Reis Lijster: juni 2023 - rondje SF, Oregon, Washington.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Lijster: juni 2023 - rondje SF, Oregon, Washington.

Bericht door Lijster »

Hallo Allen.
Altijd een plezier om weer eens een route-idee te delen met ervaringen van ieder hier op dit forum! De bedoeling is volgend jaar een rondje SF via Oregon en Washington te doen met auto en hotels. We hebben gebruik gemaakt van ervaringen van andere reizigers hier op het forum en hier en daar wat aanpassingen gemaakt. Graag horen wij jullie suggesties voor verbeteringen!

Het idee is om begin juni vanuit San Francisco een rondje richting Yosemite, Lake Tahoe en dan verder naar Oregon, Washington, Seattle, Olympic NP en dan via de Oregon en Californië kust weer terug te rijden naar SF. Graag hoor ik jullie suggesties of dit een goede periode van het jaar is of toch nog te vroeg? Ik denk zelf dat via de Tioga Pass vanuit Yosemite te doen moet zijn, vraag wellicht of Lassen te vroeg in het jaar is? De gedachte was lig om het juli-aug hoogseizoen te mijden ivm prijzen, maar als er nog veel gesloten is, is het wellicht wel beter een maandje later te doen. Graag horen we ervaringen.
Dank!

image.png
image.png (62.92 KiB) 1123 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster: juni 2023 - rondje SF, Oregon, Washington.

Bericht door Martin & Marianne »

In juni zijn parken als Lassen en Mt Rainier nog niet helemaal sneeuwvrij denk ik. Wij hadden in beide parken medio juli (zie ons 2006-verslag) nog sneeuw waardoor we bijvoorbeeld de Bumpass Hell Trail nog niet konden lopen. Maar als je niet wilt wandelen in Lassen (en daar heb je ook geen tijd voor) kan het wel zo.
Voor de Painted Hills is een overnachting in de omgeving (zoals het Oregon Hotel in Mitchell) een aanrader; je ziet de heuvels dan bij het mooiste licht. Zie voor dit deel van de route en het stuk naar SF ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Lijster: juni 2023 - rondje SF, Oregon, Washington.

Bericht door Almere vak V »

Lijster schreef:
23 okt 2022, 15:29
Graag hoor ik jullie suggesties of dit een goede periode van het jaar is of toch nog te vroeg?
Ik denk dat elke periode zijn charmes heeft. Als je perse bepaalde trails wilt lopen dan zou ik daar zeker rekening mee houden. Maar als je wat flexibeler in de wedstrijd zit zou ik er zelf niet zo heel veel om geven.

Ikzelf vind de afwisseling met sneeuw altijd wel wat hebben. Sterker nog, bijvoorbeeld Crater Lake. Als ik de keuze zou hebben zou ik die altijd doen met sneeuw. Niks mooier dan dat diepblauwe meer. In een witte omgeving. Vol in de zon met een strakblauwe hemel. Maar goed. Als je er omheen wilt wordt dat met sneeuw dus weer lastig.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Lijster: juni 2023 - rondje SF, Oregon, Washington.

Bericht door Ing »

Mooie route! Lijkt erg veel op het rondje wat ik afgelopen zomer heb gereden. De route en kort verslag kun je hier vinden:
viewtopic.php?f=16&t=77636

Paar suggesties:
- Je hebt eigenlijk net te weinig tijd langs de Oregon Coast. Wij deden dit met 1 nacht Seaside, 1 nacht Bandon en was al erg gehaast. Nu heb je maar 1 nacht en dan direct al Redwoods.
- Ik zou Yosemite en Lake Tahoe skippen, en je alleen richten op Oregon, Washington en de Redwoods. Rijd direct vanuit SF naar Redding, slaap daar 2 nachten om Lassen Volcanic echt goed te zien. Plan een extra nacht rondom de Painted Hills (wij deden Prineville) en paln minimaal 1 extra nacht tussen Bend/Prineville en Portland, voor de Columbia River Gorge. Nu heb je Yosemite er wat ongelukkig ingefietst, waardoor je net overal krap zit in Oregon.

Ik houd van een flink tempo, maar in deze route heb je wat mij betreft op 3 plekken echt te weinig tijd ingelast (Oregon Coast, Columbia River Gorge, Lassen Volcanic). Zonde, want 3 van mijn hoogtepunten (naast Crater Lake!) van onze trip.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer