Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben wat aan het stoeien met route.

We willen vanaf Glacier NP richting Olympic. Op de route kom je dan langs Spokane en Coeur d'Alene. Ik kan niet zo goed vinden wat daar nou leuk is. Het komt mij niet bijster interessant over namelijk en vind ik het best zonde om daar 1 of 2 dagen voor te pakken om van Glacier naar Olympic te komen. Mis ik iets, zie ik iets over het hoofd?

Zoals we nu bedacht hebben, gaan via Waterton naar Glacier en dan richting Olympic.

Ik ben in 2018 al in de Rockies geweest, toen deed ik Calgary - Vancouver (zonder mijn partner) en dat doen we nu dus nog eens (deels). Maar omdat het stukje tussen Glacier en Olympic wat onnozel lijkt, twijfel ik nogal over de route.

We willen hoofdzakelijk Canada bezoeken en klein stukje VS maar. Optie met VI heb ik ook al eens bedacht, maar toen kwam corona. Maar dan zijn de Rockies iets minder voor de hand liggend qua tijd. Dan pakken we VI, Sunshine Coast en Olympic. We hebben 33 dagen de tijd overigens.

We reizen met auto overigens.

Tickets en auto liggen vast (aanbieding) en zijn op Vancouver.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door michelly »

Mt Rainier en Steptoe Butte schiet me zo te binnen. Ik weet niet hoelang je de tijd hebt voor dit gedeelte. Kijk eens voor wat inspiratie in ons 2017 verslag op https://www.michelly.nl/2017_USA/inhoud.htm
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door ClaireVHaut »

mount reinier ligt toch al stuk dichter bij olympic enzo ? Ik bedoel echt het stuk van Glacier naar North Cascades (coeur d alene en spokane). Ik ga even door jouw verslag heen!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door Bravy »

Als je van fietsen houdt zou je de Hiawatha trail (https://www.ridethehiawatha.com/the-trail) kunnen rijden, op de grens van Idaho en Montana langs de 90. Fietsen kan je huren, en ook het vervoer van de fietsen naar en van het vertrekpunt kan je regelen.
Wij hebben dit afgelopen zomer gedaan en is weer eens iets anders.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt, maar dat zijn wel beduidend meer kilometers, via North Cascades NP gaan en daarna Seattle meenemen. Of dat op de terugweg naar Vancouver doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is nu precies de vraag? Wil je weten wat er te doen is op het stuk tussen Glacier en Olympic of wil je dat stuk eventueel overslaan?
Ik denk dat de hoogtepunten van je reis niet bij Spokane of Coeur d'Alene liggen, maar je komt er langs als je van Glacier naar Olympic gaat. Ik zou dan 1 overnachting doen op dat stuk.

Marianne
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door monnie »

Ik ben afgelopen jaar van mount Rainier naar Olympic gereden, met 1 overnachting. Insteek was kilometers maken. Er was weinig bijzonders te zien onderweg. Het centrum van Spokane is voor een uurtje leuk (watervallen). Kootenai falls is voor een uurtje leuk, en ik ben nog een uurtje gestopt bij Ginkgo petrefied forest. De rest weinig tegengekomen onderweg. Mount rainier en Olympic waren wel erg mooi, en kan ik zeker aanraden.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door ClaireVHaut »

Martin & Marianne schreef:
07 jan 2023, 22:57
Wat is nu precies de vraag? Wil je weten wat er te doen is op het stuk tussen Glacier en Olympic of wil je dat stuk eventueel overslaan?
Ik denk dat de hoogtepunten van je reis niet bij Spokane of Coeur d'Alene liggen, maar je komt er langs als je van Glacier naar Olympic gaat. Ik zou dan 1 overnachting doen op dat stuk.

Marianne

Ik weet dat het hoogtepunt daar niet ligt en vandaar dat we twijfelen of we dan wel die kant op moeten.. het kost behoorlijk wat tijd. Ik kan ook via canada die kant op eventueel
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door ClaireVHaut »

monnie schreef:
08 jan 2023, 15:34
Ik ben afgelopen jaar van mount Rainier naar Olympic gereden, met 1 overnachting. Insteek was kilometers maken. Er was weinig bijzonders te zien onderweg. Het centrum van Spokane is voor een uurtje leuk (watervallen). Kootenai falls is voor een uurtje leuk, en ik ben nog een uurtje gestopt bij Ginkgo petrefied forest. De rest weinig tegengekomen onderweg. Mount rainier en Olympic waren wel erg mooi, en kan ik zeker aanraden.

Nou die laatste 2 staan idd wel op ons wensenlijstje
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: stuk van Glacier naar Olympic

Bericht door ClaireVHaut »

Bravy schreef:
07 jan 2023, 14:43
Als je van fietsen houdt zou je de Hiawatha trail (https://www.ridethehiawatha.com/the-trail) kunnen rijden, op de grens van Idaho en Montana langs de 90. Fietsen kan je huren, en ook het vervoer van de fietsen naar en van het vertrekpunt kan je regelen.
Wij hebben dit afgelopen zomer gedaan en is weer eens iets anders.
Dit is een leuke tip ! thanks.. dan heb je onderweg in ieder geval een leuke stop
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door ingrid14 »

Het is een hele afstand om te overbruggen.
Het zou in 1 hele lange rit gaan denk ik maar dan heb je geen tijd om ook maar iets te zien.
Wij deelden het ook op in 2 ritten.

In 2017 gingen wij van Glacier naar North Cascades:
van Kalispell via Kootenai Falls en Kootenai National Wildlife refuge naar Ponderay
van Ponderay via Spokane Mall, spookstadje Govan, Grand Coulee Dam en Chief Joseph Dam naar Winthrop

In 2018 gingen we heen van Winthrop naar Glacier en terug van Glacier naar Mt Rainier
heen:
via de dammen, Steamboat Rock State Park, Spokane Mall (noodzakelijke stop omdat we 1 koffer misten) naar Coeur d'Alene.
van CdA via Old Mission State Park, National Bison Range en Flathead Lake naar Kalispell
terug:
van Kalispell via Ninepipe National Wildlife Refuge, 2de x National Bison Range naar Spokane
(watervallen zijn leuk in Huntington park en River Front park)
van Spokane via Gingko Petrified Forest State Park, Chinook Scenic Byway, Tipsoo lake naar Packwood

Bij North Cascades is een bezoek aan Artist Point in het Mt.Baker-Snoqualmie National Forest een aanrader. (zie ons verslag van 2018)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rose marie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2023, 11:56

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door Rose marie »

Hallo,
Ik volg even mee. Las de info van Ingrid14. Wij komen vanuit Canada en gaan via de North Cascades terug naar Seattle. Leuke uitgebreide info!
Ik had nog graag een uitstapje gemaakt richting de Coulee Dam maar mijn man vond dat te ver om.
De route langs de Dam, langs Steamboat Rock State Park en Banks Lake leek me prachtig. Ik had dan ten zuiden daarvan Sun Lake Dry Falls State Park willen bezoeken. Het gehele gebied ten westen van Spokane is na de laatste ijstijd in z'n huidige vorm ontstaan door de zogenaamde Lake Missoula Floods. Het gebied wordt ook wel Channeled Scablands genoemd. Ik wist tot een maand geleden ook niks over dit gebied maar zag er een documentaire over en ben toen wat gaan googelen. Steamboat Rock en Sun Lake Dry Falls zijn hier een overblijfsel van. Geologisch een interessant gebied.
Mocht je meer willen weten: https://www.nps.gov/parkhistory/online_ ... ntents.htm
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door Berry »

Iets ten Oosten van Seattle ligt ook nog The Salish Lodge; oftewel The Great Northern Hotel uit Twin Peaks!
Een mooi plekje en voor de fan sowieso een leuke stop.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door stegeman »

Kan alleen maar heel hard roepen dat Glacier NP Amerika en Mount Rainier heel erg de moeite zijn. Wij vonden het prachtig!!!! Hadden ook veel geluk met het weer, wat ook veel doet denk ik.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door groennom »

Eens met een tip eerder, als je er langs komt is Steptoe Butte wat mij betreft echt een aanrader https://rondreisnoordwestusaenzuidwestc ... 6-07-2022/.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Stuk van Glacier NP naar Olympic NP.

Bericht door HildeV »

Rose marie schreef:
19 apr 2023, 09:24
De route langs de Dam, langs Steamboat Rock State Park en Banks Lake leek me prachtig.
Wij hebben die route vorige herfst gereden op weg naar Lake Chelan en kunnen dit alleen maar bevestigen. Mensen die dat stuk zouden doen en kamperen, kan ik de Spring Canyon campground aan de Coulee Dam warm aanbevelen. Heel erg mooie plekjes daar.

En zoals al eens eerder gezegd: ik heb tijdens een eerdere reis op weg van Mount Rainier naar Glacier een overnachting gedaan in Wallace. Dit is een erg leuk cowboy/mijnstadje. Ook bekend uit Dante's Peak.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer