Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Ondertussen een heel eind opgeschoten met het "uitwerken" van de reis: wat we graag willen zien, wat per dag opties zijn, ...

Het begin van de reis is ook wat aangepast mbt tot reistijden met de baby + Yellowstone dat reeds vast lag en weinig verandering in mogelijk is/niet persé hoeft. 1 dag is voorzien voor echt SLC de stad, de andere dagen voor meer de omgeving zoals Bonneville Salt Flats, Big Cottonwood Canyon, Kennecott Copper Mine, Antelope Island, ... (even wat toelichten omdat ik weet dat SLC hier niet erg populair is en in de route lijkt er enorm veel tijd voor uitgetrokken)

Ik overweeg toch enkele aanpassingen te doen mede omdat we door rijtijden sommige dingen niet kunnen doen + de prijzen toch echt wel enorm zijn bijvoorbeeld de treinrit in Durango. Is Durango de moeite zonder deze rit? Haal ik ze er beter uit?

Zij er hier nog adviezen om eventueel de reis wat aan te passen? Langere tijd op bepaalde plaatsen? Vooral vanaf Cody begin ik te twijfelen of alles goed verdeelt is.

12 juli: Amsterdam - Salt Lake City
13 juli: Salt Lake City
14 juli: Salt Lake City
15 juli: Salt Lake City - Montpelier
16 juli: Montpelier - Jackson
17 juli: Jackson
18 juli: Jackson
19 juli: Jackson - Old Faithful
20 juli: Old Faithful
21 juli: Old Faithful - Lake
22 juli: Lake - Roosevelt
23 juli: Roosevelt
24 juli: Roosevelt - Cody
25 juli: Cody - Sheridan
26 juli: Sheridan - Keystone
27 juli: Keystone
28 juli:Keystone
29 juli: Keystone - Fort Collins
30 juli: Fort Collins - Colorado Springs
31 juli: Colorado Springs
1 augustus: Colorado Springs - Alamosa
2 augustus: Alamosa - Durango
3 augustus: Durango - Grand Junction
4 augustus: Grand Junction - Moab
5 augustus: Moab
6 augustus: Moab - Salt Lake City (verblijf luchthaven)
7 augustus: Salt Lake City - Huis

In bijlage zet ik even enkele screenshots van onze "opties" die ik al ben tegen gekomen.
image.png
image.png (85 KiB) 1099 keer bekeken
image.png
image.png (65.33 KiB) 1099 keer bekeken
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Mr. Patrick »

Je geeft aan dat je vanaf Cody bang bent dat het niet zo goed verdeeld is. Dat gevoel deel ik. Je trekt in het begin heel veel tijd uit voor SLC, Grand Teton en Yellowstone (voor die laatste twee kan ik dat begrijpen, maar is niet per se in die hoeveelheden nodig). Vervolgens ga je na South Dakota eigenlijk de bezienswaardigheden af racen met best flinke afstanden. En met bijvoorbeeld maar twee nachten in Moab is het best krap om echt veel te zien.
Ik heb niet het hele topic doorgespit, dus vergeef me als ik vragen stel die eerder al aan de orde zijn gekomen: Wat zijn nu echt de must-sees van deze reis? Kun je een stuk laten vallen en bewaren voor een volgende reis? Kun je in het begin nog wat nachten verminderen en die later gebruiken? Kun je er nog een one-way van maken door in Denver te eindigen?

Nog een paar praktische tips, waarvan ik niet weet of de volgende tips gezien de baby haalbaar zijn, maar ik geef ze toch:
- Cody is best een leuk plaatsje waar je onder andere het Buffalo Bill Center of the West kunt bezoeken en ook de rodeo kunt bezoeken. Ook Old Trail Town is best leuk. Wellicht kun je daar een extra nacht gebruiken als je dit interesseert.
- De wandeling naar Delicate Arch in Arches kun je ook 's avonds bij zonsondergang mooi maken. De rotsen zijn dan prachtig verlicht door de laagstaande zon en ook dan heb je weinig last van de hitte. .
- Ouray en Silverton zijn leuke authentieke plaatsjes langs de Million Dollar Highway. Zou leuk zijn als je daar even de tijd kunt nemen om er doorheen te wandelen. Ik weet niet of de treinrit veel toevoegt ten opzichte van de autorit. Het mooiste van de trein is de trein zelf en niet het feit dat je er in zit. Als je het zo kunt mikken, ga dan in Silverton naar het station als die er is.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door ONYX666 »

ik zou persoonlijk 1 a 2 dagen in salt lake city, 1 in jackson en ook in yellowstone 2 dagen inwisselen voor op andere plekken te gebruiken.
Ik zou zeker in Moab er 2 dagen aan toe voegen
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@Mr. Patrick
Ik begrijp volkomen je reactie! Ik heb momenteel al het meeste uitgespit omtrent het eerste deel van de vakantie en daar is dus duidelijk de reis al op gebaseerd. Yellowstone was vastgelegd al voor de volledige reis vastlag als ook de route. Dus we zijn daar eigenlijk om moeten beginnen "bouwen", oorspronkelijk gingen we regio Idaho er bij nemen maar dit leek echt vele lange reisdagen toevoegen. We beginnen rustig omdat we ook wel incalculeren dat het voor ons dochtertje wennen zal zijn. Van daar de iet wat rare indeling.

We hebben voor Grand Teton en Yellowstone dan bewust gekozen om langer uit te trekken omdat we erg graag in de natuur zijn en in 2019 ook een extra dag hadden genomen in Yosemite en hier toen enorm blij om waren.

Als ik alles begon op te lijsten, had ik ook de indruk dat het gewoon té veel gaat worden op korte tijd en we beter iets sparen voor een volgende reis.
Een one-way is door de vluchten niet meer mogelijk. We beginnen en eindigen op SLC.

De must see's zijn nu echt wel Yellowstone, Grand Teton, Scenic Byways, de authentieke "sferen" beleven. We hoeven niet alleen de standaard toeristische dingen te zien.

Ik zie het momenteel niet hoe ik de reis anders kan opdelen.
Eventueel Moab enz laten "vallen" voor in een andere reis?
Eventueel langer voor de regio rond Custer State Park/ Black Hills?

Bijvoorbeeld als volgt een idee of nog steeds te gehaast?
24 juli: Roosevelt - Cody
25 juli: Cody
26 juli: Cody - Sheridan
27 juli: Sheridan -Keystone
28 juli: Keystone
29 juli: Keystone
30 juli: Keystone
31 juli: Keystone - Fort Collins
1 aug: Fort Collins - Colorado Springs
2 aug: Colorado Springs
3 aug:: Colorado Springs - Alamosa (great Sand Dunes)
4 aug: Alamosa - Durango
5 aug: Durango - Grand Junction
6 aug: Grand Junction - SLC
7: aug: SLC - Huis

Bedankt voor je tips!
Laatst gewijzigd door Ragjee op 16 mar 2023, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Bravy »

Je zou na Sheridan naar het zuiden kunnen gaan (en Keystone dus bewaren voor een volgende keer; die kan je dan combineren met Badlands).
Dit geeft je meer tijd voor Rocky Mountain en Moab.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Mr. Patrick »

Wat je nu suggereert zou wel kunnen, maar is nog wel enigszins contrasterend met de ruimte tijd die je in het begin van de vakantie hebt. Ik zou zelf meer in het Noorden blijven. Dus nog naar South Dakota gaan en Badlands meenemen en dan afzakken naar Rocky Mountain National Park en dan vanuit daar naar Salt Lake City doorsteken. Heb je bewust RMNP niet meegenomen?

Als je RMNP graag wilt meenemen kun je het zo doen:
1 aug: Fort Collins - Estes Park
2 aug: Estes Parks
3 aug: Estes Park - Grand Lake
4 aug: Grand Lake - Aspen
5 aug: Aspen (- Grand Junction?)
6 aug: Aspen - Grand Junction - SLC
7: aug: SLC - Huis
Als je nog wat rustiger aan wilt doen skip je Aspen compleet en spendeer je meer tijd in Estes Park/Grand Lake en rij je dan rechtstreeks naar Grand Junction en vervolgens SLC.

Ik zou zelf Black Hills en Badlands wel nu doen, omdat vanuit Cody het toch wel redelijk in de buurt ligt, zeker als je nog de omgeving Denver gaat meenemen. Hoewel het een enorme afstand is van zowel Yellowstone als Denver, liggen er dichterbij geen echte andere bezienswaardigheden waar je nog eens komt op vakantie. Het gebied ten zuiden van Denver is wat makkelijker te combineren met het zuiden van Utah, Arizona e.d. in een reis vanaf Las Vegas of Phoenix.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Wederom bedankt om mee te denken allemaal!
In de oorspronkelijke ideeën stond RMNP er effectief in gepland en stond Moab helemaal niet op de radar. Na wat adviezen hier op het forum leek het fijn om Moab er bij te nemen. Nu Moab er uit gaat, bestaat de kans er dus zeker weer dat RMNP een optie is. Gezien de tijd in Grand Teton en Yellowstone, zou RMNP niet meer van hetzelfde zijn? Of is het nog divers genoeg?

De reden achter Durango/ Grand Junction was voornamelijk de Million Dollar Highway momenteel.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Mr. Patrick »

Ik vond RMNP wel echt een andere vibe hebben dan Grand Teton en Yellowstone.
In Yellowstone gaat normaal gesproken de aandacht niet zo uit naar de bergen, maar vooral naar de geothermische bezienswaardigheden. In Grand Teton kijk je vooral naar de bergen, maar ga je ze vaak niet echt heel hoog in. In RMNP doe je dat dan weer wel, ik vond daar ook echt veel meer mogelijkheden toe dan in Grand Teton.
Maar zo bezien snap ik wel waarom je RMNP zou overslaan en in Colorado Springs nog wat rode rotsen wilt meenemen. Is dan toch echt je eigen voorkeur.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42026
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad op het laatst gehaast, zeker vergeleken met de rust die je in het begin hebt. Een dag minder SLC of Jackson zou niet gek zijn, dan heb je iets meer ruimte in het laatste deel van de reis. Er is wel iets vrij in Yellowstone als je daar een nacht eerder naar toe zou gaan.
Ik kan me echter ook voorstellen dat je daar niets meer aan wilt wijzigen, want je blijf dan schuiven natuurlijk.

RMNP is inderdaad echt anders dan bijvoorbeeld Grand Teton. Maar je kunt ook kijken of je elders in Colorado wat meer de bergen op gaat zoeken. Zeker in augustus, wanneer het in bijvoorbeeld de omgeving van Moab eigenlijk te heet is, is het wel fijn om in de hoger gelegen gebieden te zitten.
Na Fort Collings zou je naar Etses Park kunnen gaan en dan naar Grand Lake zoals Mr Patrick aangeeft
Uitgaande van jouw schema zou je ook nog bijvoorbeeld Leadville mee kunnen nemen; wij vinden dat een leuke plaats, en de Mineral Belt Trail is erg leuk om te doen. In 2019 deden wij Aspen - Leadville- RMNP-Denver; zie daarvoor ons verslag.

Dan zou het zo kunnen:
29-jul Keystone - Fort Collins
30-jul Fort Collins - Estes Park
31-jul Estes Park
1-aug Estes Park - Grand Lake
2-aug Grand Lake - Leadville
3-aug Leadville - Aspen
4-aug Aspen
5-aug Aspen - Grand Junction
6-aug Grand Junction - Salt Lake City
7-aug Salt Lake City

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Super bedankt wederom om mee te denken! We hebben samen de afweging zitten maken en tikken het af op eindigen in RMNP + bewaren Moab en het zuiden van Denver voor een volgende reis. (Het is heus niet de laatste keer dat we naar Amerika gaan! :lol: altijd zo gevaarlijk om alles in 1 reis te willen proppen omdat er zoveel moois te zien is)

We moeten nu nog volgende afweging maken:

- Dag langer in Estes
- Overnachtingen in Aspen zijn vrijwel allemaal volzet / enkel de dure dingen zijn nog vrij (wel nog volop aan het zoeken)
- Aspen overslaan om bovenstaande reden (of er enkel als tussenstop langs gaan) en overnachten in Grand Junction en bijvoorbeeld Vernal onderweg naar onze luchthaven overnachting.
- Alternatief Snowmass
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42026
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Aspen is erg duur inderdaad! Wij hebben daarom in 2017 in Snowmass Village overnacht. In 2019 zaten we wel in Aspen, in de Tyrolean Lodge. Dat was toen nog relatief betaalbaar.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@Martin & Marianne
Vinden jullie Aspen echt een must? Ik zie het wel vaak terugkomen overal. Dit is dan je uitvalsbasis denk ik voor de Maroon Bells? Of kan het nog anders opgedeeld worden/andere locaties tussen RMNP en Grand Junction dan in ons geval?
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42026
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Nee hoor, Aspen is geen must.
Misschien is het wel zo prettig om het wat rustiger aan te doem. Wat mij altijd wel leuk leek als je via Vernal rijdt is een cabin bij Dutch John. Daar lijkt ook genoeg te doen te zijn voor twee nachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Dankbaar voor al jullie kennis en ervaring op dit forum!

We zouden de route als volgt aanpassen en eindigen met in het achterhoofd dat we andere dingen de komende jaren kunnen doen in andere reizen.

24 juli: Roosevelt - Cody
25 juli: Cody
26 juli: Cody - Sheridan
27 juli: Sheridan -Keystone
28 juli: Keystone
29 juli: Keystone
30 juli: Keystone
31 juli: Keystone - Fort Collins
1 aug: Fort Collins - Estes Park
2 aug: Estes Park
3 aug: Estes Park - Grand Lake
4 aug: Grand Lake - Grand Junction
5 aug: Grand Junction - Vernal
6 aug: Vernal - SLC Airport
7 aug: Vlucht

De laatste dagen zijn inderdaad "verplaatsen" tov de rust maar met gemiddeld 3u reistijd.
Het compenseert dat we anders dik 5u door zouden rijden van GJ naar SLC Airport en onderweg kunnen we nog een leuke stop meenemen.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42026
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het mooi zo!
Kijk voor RMNP naar de reserveringen; je hebt een timed entry permit nodig voor het park. Zie www.nps.gov/romo.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Old Faithful »

Is er een reden voor de overnachting in Fort Collins? Een uur doorrijden en je bent in Estes Park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@Old Faithful
Geen specifieke reden. Keystone - Estes Park is volgens Google 6u+ rijden. Fort Collins was de oorspronkelijke stop tussen Keystone en Colorado Springs. Denver kon ook. In ons werkdocument staan volgende opties/keuzes onderweg/in de buurt:

Mammoth Site Of Hot Springs
Scotts Bluff National Monument Nebraska
Cheyenne
Denver

Fijn dat we nu een rustigere route hebben. Het brengt me ook duidelijk meer rust in mijn hoofd nu, dus ergens wist ik al dat de tweede helft te vol stond gepland. De route voelt goed nu. Heel gericht op natuur, dat wel maar vinden we niet erg!
Nogmaals enorm bedankt iedereen voor de snelle hulp en ervaringen te delen.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

We zijn volop aan ons roadbook bezig.
Ik twijfel een beetje om onze dagen Yellowstone in het midden nog wat aan te passen.
Kan iemand uit ervaringen zeggen wat de beste optie is? Canyon of Lake?
Lake lijkt een beetje uit de richting van alles. We zouden op dag 21/7 dan verplaatsen naar van Old Faithful naar Lake en ik zie dat alles echt wel gesitueerd is rond Canyon / tussen Canyon en Lake.

Het gaat dus om deze wissel eventueel:
19/7: Grand Teton - Old Faithful
20/7 Old Faithful
21/7: Old Faithful - Lake
22/7: Lake - Roosevelt
23/7 Roosevelt
24/7 Roosevelt - Cody

Naar
19/7: Grand Teton - Old Faithful
20/7 Old Faithful
21/7: Old Faithful - Canyon
22/7 Canyon (verjaardag van onze dochter) OF Canyon - Roosevelt
23/7: Canyon - Roosevelt
24/7: Roosevelt - Cody
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer