Kamperen in Oregon

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
wvanhoof@gmail.com
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2023, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Kamperen in Oregon

Bericht door wvanhoof@gmail.com »

Hallo,

Hallo, ik ben nieuw op dit forum (maar niet nieuw wat betreft reizen de USA :-)). Ik vroeg me af in hoeverre de campgrounds in de Nationale en State Parks in Oregon moeten gereserveerd worden. Sinds de Corona crisis moeten er precies meer en meer campgrounds gereserveerd worden (was deze zomer alleszins het geval in Nebraska en de Dakota's), wat een flexibele planning een beetje moeilijker maakt.

Hebben jullie eventueel toch nog tips voor leuke first-come first served campgrounds in Oregon?

Dank bij voorbaat voor de info!

Groeten,
Wim
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kamperen in Oregon

Bericht door BonnyR »

Mocht je in het hoogseizoen gaan, kun je er bijna niet onderuit te reserveren. Nationale en state parken zijn overal " hot" . Je kan je wel oriënteren op BLM campgrounds bijvoorbeeld daar maak je dan nog wel kans als je vroeg bent.
Maar verder...ik zou de gok tegenwoordig niet meer zo gauw maken. Wij hebben tijdens onze reis in 2019 ( niet Oregon) op een stuk of 3 campings niets gereserveerd. Wel plekken gevonden ( een keer hele camping voor ons alleen) 😁 maar het kost gewoon extra zoek tijd en soms van de ene volle camping naar de andere rijden.
In Oregon jaren geleden al moeite met plekken gehad. Vaak laatste plekje gekregen omdat mijn man een gehandicapten parkeerkaart kon overleggen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Kamperen in Oregon

Bericht door JaapofJake »

Afgelopen zomer zijn wij zes weken naar Noord-Californië, Oregon en Washington geweest. De populaire nationale parken en staatsparken moet je absoluut reserveren als je er in het hoogseizoen naartoe wilt. Over het algemeen kun je campings een halfjaar van tevoren reserveren. De populairste campings zijn binnen no time vol, sommige - zoals Nevada Beach aan Lake Tahoe - zelfs al binnen een minuut nadat de kampeerplekken worden ‘opengezet’. Dit gebeurt dagelijks, precies zes maanden van tevoren. Vandaag kun je dus campings reserveren tot en met 16 augustus.

Komende zomer reizen we van Washington (Seattle) naar Texas (Houston). Verschillende campings heb ik al gereserveerd, de komende twee weken hoop ik de laatste te boeken, die van de laatste twee weken van augustus. Betekent dat ik precies om 15.00 of 16.00 uur op mijn post zit.

Succes met boeken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer