Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Lidy40 »

Hallo mede-Amerika fans,

Wij vliegen over een kleine 3 weken naar Seattle en gaan van daaruit onze roadtrip beginnen. We hebben 2 dagen voor Olympic NP uitgetrokken, wat misschien net iets te weinig is merken we (helaas). Nu stond voor de tweede dag Ruby beach op onze lijst maar die toegang is helaas gesloten. Dus willen we zeker een andere beach bezoeken vanuit Hoh Rain forrest naar het zuiden. De toegang vanuit de parkeerplaats moet niet te lang en steil zijn: wie kan een mooie beach aanraden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee hoe het met de toegang van de verschillende stranden zit, maar ik lees in ons 2006-verslag dat ons Rialto Beach of Beach 4 werd aangeraden. Zie hier ons verslag van ons strandbezoek.
Waar overnacht je? Misschien goed om daar ook rekening te houden in verband het de getijden. En kijk wat logisch in je planning past.

Ik zie een ouder topic staan, met de planning voor 2021. Is dit dezelfde reis? En had je nog iets aan de opmerkingen daar en de tip voor het hotel in Crescent city? :wink: Altijd wel leuk om een reactie terug te krijgen!

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door IngridUSA »

Deze trip van medeforumlid SuperFieke is nog gaande. Zij zijn hier onlangs geweest (zie dag 6):
https://usa2022sofiekenco.wordpress.com ... -07-forks/
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Lidy40 »

Bedankt voor jullie reacties.

@Martin & Marianne ik had jullie verslag inderdaad gelezen! Onze tweede dag in Olympic start vroeg in Hoh rain forrest en van daaruit reizen we naar het zuiden, dus we willen daarom een beach wat zuidelijker in het park bezoeken. Het zal een van de beaches van Kalaloch worden denk ik.

@IngridUSA bedankt voor de tip! Zij hebben Push en Rialto bezocht en deze zijn wat noordelijker gelegen. We logeren de eerste dag in Forks dus mochten we nog tijd en energie hebben dan kunnen we daar nog naartoe rijden 😉

En Marianne, dit is inderdaad dezelfde roadtrip. Hoe kan ik mijn topics terugkijken? 🫣
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Martin & Marianne »

Lidy40 schreef:
06 aug 2022, 20:42
Hoe kan ik mijn topics terugkijken?
Je kunt op je naam klikken en dan klikken op 'zoek gebruikers berichten'.
Of vul je forumnaam in bij de zoekfunctie.

Marianne
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik vind zelf Rialto Beach altijd zeer aangenaam om naar toe te gaan.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door markro »

Lidy40 schreef:
06 aug 2022, 12:30
Dus willen we zeker een andere beach bezoeken vanuit Hoh Rain forrest naar het zuiden. De toegang vanuit de parkeerplaats moet niet te lang en steil zijn: wie kan een mooie beach aanraden?
Het is al weer lang geleden en ik heb er geen reisverslag van online staan, wij zijn bij de Kalaloch Lodge geweest en zijn daar op het strand geweest. De doorgaande weg loopt daar vlak langs de kust en het parkeerterrein van de lodge ligt aan de rand van het duin. Je bent daar vrij makkelijk zo op het strand.
Zie hier een website met foto's: https://www.thekalalochlodge.com/about/photo-gallery

En over de stranden daar: https://www.thekalalochlodge.com/explor ... each-walks

Dit is nog even interessant: https://www.thekalalochlodge.com/covid-19-updates

Grappig verhaal: wij stapten op het parkeerterrein bij de lodge uit de auto om even op het strand te gaan kijken, daar werden wij aangesproken door een Amerikaanse man en vrouw. Zij stonden op het punt om op het strand te gaan trouwen en vroegen ons of wij als getuigen wilden optreden. Na wat gepraat over en weer, er was ook een dominee bij, hebben wij dat gedaan. Er werden een paar officiële papieren ingevuld, staande aan de motorkap van hun auto. De man en vrouw hadden op het strand een soort van altaar gebouwd van stenen en aangespoeld hout. Daar werd de ceremonie gehouden. Het was een heel bijzonder moment tijdens onze reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Lidy40 »

dutch_in_seattle schreef:
07 aug 2022, 03:48
Ik vind zelf Rialto Beach altijd zeer aangenaam om naar toe te gaan.
Ja, lijkt ons ook mooi, alleen we gaan vanuit Hoh rain forrest naar het zuiden en voor Rialto zouden we weer naar het noorden moeten rijden.. Helaas, (teveel) keuzes maken 😉
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Lidy40 »

markro schreef:
07 aug 2022, 07:51
Het is al weer lang geleden ...
Bedankt voor je tips! En wat een leuk en bijzonder verhaal! Echt speciaal om mee te maken!
Laatst gewijzigd door markro op 07 aug 2022, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Martin & Marianne »

Lidy40 schreef:
07 aug 2022, 11:56
Ja, lijkt ons ook mooi, alleen we gaan vanuit Hoh rain forest naar het zuiden en voor Rialto zouden we weer naar het noorden moeten rijden.. Helaas, (te veel) keuzes maken
Rialto de eerste dag doen is geen optie, voordat je naar Hoh Rain Forest gaat? Je kunt het ook nog ter plekke bekijken natuurlijk, en het van de tijd en het weer en het getij af laten hangen. Een bezoek zal niet heel veel tijd kosten denk ik.

Marianne
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Lidy40 »

Martin & Marianne schreef:
07 aug 2022, 13:04
Lidy40 schreef:
07 aug 2022, 11:56
Ja, lijkt ons ook mooi, alleen we gaan vanuit Hoh rain forest naar het zuiden en voor Rialto zouden we weer naar het noorden moeten rijden.. Helaas, (te veel) keuzes maken
Rialto de eerste dag doen is geen optie, voordat je naar Hoh Rain Forest gaat? Je kunt het ook nog ter plekke bekijken natuurlijk, en het van de tijd en het weer en het getij af laten hangen. Een bezoek zal niet heel veel tijd kosten denk ik.

Marianne
We willen op tijd bij Hoh Rain forrest zijn vanwege de drukte, er worden beperkt bezoekers toegelaten lezen we, dus vandaar. Misschien nog tijd (en energie) voor Rialto de eerste dag..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door Martin & Marianne »

Lidy, het is niet nodig en ook niet toegestaan om bovenliggende berichten geheel te quoten.

Marianne
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mooie en makkelijk toegankelijke beach Olympic NP

Bericht door AnnInBC »

Als je vanaf het Hoh Rainforest naar het zuiden gaat rijden, hou het dan bij een strand bij Kalaloch want die zullen ook zeker wel mooi zijn. Zelf nooit geweest en heb alleen ervaring met Rialto Beach (wandelden langs het strand tot aan Hole in the wall) alsook een paar stranden bij La Push, wij deden daar de trail naar Second Beach en die was erg de moeite! En dan bleven we nog wat hangen bij First Beach, ook heel mooie daar. Wij verbleven in Forks en deden van daaruit al onze dag trips, wij waren er 4 volle dagen (wij wonen in Vancouver, Canada). Het Hoh Rainforest was het meest zuidelijke voor ons. Je kan altijd eens naar mijn verslag kijken om nog wat ideeen op te doen.

En ja, het zal keuzes maken zijn als je maar 2 dagen hebt...maar je krijgt toch een goed idee van de omgeving. Kies vooral de plekjes die jullie het meeste aantrekken! Het wordt vast een mooi bezoek! Hier is mijn verslag, het is wel al een hele tijd geleden maar ik denk dat veel nog wel hetzelfde is: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer