Reis bembi: mogelijkheden rondje vanaf Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
bembi
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 jul 2009, 16:00

Reis bembi: mogelijkheden rondje vanaf Seattle.

Bericht door bembi »

Het idee staat nog in de kinderschoenen, maar wij denken om misschien volgend jaar naar Amerika te gaan. Ik dacht aan vliegen op Seattle, dan mt Rainier - Olympic national park - Vancouver Island - Gribaldi provincial park - North Cascades en weer via seattle terug.

We zijn niet van de grote steden maar ook niet van het elke dag reizen. Het liefst zijn we meerdere dagen op 1 plek zodat we vanaf die plek meerdere opties hebben om de omgeving te verkennen en dat we niet zo hoeven te haasten. Het liefst vermijd ik hele toeristische plekken, maar soms kan iets toeristisch zijn en als je even loopt weg zijn van het toerisme dat is ook een optie.

Ik zat te denken aan met de auto en dan airbnbs, maar ik schrok wel een beetje van die prijzen, een camper zou dan misschien een goedkopere optie kunnen zijn, maar we hebben beide nog nooit in een camper gereden en ik ben geen held op drukke parkeerplaatsen.

Hebben jullie tips met deze plannen? Is dit rondje te doen ook qua ferry's oid naar Vancouver Island?
We zullen waarschijnlijk 3 weken hebben en het zou gaan om eind aug/sept.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis bembi: mogelijkheden rondje vanaf Seattle.

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er rekening mee dat faciliteiten en/of delen van nationale parken e.d. vaak na Labor Day gesloten zijn, zeker op hogergelegen plekken. Ook qua weer op die plaatsen zou ik proberen eerder in augustus te gaan i.p.v. september.

Ben je van plan vanuit Port Angeles de veerboot naar Vancouver Island te nemen, of rijd je met de auto via Vancouver, BC?
Vancouver Island is heel mooi, maar daar is wel behoorlijk veel reistijd mee gemoeid. Zeker als het je niet om steden te doen is, zou het geen optie zijn om meer tijd door te brengen op de Olympic Peninsula (er is daar meer dan genoeg gevarieerd natuurschoon te genieten) en dan een rondje maken in Washington State en eventueel Oregon (met Mt. Baker, Glacier NP, Mt. Rainier, Mt. St. Helen's, Columbia River Gorge, etc.).

Succes met de planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bembi: mogelijkheden rondje vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf je plannen eens per dag uit, dan zie je wat er mogelijk is in 3 weken. Misschien kun je zo hier en daar vanuit een centrale locatie wat bezoeken masr in het algemeen zal het zo zijn dat je dan meer rijdt dan wanneer je elke dag of om de twee dagen reist. Alleen al voor Olympic NP is het niet gek om op meerdere plaatsen te overnachten.
Ik weet niet hoe de prijzen van airbnb zijn en wat jij duur vindt maar een camper zal ook prijzig zijn. Je wilt niet in hotels overnachten? De goedkoopste manier van reizen is auto met tent.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door paulr »

Eind augustus / september is een prima periode voor deze regio. Ik zou niet te zeer “angstig” zijn voor het rijden met een camper. Duizenden mensen gingen je voor en deze regio is er erop berekend dat je met een camper rijdt. Ferry’s gaan frequent en ook geen probleem met een camper. Ik heb t idee dat de plannen nog in een heel pril stadium zijn, dus ik raad je aan eerst heel veel reisverslagen te lezen. En onderwerpen over deze regio op het forum door te spitten. Pas dan kan je een goed oordeel vormen wat mogelijk is, wat past bij je wensen en waar je vervolgens plannen voor gaat maken. Vergeet de optie om vanuit 1 plek “dingen te gaan doen”, je reist dan teveel heen en weer en dat maakt je reis juist onrustig. Beter is het een rondje uit te stippelen met wat je allemaal wilt gaan zien en dan daar de overnachting op te plannen. VanuIt 1 plek lijkt rustig, maar je maakt ongemerkt teveel kilometers,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer