in Olympic het volgende bezoeken: Hurricane Ridge, Lake Crescent (Marymere falls), Hoh rain forest, Sol duc falls en als het past ook nog een strand maar we zijn er nog niet over uit welke. Tips hiervoor zijn welkom :) . Is Forks een betere overnachtingsplaats? Of raad je iets anders aan?
Je zou in Port Angeles of Lake Crescent kunnen overnachten voor Hurricane Ridge, Soll Duc Falls en Marymere Falls en in Forks voor de stranden en Hoh Rain Forest.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Dank jullie wel! We gaan weer verder puzzelen. @AnnInBC Ik ga je verslag doornemen om wat ideetjes op te doen :) .
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door HildeV »

Ik heb het vorige keer in Olympic ook zo gedaan: een nachtje Port Angeles om de auto op te halen (was met boot en bus tot daar gegaan) en Hurricane Ridge te bezoeken. Dan via Madison Falls, Lake Crescent, de Marymere Falls en Sol Duc naar Forks. Daar de stranden en het regenwoud gedaan (2 nachten) en dan via Lake Ozette(een beetje afgelegen maar de trail naar Sand Point is een prachtige wandeling) terug naar Port Angeles om de dag nadien de boot naar Victoria te nemen. Dit jaar ga ik nog eens kort terug. We gaan de campervan eerst een nachtje op Kalaloch Beach zetten en de volgende nacht op Heart O the Hills.
Laatst gewijzigd door HildeV op 10 mar 2023, 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Carrie schreef:
08 mar 2023, 17:47
Ik had al gelezen dat Portland niet meer de moeite waard is, maar mijn dochter wil er graag heen, inderdaad om als uitvalbasis te gebruiken.
Eerlijk is eerlijk. Top voor 3, 4 jaar geleden was Portland een fantastische stad. Echt een verademing. Als onze jongste dochter (nu 18) er toen met een stel vriendinnen heen wilde was dat voor ons geen enkel probleem. Nu komt het niet eens meer in ze op. En als dat wel zou gebeuren zouden we het verbieden. Voor zover dat nog kan op die leeftijd... :wink:
Carrie schreef:
08 mar 2023, 17:47
Zij wil graag naar onder andere Forest Park, Silver Falls State Park, Mt Hood en shoppen. Daar zullen nog keuzes in moeten worden gemaakt.
Als je een keus zou moeten maken tussen Forest Park en Silver Falls dan zou ik altijd kiezen voor de laatste. Forest is erg mooi. Ligt dicht tegen de stad, de helft kleiner en meteen een stuk drukker. Silver Falls ligt in the middle of nowhere. Je kunt er een prachtig rondje lopen van een uurtje of 2 met 10 watervallen. Waarbij sommige meer dan 50 meter hoog. En je komt er bijna niemand tegen.

Als je van Mt Rainier afkomt en je wilt de Gorge doen. Dan zou ik tot Hood River rijden. Als je daar dan de 35 pakt richting Mt Hood en dan rechts afbuigt via de 26 heb je een fantastisch mooi rondje om Mt Hood te pakken. Kan je op verschillende plekken stoppen. En heb je zelfs links en rechts de mogelijkheid om nog verder de berg op te gaan.

Tsja, en dan shoppen. Eén van mijn minst favoriete hobbies. Mijn vrouw en dochter(s) maken eigenlijk altijd hetzelfde rondje. Ze beginnen in Woodburn. Een enorm grote Outlet langs de 5. Daar vind je zo'n beetje alle grote merken die je maar kunt bedenken. Naast het feit dat het lagere prijzen heeft omdat het een outlet is. Kennen ze ook hier geen salestax net als in de rest van Oregon. Kleine tip, niet in het weekend gaan. Het is in Oregon echt nooit ergens echt druk. Woodburn in het weekend uitgezonderd. Zoals mijn vader zou zeggen, het lijkt wel of ze er geld bijkrijgen. Na Woodburn is de volgende halte voor mijn dames Washington Square. Mooie mall waar je alles vindt wat je niet in Woodburn hebt kunnen vinden. En mocht het dan nog niet klaar dan eindigen de dames in Clackamas. Vanwege het simpele feit dat dit aan onze kant zit. En er zit een Claimjumper waar papa dan weer graag naartoe gaat.

Ach, het voordeel van keuzes maken?? Moet je nog een keer terug!!
:wink:
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Carrie »

Bedankt voor de reacties weer! Hier hebben wij echt veel aan. @Almere vak V bedankt voor je uitgebreide (route)advies, dat gaan we zeker meenemen. Mijn dochter werd vooral blij dat ze las dat er geen salestax is :) . Helaas zitten we net op zondag in Portland dus moeten we de drukte trotseren in Woodburn. En ja, keuzes maken betekent inderdaad dat we nog een keer terug moeten :wink: .
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door HildeV »

Als je toch Portland doet en buiten shoppen nog iets anders wilt doen: ik heb een paar jaar geleden de Marquam trail gedaan van aan de Oregon zoo tot aan de Aerial Tram en dan gratis met de kabelbaan terug naar beneden. Ik vond dat ook een erg fijne wandeling met mooie uitzichten. Tenzij het inmiddels daar ook onveilig zou geworden zijn een aanrader wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
13 mar 2023, 10:47
Tenzij het inmiddels daar ook onveilig zou geworden zijn een aanrader wat mij betreft.
Het is niet zo dat het persee onveilig is geworden. Het is gewoon een ongure stad geworden. Je breekt je nek over de verslaafden die open en bloot op straat gebruiken. Die hun "tenten" hebben opgezet midden op het trottoir en daar hun leven leiden zonder zich ook maar iets van anderen aan te trekken. Kijk, als ik iets persee uit de stad nodig heb, wat gelukkig zelden voorkomt, dan slalom ik wel omheen, ik doe mn ding en ben weer weg. We zien dit al jaren rond het Moda Center. Zeker als we op de terugweg in de avond weer naar de auto terug lopen. Ik voel me niet onveilig, maar ik heb gewoon niet zo heel behoefte aan de aanblik van mensen die open en bloot hun behoefte op straat doen. En dat zelf amper in de gaten hebben.

Zoals gezegd, als ik iets nodig heb, of ik moet er toevallig in de buurt zijn dan is het niet anders. Maar als ik op vakantie zou zijn zou ik sowieso wel zonder dit soort taferelen kunnen. En ze dus mijden. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik jaren geleden al met mijn dochters expres in Oakland achter het Oracle Center langs reed om ze te laten zien dat ook in Amerika zeker niet alles fantastisch is.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door HildeV »

Dat downtown Portland inmiddels niet meer is wat het toen ik er geweest ben in 2018 is, had ik inmiddels begrepen. Maar de Marquam trail ligt buiten het centrum en buiten in veel natuur kom je daar gewoon eventjes door de suburbs gewandeld. Dus tenzij ze hun tentjes ook in dat bos hebben opgeslagen vermoed ik dat het daar nog wel meevalt. We zijn er dit jaar wel -net om de door jou vermelde redenen- enkel nog op de luchthaven geweest :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
13 mar 2023, 21:09
We zijn er dit jaar wel -net om de door jou vermelde redenen- enkel nog op de luchthaven geweest
Als je de 205 hebt gereden. De rondweg om Portland heen. Dan zul je ongetwijfeld de tentjes hebben gezien langs de weg en onder de viaducten. Het is dus echt niet alleen downtown.

Sowieso hebben we dankzij deze burgemeester en deze gouverneur wel meer problemen waar we makkelijk zonder zouden kunnen. Maarja ook hier is het woke-, excuus- en cancelcultuur wat de klok slaat. En compleet doorgeslagen. En onder dat mom vergoelijken we veel, zo niet alles...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer