Reis Elbeannie: Seattle > Denver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Elbeannie: Seattle > Denver.

Bericht door Elbeannie »

Ik had al kort een vraag gesteld in een ander gedeelte van het forum, excuus daarvoor.

We landen op 4 september op Seattle en rond 2pm halen wij onze RV-Fan op en vertrekken we richting Glacier en hebben we het volgende gepland.
Glacier is open tot 11 september en de campings die open zijn is het wie het eerst komt wie het eerst maalt, dit is wel een gok.
Bedoeling is dat we 2 nachten rondom St. Mary gaan verblijven als dat mogelijk is.
Daarna willen we richting Yellowstone en daar verblijven op Canyon campground en vervolgens richting Grand Teton en de Rocky Mountain NP´s.

Heeft iemand nog tips of feedback die we kunnen meenemen?
Bijlagen
image.png
image.png (25.6 KiB) 1494 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seattle > Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet begrepen dat jullie al iets gehuurd hadden. Dat is dan geen probleem.
Voor Yellowstone zou je ook naar meerdere campings kunnen kijken, maar misschien is er helemaal geen keuze. Kijk via https://www.yellowstonenationalparklodges.com of via recreation.gov. Op www.nps.gov/yell kun je zien welke campings nog open zijn en hoe die gereserveerd kunnen worden (zie https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm). Voor het geisergebied ligt Madison mooi. Boek zo snel mogelijk iets; ik zie voor 12-14 sept op zowel Madison als Canyon nog maar 1 plaats beschikbaar. Annuleren kan altijd nog.
Wat hebben jullie precies? Een campervan? Hoe kleiner de camper hoe makkelijker het zal zijn om iets te vinden.

Schrijf de route eens uit in de van/naar vorm per dag, dat is wat duidelijker. Dus op deze manier:
8-sep Glacier Glacier
9-sep Glacier - ?
10-sep ?- Canyon
11-sep Canyon - Canyon
12-sep Canyon - Canyon
13-sep Canyon - Grand Teton
14-sep Grand Teton - Grand Teton
15-sep Grand Teton -


Tussen Glacier en Yellowstone lijk je nu 2 overnachtingen te hebben? Daar is 1 voldoende, en je zou het wellicht ook in 1 dag kunnen rijden. Stop dan in Gardiner of Mammoth Hot Springs. Missoula ligt ook niet echt op de route.

Je zou via South Dakota kunnen rijden, daar lijk je voldoende tijd voor te hebben.

Marianne
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Seattle > Denver

Bericht door Elbeannie »

Dag Marieke bedankt voor je tips.
Ik heb de reistijd van Glacier naar Yellowstone verkort en heb een reservering gemaakt voor de campings!
We hebben een Big Sur van escapecampercvans, klein maar fijn (en het enige wat over was behalve de erg grote jongens, we zijn met z'n tweeën).

Ik zal bezig met het uitschrijven en heb Gardiner toegevoegd. Is er een goede reden om het via South Dakota te doen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Seattle > Denver

Bericht door Old Faithful »

Meerdere goede redenen:
Mount Rushmore National Memorial.
Custer S.P.
Badlands N.P.
Wind Cave N.P.
Crazy Horse Memorial
Plan hiervoor minstens twee hele dagen, dus drie overnachtingen.
Onderweg overnacht vrijwel iedereen in Cody met de vijf prachtige museums van het Buffalo Bill Center of the West . Je kunt dan via de Beartooth Pass rijden.
Tussen Cody en South Dakota kun je nog stoppen bij Bighorn Canyon National Recreation Area en bij Devils Tower National Monument
Dan heb ik nog niet vermeld dat je ook via Wy-14 (Greybull Hwy) zou kunnen rijden i.p.v. Wy-14a zoals hierboven. Je komt dan langs Shell Falls maar ik vrees dat die in september weinig water zullen hebben.
Veel mensen plannen een eerste overnachting in South Dakota in Deadwood, omdat het een leuk stadje zou zijn. Ik heb daar geen ervaring mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Elbeannie: Seattle > Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan min of meer in dezelfde tijd, een paar dagen later, een rondje vanuit Calgary doen. We hebben weliswaar meer tijd dan jullie, maar misschien doe je wat inspiratie op uit onze route.
Mammoth in Yellowstone staat roodgekleurd omdat die dicht is. Daar moeten we nog een alternatief voor bedenken. Dat hebben we wel, Eagle Creek Campground of Spring Creek Campground, maar dat laten we even zo totdat meer bekend is over de opening van de noord- en de noord/oostingang van Yellowstone. We zijn al wat aan het knutselen geweest in de route, maar dit lijkt ons, vooralsnog, de beste optie voor ons. Een groot deel van de campings is in die tijd inderdaad first come, first serve, maar wij wagen ook de gok.
Afbeelding
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-07-29 141414.jpg
Schermafbeelding 2022-07-29 141414.jpg (165.08 KiB) 1326 keer bekeken
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Elbeannie: Seattle > Denver.

Bericht door Elbeannie »

Thanks voor alle tips,

zojuist aangekomen op st mary, first come first serve blijft tricky, via mn polarsteps kan je een beetje meelezen hoe we het beleven.

https://www.polarsteps.com/BenSchoutsen/5634265-usa-2-0
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer