Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
M&MAmerika2022
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2022, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door M&MAmerika2022 »

Hallo Amerika liefhebbers,

Samen met mijn vriendin willen wij eind september 20 dagen door Amerika trekken met een camper.
Wij hebben globaal de volgende route uitgestippeld:
Dag 1 Aankomst Seattle
Dag 2 Seattle - Mount Rainer
Dag 3 Mount Rainer
Dag 4 Mount Rainer - tussenstop richting Glacier
Dag 5 tussenstop richting Glacier - Glacier
Dag 6 Glacier
Dag 7 Glacier
Dag 8 Glacier - tussenstop richting Yellowstone
Dag 9 tussenstop richting Yellowstone - Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Grand Teton
Dag 13 Grand Teton
Dag 14 Grand Teton - tussenstop richting Rocky Mountain
Dag 15 tussenstop richting Rocky Mountain - Rocky Mountain
Dag 16 Rocky Mountain
Dag 17 Rocky Mountain
Dag 18 Rocky Mountain - Denver
Dag 19 Denver

Hebben jullie nog tips of advies vanuit jullie reiservaring om dit schema nog te optimaliseren?
Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

Groetjes, Martin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies roadtrip camper september Seattle - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Voordat we met tips komen is het goed dat je vermeldt wat er al vastligt. Zijn de campings in de parken geboekt? Em waar overnacht je in Glacier? Vanuit de oostkant zou je in 1 dag naar Yellowstone kunnen rijden, dan heb je daar een dag gewonnen.Voor Yellowstone is de tijd namelijk niet ruim, een extra dag daar zou wel mooi zijn.
En trek je in september rond of begin je eind september?

Marianne
M&MAmerika2022
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2022, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door M&MAmerika2022 »

Bedankt voor je reactie Marianne!

Wij willen plannen in de laatste 2 weken september en de eerste week van oktober.
Er ligt nog niets vast (campings/vlucht). Dit is slechts een route die wij hebben gemaakt obv wat berichten op het forum/routes van road trip organisaties. Wij staan dus nog open voor alle tips van de experts!

Goede tip mbt oostkant van Glacier! Ik zag dat yellowstone een tijd dicht is geweest dit jaar. Ondervindt je hier nog hinder van als je nu zou gaan?
Daarnaast twijfelen we of het niet teveel KM is in 3 weken. Hoe denken jullie hierover?

Ik hoor graag als we het beter anders in kunnen richten.

Bedankt en groet, Martin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is heel erg laat om nu nog een reis te plannen voor september. Ik ben geen camperexpert maar ik weet wel dat het heel duur is om nu nog een camper te moeten huren. Kijk daar zo snel mogelijk naar. En ook of er nog wel campings vrij zijn in de parken. Met name in Glacier en Yellowstone zal het waarschijnlijk lastig zijn om nog iets te vinden. Reserveer desnoods alvast iets als je ergens beschikbaarheid ziet. Begin op www.nps.gov/glac en www.nps.gov/yell voor campings, wegen, openingstijden en informatie over reserveringen.

Misschien heb je ook iets aan dit topic: viewtopic.php?f=36&t=78335

Marianne
M&MAmerika2022
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2022, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door M&MAmerika2022 »

Dankjewel voor je reactie. We zien dat erg veel campsites al gesloten zijn in september omdat het laag seizoen dan begint (o.a. Glacier en Yellowstone).
Qua temperaturen lezen we op internet dat het nog prima te doen is. Hebben jullie daar ervaringen mee?

Groet, Martin
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Je moet er rekening mee houden dat de noord- en de noord-oostingang van Yellowstone dicht zijn en zeker niet voor oktober open zullen gaan, waarschijnlijk later. Dat heeft impact op jullie route als je uit het noorden, Glacier, komt.
Wij zitten in september met hetzelfde en hebben eindeloos gepuzzeld om een route te vinden waarin deze ingangen vermeden worden en we campings konden vinden die nog open zijn. Op dit moment staan we 3 nachten in Glacier, 1 willen we op Two Medicine Campground en 2 op Apgar, misschien dat we hier nog in schuiven.
De shuttlebus over de Going to the Sun road rijdt niet meer dan, dus je kunt kiezen uit de tourbus, ik durf niet te zeggen tot wanneer die rijdt, of een auto huren, wat wij gaan doen.
Daarna 1 nacht in Three Forks en 3 nachten Yellowstone op Madison campground. Deze laatste is reeds lang geleden gereserveerd.
Dan naar West Yellowstone, Lonesomehurst campground, KOA Cody, Red Lodge Parkside campground en vandaaruit gaan we verder naar het oosten naar Noord en Zuid Dakota.
Op de terugweg (we doen een rondje Calgary) komen we weer bij Yellowstone. Het is dan inmiddels oktober. Bij Cody gaan we dan waarschijnlijk naar Absaroka Bay RV park en dan naar West Yellowstone naar Wagon Wheel campground om weer naar het noorden te gaan.

Veel campings die in het seizoen te boeken zijn, zijn in deze periode first come, first serve.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

M&MAmerika2022 schreef:
14 aug 2022, 16:52
Qua temperaturen lezen we op internet dat het nog prima te doen is. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Je kunt op internet alles vinden wat je wilt. :wink: Wij hebben geen ervaring met september, maar het zal ongetwijfeld 's nachts al fris zijn. Overdag kun je echt nog alles verwachten, zie bijvoorbeeld het verslag van forumlid sunshine state: https://www.oldersom.nl/blog/dag-13-yellowstone/
Je kunt in hun verslagen ook zien dat het twee jaar later in september heel anders was.

Veel campings zijn inderdaad al gesloten of fcfs. Ik denk dat Madison of Fishing bridge de enige opties in het park zijn.

Kijk voor de wegen op https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm. Hou er rekening mee dat wegen die nu open zijn door weersomstandigheden elk moment gesloten kunnen worden.

Marianne
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door Elbeannie »

Ik was benieuwd of jullie nog het e.e.a. hebben gewijzigd en/of al vooraf gereserveerd hebben?
Wij gaan namelijk ook precies hetzelfde doen en was benieuwd of jullie nog toffe parken of wijzigingen in het schema hebben toegepast?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M&MAmerika2022: advies roadtrip camper september Seattle - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

@M&MAmerika2022 heeft niet meer gereageerd jammer genoeg .Ik ben ook wel benieuwd of het allemaal nog gaat lukken.

@Elbeannie Ik zie dat jij niet meer in je routetopic hebt gereageerd. Je hebt daar nog wel de nodige suggesties gekregen.
Je kunt het beste je vragen in dat topic stellen. Je route zou nog wel beter kunnen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer