Pas nationale parken Noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Robbie&Irene »

Supergaaf Almere Vak V die enorme sneeuwlaag bij Craterlake, ben blij dat ik hem aankomende april wederom in onze route heb opgenomen. Zondag 9 april hopelijk dan het visitor center bereikbaar. Heb je dan nog snowshoes nodig om naar de rand van het meer te wandelen?

Voor ons inmiddels dan de 5e keer dat we in het Noordwesten komen. Raak je inderdaad niet op uitgekeken. Maar dit keer combineren we het weer met het midden zuidwesten als Capitol Reef Utah en NewMexico en het gebied rond Page en Kanaab. Wel "iets" meer rijden maar dat vinden toch prachtig om te doen door deze staten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Almere vak V »

Robbie&Irene schreef:
03 feb 2023, 15:30
Heb je dan nog snowshoes nodig om naar de rand van het meer te wandelen?
Nope. Is meestal wel redelijk tot goed begaanbaar. Maar dan moet je niet van de gebruikelijk paden willen afdwalen.
Robbie&Irene schreef:
03 feb 2023, 15:30
Voor ons inmiddels dan de 5e keer dat we in het Noordwesten komen. Raak je inderdaad niet op uitgekeken.
Wij verdelen inmiddels onze tijd tussen Nederland, Amerika en Spanje. En zeker niet in die volgorde. Denk dat we zo'n twintig weken per jaar in Amerika zijn. Waarvan het merendeel tussen september en februari. Dan zo'n 20 weken in Spanje en de rest in Nederland. Ik ga voor mn werk hier naar het eind van het seizoen. Dus zal de komende maanden het accent weer meer op Spanje en Nederland gaan liggen. Maar het blijft bijzonder hoeveel mooie plekken er zijn. En misschien wel nog meer bijzonder. Hoe weinig mensen er altijd op die plekken zijn. Met misschien Multnomah Falls als uitzondering. Waar op sommige momenten wel eens een paar honderd mensen rond willen lopen. Maar verder?? Crater Lake, tientallen mensen hooguit. Painted Mountains, ik heb er nog nooit meer dan 3 auto's tegelijkertijd zien staan. Rondje Silver Falls?? Als je 8 mensen tegenkomt is het veel. Waarvan 4 dan al dubbel omdat ze het rondje omgekeerd lopen.

Er zijn natuurlijk nog meer dan genoeg andere fantastische plekken in Amerika. Die misschien wel minstens net zo mooi zijn. Maar wij hebben ons hart echt verloren aan Oregon. Heerlijke plek!!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door ClaireVHaut »

wij bezoeken dit keer alleen maar Washington state parks dus een Discover Pass is dan enige wat benodigd is. Vanuit North Cascades rijden wij door Deception Pass state park, daar is ie al vereist. Kan ik hem dan daar kopen ? De America the Beautifull konden wij destijds kopen bij eerste park wat we aandeden, ik ga er dus vanuit dat dit met deze ook kan. Is online aanschaffen anders nog slim ? Duurt max. 2 weken voordat ie er is per post.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Bravy »

De Discover Pass kan je niet altijd ter plekke kopen. Wij hebben vorig jaar 2 State Parks in Washington aangedaan (in het hoogseizoen), en bij beide was er niemand om een pas te verkopen (en ook niet om te controleren). Online aanschaffen lijkt dus een betere optie.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door dutch_in_seattle »

ClaireVHaut schreef:
28 feb 2023, 11:59
wij bezoeken dit keer alleen maar Washington state parks dus een Discover Pass is dan enige wat benodigd is.
Ik weet niet of je van plan bent om naar een nationaal park in Washington te gaan (Mt. Rainier, Olympic NP), maar daar is een Discover Pass niet geldig. Daar heb je een America The Beautiful Pass voor nodig.
Zie hier waar een Discover Pass geldig is. Je kan een Discover Pass blijkbaar ook kopen bij "license dealers", dus het hoeft niet per se on-line.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door ClaireVHaut »

@dutch_in_seattle Ja we gaan naar Olympic. De Americal the Beautifull pass is dan sowieso nodig idd, ik kan niet Deception in met die pas ? Dan schaffen we daar wel online een dag pass voor aan, kost iets van 11 usd .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Bravy »

Als je maar naar één Nationaal Park gaat is het goedkoper om alleen voor dat park toegang te betalen (kost $ 30 voor één voertuig plus inzittenden). De America the Beautiful Pass kost $ 80.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door ClaireVHaut »

@Bravy ik bedoel ook een weekpas (die van 30 dollar) , een "hele" kaart is niet nodig.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door dutch_in_seattle »

Bravy schreef:
28 feb 2023, 23:24
Als je maar naar één Nationaal Park gaat is het goedkoper om alleen voor dat park toegang te betalen (kost $ 30 voor één voertuig plus inzittenden). De America the Beautiful Pass kost $ 80.
Klopt op zich, maar het kan behoorlijk druk zijn bij de ingang van een nationaal park (Mt. Rainier bijvoorbeeld), en als ik me goed herinner, kun je met een America The Beautiful Pass door een "snelle rij," wat weer veel tijd kan besparen. Tijd, zeker als toerist in een nationaal park, is ook veel waard.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Tantelotje »

JaapofJake schreef:
17 jan 2023, 19:29

Je moet tegenwoordig reserveren voor een tijdslot om überhaupt rond een bepaalde tijd naar binnen te mogen en daarnaast moet je een klein bedrag (voor de reservering) betalen voor een bezoek aan de Multnomah Falls (bereikbaar vanaf de I-84) en om gebruik te maken van het populairste deel van de Old Columbia River Highway. Doel van dit reserveringssysteem is om het aantal toeristen te beperken en filevorming op de weg zoveel mogelijk te voorkomen. Beetje vergelijkbaar met het feit dat je tegenwoordig bijvoorbeeld ook moet betalen voor een bezoek aan de Italiaanse stad Venetië. Vorig jaar is men dus gestart met dit nieuwe reserveringssysteem voor de Old Columbia River Highway. Dat zal inmiddels vast al wel geëvalueerd zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet of ze dit systeem ook dit jaar weer toepassen, want wij bezoeken dit jaar een aantal andere staten.
Ik haal even dit oude draadje omhooggevallen.
Voor onze vakantie deze zomer ben ik aan 't uitzoeken waar ik mogelijk permits moet reserveren.
Op de recreatieondernemers.gov site vind ik terug dat je 14 dagen voor je bezoek kunt reserveren voor de Multanomah falls, maar ik zie hier geen opties om een permit te reserveren voor de Columbia River Highway.
Zie ik iets over het hoofd of lijkt het er idd op dat dit niet meer nodig is?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Bravy »

Een Timed use permit voor de "Waterfall Corridor" is inderdaad niet meer nodig. Alleen voor Multnomah Falls heb je er eentje nodig, tenzij je daar vóór 9 uur 's ochtends bent.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Tantelotje »

Ah top, dank je!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer