na een aantal jaren geen gemaakte reizen naar de V.S. hopen we in zomer 2023 naar het Noordwesten te kunnen gaan, een regio waar we nog niet zijn geweest.
We hopen dat het haalbaar is gezien de huidige prijzen (voor alles

Ik heb weer dankbaar gebruik gemaakt van jullie blogs en feedback op het forum voor inspiratie (met bijzondere dank aan Almere Vak V) en ik ben tot de volgende opzet gekomen:
1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle
3. Seattle - omgeving mnt Vernon (walvistour anacortes?)
4. North Cascades NP (Noordelijk deel 542, mnt baker, mnt shukshan)
5. North Cascades NP (deel Hoofdweg NCNP en terug))
6. Omgeving Mnt. Vernon - Olympic NP Noord/Omgeving port angeles/seqium (reisin ochteend via Coupeville ferry). Middag Hurricane deel bezoeken
7. Olympic NP(Noord) (port angeles) - Olympic NP Oost (Quinault)
8. Olympic NP(oost/forks/Quinault) - Omgeving Astoria/cannon beach
9. Astoria/Cannon Beach - Newport
10. Newport - Crater lake NP
11. Crater Lake - Bend
12. Bend
13. Bend - omgeving Portland via mnt Hood
14. Portland/Columbia Gorge (en shoppen)
15. Portland - Mount Rainier NP ( vanuit packwood)
16. Mount Rainier NP
17. Mount Rainier NP - Seattle/vliegveld/huis afhankelijk van tijd vlucht
18. Seattle - AMS afhankelijk van tijd vlucht
Afhankelijk van de data en tijd van de beschikbare/gekozen vluchten hebben we mogelijk 1 dag die we nog kunnen toevoegen.
Ik twijfel hierbij tussen de volgende opties: Olympic NP en Portland/Columbia Gorge. Gezien onze wensen qua activiteiten in de omgeving van Portland neig ik naar een extra overnachting in deze regio. We houden meer van de natuur dan van steden maar we willen zeker wel Portland zien, ik kan alleen niet goed inschatten hoeveel tijd hiervoor nodig is. We willen uiteraard ook de Columbia Gorge bezoeken, maar ook daarvoor kan ik niet goed inschatten hoeveel tijd nodig is. Ook een bezoek aan de Outlets kan niet ontbreken.
We hebben besloten om mt st Helens niet als vast onderdeel op te nemen, gezien de langere reisduur op dag 15, maar wellicht bedenken we ons nog ter plekke, als dit te doen is qua energieniveau en reisomstandigheden.
We houden van wandelen (van maximaal 15 km) maar gezien de route en tijd zijn we ook heel blij met kortere wandelingen en/of autorijden door de mooie omgeving.
Wat denken jullie van deze opzet en de mogelijke extra dag? Is het haalbaar? (volgens Google zou het moeten kunnen, maar de werkelijkheid is vaak anders

Hebben jullie nog tips qua route, bezienswaardigheden en overnachtingen?
Alvast heel hartelijk dank.