Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Bericht door Masja »

Hallo,
Wij, mijn man en ik, gaan volgend jaar zomer in Yellowstone kamperen.
We komen vanaf Grand Teton en zullen dan vier nachten in Yellowstone verblijven.
Daarna gaan we door naar Glacier Park.
Op de terugweg willen we nog 2 nachten in Yellowstone overnachten om daarna verder te reizen naar Cody.
We reizen met een tent en een auto.
En misschien belangrijk, we zijn onervaren kampeerders ...
Ik hoor graag waar we het beste kunnen verblijven om zoveel mogelijk te zien qua geisers, wild en mooie natuur.
Alvast bedankt.
Groetjes Masja.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips kamperen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Masja, mooie plannen!
Wij hebben twee keer gekampeerd in Yellowstone. De eerste keer was in 1991, toen hebben we een week bij Bridge Bay gestaan. We hadden toen veel tijd en vonden het geen probleem om heen en weer te rijden. In 2017 hebben we er twee nachten gekampeerd, bij Canyon. Daarnaast hebben we toen ook een nacht bij Old Faithful overnacht. Ik weet niet of het jullie bedoeling is om alle nachten op dezelfde camping te staan? Zo ja, dan is Canyon mooi centraal gelegen.
Wat je ook doet, ik vind zelf een overnachting (in een lodge) bij Old Faithful wel een aanrader. Je zit dan vlakbij het geisergebied en dat betekent dat je daar op de mooiste en rustigste uren van de dag van de geisers kunt genieten. De dichtstbijzijnde camping is Madison; dat is ongeveer een half uur rijden, dus ook wel te doen, maar mocht je ook wel een nacht eens niet willen kamperen dan zou ik voor OF gaan.

Een mooie indeling zou kunnen zijn om vanuit Grand Teton eerst een nacht Grant Village te doen; dan zit je vlakbij het West Thumb Geyer basin. En dan twee nachten Canyon en dan Mammoth. Voor de andere twee nachten zou je dan Madison of Norris kunnen doen, en of wellicht een nacht bij OF.
Een van de campings in de omgeving van de Lamer Valley lijkt me ook mooi; dus Pebble creek of Slough Creek. Dan zit je ideaal om wild te spotten in de avond of vroege ochtend.

Heb je de ligging van de campings al op de kaart bekeken? Ga daarvoor naar https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/maps.htm en klik linksboven bij parktiles op brochure map. Je kunt de kaart vergroten.

Voor een indeling van ons bezoek in 2015 kun je eens ons 2015-verslag bekijken; daarin staat ook een pagina met een planning voor Yellowstone.

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Bericht door Masja »

Dank je wel voor de uitgebreide reactie!
Daar kom ik een heel eind mee. En de kaart met wat waar ligt is ook heel praktisch...
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Met de kaart van Marian zie je waar alle campings liggen. Wij hebben afgelopen zomer 4 nachten op Canyon gestaan en van daar uit het grootste deel van het park bekeken, centraal gelegen, 1 van de 2 campings voor tenten met douches (naast Grant) en ik vond dat de plekken redelijk veel privacy hadden.

Qua reserveren is het handig om op de grootte van de plek letten in Yellowstone: wij zijn voor een 12x12 plek gegaan, onze tent (en die was echt niet mega, 2m70 breed, 3M lang) had echt niet op een kleinere tentpad (=vlak stuk op een plek) gepast. Als er geen beschikbaarheid is dan is het een kwestie van regelmatig kijken of er plek is op je gewenste camping, er zijn regelmatig annuleringen en zo kun je je gewenste periode bij elkaar “sprokkelen”.

Hou er met het aanschaffen van spullen (ik denk dat jullie dat gaan doen afgaande op “onervaren” kampeerders?) rekening mee dat het echt koud kan worden in de nacht in Yellowstone . Overdag was het bij ons mid juli rond de dertig graden, maar we hebben 1 nacht zelfs nachtvorst gehad. Ik was maar wat blij met onze extra warme slaapzakken en extra fleecedekens!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Bericht door monnie »

Ik heb enkele weken geleden in Yellowstone 3 nachten gekampeerd op 3 verschillende campings (madison, grant en canyon), en 1 nacht in een cabin op OF. Beviel op zich goed en was het meest praktisch voor mij qua volgorde/reistijd, alleen het kost toch s avonds en smorgens wel wat tijd om alles op te zetten/af te breken. En ik was erg laat voor een goedkope cabin bij OF, dus die datum stond vast. Anders had ik 2 nachten canyon gedaan ten koste van grant. Canyon ligt het meest centraal.

Bij Madison zijn geen faciliteiten (geen douche/restaurant bijv, wel stromend water), bij canyon en grant wel. Ze vroegen steeds hoe groot je tent was, en de computer wees dan een plek toe (had eens gevraagd om dicht bij wc te staan, maar voorkeuren gingen niet volgens die dame). Had overigens wel bij het boeken steeds gelet op de grootte van de tent. Heb overigens nooit in de speciale tentloops gestaan.

Met de temperatuur snachts moet je geluk hebben. Deze keer waren de nachten niet superkoud (denk de koudste nacht 5-10 graden), maar zorg voor een dikke slaapzak.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Tips gevraagd kamperen Yellowstone NP.

Bericht door Masja »

Fijn al jullie reacties, hele waardevolle tips!
Dank je wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer