Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Old Faithful »

Ik mis Cody in de route. Voor mij zou minstens een halve dag voor de 5 museums van het Buffalo Bill Center of the West een must zijn. Je zou dat over twee dagen kunnen verdelen, de tickets zijn twee opeenvolgende dagen geldig.
Afhankelijk van waar je overnacht - West Yellowstone of Cooke City maakt nogal een verschil - is de reis van Yellowstone naar Sheridan in één dag een behoorlijke uitdaging, ervan uitgaande dat je via de Beartoooth Pass wilt rijden en even bij Bighorn N.R.A. wilt stoppen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Bedankt voor de tips @Old Faithful! Ik ga het allemaal eens rustig bekijken en zo nodig de route nog aanpassen.
Cody stond oorspronkelijk in de route gepland. Als ik alles eens ingeef in maps lijkt het inderdaad wel een stevig ritje! Ik vrees toch dat ik ergens dingen ga moeten laten vallen. De bedoeling is verre van er een gehaast van te maken. We vertrekken die dag vanuit Roosevelt Lodge naar het volgende punt. In deze opzet dus Sheridan. Behalve Yellowstone ligt er nog niets vast dus ben volop aan het sleutelen aan de route.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

De route ziet er uit als volgt:
Schermafbeelding 2022-11-01 om 14.35.43.png
Schermafbeelding 2022-11-01 om 14.35.43.png (41.04 KiB) 1929 keer bekeken

Ik ben me er van bewust dat er enkele langere rijdagen bijzitten zoals SLC naar Stanley / Stanley naar Grand Teton. Overnachten in Twin Falls is hier eventueel ook een optie. Ik was erg warm gemaakt voor Stanley door het blog van @michelly.
Ik heb momenteel bij Moab een dagje geschrapt. In deze opzet zou ik in de late namiddag of 's avonds pas doorrijden naar ons laatste hotel bij de luchthaven in SLC om in de voormiddag nog iets in Moab te zien. Lijkt dit een goed plan of kan ik beter een dag Custer laten vallen?

Ik wil iedereen nog eens hartelijk bedanken voor al jullie hulp en tonnen informatie. :thumbup:
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door paulr »

Wat wil je in SLC gaan doen/bezichtigen ? Ik ga er vanuit dat je 2 x vroeg op bent, dus lange dagen hebt. Ik ken het niet, maar ik heb diverse keren SLC als start/eind plaats overwogen, maar elke keer weer kon ik niks vinden waar ik een dag mee zou kunnen vullen ? Maar wellicht kunnen anderen je daar beter over informeren. Mijn advies is dus 1 nacht minder SLC en op dag 3 dus gaan rijden, Craters of the Moon bezoeken en ergens in die buurt overnachten.
En ik denk dat nu het einde wat gehaast wordt met een nacht Moab minder…
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@paulr Momenteel heb ik volgende keuzes in mijn werkdocumentje staan: kopermijn, Alpine Loop, Antelope Island State Park, de zoutvlaktes, Cottonwood Canyon en Downtown SLC.
Craters of the moon staat ook zeker en vast ingepland van of naar omgeving Stanley / Twin Falls / Idaho Falls.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door markro »

Het is al weer even geleden, in 2010 hebben wij in het centrum van Salt Lake City wat rondgewandeld en een aantal gebouwen bezocht. Wij vonden het zeer de moeite waard; betreffende een stuk geschiedenis van de Mormonen en het State Capitol van Utah.
Bij interesse, klik hier voor het verslag en kijk bij dag 16 en 17. Misschien doe je er nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@marko Ik neem zeker je verslag mee! Ben volop verslagen aan het lezen en haal er veel tips uit.

Vraagje voor mensen die gekend zijn met de omgeving van de Sawtooth Mountains (Stanley, Ketchum, Sun Valley, ...).
Is werkelijk alles zo snel volzet of moeten veel hotels en dergelijke hun reservaties nog openen? Ik vind werkelijk niéts prijselijk en alles lijkt volzet.

Op deze omgeving en Jackson na heb ik echt wel mooie dingen kunnen vinden. Op deze twee plaatsen ook hoor, maar tegen een gortige prijs.
Verder hebben we alle accomodaties vastliggen!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door hemmie »

Wij deden afgelopen zomer 1 overnachting in dat gebied in Challis. Had in Salmon willen overnachten, maar dat was onbetaalbaar. Uiteindelijk overnacht in de Northgate Inn, zag er van buiten niet uit, van binnen niet heel veel beter, maar was in elk geval schoon en netjes.Wijbreizen met 5 personen, dua onze opties voor 1 kamer waren helemaal beperkt, vandaar 2 kamers in de Northgate Inn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Felicitas »

Ragjee schreef:
08 nov 2022, 12:21
Vraagje voor mensen die gekend zijn met de omgeving van de Sawtooth Mountains (Stanley, Ketchum, Sun Valley, ...).
Is werkelijk alles zo snel volzet of moeten veel hotels en dergelijke hun reservaties nog openen? Ik vind werkelijk niéts prijselijk en alles lijkt volzet.
In de zomer van 2018 hadden wij twee overnachtingen in Stanley. Ik kan me nog herinneren dat ik toen ook veel moeite had om daar iets te vinden. Uiteindelijk verbleven we in de dure Stanley High Country Inn. Het kan inderdaad ook zijn dat je bij sommige accommodaties nog niet kan boeken voor de zomer. Dat merk je snel genoeg als je wat varieert met data. Als er echt nooit wat beschikbaar is kun je waarschijnlijk nog niet reserveren. In dat geval zou je ze ook kunnen bellen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Robbie&Irene »

Wij verbleven in de Wood River Inn in Hailey, mooi hotel en prima prijs. Saw Tooth Forest gebied hoor met prachtige meren en mooie bergen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door IngridZw »

Ik weet niet of jullie van winkelen houden maar in het centrum van SLC, tegenover Temple Square, heb je een prachtig gedeeltelijk overdekt winkelcentrum genaamd City Creek Center.
Ook wel leuk voor kleine kinderen want in het midden van het centrum is een waterplein met van die waterfonteintjes (bedriegertjes). Toen wij het bezochten waren er heel veel kindertjes die daar de grootste lol hadden.
Temple Complex vonden wij ook interessant, vooral de geschiedenis. De mensen waren er heel vriendelijk en zeker niet opdringerig zoals je weleens hoort. Je kan een rondleiding krijgen maar je kan er ook vrij rondlopen. Wij waren er speciaal op een donderdag want dan repeteert het Mormon Tabernacle Choir, één van de beroemdste koren van de wereld. Bezoekers mogen dit gratis bijwonen. Helaas voor ons waren ze net in die periode op tournee.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

@IngridZw Ja we doen wel graag winkelcentra dus deze gaat zéker op de lijst met tips! Thanks :D

@Robbie&Irene We hebben ondertussen ook iets prijselijk gevonden in Hailey. Vonden jullie dit een acceptabele locatie om de regio te ontdekken? Deze werd precies minder genoemd online. De overige regio's waren écht duur en hadden inderdaad weinig ter beschikking @Felicitas. Ik had een 'tijdelijke' reservatie maar 400 eur per nacht vond ik nu écht een beetje te gortig. Zoveel betalen we nog niet in Yellowstone ;) nu heb ik 370 euro betaald voor 2 nachten in Hailey in de Airport Inn. Recent gerenoveerd hotel met goede recensies.
Bedankt allemaal om mee te denken!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Robbie&Irene »

Jazeker. We hebben diverse meren oa Stanley-lake en Redfish-lake met prachtige bergen bezocht, mooi trail gelopen (Fishcreektrail). Na Hailey zijn we verder gegaan via Craters of the moon naar Victor bij Grand Teton.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Heerlijke foto's en blog @Robbie&Irene. Ik ben het met veel plezier aan het lezen!
Alleen zouden we deze hikes meteen doen, met de baby in de rugdrager zullen we het nog wat moeten bekijken wat haalbaar is. Dat ik geen four mile trail/panorama trail combi moet doen zoals in 2019, begrijp ik ;) Ik neem het zeker en vast mee.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Even een praktische vraag voor mensen die onze route al gedaan hebben: zijn er vele excursies die "must do" zijn en die op voorhand echt te reserveren zijn? Hiermee bedoel ik zoals in het Zuidwesten dingen zoals een plekje in een toer bij Antelope Canyon, Alcatraz, ...
Of zit hier minder "druk" achter?

Ben volop in voorbereiding maar dus een stuk minder tijd met het werk en de baby om alles tot in de puntjes klaar te maken, het gaat een stuk trager. (binnenkort is er meer tijd voor uitgetrokken)
Zou het gewoon erg jammer vinden dat ik voor iets "te laat" ben! :)

Hieronder nog eens onze route:
image.png
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb niet alles teruggelezen, maar als je naar Arches wilt heb je een timed entry reservering nodig.
En in Yellowstone moet je sommige restaurants reserveren, zoals bij de Old Faithful Inn.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Bedankt Marianne!

Ik loop wat vast op de indeling van Yellowstone (wat op welke dag bekijken).

Dit is onze huidige indeling:

19-7 Jackson (The Kudar) (Grand Teton) - Old Faithful Lodge
20-7 OF Lodge
21-7 OF Lodge - Lake Lodge
22-7 Lake Lodge - Roosevelt Lodge
23-7 Roosevelt Lodge
24-7 Roosevelt - Cody

Heb al zoveel verschillende indelingen gezien op het forum en websites dat ik geen idee meer heb wat het "beste" is. Alles lijkt zijn voordelen of nadelen te hebben en rijden ga je toch moeten doen.
Hebben jullie nog tips?
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

#r zijn geen goede of foute indelingen; kijk per dag wat je graag wit doen, en wat er in de buurt of op de route ligt.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je wilt/kunt wandelen met de baby, en waar jullie voorkeur naar uitgaat. Ik vind het elf erg leuk om verschillende geisers en mudpots etc te zien, terwijl anderen weer meer voor het wild gaan, of langere wandelingen willen maken.
Ik weet niet of je naar onze 2015-planning hebt gekeken? Het boek dat we daar noemen is ook heel handig voor een planning. Of kijk eens op www.nps.gov/yell en noteer wat je sowieso wilt doen, en wat je nog kunt doen als je tijd over hebt.

Wat suggesties:

19-7 Jackson (The Kudar) (Grand Teton) - Old Faithful Lodge
Een leuke korte stop is de wandeling naar de Moose Fall, vlak na de ingang aan de rechterkant. Het staat niet heel duidelijk aangegeven; vlak na de brug is er een parkeerplaats:
image.png
image.png (678.4 KiB) 913 keer bekeken
Verderop links is de Lewis Falls.
Daarna is een wandeling bij West Thump een aanrader. Een leuk, overzichtelijk gebied aan het meer, met veel verschillende vulkanische verschijnselen. Een rangerwandeling hier is ook een aanrader.
Als je een langere wandeling wilt maken is de wandeling naar de Lone Star Geyer leuk om te doen. Maar het kan zijn dat je een tijd moet wachten voordat die uitbarst.
Wel een mooie geiser en het is er erg rustig. Of rij door naar Old Faithful en kijk alvast bij het visitor center wanneer de meest voorspelbare geisers verwacht worden uit te barsten en baseer daar dan je planning op.

20-7 OF Lodge
Je kunt de verschillende geiserbassins doen deze dag. Voor de Midway Geyser basin is het lastig om een parkeerplaats te vinden dus probeer die op verschillende momenten. Ik ben een fan van de Lower Geyser Basin, met de Great Fountain Geyser. En de Fountain Paint Pot.
Als je de Grand Prismatic Spring van boven wilt zien zou je dat wat later op de dag kunnen proberen. Wel lastig om te parken (bij de trailhead van de Fairy Falls).
Het is ook mogelijk om deze dag naar Mammoth te gaan voor de terrassen.

21-7 OF Lodge - Lake Lodge
Je kunt via Norris en via Canyon rijden. Of weer via West Thump. Beetje afhankelijk van wat je al gedaan hebt.
Bij Lake is de wandeling naar Storm Point mooi. Niet het hele rondje, maar vanaf het meer weer dezelfde weg terug. Je kunt ook op verschillende plaatsen langs het meer lopen en pelikanen zien.

22-7 Lake Lodge - Roosevelt Lodge
Bezoek de Grand Canyon en het visitor center bij Canyon Village. En Mud Vocano, Tower falls, Hayden Valley.

23-7 Roosevelt Lodge
Als je nog niet naar Mammoth bent geweest zou dat ook deze dag kunnen. En er zijn ook wat aardige wandelingen, zoals die naar Trout Lake. Of doe (een stukje van) de Yellowstone RIver Picknick Area Trail.

24-7 Roosevelt - Cody
Rij je via de Beartooth Hwy? Wij vinden de picknickplaats bij Soda Butte altijd plezierig.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door Ragjee »

Wauw Marianne, wederom bedankt! Ik bekijk het allemaal eens rustig.

Ik heb inderdaad al delen van verschillende blogs doorgenomen van jou, oa het 2015 verslag!
Zelf houden we wel van wandelen en rustig genieten van de natuur. We hopen dit met de baby ook te kunnen doen in de rugdrager of op de verharde paden. Ik begrijp dat we geen Panorama/ Four Mile Trail moeten verwachten deze reis ;) maar verschillende kortere wandelingen of 1 langere wandeling per dag lijkt me wel haalbaar.

Het plan is inderdaad om de Beartooth Highway mee te nemen.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: ideeën routes incl. Yellowstone NP (met baby)

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn afgelopen september 5 dagen in Yellowstone geweest en hebben ook de Beartooth Pass gedaan. Het was geweldig. Misschien kun je wat uit ons verslag halen>
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer