Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Koen70 »

Hoi allemaal,
Na enkele jaren afwezigheid omwille van kleine kinderen, begint het nu toch weer te kriebelen om in 2024 of 2025 nog eens naar de Verenigde Staten te reizen, deze keer met 2 jongens erbij die in 2024 7 en 9 jaar zullen zijn. Zelf heb ik al 2x een klassiek rondje LA - Moab - LV - SF gedaan, mijn vrouw 1x. Deze keer willen we graag richting Yellowstone gaan. Maar omwille van de kinderen, willen we toch graag de iconische klassiekers van het Westen die zij kennen van TV en van de foto’s thuis :wink: nog eens bezoeken. Vandaar dat we gekozen hebben voor een rondje LV - Yellowstone - Salt Lake City. De route die we momenteel in gedachten hebben, ziet er als volgt uit. (We reizen met een camper.)
Dag 1: aankomst LV
Dag 2: LV
Dag 3: LV - Ophalen camper - Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion - Grand Canyon North Rim
Dag 6: GC North Rim - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: MV - Arches
Dag 9: Arches - Colorado NM
Dag 10: Colorado NM - Dinosaur NM (een must voor onze dinoverslaafden)
Dag 11: Dinosaur NM - Flaming Gorge (of eventueel al wat verder)
Dag 12: Flaming Gorge - Grand Teton (rijdag)
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton - Yellowstone Old Faithful (hier overwegen we om 2 nachten in één van de Old Faithful Lodges te overnachten in plaats van Madison omdat we dan de geisers op wandelafstand hebben)
Dag 15: Old Faithful area
Dag 16: Old Faithful - Canyon Village
Dag 17: Canyon Village - Mammoth Hot Springs area (nog te bekijken welke campground in deze hoek van Yellowstone het best geschikt is)
Dag 18: Mammoth Hot Springs - ruime Idaho Falls area (nog tips voor een leuke overnachtingsplaats die niet al te ver van Salt Lake City is omdat we de volgende ochtend de camper terugbrengen?)
Dag 19: Idaho Falls - SLC (inleveren camper)
Dag 20: SLC
Dag 21: SLC en terugvlucht

Tot en met dag 8 hebben we al eens bezocht (met uitzondering van de GC North Rim) en doen we dus vooral om de kinderen kennis te laten maken met de klassiekers. Vanaf dag 9 is voor ons alles nieuw. De vorige 2 reizen waren ook met een camper, dus dat zijn we gewoon. Omdat de kinderen nog vrij jong zijn en zo’n rondreis niet gewoon zijn, willen we het tempo niet al te hoog leggen.

Wat denken jullie van deze route? Is dit een haalbaar tempo met kinderen? Waar kan er nog aan gesleuteld worden? En als jullie nog tips hebben voor dingen die leuk zijn met kinderen of kleine bezienswaardigheden of curiosa onderweg die leuk zijn om ritten te breken, laat maar komen!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door paulr »

Mooie (rustige) route met veel tijd ! En nog lekker veel tijd om deze trip tot in de puntjes voor te bereiden !
Uiteraard kunnen een aantal dagen anders, maar dat is persoonlijk. Toch wat mogelijke tips :D :
- wellicht in de eerste week toch ergens ietsje langer verblijven ? ik denk aan 2 nachten Page of 2 nachten Moab (dus 1 nacht Devils Garden en 1 nacht midden in het dorp). Kun je bijv. gaan raften op de Colorado River :) : https://www.wildwestvoyages.com/tour/mo ... f-day-trip
- dan zouden naar mijn idee de overnachtingen in MV (kan onderweg van Page naar Moab, je mag toch niet met camper de ''loop'' rijden) en Colorado National Monument af (daar heb je voldoende tijd voor tussen Moab en Dinosaur (en na het andere rode spektakel vonden wij dit het minst indrukwekkend). Ook kun je overwegen in één ruk van Dinosaur naar Teton te rijden. Wel een forse rit, maar omdat je dan ook wat ''rustdagen'' ingebouwd hebt is dit wellicht zelfs fijner. Onze ervaring is van afgelopen juni dat we liever soms toch een langere rijdag hadden en vervolgens even niets, dan elke dag 3-4 uurtjes...
succes en plezier met plannen maken !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Het enige wat ik anders zou doen is de nacht Colorado NM. Deze zou ik bij Moab zetten want daar heb je (veel te) weinig tijd nu. En inderdaad iets verder rijden dan Flaming Gorge, dat geeft je ook nog tijd om bijvoorbeeld een bezoek aan Jackson te brengen.
Wat bedoel je met die camping bij Mammoth? Daar heb je toch niet veel keuze? Of zo je bijvoorbeeld naar Pebble Creek willen?

Ook wel mooi: na de North Rim via de mooie UT12 naar Capitol Reef en dan naar Moab. Ik weet niet of Page en MV een must zijn?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Marcopstal »

Het tijdstip van de reis vind ik niet terug, maar ik vermoed dat dit voor de zomermaanden wordt.

Voor een camper reis vind ik het toch best wel wat gehaast. Je doet immers over alle afstanden wel net iets langer dan met de wagen.
Je maakt ook geen rondje. Houd er rekening mee dat dit extra drop-off kosten tot gevolg kan hebben en dat kan soms wel wat oplopen. De afstand SLC naar Vegas kan je op één dag overbruggen en dat kan misschien een flink stuk schelen. Iets om toch rekening mee te houden.

MV zou ik er als overnachting inhouden, alleen al omdat zonsondergang en zonsopgang echt wel mooie momenten (kunnen) zijn in MV.

Voor Moab is de tijd hier wel erg kort. Dit is immers zoveel meer dan alleen Arches.

De tijd voor Grand Teton en Yellowstone is ook niet echt ruimt te noemen. Het kan uiteraard, maar iets meer tijd zou toch welkom zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake Cit

Bericht door paulr »

One way camper tussen LAS en SLC is meestal 300,- euro extra. Rijden = 430 mijl. Benzine-kosten dus ca usd 200,- met bovendien ongeveer 7-8 zeer saaie uren rijden over de I-15 en dan ook dus 1 overnachting extra (of een dag korter genieten…). Keuze snel gemaakt lijkt mij…. Wij rijden met een camper doorgaans 20% langer dan de aangeven tijd over (lange) stukken tov de reizen die we per auto deden. Om een idee te geven: met de camper niet boven de 50-55mijl p.u. op snelweg/vlakke stukken tov 60-70 p.u. Bergwegen en Scenic routes kan verschil anders worden, maar ligt meer aan jezelf (viewpoints, uitstappen, foto’s maken, etc)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Marcopstal »

Meestal 300 USD one way. Meestal = niet altijd, geen zekerheid.
200 USD aan brandstofkosten voor 430 mijl (700 km) ? Dat is denk ik toch wel heel flink gerekend ? Aan 6 USD/gallon en 4 gallons per 100 km (15l/100 km) kom ik nog altijd maar aan 168 USD.

Enfin, ik blijf bij mijn mening, het is iets om te bekijken en misschien wel rekening mee te houden. Wat immers als het bvb 600 USD one way is.
En voor hetzelfde geld scheelt het ook voor de vluchten in het voordeel van een heen en terug LAS
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door paulr »

Laat ik het duidelijker stellen: bij Cruise America C25 op dit moment op 14 juli volgend jaar voor 3 weken (hoogseizoen genomen ivm kids): LAS-LAS 3854,- en LAS-SLC 4109,- = slechts 255,-. Benzineprijs van vandaag genomen met een camper die 1 op 3 zal rijden. Open Jaw LAS-SLC op dit moment gelijk aan LAS-LAS op genoemde data...
Maar eens: er zou verschil in prijs kunnen zitten, maar qua tijd (verloren dag en 8 uur sturen) zal altijd in voordeel een one way wijzen.
Het gaat erom dat Koen de juiste info krijgt om zelf een afweging te maken wat het beste is voor deze reis in deze samenstelling...
Genoemde tarieven zijn overigens exclusief extra's voor bijvoorbeeld ongelimiteerde kilometers of andere pakketten, maar ook zonder mogelijke extra vroegboekvoordelen, maar dat maakt echter voor het verschil m.b.t. wél of geen one way niet uit.
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Koen70 »

Bedankt voor de reacties!
We zouden de eerste 3 weken van juli reizen. Dat betekent wel dat in het 4th of July weekend in Moab zitten, bedenk ik me nu.

De reden dat we slechts één nacht in Moab/Arches zouden blijven is dat we Canyonlands en Dead Horse Point reeds gezien hebben en we denken dat die bij de kinderen toch iets minder tot de verbeelding spreken dan de bogen van Arches, en mijn vrouw (in tegenstelling tot mij :D ) niet zo’n fan is van de woestijn en rode rotsen. Zelf zou ik een extra dag Moab wel overwegen om dan bv. een Jeep tour te maken, self drive of met gids.

Het stukje Moab - Dinosaur - Grand Teton neem ik in elk geval nog eens onder de loep. Zion - Capitol Reef hebben we wel overwogen, maar laten vallen omdat de kinderen ook graag eens door die “spleet in de grond” (Antelope Canyon) willen wandelen en Monument Valley in het echt zien (ze kijken elke dag op een heel grote panorama foto daarvan die in onze woonkamer hangt). Ik heb ook LV - GC South Rim overwogen omdat je dan nog een dagje wint die je ergens anders kan inzetten, maar dat is wat te weinig groen voor mijn vrouw die grote fan is van Zion :)

De keuze voor een one way LV -SLC is om een dag te winnen en omdat na verrekening van brandstof en miles het verschil in prijs toch niet zo groot is. Indien het verschil toch te groot zou zijn, bv omwille van vluchtprijzen, kunnen we eventueel toch een rondje LV overwegen, maar dan zal het wellicht LV - GC South Rim - Page worden in de heenrit en SLC - Capitol Reef - Zion in de terugrit om geen saaie rijdag te hebben op het einde. Ik zou het nog eens goed moet uitschrijven, maar ik denk dat we dan tijd tekort komen. Nu ik dit schrijf bedenk ik me net dat ik misschien wel eens moet kijken naar een rondje SLC met Zion, GC North Rim en Yellowstone. Dat kan misschien wel.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door paulr »

Allemaal wel doordacht zo te zien en niks meer aan doen :-). Dit wordt een prachtige reis zo !
Ter zijner tijd gewoon tickets en camper bekijken voor de LAS vs SLC variant. Mijn ervaring is dat camperhuur starten in LAS meestal net iets voordeliger zal zijn tov SLC. Hangt van data en beschikbaarheid af, dus kan in 2024 best anders zijn...
Oja, voor Moab eind van de middag (Sunset tour): https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/ :D :D Kost wat, maar een top ervaring !!
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Koen70 »

Hoi iedereen,

Ondertussen heeft onze reis al wat meer vorm gekregen. We vertrekken op 28 juni naar Las Vegas en vliegen op 19 juli terug vanuit Salt Lake City. We hebben even overwogen om via Capitol Reef te rijden, maar dat wordt toch wat te druk en bovendien is de scenic drive daar volgend jaar afgesloten. Om wat extra tijd te hebben in Grand Teton, keren we langs daar terug uit Yellowstone. De planning ziet er momenteel als volgt uit: (blauwe tekst = gereserveerd, maar campgrounds kunnen eventueel nog gewijzid worden)
28 juni: AMS-LAS met KLM, overnachting Paris Las Vegas
29 juni: Las Vegas, overnachting Paris Las Vegas
30 juni: ophalen camper (vroeg vertrek geboekt), Las Vegas – Zion NP (Watchman, 260 km)
1 juli: Zion (Watchman)
2 juli: Zion – Page (Wahweap, 180 km)
3 juli: Page – Monument Valley (KOA Monument Valley , 225 km)
4 juli: Monument Valley – Moab (Sun Outdoors , 230 km)
5 juli: Moab (Arches) (Sun Outdoors)
6 juli: Moab (4WD tour) (Sun Outdoors)
7 juli: Moab – Dinosaur National Monument (Green River campground, 330 km)
8 juli: Dinosaur National Monument – Flaming Gorge (Red Canyon, 100 km)
9 juli: Flaming Gorge – Grand Teton (Gros Ventre campground, 430 km)
10 juli: Grand Teton (Signal Mountain campground, 90 km) --> We zouden bij Dornans Adventure Sports fietsen willen huren om naar Jenny Lake te fietsen en zo parkeerproblemen te vermijden. Iemand hier ervaring mee?
11 juli: Grand Teton – Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge , 110 km)
12 juli: Old Faithful area (Old Faithful Snow Lodge )
13 juli: Old Faithful – Mammoth Hot Springs – Lamar Valley (Canyon Village campground , 190 km) --> De meeste campgrounds in het noorden zijn nog gesloten omwille van de 2022 flooding. Momenteel hebben we Canyon Village gereserveerd, maar we hopen stilletjes dat we nog een plekje op Slough campground kunnen bemachtigen, de enige campground die open is in deze regio, om dichter bij Lamar Valley te zitten)
14 juli: Canyon Village area (Canyon Village campground)
15 juli: Canyon Village – Yellowstone Lake – Grand Teton – Jackson (190 km) --> Op 15 juli is er een rodeo in Jackson. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit interessant voor kinderen van 7 en 9 jaar?
16 juli: Jackson – Bear Lake area (235 km) --> In de voormiddag Aerial Tramway in Teton Village. Voor onze voorlaatste nacht in de camper zoeken we nog een leuke plek tussen Jackson en Salt Lake City. Liefst iets dat leuk is voor de kinderen (bv. met zwembad) en niet te ver rijden is zodat we rustig kunnen afsluiten. We dachten aan de omgeving van Bear Lake, maar mag ook ergens anders zijn
17 juli: Bear Lake area – Salt Lake City area (200 km) --> Laatste nacht op ongeveer een uur rijden van SLC zodat we de volgende dag de camper op tijd kunnen terugbrengen. Heeft er iemand suggesties voor een leuke campground?
18 juli: Camper inleveren, hotel in Salt Lake City --> Is het doenbaar om SLC te voet / met openbaar vervoer te verkennen, of huren we toch best nog een auto?
19 juli: vlucht naar AMS om 21:00

Wat vinden jullie van deze aangepaste route? Voor mij is dit de 3e maal in deze regio, voor mijn vrouw de 2e en voor de kinderen de eerste keer. De route tot Moab hebben we in het verleden reeds gedaan, met uitzondering van de US89 tussen Zion en Page. Vanaf Moab is nieuw voor ons.
Wij zijn ook altijd geïnteresseerd in leuke side trips, korte wandelingen, kleine bezienswaardigheden of andere curiosa langs of vlakbij de routes die we rijden, dus als je daarvoor nog tips hebt, mag je die ook geven.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Persoonlijk zou ik de KOA Monument Valley inruilen voor Gouldings Campground. Dat ziet er toch net wat gezelliger uit en is een prima camping.
Bij de Flaming Gorge vonden wij, maar dat is al 3 eeuwen geleden, Fire Fighters Memorial Campground erg mooi.
https://www.fs.usda.gov/recarea/ashley/ ... 9&actid=29
Heb je in Yellowstone ook aan Madison campground gedacht? Vonden wij ook heel prettig. Die ligt aan de westkant en is een mooi uitgangspunt voor de geisers.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door paulr »

Mooie route !
Ik neem aan dat je voor Arches nog wel Devils Garden voor één nacht gaat proberen te boeken en dan een nacht Sun Outdoor minder ?
Gouldings voor MV is inderdaad wat ''gezelliger'', maar je moet wel een stukje wandelen voor een mooie zonsopgang. Dat is bij de KOA wel eenvoudiger.
Wij deden (en straks weer) Jenny Lake als volgt: vroeg opstaan en naar parking Jenny rijden. De camper een beetje achteraan in het zonnetje parkeren, stoeltjes naar buiten en ontbijten. Dan ben je ruim op tijd voor de parking en lekker vroeg het bootje naar de overkant voor de wandeling. Tip: wandel niet alleen tot Inspiration Point, maar ga een eind de Cascade Trail op. Bear encounters gegarandeerd :D , dus neem bearspray mee.
Geen ervaring met de rodeo in Jackson. Ga wel een keertje rond 18.00 uur boodschappen doen daar, dan kun je het ''cowboy toneelstukje'' op het plein meemaken. Zullen de kids leuk vinden.
Slough hebben wij ook geprobeerd, maar te laat. Niet zo gek als ook Pebble en Tower dicht is. Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat Pebble open zou zijn. Vorig jaar was de weg daar al weer helemaal klaar en waren ze de camping al aan het opknappen. Lamar Valley van Canyon is ook wel te doen. Wij reden vorig jaar (juni dus vroeg licht) in het schemer van de camping en dan zie je de zon opkomen op de weg net na Mt Washburn. Komend jaar maar hetzelfde doen dus, want campings in Cooke zijn nog dicht als wij er zijn. Dat is voor jullie mogelijk wel een alternatief: net voorbij Cooke richting Beartooth ligt Colter Campground en ietsje verder de pas op ligt Beartooth Lake campground, die zijn prachtig !
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Koen70 »

jojostravelusa schreef:
26 dec 2023, 11:04
Persoonlijk zou ik de KOA Monument Valley inruilen voor Gouldings Campground. Dat ziet er toch net wat gezelliger uit en is een prima camping.
Bij de Flaming Gorge vonden wij, maar dat is al 3 eeuwen geleden, Fire Fighters Memorial Campground erg mooi.
https://www.fs.usda.gov/recarea/ashley/ ... 9&actid=29
Heb je in Yellowstone ook aan Madison campground gedacht? Vonden wij ook heel prettig. Die ligt aan de westkant en is een mooi uitgangspunt voor de geisers.
Ik vind Gouldings zelf ook wat gezelliger, maar wij waren er in 2013 en mijn vrouw de camping niet zo gezellig.
Bij Flaming Gorge ben ik de verschillende campgrounds nog wat aan het uitpluizen. Voor de verandering eens een luxe probleem: veel verschillende mooie campgrounds met ruime beschikbaarheid.
In Yellowstone hebben we bewust voor de Snow Lodge gekozen omdat we dan 's avonds als de meeste mensen weg zijn, kunnen genieten van het geyser bassin op wandelafstand en omdat na bijna 2 weken camper een hotelkamer misschien een welgekomen afwisseling is.
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door Koen70 »

paulr schreef:
26 dec 2023, 11:22
Mooie route !
Ik neem aan dat je voor Arches nog wel Devils Garden voor één nacht gaat proberen te boeken en dan een nacht Sun Outdoor minder ?
We hebben hierover getwijfeld, maar hadden toch voor Sun Outdoor gekozen omdat het midden in de zomer is en er geen electrical hook-up is in Devils Garden.
Dit is trouwens nog een algemene vraag die we hebben: het is de eerste keer dat we deze regio in het midden van de zomer bezoeken. De ene verdraagt de hitte natuurlijk al wat makkelijker dan de andere, maar hoe gaan jullie hiermee om? Is het doenbaar om nog iets van activiteiten te doen, of toch vooral heel vroeg op stap gaan?
paulr schreef:
26 dec 2023, 11:22
Wij deden (en straks weer) Jenny Lake als volgt: vroeg opstaan en naar parking Jenny rijden. De camper een beetje achteraan in het zonnetje parkeren, stoeltjes naar buiten en ontbijten. Dan ben je ruim op tijd voor de parking en lekker vroeg het bootje naar de overkant voor de wandeling. Tip: wandel niet alleen tot Inspiration Point, maar ga een eind de Cascade Trail op. Bear encounters gegarandeerd :D , dus neem bearspray mee.
Om hoe laat rijden jullie dan naar Jenny Lake? Op de website staat al "busy" vanaf 7u00.
Bear spray gaan we voor de zekerheid inderdaad meenmen, maar als de kans op bear encounters groot is, vrees ik dat ik de rest niet mee krijg :D
paulr schreef:
26 dec 2023, 11:22
Ga wel een keertje rond 18.00 uur boodschappen doen daar, dan kun je het ''cowboy toneelstukje'' op het plein meemaken. Zullen de kids leuk vinden.
Bedankt, staat genoteerd!
paulr schreef:
26 dec 2023, 11:22
Lamar Valley van Canyon is ook wel te doen. Wij reden vorig jaar (juni dus vroeg licht) in het schemer van de camping en dan zie je de zon opkomen op de weg net na Mt Washburn. Komend jaar maar hetzelfde doen dus, want campings in Cooke zijn nog dicht als wij er zijn. Dat is voor jullie mogelijk wel een alternatief: net voorbij Cooke richting Beartooth ligt Colter Campground en ietsje verder de pas op ligt Beartooth Lake campground, die zijn prachtig !
Beartooth Lake campground ziet er inderdaad prachtig uit, maar al deze campgrounds aan de NE ingang zijn first come, first served, dus da's misschien wel riskant als we speciaal tot daar rijden om dan misschien te moeten terugkeren. Dus ik denk dat we het toch bij Canyon zullen houden. Maar ik hou het wel in gedachte voor als we ooit in een toekomstige reis langs deze kant komen aanrijden!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door paulr »

Ik denk dat wij er inderdaad rond een uur of 07.00 waren, toen was er dus plek zat. Vanaf dat moment stroomde het wel langzaam vol inderdaad. Ik schat in dat wij rond 07.30 naar de boot gelopen zijn en waren er nog wel wat plekjes, maar werd wel druk. Toen we terugkwamen stonden de auto's een eind van de parking langs de weg geparkeerd.
Het pad wordt druk bewandeld, iedereen loopt met bearspray en waarschuwt elkaar. Ik zou het er zeker niet om laten ! Niks over zeggen lijkt mij :-)
Overigens: hou wat energie over om terug langs het meer te wandelen... toen wij in de loop van de middag het bootje terug wilden nemen stond er een heeeele lange rij. Besloten daar niet op te wachten en te gaan lopen.
''Voordeel'' van de hitte in is dat het erg droge warmte is. Is voor iedereen anders natuurlijk, maar 35-40 graden daar kunnen wij een stuk makkelijker hebben dan hier in Nederland/Europa. (Lange) wandeling starten wij sowieso altijd in de ochtend vroeg.
Die Beartooth ligt inderdaad wat verder weg, maar wij vonden het sowieso een prachtige rit om ''even tot boven'' te rijden. We zijn in de ochtend vroeg vanaf Canyon dus naar Lamar gereden. Daar een tijdje samen met de wolvenspotters op zoek gegaan naar wildlife. Toen door naar de ''top of the world store'' voor koffie. Bij Beartooth Vista punt zijn we omgekeerd. Omdat het erg slacht weer werd de wandeling op de terugweg inLamar Valley overgeslagen en geluncht in Silvergate en in de loop van de middag weer naar Canyon gereden. Je zou natuurlijk even kunnen kijken of er bijvoorbeeld op Colter wél plek in Cooke en de nacht in Canyon laten varen de laatste nacht. Kost je slechts 20 usd voor de nacht op Colter extra, maar dan kan je de volgende echt vroeg in Lamar Valley zijn en dan door richting Jackson....
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Koen: Las Vegas - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Koen70 schreef:
26 dec 2023, 21:52
en omdat na bijna 2 weken camper een hotelkamer misschien een welgekomen afwisseling is.
Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar daar hebben wij absoluut geen beeld bij :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer