parkpas in Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
robertverbiest
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2007, 14:37

parkpas in Canada

Bericht door robertverbiest »

:?: :evil:

Hallo allemaal,

Bij onze volgende reis in Canada en de Verenigde Staten bezoeken wij ook 6 nationale parken in Canada. Is het wenselijk een parkpas voor 1 jaar te kopen in Canada of is het voordeliger elk park apart te betalen?
Met dank voor de hulp.
Bob en Elly
verbiest-adriaens@telenet.be
misschien help ik u of help jij mij. Groetjes
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: parkpas in Canada

Bericht door hekkie »

robertverbiest schreef: :?: :evil:

Hallo allemaal,

Bij onze volgende reis in Canada en de Verenigde Staten bezoeken wij ook 6 nationale parken in Canada. Is het wenselijk een parkpas voor 1 jaar te kopen in Canada of is het voordeliger elk park apart te betalen?
Met dank voor de hulp.
Bob en Elly
verbiest-adriaens@telenet.be
Ik weet niet precies naar welk gedeelte van Canada jullie gaan, maar voor een Nationale Park Pass van Canada betaal je $ 62,40. Per volwassene betaal je per park (bijv. Banf, Jasper, Kootenay, Yoho etc) $ 8,90. Dat is per park al $ 17,80.

Omdat je er zes wilt bezoeken, is het een simpel rekensommetje. Koop een National Park Pass, zou ik adviseren. Wij hebben het een paar jaar geleden ook gedaan en dat kon makkelijk uit.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2006, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: parkpas in Canada

Bericht door Ilsepils »

hekkie schreef:
Ik weet niet precies naar welk gedeelte van Canada jullie gaan, maar voor een Nationale Park Pass van Canada betaal je $ 62,40. Per volwassene betaal je per park (bijv. Banf, Jasper, Kootenay, Yoho etc) $ 8,90. Dat is per park al $ 17,80.
Marjan, moet ik hieruit opmaken dat je een pas niet per persoon betaalt? Omdat je per park rekent en niet per persoon?

Grtz
Ilse
Afbeelding
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: parkpas in Canada

Bericht door hekkie »

Ilsepils schreef: Marjan, moet ik hieruit opmaken dat je een pas niet per persoon betaalt? Omdat je per park rekent en niet per persoon?
Hoi Ilse,

Klopt. Net als in Amerika is de Nationale Park Pass geldig per auto plus inzittenden en niet per persoon.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: parkpas in Canada

Bericht door yarrah »

Ik weet niet precies naar welk gedeelte van Canada jullie gaan, maar voor een Nationale Park Pass van Canada betaal je $ 62,40. Per volwassene betaal je per park (bijv. Banf, Jasper, Kootenay, Yoho etc) $ 8,90. Dat is per park al $ 17,80.

Omdat je er zes wilt bezoeken, is het een simpel rekensommetje. Koop een National Park Pass, zou ik adviseren. Wij hebben het een paar jaar geleden ook gedaan en dat kon makkelijk uit.

Groetjes Marjan
De Pass kost $123,- per group (auto + 7 inzittende)

voor meer info:
http://www.pc.gc.ca/pn-np/ab/banff/visi ... asp?park=1
Dirk Jan
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 mar 2006, 21:49
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Dirk Jan »

niet helemaal duidelijk. Maar i denk toch ook dat Yeehaw gelijk heeft. Althans zo lees ik het. Dan wordt het reken sommetje weer anders.

Betaal je iedere dag weer voor het park? Of als je er in blijft dan niet meer.

Wij blijven een aantal nachten in Lake Louise hoe werkt het dan als een uitstap maakt naar Yoho of Jasper NP en dan weer terugkeert in Banff. Lijkt me aardig duur worden. Of betaal je per dag voor alle parken.

Ik snap er niets meer van :?: :?:
Dirk Jan
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Bericht door yarrah »

Dirk Jan schreef:niet helemaal duidelijk. Maar i denk toch ook dat Yeehaw gelijk heeft. Althans zo lees ik het. Dan wordt het reken sommetje weer anders.

Betaal je iedere dag weer voor het park? Of als je er in blijft dan niet meer.

Wij blijven een aantal nachten in Lake Louise hoe werkt het dan als een uitstap maakt naar Yoho of Jasper NP en dan weer terugkeert in Banff. Lijkt me aardig duur worden. Of betaal je per dag voor alle parken.

Ik snap er niets meer van :?: :?:
De entree is een dagkaart. Wil je langer blijven dan kun je meerdere dagen kopen of een Annual. De dagkaart is wel geldig voor meerdere parken als je die in een dag wilt bezoeken.

vrolijke groetjes,
Lexicon
Amerikafan
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 okt 2006, 18:52

Bericht door Lexicon »

Wij blijven er 3 dagen (dat zou dan 53 euro kosten). Verder gaan we nog naar Wells Gray Provincial Park. Daarvoor telt de kaart niet mee. Ik denk dat ik voor dag-entree ga dan.

In Amerika loont het zich volgens mij wel. We bezoeken daar 4 NP's. Ik heb de parkpas al binnen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer