Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Old Faithful »

Seyst schreef:
16 jan 2023, 20:33
Oh bedankt voor de tip! Heb je nog adviezen welke van de vijf museums het mooist zijn zodat we die als eerst kunnen bezichtigen?
Dat is heel persoonlijk, de museums zijn heel verschillend . Ik vond bijvoorbeeld het verhaal ban Buffalo Bill heel interessant, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Seyst »

Hi allen,

Inmiddels zijn we druk bezig met het rondmaken van onze reis. Alleen lopen we ergens tegenaan met het boeken van onze hotels in Yellowstone NP.

Via de website van https://www.yellowstonenationalparklodges.com willen we twee nachten in Old Faithful boeken en twee nachten in Lake hotel of Canyon lodge. Alleen wanneer wij een verblijf zoeken voor 2 nachten geeft die over 'x' aan, ofwel geen beschikbaar. Maar wanneer wij voor 1 nacht een verblijf zoeken geeft die voor elke data (dat wij er verblijven) beschikbaarheid aan.

In dat geval zouden we toch gewoon 4 losse nachten kunnen boeken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens kunnen bellen voor de mogelijkheden. Of losse dagen boeken, maar dan weet je vrijwel zeker dat je moet verhuizen en dat is niet handig.
Je kunt ook nu iets vastleggen en later kijken of het wel lukt om twee aaneengesloten nachten te boeken.

Marianne
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Seyst »

Beste allemaal,

Na maanden van planning en vele uren verder, staat onze reis nu bijna voor de deur. We zouden graag jullie mening willen horen over onze planning voor Yellowstone National Park, aangezien dit onze eerste keer is en we met behulp van dit forum en diverse reisverslagen de reis hebben gemaakt. Misschien zijn we iets vergeten of zouden jullie het anders indelen. We hebben in totaal ongeveer 5 dagen in Yellowstone NP.

Onze planning:

Dag 1: Aankomstdag vanuit Cody (via US. Hwy 14) - Canyon Lodge
- Hayden Valley
- Grand Canyon South Rim: Uncle Tom's Trail, Canyon Overlook, Sunset Point, Artist Point, EVENTUEEL Point Sublime (4,3km))
- Grand Canyon North Rim: Brink of the Lower Falls, Lookout Point, Red Rock Point, Grand View, Inspiration Point
- Tower Fall: Optioneel
- Lamar Valley: Optioneel, eind van de dag/ begin avond dieren kijken in Lamar Valley

Dag 2: Canyon Lodge
- Mount Washburn Trail: In de ochtend wandeling, 11km
- Mammoth Springs: Boardwalk naar alle viewpoints (+/- 2uur)
- Boiling River Hot Spring:
- Roosevelt Arch
- Lamar Valley: Optioneel, als het op dag 1 niet is gelukt om te doen
- Blacktail Plateau Drive: Optioneel, moeite waard?

Dag 3: Canyon Lodge - Old Faithfull Inn
- Norris Geyser Basin: Back Basin en Porcelain Basin
- Grand Prismatic Spring & Midwat Geyser Basin
- Fairy Falls
- Fountain Paint Pot Trail

Dag 4: Old Faithfull - Grant Village
- Old Faithfull Geyser
- Old Faithfull Area (Upper Geyser Basin & Geyser Hill): Solitary Geyser, Castle Geyser, Morning Glory Pool, Grotto Geyser

Dag 5: Grant Village - Grand Teton (Colter Bay Village)
- Geen planning. Dag kunnen we doorbrengen in Yellowstone, in de avond naar Grand Teton.

Daarnaast hebben we eigenlijk nog vier kleine vragen:
1. We zouden graag de Mount Washburn Trail willen bewandelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het de moeite waard? We willen graag een lange en uitdagende route lopen, zodat we echt van Yellowstone kunnen genieten zonder al te veel toeristen. Hihi
2. We hadden gelezen dat Wild bill Cody Scenic Byway is mooie route is. Is dit de route van Cody naar Yellowstone (US Hwy 14)?
3. In onze route rijden wij niet de weg van Mammoth Springs naar Norris Geyser Basin. Is dit een gemis?
4. Het is onze eerste keer in een gebied waar de kans groot is dat we beren tegenkomen. Aangezien we ook veel gaan wandelen in Grand Teton en niet altijd in grote groepen toeristen zijn, zijn we een beetje nerveus. Hoe kunnen we ons het beste voorbereiden? We vinden het nog wel spannend.
Laatst gewijzigd door Seyst op 22 mei 2023, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Als het in jullie planning past, dan zou ik proberen om aan het eind van de middag in Mammoth Hot Springs te zijn. Vaak komen de elk daar dan het dorp in.
Wij zijn afgelopen september in Yellowstone geweest en misschien heb je wat aan ons reisverslag. Ook in de verslagen van 1995 en 2006 staat Yellowstone.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Point Sublime vonden wij een tegenvaller. Je kunt natuurlijk ter plekke kijken hoe ver je loopt. Zie hier ons verslag van onze wandeling.
Seyst schreef:
22 mei 2023, 11:35
We zouden graag de Mount Washburn Trail willen bewandelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het de moeite waard? We willen graag een lange en uitdagende route lopen, zodat we echt van Yellowstone kunnen genieten zonder al te veel toeristen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zoek eens op het forum, ik weet dat er forumleden zijn die het wel hebben gedaan.
Eigenlijk zijn alle trails die niet over een boardwalk lopen de moeite waard in die zin dat je snel de mensenmassa's achter je laat. Wij vonden de wandeling naar de Lone Star Geyer aardig, vooral vanwege het doel. Zie hier voor ons verslag. En in het noordoosten is de Yellowstone River Picnic Area Trail mooi.

Vergeet West Thumb niet. Wij deden dat eens met een rangerwandeling, dat was erg informatief.
En op weg naar Grand Teton even stoppen bij de Moose Fall.

Misschien heb je iets aan onze planning voor 2015.

En ja, ik heb even gegoogeld en die scenic byway is inderdaad de weg van Cody naar de oostingang. Is inderdaad een mooie route. Onderweg zou je de wandeling naar storm Pont kunnen doen (en dan voor het bos weer terugkeren).

Informeer bij lange wandelingen bij een van de visitor centers naar de kans op bear encounters. Misschien bear spray mee.

Bij het geisergebied zou ik tijd inruimen voor de Great Fountain Geyser. Check van te voren hoe laat hij uit gaat barsten. Hier een van onze ervaringen.

Het is Old Faithful, met 1 l. Net als in beautiful etc. :wink:

Marianne
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Seyst »

jojostravelusa schreef:
22 mei 2023, 12:47
Als het in jullie planning past, dan zou ik proberen om aan het eind van de middag in Mammoth Hot Springs te zijn. Vaak komen de elk daar dan het dorp in.
Oh dat is wel een leuke tip! Dat zouden we dag 2 kunnen doen, als we in de ochtend Mount Washburn Trail lopen.
Ik las net je verslag door en zag dat jullie in Cody naar de Rodeo zijn geweest. Bij ons staat dit nog op het lijstje 'eventueel'. We weten niet of het het waard is, wat vonden jullie?
Martin & Marianne schreef:
22 mei 2023, 13:02
Bij het geisergebied zou ik tijd inruimen voor de Great Fountain Geyser. Check van te voren hoe laat hij uit gaat barsten.
Ah goede tip! Dacht dat de Old Faithful Geyser degene was waar je 20min moest wachten.

Hoe vinden jullie de route voor de rest qua tijd/ planning? Is het haalbaar of is het aan de krappe kant? Dan zou ik een aantal activiteiten moeten doorschuiven naar dag 5. Wij vinden het wel lekker dat we niet op de klok hoeven te kijken.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Felicitas »

De planning voor Yellowstone ziet er goed uit. Handig om alvast een beeld te hebben van de vele highlights in dit park.

Wij liepen in 2016 de Mount Washburn Trail. Zeker de moeite waard, maar je loopt steeds naar boven over een breed (wat eentoniger) pad. Zeer waarschijnlijk ook met de nodige andere mensen om je heen. De uitzichten zijn wel de moeite waard.

Als je echt rustig wilt wandelen is Lamar Valley een aanrader. Mooie langere wandelingen zijn daar bijvoorbeeld de Specimen Ridge Trail (het begin is gelijk aan de door Marianne genoemde Yellowstone Picnic Area Trail) en de Slough Creek Trail. Een leuke korte wandeling is de hike rondom Trout Lake. Wie weet zie je er otters (wij zagen ze daar in 2013).

Ook wij zijn een keer naar Point Sublime gelopen. Het uitzichtpunt zelf is inderdaad niet heel spectaculair. Wel vonden we de wandeling langs de South Rim met het uitzicht over de mooie gekleurde wanden van de canyon erg mooi. Een leuke loop om te lopen is de Wapiti, Clear Lake, Lily Pad Lake and South Rim Trail Loop. Je loopt dan ook langs Artist Point en de Lower and Upper Falls. De auto parkeer je dan bij de Wapiti Lake Trailhead (rustiger dan bij Artist Point). Zie ook ons verslag.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden de rodeo in Cody best leuk. Niet spectaculair, maar lekker Amerikaans en heel leuk om een keer meegemaakt te hebben. Het viel ons op dat het niet zo druk was, terwijl het toch hoogseizoen was. Wij konden op de camping tickets kopen en met de shuttlebus (niet gratis) ernaartoe. Dat was een oude schoolbus, dus ook heel leuk.
Wij hadden plaatsen meteen achter waar de cowboys zich klaarmaakten en opstapten en dat gaf er extra sjeu aan. Ik zie nu niet op de site dat je speciale plaatsen kunt kiezen.
https://www.codystampederodeo.com/#

Ook leuk nu op Netflix: How to be a cowboy
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Seyst »

Felicitas schreef:
22 mei 2023, 14:30
maar je loopt steeds naar boven over een breed (wat eentoniger) pad.
Dit zagen we ook al op de foto’s en vinden we best jammer. Maar het uitzicht op de foto’s ziet er inderdaad prachtig uit. Daarnaast hopen we in Grand Teton wat uitdagende trails te kunnen lopen.
Felicitas schreef:
22 mei 2023, 14:30
Als je echt rustig wilt wandelen is Lamar Valley een aanrader. Mooie langere wandelingen zijn daar bijvoorbeeld de Specimen Ridge Trail (het begin is gelijk aan de door Marianne genoemde Yellowstone Picnic Area Trail) en de Slough Creek Trail. Een leuke korte wandeling is de hike rondom Trout Lake.
De Slough Creek Trail ziet er inderdaad prachtig uit en makkelijk te belopen. Alleen om hem helemaal te lopen gaan we qua tijd bestek niet redden, dus dat wordt een stukje van de trail haha. Trout Lake Trail staat inmiddels op het lijstje ;)

Een andere vraag: Wij zaten net te kijken naar de beschikbare hotels in Yellowstone. Nu is er beschikbaarheid in Old Faithful Inn gekomen voor de laatste nacht. Zouden jullie de laatste nacht in Grant Village annuleren om twee nachten in Old Faithful Inn te kunnen overnachten? Of houden zoals we het nu hebben dus: Grand Canyon Lodge (twee nachten), Old Faithful Inn (1 nacht) en Grant Village (1 nacht).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind twee nachten Old Faithful wel mooi. Grant ken ik niet, maar de ligging bij WestThumb is natuurlijk wel mooi en het lijkt me prachtig om daar tegen de avond of vroeg in de ochtend naar toe te gaan. Maar dat is bij Old Faithful ook mooi, en je heb dan iets meer tijd voor de verschillende geiser bassins.
Seyst schreef:
22 mei 2023, 14:10
Martin & Marianne schreef:
22 mei 2023, 13:02
Bij het geisergebied zou ik tijd inruimen voor de Great Fountain Geyser. Check van te voren hoe laat hij uit gaat barsten. Hier een van onze ervaringen.
Ah goede tip! Dacht dat de Old Faithful Geyser degene was waar je 20min moest wachten.
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt; OF is zeer betrouwbaar qua uitbarstingen, hij gaat om de 1,5 uur ongeveer en bij het visitor center weten ze het aardig nauwkeurig aan te geven (bij het OF visitor cneter hangt een lijst met de verwachte tijden van de uitbarstingen, en bij de nadere visitor centers zijn ze ook op te vragen).
De Great Fountain Geyser ligt in het Lower Geyser Basin. Het is de grootste geiser die redelijk te voorspellen is. Maar de variatie is redelijk groot, dus je moet er wel de tijd voor nemen. Je ziet er dan ook mensen lunchen, breien, een boek lezen etc. Zie ook https://www.nps.gov/places/000/great-fo ... geyser.htm

Marianne
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door Seyst »

Martin & Marianne schreef:
22 mei 2023, 19:58
Ik vind twee nachten Old Faithful wel mooi. Grant ken ik niet, maar de ligging bij WestThumb is natuurlijk wel mooi en het lijkt me prachtig om daar tegen de avond of vroeg in de ochtend naar toe te gaan. Maar dat is bij Old Faithful ook mooi, en je heb dan iets meer tijd voor de verschillende geiser bassins.
Marianne
Zojuist onze bestaande boeking in Old Faithful Inn online gewijzigd naar twee nachten Old Faithful Inn. Ik moet zeggen dat ik zelfden zo gemakkelijk bij een brekingsmaatschappij een extra nacht aan mijn verblijf heb toegevoegd. Alles werd heel gemakkelijk verrekend en binnen twee minuten was de boeking omgezet :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer