Ferry Whidbey Island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Ferry Whidbey Island

Bericht door Tipsy_1 »

Op weg naar Olympic NP zou ik graag de ferry nemen over Whidbey Island, dat is dus deze route:

Clinton-Mukilteo
Coupeville-Port Townsend

De eerste vaart heel vaak, de tweede wat minder.

Heeft er iemand ervaring met deze route?
Op voorhand te reserveren? (Liever niet maar ja ik wil wel mee...)

Wij gaan op 21 augustus, een zondag.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door jojostravelusa »

Geen ervaring mee, maar wel op het programma voor volgend jaar. Op internet staat dat reserveren niet nodig is. Hij gaat elke 1,5 uur, dus als hij vol is, neem je gewoon de volgende. Wel even wachten, maar ook niet het einde van de wereld. Inmiddels hebben we aardig wat ervaring met andere ferries en het is eigenlijk nooit een probleem bij een waar je niet kunt reserveren. Zorg dat je op tijd aanwezig bent en vrij ver vooraan staat. Dat helpt altijd :wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door AnnInBC »

Geen ervaring met de eerste, maar wij hebben wel de route Port Townsend - Coupeville jaren terug gedaan en vonden dat een prima route. Geen drukke route, we kwamen aan en konden zo mee. Het is ondertussen misschien wel wat drukker geworden, maar op tijd bij de ferry zijn en dan komt dat wel goed! Zo mooi ook om door Whidbey Island heen te rijden. In Coupeville is er ook een winkel met Nederlandse produkten die A touch of Dutch heet: http://www.atouchofdutch.com/

Als je ons verslagje van toen wil lezen over Olympic National Park, kom dan gerust eens langs (is wel al wat ouder, maar de meeste plekjes zijn toch nog hetzelfde): http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt dat zijn nuttige reacties!
Die eerste "leg" vanaf Seattle tot op het eiland ben ik niet ongerust over - die gaat elk half uur.
Het is die naar Port Townsend... Blijkbaar is er een boot en staffing probleem en is er daarom maar 1 boot op de route, idd alle 1.5 uur.
(de reserveringssite is trouwens een draak - draait helemaal niet goed dus mss dat wel niemand reserveert)
Als het zonder reservering kan, zou dat mooi zijn!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door Tipsy_1 »

We kijken overigens erg uit naar ons bezoekje aan Olympic NP :-) .
We hebben wel maar 2 nachten. 1 in het noorden en 1 tje in Forks. Niet genoeg ... maar het is maar een korte 5 daagse trip naar Seattle waar we voor een event naar toe gaan...
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door AnnInBC »

Over de ferry kan ik niet veel meer zeggen omdat het te lang geleden is voor ons. Ik denk op zich wel dat als je op tijd bij de ferry bent het wel goed zal meevallen.

Kies de plekjes uit die jullie het liefste willen zien en wat jullie het meeste aantrekt. Ik zou zeker het Hoh Rain Forest proberen te doen, het is echt iets moois en bijzonders om te zien. Verder heb je ook wat mooie stranden, wat watervallen en je kan ook de bergen in bij Hurricane Ridge (als het weer het toelaat)...beetje vanalles. Wij vonden het in elk geval een heel mooi nationaal park!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er rekening mee dat de veerdiensten rond Seattle een beetje chaotisch zijn op dit moment. Niet genoeg boten, personeelstekorten en zo.
De route Clinton-Mukilteo is er een waar boten zomaar uit de vaart kunnen worden genomen wanneer ze op andere, drukkere routes harder nodig zijn. Dat betekent dat je soms (onverwacht) heel lang moet wachten op een boot, zeker op vrijdag of in het weekend (denk ettelijke uren). Houd de website voor de wachttijden goed in de gaten!

Als het enigszins kan, zou ik proberen het weekend te vermijden. En als je vanuit Seattle komt, zou je ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld de route Seattle-Bainbridge te nemen. Dat is een route die prioriteit heeft en waar boten dus geregelder blijven varen, zelfs wanneer er boot- en/of personeelstekorten zijn. Je moet dan weliswaar op de Olympic Peninsula wat verder rijden, maar de wachttijden zijn er doorgaans korter (of in ieder geval voorspelbaarder).
Als je uiteindelijke bestemming de westkant van de Olympic Peninsula is, dan zou je eventueel ook via Tacoma en de Tacoma Narrows Bridge kunnen rijden. Da's qua kilometers wel om, maar dan vermijd je veerboten helemaal en ben je daar dus niet van afhankelijk.

Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt. Website bij mijn favorites gezet en ik ga ze in de gaten houden.
Het is helaas slechts een heel korte trip dus voor ons op een zondag - niet te vermijden.
Ik wil perse over Whidbey omdat 8) daar een geocache ligt die we perse willen doen.... Dus ik hoop toch wel op de ferries.... Maar als er te lange wachttijden zijn dat wordt het inderdaad bruggen nemen - het extra rijden doet er op zich niet echt toe, het is meer dat ik graag naar whidbey wil.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ferry Whidbey Island

Bericht door Tipsy_1 »

Wil graag onze ervaringen delen, omdat we zondag op Whidbey waren.
De ferry heen was echt geen probleem, we waren er rond 10 u en reden er zo op. De site in de gaten houden had me al geleerd dat er geen problemen te verwachten waren (al was het aan de overkant om terug te komen wel drukker).

Onze avond ferry naar Port Townsend hadden we wel geboekt ook omdat de no show fee maar 10$ was :-). Daar was het dus wel druk voor de 16.15 u overtocht want toen we ruim op voorhand toekwamen stond het wel goed vol en uiteindelijk kon niet iedereen mee.


(ander topic, maar in Olympic NP was het andere koek. Op de dinsdag nochtans toekomende voor 10u was de wachtrij naar Hoh rainforest zo verschikkelijk (de rij om uberhaupt naar de parking te mogen rijden) dat het ons bezoek en korte trails niet meer echt de moeite maakte.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer