Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Hoi allemaal,

We zijn ons opnieuw aan het oriënteren voor een nieuwe Amerikareis. Ons gezin is ditmaal uitgebreid met een wolk van een dochter. Ons idee is om in juli/augustus te gaan (we zijn gebonden aan deze periode door ons werk). Op dat moment zou ons dochter 11 maand zijn en zelfs haar eerste verjaardag daar vieren! :)

Yellowstone staat hoog op ons verlanglijstje. Als ook Grand Teton en Glacier. Oorspronkelijk was mijn idee om dit te combineren in een route van Seattle naar Denver, maar ik vroeg me af of er nog leuke opties zijn? Ik heb hier al heel wat zien voorbij komen. Zelfs combi's met het zuidwesten of met Dakota. Starten vanuit Denver of Salt Lake City lijkt me ook wel wat.

We hebben al ervaring met een rondreis in het zuidwesten en dit vonden we helemaal geweldig. De combinatie van natuur, hiken, kamperen en steden. Nu met een baby zijn we momenteel nog niet van plan om te kamperen. We zouden opteren voor motels/cabins/airbnb's. Naar zo'n ervaringen zijn we dus vooral op zoek.

Concreet:
  • Hebben jullie interessante routes?
  • Hebben jullie tips om te reizen met kleine kinderen?
  • Ik had begrepen dat je voor Yellowstone er erg vroeg bij moet zijn, is dit nog toegenomen door oa corona? Tips?

Vermoedelijk komen er doorheen de komende weken/maanden nog wel enkele vragen eens de route vastligt. :)

Alvast enorm bedankt!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ideeën routes incl Yellowstone (met baby)

Bericht door nycave »

qua route heb ik geen adviezen.

Maar wij hebben wel meerdere keren gereisd met zeer jonge kinderen waaronder 3 maanden Australie. Laat je niet ontmoedigen door mensen die zeggen dat er veel beperkingen zijn. Die zijn er weinig.
Wat voor ons echt handig was:
+ een deryan bedje (snel op te klappen, altijd hetzelfde bedje zodat je kind meer rust ervaart).
+ rugdrager voor je kind. (zon stevige. Daar kan je kind goed in zitten, (bij ons vielen ze ook in slaap), Er zit ook een zonnekapje bij. En je kan wat makkelijke spullen in de rugtas meenemen).


- geen grote wandelwagen. (was voor ons alleen maar een sta in de weg. We hadden een snelle inklapbare buggy echter vaak niet gebruikt omdat de wegen niet overal recht waren (zeker in de outback niet, daarom dus veel vaker de rugdrager gebruikt)
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ideeën routes incl Yellowstone (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Een one way is niet gek, maar je kunt ook een rondje Denver of een rondje Salt Lake City doen. Met een rondje Denver is Glacier echter wat ver uit de richting. Als je dat graag wilt bezoeken zou je ook aan een one way SLC - Seattle kunnen denken. Nadeel hiervan is wel dat je redelijk veel lange reisdagen hebt.

Het is verstandig om alvast te kijken naar de accommodatie in Yellowstone. Je kunt 13 maanden van te voren reserveren (op https://www.yellowstonenationalparklodges.com) dus veel accommodaties (zeker de goedkopere opties) zullen al volgeboekt zijn. Er zijn echter ook regelmatig annuleringen. Voor Glacier is het ook niet eenvoudig om iets te vinden. Zo te zien kun je dat nu ook al reserveren. Zie https://www.glaciernationalparklodges.com.

Kijk ook eens naar het topic van @Peterm.

Marianne
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ideeën routes incl Yellowstone (met baby)

Bericht door Bravy »

Heb je nog overwogen om met een camper te reizen? Je hebt dan de hele dag alles bij de hand en ook een plek voor de kleine om te slapen, mocht dat nodig zijn.

Hoe lang willen jullie op vakantie?

Wat route betreft: wij zijn dit jaar van Seattle naar Denver gereisd in 4 weken. Met een camper. De route staat al ergens op dit forum, maar als je interesse hebt wil ik hem hier nog wel een keer plaatsen. Wij hebben de volgende nationale parken aangedaan: Mount Rainier, Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Badlands, Rocky Mountain. Maar daar tussenin ligt ook nog een hoop moois.
De campgrounds in nationale parken zijn 6 maanden van tevoren volgeboekt, meteen nadat de boeking vrijgegeven wordt. Of dat ook geldt voor andere accommodatie weet ik niet.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ideeën routes incl Yellowstone (met baby)

Bericht door hemmie »

Inderdaad, een Deryan bedje, de onze is voor 3 kinderen de hele wereld rondgereisd, beste €40 ooit uitgegeven.

De grote rugdrager met frame hebben wij na de eerste juist niet meer gebruikt, een ergonomische rugdrager bleek comfortabeler voor drager en kind, en veel makkelijker mee te nemen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Al erg bedankt voor de tips!
Zelf hebben de nog nooit met een camper gereisd. Onze voorkeur gaat uit naar een SUV of eventueel zelfs zoiets als een Volkswagen California. Voornamelijk de langere reistijd / weinig kennis over het afvoeren van water en afval etc houdt ons momenteel nog wat tegen. Wie weet ooit een keer!
We hebben ongeveer 3-4 weken ter beschikking.
Belangrijkste is denk ik nu een route samenstellen om dan de drukbezette plaatsen reeds vast te leggen,
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door paulr »

@Ragjee Ik snap het voorbehoud mbt de camper. Paar voordelen/nadelen:
- SUV: minder geluid, comfortabeler op slechte wegen, wat luxer en iets sneller (met name op lange stukken Interstates). Daarentegen ben je denk ik wat meer tijd kwijt met in- en uitpakken van koffers, zoeken naar restaurants en wellicht op en neer rijden naar de parken (áls je erbuiten gaat overnachten). Ga je wel in de parken overnachten (hetgeen ik áltijd zou aanraden ivm zonsopgang, -ondergang, beleving en reistijd) dan ben je denk ik wat duurder uit.
- Camper: nooit meer in en uitpakken, goedkope overnachtingen, prachtige plekken midden in de natuur, maar ook: ff wennen aan afvoer water en afval. Ook even wennen dat je wellicht soms géén stroom en water op je plek hebt, maar daar heb je een enorme tank water en generator voor. Maar het belangrijkste: na 2-3 dagen weet je niet beter, dit is allemaal echt heel eenvoudig.
Je zou dan idd een one way SLC-SEA kunnen doen of een one way DEN-SEA. DEN is wel altijd met overstap. Wij doen volgend jaar Yellowstone en Glacier vanuit YYC (Canada dus, scheelt ook wat kilometers). Wij vliegen altijd graag zonder overstap (zou ik ook aanraden met een kleintje), dus dan komen SLC, SEA en YYC het meest in aanmerking voor Yellowstone/Glacier...
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Ik heb eens een globale route opgesteld. Momenteel in deze richting, kan uiteraard ook andersom. Het is een vrij "standaard" en courante route denk ik, heb wat gekeken naar anderen hun route.

Lijkt dit wat?
Is het té rustig, te uitgebreid op sommige plaatsen?
Beter toch een rondje maken omwille van de autoprijzen?
Tips?

Tijdens onze roadtrip in het zuidwesten waren we blij met goed gevulde dagen, gingen vroeg op pad en namen rust op de overblijfplaats rond 19u. We hebben toen erg genoten van extra tijd in Yosemite. Hoe dit met een kindje is, kan ik (nog) niet inschatten.

Thuis - Salt Lake City
Park City
Park City – Twin Falls/ Idaho Falls
Twin Falls (Craters of The Moon)
Twin Falls - Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Cody
Cody - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone – Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton – Sheridan
Sheridan – Rapid City
Rapid City
Rapid City
Rapid City – Badlands
Badlands – Cheyenne
Cheyenne – Estes
Estes
Estes – Denver
Denver
Denver -Thuis



Edit: oh help, van daar dat ik in de war was! Ik heb perongeluk Grand Teton 2x in de reis gestopt, daar is het mis gegaan. Moet ik dus even zien aan te passen en heb ik dagen over.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Lekker luxe, dagen over! :wink:
In het begin is het wel erg rustig.
En Cody kun je in deze opzet beter tussen Yellowstone en South Dakota zetten.
Een extra dag South Dakota is wel lekker denk ik, en misschien ook een extra overnachting in Estes Park.
Voor Rapid City zijn wel leukere alternatieven denk ik.
Met die extra dagen zou je wellicht ook een rondje kunnen maken; Dan rij je van Estes Park naar Grand Lake, en dan via Grand Junction terug naar SLC. Een rondje Denver kan dat ook, dat is wellicht gunstiger qua prijs, maar je hebt dan geen directe vluchten.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Alweer bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag! Probeer toch wel de komende dagen een route in elkaar te hebben dat ik naar vluchten en vooral accommodatie op drukke plaatsen kan kijken.

Zou 1 volle dag Park city en 1 volle dag Idaho Falls of Twin Falls voldoende zijn om de omgeving daar te zien? (Craters of The Moon, Watervallen, Snake River, Perrine Bridge etc) of is het daar niet erg de moeite?

Ik zie momenteel door het bos de bomen niet met info over Yellowstone. Er is zo gigantisch veel moois te zien!!
Hebben jullie tips mbt het meeste uit de dagen te halen qua dagindeling / verblijven?
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

In 2015 hebben we Yellowstone uitgebreid bezocht, we hebben toen ook een planning gemaakt, zie daarvoor ons reisverslag (aparte pagina). Veel standaard dingen hadden we al eerder gedaan, daarvoor zou je nog wat extra tijd kunnen opnemen. Ik denk dat je redelijk veel kunt doen als je met een rugdrager gaat wandelen. Een buggy kan prima ter afwisseling op de boardwalks.
Ik vind het mooi om zeker 1 of liever 2 nachten bij Old Faitful te overnachten. De SnowLodge Frontier cabin is betaalbaar, maar de OF lodge kan ook. Je zit dan bij het geiserbassin en dat is ideaal om tegen de avond of vroeg in de ochtend de geisers daar te bekijken. Ook zit je gunstig voor het Midway Geyser Basin. Verder zou je kunnen denken aan een overnachting in Canyon (heel centraal) of Lake Lodge (goedkopere cabins). Wij vonden Roosevelt ook erg plezierig. Mar je kunt ook kijken naar iets in Cooke City. In 2015 hadden we laat geboekt en daarom veel verschillende accommodaties, maar we konden op die manier heel veel doen zonder veel heen en weer te rijden.

Craters of the Moon deden we ook datzelfde jaar. Dat hoeft niet heel erg veel tijd te kosten denk ik. Met de andere bezienswaardigheden heb ik geen ervaring. Maar je kunt er prima wat meer tijd voor uittrekken, het is ook wel lekker om een beetje rustig aan te beginnen.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Ik heb momenteel 2 nachten OF Lodge in mijn mandje staan, hoe zou jij de overige 3 nachten (verschillende plekken of net hoppen?) indelen voor een eerste keer Yellowstone?
Heb je verslag hier inderdaad voor me, al veel aan gehad!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een beetje afhankelijk van hoe die nachten OF vallen - aan het iend of aan het begin van het bezoek? En Hoe je naar South Dakota rijdt. Ik zou eindigen met Canyon of Roosevelt niet gek vinden, dan kun je daarna naar Cody of via de Beartooth Hwy rijden.
Twee nachten Lake of Canyon kan ook en nog een nacht Mammoth hot Springs. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit; wil je niet meer dan 2 locaties dan zou ik voor OF en Canyon gaan. En is Canyon te duur dan is Lake met 3 nachten ook wel mooi.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

De nachten vallen aan het begin. We zouden vanuit Grand Teton komen.

Bedankt om mee te denken!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

De accommodatie voor Yellowstone ligt vast! Wat een pak van mijn hart dat we toch nog iets gevonden hebben daar. Wat een enorme prijzen... Ben blij dat ik nog relatief "goedkope" kamers heb gevonden (nog steeds duur). Zo fijn om terug te kunnen plannen na die corona-jaren.

We verblijven als volgt:

19-21 juli in Old Faithfull Lodge
21-22 juli in Lake Lodge Cabins
22-24 juli in Roosevelt Lodge (verjaardag van onze dochter valt hier!)

Heel bizar om al accommo's te hebben klaarstaan zonder vlucht of volledige route. :roll:
Zijn er nog locaties die erg hard gaan? Ik vermoed dat we best Grand Teton (Jackson o.d.) best ook snel kunnen vast leggen?
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het vastligt, dat geeft rust.
Mooie indeling zo.
Grand Teton is ook wel een dingetje, zowel in het park als in Jackson is de accommodatie erg prijzig. Wij vinden Colter Bay leuk. In Jackson hebben we goede ervaringen met de Kudar Motel en met de Ranch Inn. Die waren nog relatief betaalbaar, en heel centraal gelegen.

In 2004 hebben wij in South Dakota in KOA cabins overnacht. Als je zoiets leuk vind is dat ook niet gek. Zou je ok in Cody kunnen doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Bedankt voor de tips! Echt al enorm veel aan je ervaringen gehad.
Ik heb contact opgenomen met The Kudar maar blijkbaar openen ze de reservaties pas in maart voor de zomer. Ik hou het in de gaten. Lijkt me wel wat! De prijzen in Jackson swingen echt de pan uit, dat kan ik er niet aan geven...

Verder moet ik de route nog bekijken hoeveel dagen ik nu ga gebruiken voor SLC en omgeving en of ik er een rondje van maak of niet. Dan kan ik wat gerichtere vragen stellen qua accommodatie en invulling
Met een baby is er plots héél wat minder tijd om te plannen ;)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Ik ben alle opties zo wat aan het bekijken mbt vluchten, we zijn nog relatief flexibel met data behalve Yellowstone dat vast ligt. Daar rond probeer ik nu dus wat te plannen. We kunnen tussen +- 8 juli en 20 augustus gaan. De periode tussen 14/7 en 15/8 is collectieve sluiting op een van de werkgevers maar we kunnen er dus nog enkele dagen tot een weekje vakantie voor of na plannen om wat flexibeler te zijn qua data.

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig tussen Denver en SLC om er een rondje van te maken?
Ik heb in het verleden ook enkel nog maar retour'tjes geboekt, boek je deze best los of meteen samen in dezelfde boeking mochten we toch starten in SLC en eindigen in Denver?
Ik twijfel er enorm over... tussen deze twee steden zit er ook nog zoveel moois!

Iemand die uit eigen ervaring kan meedenken naar mogelijkheden? Zeer dankbaar :D
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door paulr »

Vliegtickets boek je dan ''multi city'' of meedere bestemming'', afhankelijk van site en airline. Qua prijs zal het niet veel anders zijn tov een retour. Check wél waar je dan het best je auto kan huren ivm ''drop off'' kosten bij een one way. Tussen sommige staten (en verhuurders) heb je die niet...

Tussen DEN en SLC: de rocky mountains omgeving Breckenridge/Vail, dan Arches/Moab en evt Capitol Reef lijkt mij... alles rondom de I70 dus...
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

image.png
image.png (331.43 KiB) 3160 keer bekeken
Ik heb eens wat dingen ingegeven in Maps, het stukje tussen SLC en Yellowstone weet ik ongeveer zeker. Mogelijks laten we daar omgeving Idaho Falls vallen en evt 1 dag minder Grand Teton (momenteel staan er 2 volledige gepland).
Over het bovenstaande heb ik dus nog het meeste vragen, of dit realistisch is/ te hoog gegrepen. Ik gok het laatste.
Je hebt dan inderdaad ook nog Capitol Reef, Breckenridge, ...
Ik vrees dat we keuzes moeten maken!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer