Pas nationale parken Noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

Hallo, wij doen in augustus een rondreis door Washington en Oregon. We starten in Seattle - North Cascades - Mt Baker en Snoqualmie - Mount Rainier - Mount Saint Helens - Columbia River Gorge - om dan naar Olympic te rijden. Ik zocht online informatie op over de Annual Pass/America the beautiful. Begrijp ik het goed dat de meeste van deze parken in deze pas inbegrepen zijn? Ik vind bv. de info rond Columbia River Gorge wat verwarrend. Daar moet je nog extra betalen voor bv. enkele watervallen, begrijp ik. Er zijn andere website (in het NL) die weergeven dat enkel Mount Rainier, Olympic en North Cascades inbegrepen zijn. Iemand hier ervaring mee? Loont het de moeite om zo'n jaarpas te kopen? Of betaal je beter ter plaatse? En welke passen hebben we nog zeker nodig?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42046
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Je kunt het beste op de NPS-sites kijken wat de toegangsprijs is. Zie bijvoorbeeld www.nps.go/olym en www.nps.gov/noca. Op die laatste zie ik dat daar geen toegang geheven wordt.
Ik kan me niet herinneren dat wij bij de Columbia River Gorge iets moesten betalen, maar het is al weer even geleden dat wij er waren.
Het lijkt er opdat het afhangt van wat je precies bezoekt.
Misschien haal je de America the Beautiful Pass er niet helemaal uit, maar het is wel makkelijk om hem te hebben, en het geld komt ten goede aan het park waar je hem koopt.

Marianne
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door JaapofJake »

Welkom op dit forum.

Je kunt even het beste kijken op www.nps.gov wat de ‘losse’ toegangsprijzen zijn voor de verschillende parken. Dan zie je het snelste of een nationale parkenpas ook financieel uit kan. Sowieso zijn Olympic en Mount Rainier nationale parken waar je moet betalen om naar binnen te mogen, maar dat geldt weer niet voor North Cascades (hoewel dat ook een nationaal park is). Zoals gezegd staat dat allemaal keurig op de genoemde website. Entree tot de Johnston Ridge Observatory in Mount Saint Helens is ook gratis met de nationale parkenpas.

Voor de Columbia Gorge in Oregon geldt dat dit een staatspark is en dat hiervoor dus apart betaald moet worden. De nationale parkenpas geldt hier niet. Vorig jaar is het een en ander gewijzigd als het gaat om de toegang tot de verschillende watervallen in de kloof. Je moet tegenwoordig reserveren voor een tijdslot om überhaupt rond een bepaalde tijd naar binnen te mogen en daarnaast moet je een klein bedrag (voor de reservering) betalen voor een bezoek aan de Multnomah Falls (bereikbaar vanaf de I-84) en om gebruik te maken van het populairste deel van de Old Columbia River Highway. Doel van dit reserveringssysteem is om het aantal toeristen te beperken en filevorming op de weg zoveel mogelijk te voorkomen. Beetje vergelijkbaar met het feit dat je tegenwoordig bijvoorbeeld ook moet betalen voor een bezoek aan de Italiaanse stad Venetië. Vorig jaar is men dus gestart met dit nieuwe reserveringssysteem voor de Old Columbia River Highway. Dat zal inmiddels vast al wel geëvalueerd zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet of ze dit systeem ook dit jaar weer toepassen, want wij bezoeken dit jaar een aantal andere staten.
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

Dank jullie wel voor de tips, ik informeer me verder via deze websites. We gaan ons dan toch zo'n pas aanschaffen, lijkt ook gewoon handig om die gedurende de hele trip al te hebben. Voor Columbia River Gorge kijk ik dan ruim op voorhand of we een tijdsslot moeten boeken.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Bravy »

Behalve de America the Beautiful pas kan een Discover Pass voor state parks in Washington ook handig zijn, afhankelijk van het feit of je veel van dit soort parken aan gaat doen. Zie https://www.discoverpass.wa.gov/ voor meer informatie.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

Dank je wel voor de tip! Heel wat informatie toch. Ik ga me er eens verder in verdiepen. Heb nog even de tijd ;)
A&A
Amerikafan
Berichten: 391
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door A&A »

Bravy schreef:
18 jan 2023, 08:25
Behalve de America the Beautiful pas kan een Discover Pass voor state parks in Washington ook handig zijn, afhankelijk van het feit of je veel van dit soort parken aan gaat doen. Zie https://www.discoverpass.wa.gov/ voor meer informatie.
Ik vraag me ook altijd af of we dit soort lokale passen nodig hebben. Wij gaan dit jaar naar Washington en Oregon en ook in Oregon heb je zo'n soort forest pass van de staat. Maar heel vaak blijkt dat je met de America the beautiful-pass ook gebruik mag maken van de voorzieningen en parkeerplaatsen in de bossen (immers vaak ook National Forest).
Als je ter plekke gaat vragen naar dit soort lokale passen (where can i buy them?) dan wordt er vaak diepe gezucht danwel hard gelachen. "dat wordt nooit gecontroleerd joh, niemand heeft zo'n ding etc". Zelf staan wij daar dan toch net niet lekker; je zal maar net een boete krijgen die de prijs van zo'n pas ver te boven gaat. Maar een verkooppunt hebben wij nog nergens gevonden (ja, online met dikke portokosten etc).

Zoals gezegd, tot nu toe zijn we er mee weg gekomen om onze America the beautiful pass overal voor te gebruiken. De America the Beautiful-pas dekt toegangsprijzen en standaardvoorzieningen (ook bekend als daggebruikskosten) op landen die worden beheerd door de volgende instanties:
Nationaal Park Service
Bureau voor Landbeheer
Bureau voor Ontginning
USDA Forest Service
Vis- en wildlifedienst
US Army Corps of Engineers
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Bravy »

Afgelopen zomer gingen wij op 1 dag naar zowel Palouse Falls State Park als Steptoe Butte State Park in Washington en konden daardoor uit de voeten met 1 dagpas (Discover Pass). Die kan je via internet kopen en krijg je in je mail. Daar zitten geen verzendkosten aan vast.

Bij beide parken zijn we niet gecontroleerd, maar daar gaat het ons niet om. We vinden het absoluut geen probleem om toegang te betalen. Dat geld komt ten goede aan het onderhoud van die parken, dus dat komt goed terecht. Die paar dollar maakt op de hele reis niets uit.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door dutch_in_seattle »

Stap een plaatselijke REI binnen, bijvoorbeeld de flagship store in Seattle. Daar is een speciale balie voor elk soort pas die er is, waaronder America the Beautiful (National Parks), Discover Pass, etc.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door HildeV »

Wij gaan ook een rondje Washington-Oregon doen en naast de America The Beautiful pas (die we waarschijnlijk toch in 2024 ook nog gaan gebruiken) gaan we ook gewoon nog de 2 passen voor de stateparks van beide staten kopen. Zoals Bravy ook al zei: het geld komt goed terecht. En voor ongeveer de prijs van vier Amerikaans pintjes (biertjes voor de Nederlanders hier :wink: ) in een bar/restaurant kan je ook in beide staten een jaar lang terecht in de state parks.
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

Ok, ik ga dan zeker al voor die America the Beautiful pass gaan. En bekijk nog even die andere passen ... zoals je zegt, het geld komt wel goed terecht. Een paar jaar geleden een rondreis Canada gedaan en daar ook niet altijd gecontroleerd. Maar wel de pas altijd bij de hand ... Bedankt voor de reacties.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door HildeV »

@Anneke11 Het eerst deel van onze trip is gelijkaardig. Wij nemen er wel nog Lake Chelan en Stehekin bij voor we via Pinnacles & Snoqualmie naar Mount Rainier gaan. Na 2 nachten op Ohanapecosh Campground (moeten we wel nog geboekt krijgen) rijden we via Yakima (voor de wijngaarden en het Hopmuseum in Toppenish) naar de Columbia River en dan verder zuidwaarts naar Mount Hood, Smith Rock State Park (toegevoegd nadat ik er hier over gelezen had), Bend & Crater Lake. Nadien nemen we de Umpqua Scenic Byway naar de Oregon Coast en verder ook naar Olympic NP (1 nacht Kalaloch, 1 nacht Heart O' the Hills). Onze laatste echte etappe brengt ons dan via Olympia (wil de Capitol building van mijn favoriete staat gezien hebben) naar Dash Point State Park. Vandaar rijden we 's morgens naar Des Moines om onze Escape campervan terug te droppen. Zeer benieuwd naar je ervaringen aangezien wij pas in september gaan. Mount Rainier, Crater Lake, Bend en een deel van Olympic heb ik al eerder gedaan maar nog zoveel moois te ontdekken daar.
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

@HildeV Ik laat het je zeker weten. Crater Lake heb ik heel lang over getwijfeld (de painted Hills trouwens ook). Uiteindelijk toch beslist om niet zover naar het zuiden te rijden, maar ons meer te richten op onze route nu. We blijven dan af en toe langer op dezelfde plek, maar ik vermoed dat het overal mooi gaat zijn en dat er zeker genoeg te zien zal zijn. Die andere zaken zijn dan voor een andere keer, wie weet :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
31 jan 2023, 17:49
Onze laatste echte etappe brengt ons dan via Olympia (wil de Capitol building van mijn favoriete staat gezien hebben) naar Dash Point State Park
Jij gaat niet teleurgesteld worden in Olympia! Capitol building is een prachtig gebouw! Vergeet de gebouwen er omheen vooral niet. Het is een soort van campus met allerlei gebouw(tjes) die iets te maken hebben met de staat.
Anneke11 schreef:
01 feb 2023, 07:42
Crater Lake heb ik heel lang over getwijfeld (de painted Hills trouwens ook).
Ik weet niet wanneer je gaat en hoe flexibel je bent. Maar als er sneeuw ligt bij Crater Lake is het echt een absolute aanrader. Als wij vrienden over hebben en er ligt sneeuw rijden we met ze speciaal naar Crater Lake. 5 uur heen en weer 5 uur terug. Ik kan je vertellen dat ik daar al heel wat onderkaken heb opgeraapt.
Hetzelfde geldt trouwens voor de Painted Hills. Maar dat zou ik dan vooral doen als er geen sneeuw ligt...
:wink:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 859
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Tantelotje »

Helemaal eens met @Almere vak V, Crater Lake met sneeuw is onwaarschijnlijk mooi!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door HildeV »

Nog niet met sneeuw gedaan maar het is sowieso de moeite waard.@Anneke11 1x Pacific Northwest is idd ruimschoots onvoldoende. Deze reis is voor mezelf de 5de maal. Voor mijn vriend de 2de keer na ons verlengd weekend Seattle en de trip naar PDX (op de terugweg van Hawaï afgelopen herfst).
Corv
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Corv »

America the beautiful pass is niet voor State Parks, alleen National Parks.
Anneke11
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Anneke11 »

@Almere vak V Oh, dan had ik Crater Lake toch moeten meenemen in mijn route. De puzzel was niet eenvoudig. Maar ik zet het op mijn bucketlist voor de volgende keer.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Robbie&Irene »

Afbeelding

Ik zie dat hier wat misverstanden ontstaan: America the Beautiful Pass is valid for the National Forest sites and includes all of the Northwest Forest Pass
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Pas nationale parken Noordwesten

Bericht door Almere vak V »

Tantelotje schreef:
01 feb 2023, 11:42
Helemaal eens met @Almere vak V, Crater Lake met sneeuw is onwaarschijnlijk mooi!
De eerste keer voor ons was met sneeuw. Ergens in april. Toen was alleen het Visitors Center open. Dus ik vantevoren gebeld of dat ook echt bereikbaar was. Geen enkel probleem was het antwoord. De helft van de sneeuw is al weg. Prima! Wij er naartoe. Prachtige rit vanuit de omgeving Portland. Je kan dan kiezen links of rechtsom. Maakt niet zo heel veel uit in tijd. Rijden door muren van sneeuw de berg op. Auto geparkeerd tussen denk ik 5 meter hoge sneeuwwallen/ Onze ogen uitgekeken bij het meer. Zijn we naderhand in het Visitors Center raak ik aan de praat met de beheerder. Dus ik zeg, ik had begrepen dat de helft van de sneeuw al weg was. Klopt, zegt ie, er lag 11 meter....
HildeV schreef:
01 feb 2023, 19:04
1x Pacific Northwest is idd ruimschoots onvoldoende. Deze reis is voor mezelf de 5de maal.
Mooi verwoord!! Ruimschoots onvoldoende... :thumbup:

Ik heb de "All about" al weer een paar jaartjes geleden geschreven. Zou m een keer aan moeten passen als ik ergens een keer echt tijd over heb zal ik er wel is voor gaan zitten. Maar ik kan inmiddels met gemak een reis van 3 maanden in elkaar knutselen waar je helemaal duizelig van wordt. Wij komen nog steeds met grote regelmaat op plekken die onbeschrijfelijk mooi zijn. Maar die nergens beschreven worden. Of als je het er met de localen over hebt ze je wazig aankijken en hun schouders ophalen.
Maar goed, andersom, als onze vrienden in het voorjaar bij ons zijn en ze rijden langs een tulpenveld wat in bloei staat weten ze ook va gekkigheid niet waar ze kijken moeten. En dan trekken wij onze schouders op.
Anneke11 schreef:
02 feb 2023, 12:44
De puzzel was niet eenvoudig.
Als mensen zich echt verdiepen in het NoordWesten wordt de puzzel nog veel lastiger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer