Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door ricktachtig »

Na 2 keer de oostkust en 2 keer rondjes in het Zuidwesten van Amerika overwegen we volgend jaar in de periode voor de zomer naar het Noordwesten te gaan. We zitten te denken aan Washington, Oregon en een combi met Yellowstone aangezien we daar nog niet zijn geweest.

Wij vroegen ons af of Mei een goede periode is en wat de ervaringen zijn in deze periode. Is het sweater weer of dikke jas aan gemiddeld? Sneeuw, regen of toch al redelijk zonnig?

Is een camperreis in deze Staten goed te doen? Of is een auto en airbnbs oid toch makkelijker?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door BonnyR »

Begin of eind mei zal een aardig verschil zijn. ook als je wat de bergen intrekt zal de temperatuur lekker een paar graden naar beneden duiken.
Wij zaten begin mei in Yellowstone en daar lag nog aardig wat sneeuw. Overdag een keer een temperatuur gehad van 4 graden boven nul in een sneeuwbui. Maar als de zon dan ook doorkomt, heb je ook gelijk een aangename temperatuur.
Ik denk Washington, aardig noordelijker gelegen nou niet echt zomerse temperaturen zal hebben ( zoals in het Zuidwesten) Als je de keuze hebt zou ik toch kiezen voor een periode na de tweede helft van mei. Dan nog zal je wat warme kleding mee moeten. Ik heb veel plezier gehad van een drie in één jas. Alle combi's heb ik tijdens onze reis gedragen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door Martin & Marianne »

Vragen naar het weer in zo'n groot gebied is net zoiets als vragen naar het weer in Europa in mei; daar is heel weinig van te zeggen, maar hou met alles rekening. Ik denk dat het weer niet eens het grootste probleem is, maar wel of de wegen en voorzieningen in bijvoorbeeld Yellowstone al open zijn, Heb je de NPS-site al bekeken daarvoor?
Verder zullen wandelpaden in parken als Mt Rainier, Crater Lake en Olympic P nog voor een groot deel gesloten zijn vanwege de sneeuw. Daar hadden wij zelfs in juli nog last van toen wij er waren.
Kijk ook eens hoe je beide staten met Yellowstone wilt combineren. Wil je een one way doen dan? Het is een behoorlijk eind rijden naar Yellowstone.
Als je daar bent zou ik ook Grand Teton meenemen. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar reken voor het uitstapje naar Yellowstone al op een dag of 9 als je weer in het noordwesten wilt eindigen.
Als je echt in mei weg wilt zou ik eerder denken aan de parken bij Moab, maar misschien ben je daar al geweest. En dan eind mei, begin juni naar Yellowstone. Hou wel rekening et het Memorial Day weekend.

Ik weet niet waarom een camper niet te doen zou zijn? Doe wat je zelf de prettigste manier van reizen vindt. Voor Yellowstone is overnachten in het park een aanrader; de accommodatie voor mei kan al sinds mei dit jaar geboekt worden en er zal al veel gereserveerd zijn (voor zover de lodges al open zijn dan). Campingplaatsen zullen niet zo snel volgeboekt zijn. Kijk op de NPS-site en op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/ voor meer informatie.

Marianne
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door ricktachtig »

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik was mij bewust van de omvang van het gebied, echter niet dat de temperaturen zoveel kunnen verschillen zoals in Europa het geval is. Dus de verschillen tussen de staten kunnen net als in Europa wel tot 20 graden verschillen onderling van elkaar?

Het plan is om 3,5 weken weg te gaan en we zitten te denken aan een one way van Seattle naar Salt Lake City of andersom. Half mei is zeker een optie. We willen alleen de zomervakantie en de grootste druktes wat omzeilen waar mogelijk. Moab zijn we dit jaar geweest. Echter maar 3 nachten helaas, maar staat voor volgend jaar niet op de planning.

Handig om te lezen dat sommige paden dus nog dicht kunnen zijn tot in juli. Ik zal nog eens goed gaan lezen wat wel en niet open is kijkende naar historische data.
Laatst gewijzigd door markro op 04 nov 2022, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door jojostravelusa »

In 1995, op onze eerste Amerikareis, waren we vroeg in het seizoen, maar wel iets later dan jullie nu: laatste week mei - 3e week juni. Het was in principe qua weer prima te doen. In Yellowstone hebben we best goed weer gehad, wel truien, maar geen echte kou. In Yosemite was de Tiogapas nog dicht en op 2 na alle campings, dus het grootste deel van het park was niet bereikbaar.
Voor een impressie kun je naar ons verslag van toen kijken. Wij reizen ook altijd met een camper.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... iding.html
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door AnnInBC »

Kijk mogelijk ook voor september, dat kan ook nog heel mooi zijn en tegen dan is al het sneeuw/ijs van de wandelpaden verdrwenen en zijn alle wegen normaal ook open. Dit jaar was een echt koude lente met veel regen en sneeuw in de bergen, de zomer is traag op gang gekomen dus vele wandelpaden waren nog niet begaanbaar tot begin-midden juli. Niet dat het elk jaar zo is, maar dat is moeilijk op voorhand te zeggen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 08 aug 2022, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe groot de temperatuurverschillen zijn maar je hebt kust, bergen en binnenland, dat betekent zeker dat er grote verschillen mogelijk zijn.
September is een mooi alternatief als je niet in de zomermaanden wilt gaan. Juni is ook mooi, maar ook dan kom je waarschijnlijk nog wel sneeuw tegen. Wij waren in 2015 in juni in Grand Teton en Yellowstone en daarna reden we via Oregon naar Californië. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door ricktachtig »

Bedankt voor alle reacties tot dusver. We hebben besloten de reis te verschuiven naar de periode September 2023. Qua klimaat begrijp ik dat dat ook een stuk beter is. Ook laten we voor nu Yellowstone schieten omdat we er achter zijn gekomen dat er zoveel moois in de regio zelf te vinden is.

We willen ongeveer 3 weken die kant op. Een ruwe opzet als start van het plannen:

Dag 1 : AMS -> SEA
Dag 2 : Seattle - Seattle
Dag 3 : Seattle - Seattle
Dag 4 : Seattle - Olympic National Park
Dag 5 : Olympic National Park
Dag 6 : Olympic National Park - Portland
Dag 7 : Portland
Dag 8 : Portland
Dag 9 : Portland - Columbia River Gorge?
Dag 10 : Columbia River Gorge - Cannon Beach
Dag 11 : Cannon Beach - Astoria
Dag 12 : Astoria - Mt St Helens
Dag 13 : Mt St Helens - Mt Rainier
Dag 14 : Mt Rainier - North Cascades National Park
Dag 15 : North Cascades National Park
Dag 16 : North Cascades National Park - Vancouver
Dag 17 : Vancouver - Vancouver
Dag 18 : Vancouver - Vancouver
Dag 19 : Vancouver - Seattle
Dag 20 : SEA -> AMS

Ik heb wat moeite met kiezen of we bijvoorbeeld niet iets moeten laten vallen en Vancouver Island juist toe zouden moeten voegen. Of Vancouver er uit gooien en verder naar het zuiden zouden moeten gaan rijden. Of meer tijd aan de kust.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door Martin & Marianne »

Dit wordt geen camperreis? Ik vind het veel tijd voor de steden en weinig tijd voor de parken. Voor Olympic NP en Mt Rainier is een extra dag geen luxe. Waarom zoveel tijd voor Portland? Als ik de verhalen daarover lees hier is dat niet zo aantrekkelijk.

Of september qua weer beter is dan mei weet ik niet, maar zoals hier al vermeld is dan wel de sneeuw van de wandelpaden verdwenen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 nov 2022, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door groennom »

Inderdaad veel tijd voor steden. Mt St Helen en Mt Rainier zijn schitterend en met een (halve) dag doe je het denk ik echt tekort. Nu heeft natuurlijk niet iedereen hetzelfde idee bij reizen, maar persoonlijk zou ik meer tijd hiervoor nemen.

Wat vinden jullie het belangrijkste op een reis? Natuur en wandelen? Of relaxen, steden bezoeken?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Noordwesten volgend jaar in Mei een goede periode?

Bericht door Tantelotje »

Los van het feit dat ik het ook heel veel tijd vind voor de steden, een paar dingen:

In 2017 was Portland een leuke stad voor 1 dag. Maar inmiddels heb ik begrepen (en het lijkt mij dat zeker @Almere vak V hier echt wel wat over kan zeggen) dat je daar niet meer perse moet zijn komen. Zéker geen 2 dagen.
Je tijd voor Mount Rainier vind ik bijzonder weinig, hier zou ik een volle dag (2 nachten) plannen. Al was het alleen maar om meer kans te hebben om het ding in volle glorie te kunnen zien. Hij is echt gigantisch en de omgeving is prachtig.
De tijd voor North Cascades vind ik dan weer lang. Het is een totaal ander soort ingericht park dan de meeste. Veel wildernis en alleen als je er echt lange wilderness wandelingen wilt doen, zou ik er deze tijd voor inplannen. Wij hadden de eerste nacht in Concrete (dat ligt zo ongeveer naast de west ingang van het park) en de volgende nacht in Winthrop, een leuk western dorp aan de oostingang van het park. Lijkt me meer dan genoeg.

Op deze manier zou ik in ieder geval niet met een camper gaan. Dat heeft geen enkele zin als je zoveel steden bezoekt.
Als je de reis anders indeelt, zou het wel kunnen, maar dan zou ik echt dingen anders plannen.
Zoals Vancouver eruit, 1 dag Seattle, hooguit 1 dag Portland, meer tijd voor Mount Rainier en dan bijvoorbeeld nog iets Zuidelijker gaan zodat je omgeving Bend mee kunt nemen, al dan niet tot aan Crater Lake. Dat moet prima lukken in 3,5 week waar je het eerst over had. in 20 dagen zal het echter krap worden.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door AnnInBC »

Als eerste zou ik willen voorstellen om van Olympic National Park de highway 101 te blijven volgen naar Astoria. Dit is een hele mooie route, je komt dan ook langs Long Beach en Cape Disappointment en zo rij je over die lange brug naar Astoria. Vanaf Astoria stukje Oregon Coast en zo naar Portland - Columbia River Gorge en verder naar Mount St. Helens/Mount Rainier en als laatste North Cascades en zo terug naar Seattle. Dat lijkt mij de meest logische route.

Ik zou Vancouver eruit laten en mij concentreren op het Amerika gedeelte. En Vancouver Island zou ik er al helemaal niet bij nemen, dat is te mooi om er maar een paar dagen te kunnen verblijven en ik vind dat je daar minstens een 5 dagen tot een week zou moeten kunnen verblijven (en langer is zelfs nog beter natuurlijk).

Ik zou een dag minder in Portland doen en zeker langer bij Mount Rainier blijven. Daar zou ik minstens 2 volle dagen voor uittrekken, 1 dag voor het gebied rond Paradise en 1 dag voor het gebied rond Sunrise. Verder denk ik ook dat je gerust een extra dagje kan nemen bij Olympic National Park, er zijn zovele mooie plekjes te bezoeken daar. Ik denk dat het dan goed kan invullen als je Vancouver weg laat en een dagje minder Portland.

Hopelijk heb je daar wat aan. En natuurlijk hangt het allemaal ook af van wat jullie het liefste willen zien/doen. Gaat de voorkeur uit naar natuur, steden, wandelen of andere dingen?
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door ricktachtig »

AnnInBC schreef:
04 nov 2022, 17:19
Als eerste zou ik willen voorstellen om van Olympic National Park de highway 101 te blijven volgen naar Astoria. Dit is een hele mooie route, je komt dan ook langs Long Beach en Cape Disappointment en zo rij je over die lange brug naar Astoria. Vanaf Astoria stukje Oregon Coast en zo naar Portland - Columbia River Gorge en verder naar Mount St. Helens/Mount Rainier en als laatste North Cascades en zo terug naar Seattle. Dat lijkt mij de meest logische route.

Hopelijk heb je daar wat aan. En natuurlijk hangt het allemaal ook af van wat jullie het liefste willen zien/doen. Gaat de voorkeur uit naar natuur, steden, wandelen of andere dingen?
Bedankt voor de tip. Ga ik meenemen! Voorkeur is om een goede mix te hebben van steden, natuur en ook wat leuke plekken voor kinderen. We reizen namelijk met onze 2 kinderen van bijna 1 en bijna 3.
Martin & Marianne schreef:
04 nov 2022, 07:46
Dit wordt geen camperreis? Ik vind het veel tijd voor de steden en weinig tijd voor de parken. Voor Olympic NP en Mt Rainier is een extra dag geen luxe. Waarom zoveel tijd voor Portland? Als ik de verhalen daarover lees hier is dat niet zo aantrekkelijk.
Het zou zeker nog een camperreis kunnen worden. Wat het beste past bij de mooiste route. Ik heb voor 2 hele dagen in Portland gekozen omdat ik het idee had na het lezen van wat dingen die daar in de omgeving te doen zijn 1 dag wat weinig is.
Tantelotje schreef:
04 nov 2022, 11:39
Los van het feit dat ik het ook heel veel tijd vind voor de steden, een paar dingen:

In 2017 was Portland een leuke stad voor 1 dag. Maar inmiddels heb ik begrepen (en het lijkt mij dat zeker @Almere vak V hier echt wel wat over kan zeggen) dat je daar niet meer perse moet zijn komen. Zéker geen 2 dagen.
Je tijd voor Mount Rainier vind ik bijzonder weinig, hier zou ik een volle dag (2 nachten) plannen. Al was het alleen maar om meer kans te hebben om het ding in volle glorie te kunnen zien. Hij is echt gigantisch en de omgeving is prachtig.
De tijd voor North Cascades vind ik dan weer lang. Het is een totaal ander soort ingericht park dan de meeste. Veel wildernis en alleen als je er echt lange wilderness wandelingen wilt doen, zou ik er deze tijd voor inplannen. Wij hadden de eerste nacht in Concrete (dat ligt zo ongeveer naast de west ingang van het park) en de volgende nacht in Winthrop, een leuk western dorp aan de oostingang van het park. Lijkt me meer dan genoeg.

Op deze manier zou ik in ieder geval niet met een camper gaan. Dat heeft geen enkele zin als je zoveel steden bezoekt.
Als je de reis anders indeelt, zou het wel kunnen, maar dan zou ik echt dingen anders plannen.
Zoals Vancouver eruit, 1 dag Seattle, hooguit 1 dag Portland, meer tijd voor Mount Rainier en dan bijvoorbeeld nog iets Zuidelijker gaan zodat je omgeving Bend mee kunt nemen, al dan niet tot aan Crater Lake. Dat moet prima lukken in 3,5 week waar je het eerst over had. in 20 dagen zal het echter krap worden.
Bedankt voor de tips! Wij reizen met 2 jonge kinderen en merken tijdens reizen en mede door het middagslaapje dat nodig is dat we in 1 dag vaak net 2 of 3 plekken in een stad kunnen zien in een dag. Zo hadden we in San Diego bijvoorbeeld 3 overnachtingen (2 volle dagen dus) maar hebben net de helft gezien wat op de planning stond. Ik twijfel of 1 volle dag in Seattle dan wel voldoende is bijvoorbeeld.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door JaapofJake »

Wij komen al langere tijd in Amerika. En afgelopen zomer zijn we, ondanks de negatieve berichten in de media en op dit forum, toch een dag naar het centrum van Portland geweest (gewoon, omdat we er langs kwamen :wink:. Dat was echt een tegenvaller. Portland was altijd een mooie, levendige en interessante stad, maar sinds een aantal jaren is daar weinig van overgebleven. Het centrum - maar ook veel plekken daarbuiten - wordt tegenwoordig overspoeld met daklozen en (drugs)verslaafden. Vooral in Chinatown was het erg. Overal tentjes, menselijke behoeften en rotzooi op straat, kapot straatmeubilair, gesloten winkels, etc. Ik voel me niet zo snel onveilig in Amerika, maar dit was verre van prettig. Voorlopig hoef ik niet weer naar Portland, hoewel het centrum qua levendigheid, groen en schitterende gebouwen zeker de moeite waard is. Ik zou nu eerder voor een andere stad kiezen.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door JaapofJake »

Eerlijk gezegd vind ik jullie route wat vreemd in elkaar zitten. Sowieso zou ik Portland (zie mijn reactie hierboven) skippen en dat geldt eigenlijk ook voor North Cascades National Park. Het is vrij lastig om hier te komen en in het park zelf - hoewel zeker mooi - valt relatief weinig te doen. Veel meer dan erdoorheen rijden, kun je er niet. In Olympic en Mount Rainier valt daarentegen veel meer te doen, dus ik zou daar meer tijd besteden. Verder vind ik het jammer dat je vrij weinig tijd aan de kust verblijft, terwijl de kust van Oregon en Washington echt schitterend is (zeker als de zon schijnt). Ik heb jullie reisschema wat aangepast, zie hieronder.

Daarbij nog de vraag of het ook een idee is om Vancouver uit het programma te halen? Deze bestemming valt namelijk lastig te combineren met jullie rondje. Bovendien moet je tweemaal de grens passeren (hetgeen soms best wel wat tijd kan kosten). De tijd die je vrijspeelt door Vancouver uit het programma te halen, kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een orkatocht (vanuit Everett of Anacortes) of een extra dag aan de schitterende oceaankust.

Dag 1: AMS -> SEA
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle
Dag 4: Seattle - Olympic National Park
Dag 5: Olympic National Park
Dag 6: Olympic National Park
Dag 7: Olympic National Park - Astoria
Dag 8: Astoria - Cannon Beach
Dag 9: Cannon Beach - Columbia River Gorge
Dag 10: Columbia River Gorge
Dag 11: Columbia River Gorge - Mount St Helens
Dag 12: Mount St Helens
Dag 13: Mount St Helens - Mount Rainier National Park
Dag 14: Mount Rainier National Park
Dag 15: Mount Rainier National Park
Dag 16: Mount Rainier National Park - Vancouver
Dag 17: Vancouver
Dag 18: Vancouver
Dag 19: Vancouver - Seattle
Dag 20: SEA -> AMS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door Martin & Marianne »

Het was wel handig geweest om meteen te vermelden dat er 2 kleine kinderen mee gaan. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden. Misschien kun je aangegeven of jullie van plan zijn om wandelingen te maken, en of je nu wel of niet met een camper gaat reizen.

De route van @JaapofJake is al beter - hoewel ik voor Mt St Helens 1 nacht voldoende zou vinden denk ik. Zonder Vancouver kun je nog wat meer tijd voor de kust en voor de omgeving van Bend uittrekken.
Specifieke dingen voor kinderen zou ik niet zo direct weten; kijk vooral wat jullie zelf leuk vinden. Er is onderweg altijd wel iets te zien of te doen wat de kinderen leuk vinden.

Het je het topic All about Oregon en Washington State al gelezen?

Marianne
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door JaapofJake »

Martin & Marianne schreef:
05 nov 2022, 16:47
hoewel ik voor Mt St Helens 1 nacht voldoende zou vinden denk ik.
De uitdaging bij Mount St Helens is dat het best ver rijden is vanaf de ‘hoofdroute’. Vanaf de I-5 is het zo’n beetje anderhalf rijden (enkele reis). En daarbij moet je je ook nog realiseren dat je - in mijn voorstel - eerst vanaf de Columbia River Gorge moet rijden en daarna door naar Mount Rainier National Park. Dat kan, maar met twee kinderen en een camper is dat misschien allemaal net een beetje te lang.

Wat wij al tweemaal gedaan hebben, is dat we twee overnachtingen hebben gedaan in het Seaquest State Park (leuke camping) en dat we dan vanaf daar in een dag Mount St Helens hebben gedaan. Onderweg zijn verschillende leuke dingen te doen (zoals een wandeling bij Coldwater Lake) en een bezoek aan Johnston Ridge helemaal aan het eind is een absolute must.

Het kan zeker met 1 overnachting, maar soms wil je ook gewoon iets meer rust (zeker met kinderen).
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door AnnInBC »

Dan kan ik je zeker nog de tip meegeven dat er op vele plaatsen (dorpen en steden) altijd wel speeltuintjes te vinden zijn. Ga vooral ook kijken bij lagere scholen, daar zijn ook meestal speeltuintjes te vinden. Verder kan je gewoon ter plekke op google zoeken naar "playground" en dan komen die wat in je buurt zijn allemaal te voorschijn. Op slechtere dagen kan je misschien kijken naar "community centrums", daar hebben ze meestal ook zwembaden zouden je kindjes graag in het water spelen. Er is meestal wel een kinder zwembad bij het grotere zwembad.

Beetje kijken wat voor jullie past en als Vancouver er bij past, zeker doen...het is een mooie stad en er zijn genoeg leuke dingen voor de kindjes.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door nycave »

Wij hebben ook met een camper gereisd met kinderen in die leeftijd. Wat ons hielp was te reizen juist tijdens het middagslaapje. Dus 's morgens een activiteit doen. en dan direct na de lunch de reistijd te nemen. De kids konden dan lekker slapen en hadden weinig last van het rijden. (hadden ze sowieso eigenlijk niet). Wandelen wil prima, zeker als je een draagzak bij je hebt. Wij hebben een route van 14 kilometer gelopen met onze kids van toen 2 en 3,5 jaar. Veel filmpjes kijken in het Engels. Onze toen nog jongste haar eerste woordjes waren in het Engels. Mooie start voor later.
Voordeel met het reizen met een camper is dat de woonomgeving lekker stabiel voor ze blijft. Zeker als je een eigen kussensloop voor hun meeneemt. Met eigen knuffel voelt het meer als thuis.
Vancouver als stad is fantastisch met kinderen. Zeker Stanley park. Vancouver Island verdient veel meer tijd. Het is echt prachtig daar maar dan zou ik de route anders inrichten.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: noordwesten volgend jaar in mei een goede periode?

Bericht door ricktachtig »

Nogmaals bedankt voor de vele uitgebreide reacties! Erg waardevol en fijn dat jullie de tijd nemen om mee te denken.
nycave schreef:
06 nov 2022, 12:04
Wij hebben ook met een camper gereisd met kinderen in die leeftijd. Wat ons hielp was te reizen juist tijdens het middagslaapje. Dus 's morgens een activiteit doen. en dan direct na de lunch de reistijd te nemen. De kids konden dan lekker slapen en hadden weinig last van het rijden. (hadden ze sowieso eigenlijk niet). Wandelen wil prima, zeker als je een draagzak bij je hebt. Wij hebben een route van 14 kilometer gelopen met onze kids van toen 2 en 3,5 jaar. Veel filmpjes kijken in het Engels. Onze toen nog jongste haar eerste woordjes waren in het Engels. Mooie start voor later.
Voordeel met het reizen met een camper is dat de woonomgeving lekker stabiel voor ze blijft. Zeker als je een eigen kussensloop voor hun meeneemt. Met eigen knuffel voelt het meer als thuis.
Vancouver als stad is fantastisch met kinderen. Zeker Stanley park. Vancouver Island verdient veel meer tijd. Het is echt prachtig daar maar dan zou ik de route anders inrichten.
Goed om te lezen dat een camper erg goed bevalt. Een vaste woonomgeving is zeker ideaal en ons zoontje is gek op de natuur in de vorm van bossen, zee en dieren. Tijdens onze vorige reis naar het Zuidwesten dit jaar hebben we ook ons zoontje onderweg zijn middagslaapje laten doen. Hij valt meteen in slaap in de auto, dus dat is ideaal. Wandelen doen we idd met de draagzak. We hebben zo een aantal hikes waaronder die naar Delicate Arch prima kunnen doen.
AnnInBC schreef:
05 nov 2022, 20:51
Dan kan ik je zeker nog de tip meegeven dat er op vele plaatsen (dorpen en steden) altijd wel speeltuintjes te vinden zijn. Ga vooral ook kijken bij lagere scholen, daar zijn ook meestal speeltuintjes te vinden. Verder kan je gewoon ter plekke op google zoeken naar "playground" en dan komen die wat in je buurt zijn allemaal te voorschijn. Op slechtere dagen kan je misschien kijken naar "community centrums", daar hebben ze meestal ook zwembaden zouden je kindjes graag in het water spelen. Er is meestal wel een kinder zwembad bij het grotere zwembad.

Beetje kijken wat voor jullie past en als Vancouver er bij past, zeker doen...het is een mooie stad en er zijn genoeg leuke dingen voor de kindjes.
Bedankt voor de tips!
Martin & Marianne schreef:
05 nov 2022, 16:47
Het was wel handig geweest om meteen te vermelden dat er 2 kleine kinderen mee gaan. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden. Misschien kun je aangegeven of jullie van plan zijn om wandelingen te maken, en of je nu wel of niet met een camper gaat reizen.

Het je het topic All about Oregon en Washington State al gelezen?
Voorkeur gaat wel uit naar een camper.

Heb het topic nog niet gelezen. Ga ik doen! Bedankt.
JaapofJake schreef:
05 nov 2022, 14:00
Eerlijk gezegd vind ik jullie route wat vreemd in elkaar zitten. Sowieso zou ik Portland (zie mijn reactie hierboven) skippen en dat geldt eigenlijk ook voor North Cascades National Park. Het is vrij lastig om hier te komen en in het park zelf - hoewel zeker mooi - valt relatief weinig te doen. Veel meer dan erdoorheen rijden, kun je er niet. In Olympic en Mount Rainier valt daarentegen veel meer te doen, dus ik zou daar meer tijd besteden. Verder vind ik het jammer dat je vrij weinig tijd aan de kust verblijft, terwijl de kust van Oregon en Washington echt schitterend is (zeker als de zon schijnt). Ik heb jullie reisschema wat aangepast, zie hieronder.

Daarbij nog de vraag of het ook een idee is om Vancouver uit het programma te halen? Deze bestemming valt namelijk lastig te combineren met jullie rondje. Bovendien moet je tweemaal de grens passeren (hetgeen soms best wel wat tijd kan kosten). De tijd die je vrijspeelt door Vancouver uit het programma te halen, kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een orkatocht (vanuit Everett of Anacortes) of een extra dag aan de schitterende oceaankust.
Bedankt voor het meedenken over de route en je ervaring mbt Portland te delen. Ook de insights over b.v. North Cascades National Park zijn goed om te weten. Ik zag mooie foto's vanuit het park en het staat in veel voorbeeldroutes. Maar dit zijn waardevolle inzichten om te hebben.

Beetje puzzelen naar een alternatieve route:

Dag 1 : AMS -> SEA
Dag 2 : Seattle
Dag 3 : Seattle
Dag 4 : Seattle - Olympic National Park
Dag 5 : Olympic National Park
Dag 6 : Olympic National Park
Dag 7 : Olympic National Park - Astoria
Dag 8 : Astoria - Cannon Beach
Dag 9 : Cannon Beach - Newport
Dag 10 : Newport - Florence
Dag 11 : Florence - Columbia River Gorge
Dag 12 : Columbia River Gorge
Dag 13 : Columbia River Gorge - Mt St. Helens
Dag 14 : Mt St. Helens
Dag 15 : Mt St. Helens - Mt Rainier
Dag 16 : Mt Rainier
Dag 17 : Mt Rainier
Dag 18 : Mt Rainier - Vancouver
Dag 19 : Vancouver
Dag 20 : Vancouver - Seattle
Dag 21 : SEA -> AMS

Misschien dat we een nachtje bij kunnen plakken voor een extra dag in Vancouver. Of kijken of we Vancouver kunnen schrappen voor wat meer tijd aan de kust.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer