Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2015, 15:14

Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door NielsMichelleWessel »

We zijn druk bezig met onze reis volgend jaar zomer. Een reis met opa/oma en onze 2 jongens van 9 en 6 jaar oud. We zijn nu met de route bezig. We willen gaan reizen met de auto. Globaal is het nu ong. Denver - Yellowstone - richting Oregon - Portland - Mt Rainier NP - Olympic NP - Seattle.

Ik heb even een paar vragen:

- we zitten te denken om van Denver naar Seattle te gaan. Zie alleen dat er veel mensen het andersom doen, van Seattle naar Denver, is daar een reden voor?
- wat zijn leuke bezienswaardigheden/activiteiten om met kinderen te doen in deze gebieden?
- we willen graag op een ranch overnachten, heeft iemand hier een goede tip voor?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Van Denver naar Seattle is natuurlijk prima, ik herken dat niet dat veel mensen het andersom zouden doen. Er lijkt mij in elk geval geen reden voor te zijn. Kijk wat het beste uitkomt qua tickets en one way kosten voor de autohuur.
Wil je tussen Denver en Yellowstone nog iets bezoeken (Rocky Mountain NP, South Dakota, ...)? Zo nee, dan zou vliegen op Salt Lake City ook een optie kunnen zijn.
Hoeveel tijd hebben jullie voor de reis uitgetrokken?

Wij hebben in 2004 en 2006 met onze kinderen delen van jullie route gedaan. Een aantal dingen die ze leuk vonden om te doen: gold panning, de helikoptervlucht bij Mt st Helens, het strand en het regenwoud bij Olympic NP, whalewatchen bij Port Townsend.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

NielsMichelleWessel schreef:
28 sep 2022, 21:38
- we zitten te denken om van Denver naar Seattle te gaan. Zie alleen dat er veel mensen het andersom doen, van Seattle naar Denver, is daar een reden voor?
Ik herken het ook niet. Heb wel is gelezen dat men vooral veel van oost naar west reist. Of dat zo is weet ik niet. Maar ik zie regelmatig terugbreng actie voor campers. Daarbij betaal je een belachelijk laag bedrag voor de huur van de camper. Alleen moet je deze dan binnen een aantal weken van west naar oost brengen. Ik heb die aanbieding nog nooit andersom gezien.

Hoe lang wil je er over doen? Als je een beetje doorrijdt ben je er met 2 dagen Maar ik schat zo maar in dat dit niet de bedoeling is? Waar houden je jongens van?
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2015, 15:14

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door NielsMichelleWessel »

Dank je wel voor je reactie! Fijn dat daar geen reden voor is, dan kijken we inderdaad naar wat het qua kosten het beste uitkomt. Moet wel zeggen dat het allemaal een stuk duurder is geworden :o . We hebben 6 jaar geleden zuid west amerika gedaan en 3 jaar geleden west canada....we schrokken nu wel van de prijzen. Het idee is om 3,5 week te gaan, maar nu het allemaal zo duur is wordt het wellicht korter. Zeker willen we ook Rocky Mountain NP doen! Als we de route wat meer in kaart hebben, zal ik die hier plaatsen om te kijken of we dingen moetn schuiven etc.

Dank je wel voor de tips voor de kinderen, ik ga er eens naar kijken!
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2015, 15:14

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door NielsMichelleWessel »

Nee klopt inderdaad, we willen er echt de tijd voor nemen. Als je met een camper wilt reizen is dat wel ideaal inderdaad met zo'n terugbreng actie, had ook wel eens gelezen dat het enorm scheelt qua kosten. We willen deze reis met een aito doen en accomodaties. Idee was 3,5 week maar ivm met dat alles duurder is geworden zullen we waarschijnlijk korter gaan.

De jongens houden vooral van veel bewegen en lichamelijk bezig zijn! Bijv onderweg een meertje waar je kunt zwemmen, zullen zeker op zoek gaan naar accomodaties met zwembad. Dieren kijken etc. Is het leuk om door Seattle te fietsen? Dat was in San Fransisco en in Vancouver echt geweldig!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

@NielsMichelleWessel Ik ben niet heel erg thuis in Idaho, Wyoming of Montana. We rijden er wel eens doorheen op weg naar. Maar anders komen we er echt nooit. Ook beroepshalve is daar voor mij weinig te zoeken. Mocht je willen jagen of op zoek zijn naar rust dan is Montana de uitgelezen mogelijkheid. Maar dat zie ik zo niet echt uit je lijstje naar voren komen.

Mocht je de route kiezen via Oregon dan heb ik wel een paar tips voor je:
- Painted Hills doet het altijd goed. Zeker toen mijn kinderen nog wat jonger waren noemden ze dat altijd Teletubbie land. Daarnaast zijn er nog twee locaties. Nog steeds erg mooi. Maar iets minder indrukwekkend.
- Columbia River Gorge is ook top. Afgezien van het landschap kan je hier verschillende zaken ondernemen. Hikes naar watervallen doen het hier altijd goed. Denk wel aan de permit die je bijvoorbeeld moet hebben voor Multnomah Falls. Wat mijn kinderen erg gaaf vonden was de Bonneville dam. Daar worden rondleidingen gegeven door het leger en mag je mee de dam in. Erg indrukwekkend.
- Als je echt onderlangs Oregon binnenkomt is Crater Lake wellicht ook nog een optie. De weg er naartoe is top. En de aanblik is echt bizar. Een berg op rijden om naar het diepste meer van Amerika te gaan staan kijken.
- Ik weet niet hoe ver je naar de kust wilt uitwijken. Maar een ritje langs de kust in Oregon is echt een belevenis. En mocht je de tijd hebben en een beetje geduld. Rustig voor je uit turen en voordat je het weet zie je een walvis. En als je echt geluk hebt een school met orca's. Je kan er natuurlijk ook opuit gaan. Genoeg mogelijkheden voor een whalesafari!
- Ook Mt Hood is het bezoeken waard. Letterlijk en figuurlijk onze achtertuin. Niks leuker voor kinderen om midden in de zomer in de sneeuw te spelen.
- Silver Falls Park. Hier waren onze kinderen toen ze jonger waren vrijwel dagelijks te vinden. Rotzooien in het water te midden van allerlei watervallen. Vinden het nog steeds leuk. Maar zoeken nu ook vaak Deschutes River op waar ze kunnen raften. Dit kan in allerlei gradaties. Dus wellicht ook iets om met je kinderen te doen. En daarna eten bij de A&W in Stayton. Een veel betere dag kan je voor kinderen niet in elkaar draaien.
- Mochten ze iets hebben met sport. Dan heb je in Woodburn een grote outlet zitten met alle grote sportmerken. Nike komt uit Oregon. En in Oregon kennen ze geen BTW. Dus wellicht dat ze hier hun slag kunnen slaan??
- Als je echt into outdoor sport bent. Dan moet je in Smith Rock State Park zijn. Alles wat je op outdoor gebied kunt bedenken kan je daar uitvoeren. In de zomer best druk. Tenminste voor Oregon begrippen. Zeker in de weekends.
- Ik weet niet of je voornemens was om naar Portland te gaan. Dat kan best. Maar blijf dan een beetje aan de buitenkant rond Washington Square. Of Clackamas Town Center. Echt downtown zou ik mezelf even goed inlezen. Men zegt dat men wat gaat doen aan het daklozen probleem. Maar eerst zien dan geloven. De democraten hebben er met hun slappe (niet) optreden er echt een anarchistisch hell hole van gemaakt. Dus voordat je daar naartoe gaat even goed de laatste berichten checken. Wij komen er zelden meer. Ik alleen nog om naar Powells Bookstore te gaan om aan mn (sportboeken)verslaving toe te geven...
- Als je een keer wilt eten van een deksel van een vuilnisbak. Bestel bij Famous Dave een feast. Zitten vlak bij het vliegveld. Erg leuk!! En vooral super lekker!
- Mocht je nog richting Cannon Beach gaan? Aanrader trouwens. Neem dan de 26 naar de ksut. Bij Elsie heb je dan aan de linkerkant van de weg Camp 18. En dan alleen de cinnamon role bestellen. Daarna kan je vredig inslapen...
- Als je dan richting Seattle gaat zou ik zeker stoppen bij Mt Saint Helens. Lees je thuis vantevoren even in. Briljant verhaal obver iets wat amper 40 jaar geleden gebeurd is. De aanblik van de berg zegt echt alles!
- Mt Rainier is absoluut een bezoekje waard in de zomer.
- Maar hetzelfde geldt voor Olympic Park. Maar daar kan je bij wijz evan spreken zo al een week vooruit.
- In Seattle heb je de Boeing fabrieken. Daar kon je voor corona rondleidingen doen. Ik weet niet of dat al weer hervat is. Maar super om te zien hoe ze zo'n ding in elkaar schroeven.
- En dan Seattle zelf. Wij komen met grote regelmaat in Seattle. Super gezellige stad. Waar je natuurlijk naar Pike's Place moet. En er tegenover even op de foto met de eerste Starbucks van de wereld. Maar wij komen echt voor de sport in Seattle. Seahawks (football) beginnen pas in september. En de Kraken (hockey) beginnen pas in oktober. Dus die ga je mislopen. Maar het biggest circus in town zijn op dit moment de Mariners (baseball). Ik ben geen liefhebber van het spelletje. Maar het stadion is geweldig, het eten is fantastisch. En zeker voor kinderen een belevenis.
- Een bezoekje aan San Juan Islands is ook altijd de moeite. Zeker als je op zoek bent naar orca's is dit de place to be. Orca Island is echt 1 van de mooiste plekjes die ik ken.

Hier moet je het maar even mee doen. Lijkt me genoeg voor een week of drie alleen al!! Mocht je vragen hebben kom maar in de lucht...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door IngridUSA »

Boeing is helaas nog steeds erg beperkt:
viewtopic.php?p=1292142#p1292142
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door nycave »

Bedankt voor je draadje. Ik lees dus vol nieuwsgierigheid mee.
Wij willen volgend jaar dezelfde route doen. Mogelijk vanaf salt lake city ipv Denver om wat kilometers te besparen.
De reden om het andersom te doen zou zijn dat de terugweg hierdoor iets korter is qua vliegtijd denk ik.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

nycave schreef:
02 okt 2022, 12:08
De reden om het andersom te doen zou zijn dat de terugweg hierdoor iets korter is qua vliegtijd denk ik.
Scheelt 25 minuten in het voordeel van Salt Lake. Daar zou ik denk ik de beslissing niet vanaf laten hangen.
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2015, 15:14

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door NielsMichelleWessel »

@Almere vak V Dank je wel voor de vele tips! Hier hebben we zeker wat aan. We nemen het mee in de route. Nu door met puzzelen. Altijd heerlijk om te doen! Nu al zin in de vakantie :D
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2015, 15:14

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door NielsMichelleWessel »

@nycave Wat leuk dat jullie ook de route gaan doen! Ook in de zomervakantie?
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door nycave »

Ja klopt. Eind juli, 4 weken.
Zowel met mijn gezin: (ik, man, drie dochters dan 12, 16,18 jaar) als mijn ouders.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door nycave »

Almere vak V schreef:
03 okt 2022, 14:11
Scheelt 25 minuten in het voordeel van Salt Lake. Daar zou ik denk ik de beslissing niet vanaf laten hangen.
haha vooral gevoelsmatig dus. Hiervoor zou ik het ook niet laten.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsMichelleWessel: Denver- Seattle, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Wacht niet te lang met het zoeken naar accommodatie in Yellowstone. Dat zal voor een groot deel al volgeboekt zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer