Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Marie04
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2022, 14:13
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door Marie04 »

Heeft iemand tips voor een autorondreis Washington-Oregon met Seattle als begin- en eindpunt in april 15 dagen?
Het weer is nog vrij onvoorspelbaar, dat maakt het mijns inziens wat moeilijk.

Ik dacht aan:
Seattle
Port Angeles / Olympic NP
Quinault
Coos Bay
Portland
Hood River Scenic Byw - Dallas
Mount Reinier NP

Ik zou graag tips krijgen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Waarom heb je in deze periode voor Seattle gekozen, ligt dit al vast? In april zou ik zelf eerder het zuiden opzoeken, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je precies wilt doen. Heb je het topic All about Oregon and Washington State al bekeken? Wat voor tips zoek je precies?

Het lijkt mij hoe dan ook handig om niet te veel vast te leggen en het van het weer en de toegankelijkheid van de parken af te laten hangen wat je precies gaat doen.

Marianne
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door AnnInBC »

In Seattle, Portland en de kust van Oregon is het weer in die tijd van het jaar goed te vergelijken met dat van Belgie/Nederland in april. Je kan al mooie zonnige en aangename dagen hebben, maar het kan ook nat, miezerig en koud zijn. Maar Olympic NP is erg mooi en zelfs met regen/nat weer goed te doen. Wij hadden geluk met mooi weer toen we er waren jaren terug, maar dat is voor Olympic NP niet zo vanzelfsprekend, het is voor een grootdeel een regenwoud. Wij waren jaren geleden ook aan de Oregon Coast in de zomer en toen hadden we op 8 dagen aan de kust maar 1 dag met zon, de rest bewolkt en ook redelijk wat regen...en toch vonden wij het prachtig! Dus laat het weer je niet afschrikken, daar kan je je namelijk voor kleden.

Voor Mount Rainier NP kan het zijn dat sommige gebieden nog niet bereikbaar zijn door de hoeveelheid sneeuw in april, daar is het nog winterachtig. Dus hou daar rekening mee tegen de tijd dat je wil gaan en zoek uit wat je wel en niet kan bezoeken. Reserveringen voor overnachtingen is in die tijd ook niet nodig en ideaal als je graag op de bonnefooi gaat. Op die manier kan je zien hoe het is op een bepaalde plek en langer of korter blijven afhankelijk van hoe het er is of hoe het weer is. Het is in elk geval een rustige periode van het jaar.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door Almere vak V »

Het Noordwesten heeft wat mij betreft 2 grote voorbeelden ten opzichte ven het Zuidwesten. Het wordt er niet zo snoeiheet. En het wordt er zeker niet zo druk! En als ze het hier al druk noemen. Dan kijken de mensen uit het Zuidwesten je warrig aan. Er is hier niemand...

Weer in april/mei is hier te vergelijken met Nederland. Maar over het algemeen gezien vind ik het wel een stuk beter. Wat het wellicht ook beter maakt is dat ze hier een stuk beter het weer kunnen voorspellen dan in Nederland in mijn beleving. Als het 3 dagen achter elkaar 25 graden is, en ze voorspellen de vierde dag 10 graden en regen dacht ik in het begin ngo wel is, eerst zien dan geloven. Inmiddels hoef ik het niet meer te zien. Ik geloof het wel.

Belangrijkste is dat je flexibel bent in je gaan en staan. Dat je mooi en slecht weer dingen kunt verdelen. Dan kan je ook in april een topvakantie hebben. En dat je niet altijd een strakblauwe lucht hoeft te hebben om optimaal te kunnen genieten.
Marie04
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2022, 14:13
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door Marie04 »

Bedankt voor jullie reacties, het geeft ons toch een beter beeld m.b.t. het weer en kan mijn verwachtingen daardoor bijstellen. Inmiddels heb ik vele routes en mogelijkheden onderzocht maar ervaringen spreken meer. Ik kon altijd onze vakanties naar de VS plannen met zekerheid wat betreft het weer maar in de zomer reizen naar Washington / Oregon was geen optie voor ons.


We denken nu aan dit rondje: Mogelijk is de tijd langs de kust te lang? weinig te doen/ zien met slecht weer?
1 AMS - Seattle
2 Seattle
3 Seattle
4 Forks
5 Quinalt
6 Cannon Beach
7 Newport
8 Coos Bay
9 Bend (zonder Craterlake )
10 Bend
11 The Dalles > Via John Day Fossil Beds??
12 Portland
13 Portland
14 Via Mount Reinier Ashford
15 Seattle
16 SEA - AMo
MartijnHijink
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2023, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marie04: tips rondje Seattle gevraagd april.

Bericht door MartijnHijink »

Wij hebben positieve herinneringen aan the Inn at Archrock in Depot Bay. prima kamer en lekker homemade ontbijt. In de middag walvissen kijken die daar het hele jaar door schijnen te bivakeren in de baai.
Dit jaar willen we ook Orca's proberen te zien (begin augustus) in Orca Island maar dat is wel de andere kant op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer