Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Goedemorgen

Binnenkort hebben we 4 dagen Yellowstone gepland. Dit zal dus iets anders gaan lopen dan verwacht. We hadden 1 dag voor de Upper Loop uitgetrokken. Er gaan geruchten dat de toegang tot de Lower Loop wordt beperkt door de ene dag mensen met een oneven nummer op het kenteken en de andere dag met even nummer toe te laten (nog niet officieel). Het is niet anders. We gaan ervan uit dat we ons toch wel gaan vermaken daar in de regio alleen hebben we nog geen idee wat we kunnen gaan doen.

We verblijven in West Yellowstone. We komen uit Salt Lake City, stoppen onderweg bij Kolob Canyons, en zouden dan in het begin van de middag in West Yellowstone aankomen. Als we vertrekken uit Yellowstone brengen we een bezoek aan Grand Teton.

Heeft iemand leuke alternatieven met 2 kinderen (9 en 14) in de buurt van West Yellowstone? We hebben al gevonden dat er een Grizzly and Wolf Discovery Center in West Yellowstone is. Verder heeft ons hotel een klein zwembad. Het begin is er dus. We gaan ervan uit dat we voor 2 dagen een plan B zullen moeten bedenken.

Heeft iemand leuke tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Het moet vanuit West Yellowstone te bereiken zijn of kun je ook nog ergens anders overnachten?
Craters of te Moon is een optie, en de EBR. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag.
Kijk ook even in het Noordwesten subforum. Er zijn daar ook al suggesties gegeven.

Marianne
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Helaas kunnen we ons hotel in West Yellowstone niet meer annuleren. we zitten dus vast aan West Yellowstone als uitgangspunt.

Wat is EBR?

ik ga jullie verslag en het stuk van het forum dat je bedoelt snel bekijken. Die laatste kwam er niet uit via de zoekfunctie.

Bedankt in ieder geval.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Felicitas »

We zijn wel eens langs Hebgen Lake gereden. Dat zag er toen wel leuk uit met veel bootjes op het water. Misschien is dat wat?

Of een bezoekje aan Virginia en Nevada City in Montana (niet te verwarren met Virginia City in Nevada)? Wel een eindje rijden, dus misschien te ver. Nevada City is een mooie ghost town. We waren er in 2013. Geen idee of er nu nog wat te doen is. Volgens mij reed er toen een oud treintje tussen Virginia City en Nevada City. Deze twee fotogenieke plaatsjes liggen dicht bij elkaar.

Misschien is de omgeving van Big Sky mooi? Ousel Falls?
Laatst gewijzigd door Felicitas op 18 jun 2022, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Coyote Buttes »

@Maschadave
Er gaan geruchten dat de toegang tot de Lower Loop wordt beperkt door de ene dag mensen met een oneven nummer op het kenteken en de andere dag met even nummer toe te laten
Het is niet meer dan een gerucht en het lijkt mij zeer onrealistisch dat de NPS op deze manier de toeristen gaat "spreiden".
Veel aannemelijker lijkt mij een reserveringssysteem zoals dat ook in b.v. Yosemite NP gebruikt wordt.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door jill1234 »

Lijkt mij ook onrealistisch, want mensen met een reserving in het park (camping/hotel) van meerdere nachten zouden dan de ene dag wel en de andere dag niet het hotel uit mogen/van de camping af mogen? lijkt me niet.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door josea »

Maar even uit nieuwsgierigheid: hoe ga je van Salt Lake City naar West Yellowstone en dan onderweg stoppen
bij Kolob Canyons? Of bedoel je iets anders?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Old Faithful »

@jill1234 @Coyote Buttes

Alternating License Plate System (ALPS)

Beginning June 22, 2022, public vehicle entry will be allowed based on whether the last numerical digit on a license plate is odd or even.
Entrance will be granted based on odd/even days on the calendar:
Odd-numbered last digits on license plates can enter on odd days of the month.
Even-numbered last digits, including zero, on license plates can enter on even days of the month.
Personalized license plates with all letters (i.e. YLWSTNE) will fall into the “odd” category for entrance purposes.
Personalized plates with a mix of letters and numbers that end with a letter (for example YELL4EVR) will still use the last numerical digit on the plate to determine entrance days.
Entrance station staff will turn away vehicles attempting to enter the park when the odd/even numerical digits do not correspond to the odd/even calendar date for entrance.

Exceptions to ALPS


Visitors with proof of overnight reservations in the park will be permitted to enter regardless of license plate number. This includes hotels, campgrounds, and backcountry reservations.
Current commercial use operators with active commercial use permits will be permitted to enter regardless of license plate number. This includes commercial tours and stock groups.
Commercial motorcoaches will be permitted to enter regardless of license plate number.
Motorcycle groups may enter on even dates only.
Essential services like mail, FedEx, employees, and contractors may enter regardless of license plate number.

This interim license plate system will ensure visitors have access to the park during this period of high demand. Park managers and staff will monitor this system and its impacts on resources, infrastructure, operations, and staffing, and may adjust or implement a reservation or timed entry system, if necessary, after three to four weeks.
Bron: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... covery.htm
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Bravy »

Ik heb het gezien en meteen 2 campgrounds geboekt (Fishing Bridge (dag 2) en Grant (dag 4)). Op de dagen 1 en 3 zitten we in West Yellowstone. Hiermee zouden we verzekerd moeten zijn van 4 dagen YNP (eigenlijk 3, want de 4e dag rijden we 's ochtends meteen naar Grand Teton). Dat moet voldoende zijn.
Morgen annuleer ik de overbodige boekingen wel. Ga nu eerst (rustig... :D ) slapen...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door jill1234 »

Ik heb het gisteravond ook gezien en toen meteen Bridge Bay geboekt (die had ik al geboekt als alternatief voor Pebble Creek, maar nu ook nog 3 nachten als alternatief voor Madison en Canyon). Ik annuleer verder nog niks, mocht Madison en Canyon toch open gaan dan annuleer ik Bridge Bay die ligt voor ons wat minder gunstig. Maar in elk geval opgelucht dat je met een reservering in het park ook het park in mag (en niet om de dag zoals met het kentekensysteem). Nu nog goed nieuws krijgen van Schiphol (laatste hobbel: vliegen we of vliegen we niet)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Bravy »

jill1234 schreef:
19 jun 2022, 08:54
Nu nog goed nieuws krijgen van Schiphol (laatste hobbel: vliegen we of vliegen we niet)
Ik heb de verwachting (of is het (ijdele) hoop... :D ) dat vluchten naar Amerika toch enigszins buiten schot zullen blijven. Schiphol is een hub en veel mensen van binnen en buiten Europa vliegen via Schiphol naar Amerika. Als ze zo'n vlucht eruit gooien, waar moeten al die passagiers dan heen? Die zitten dan vast op de luchthaven. Daar zit Schiphol toch ook niet op te wachten?
Maar het zijn rare tijden; je weet maar nooit...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door jill1234 »

Ik hoop het ook René, maar ik begreep dat bijvoorbeeld voor United Schiphol geen echte hub is; wij vliegen met United. Maargoed, ik neem aan/hoop dat ze eerder vluchten naar bepaalde Europese bestemmingen er uit gooien die ook makkelijk met de auto of trein bereikt kunnen worden. Zou ik eigenlijk wel logisch vinden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

josea schreef:
18 jun 2022, 15:12
Maar even uit nieuwsgierigheid: hoe ga je van Salt Lake City naar West Yellowstone en dan onderweg stoppen
bij Kolob Canyons? Of bedoel je iets anders?
O wat suf. Ik bedoel Cedar Breaks. Kolob is pas veel later op onze reis.
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

jill1234 schreef:
18 jun 2022, 13:59
Lijkt mij ook onrealistisch, want mensen met een reserving in het park (camping/hotel) van meerdere nachten zouden dan de ene dag wel en de andere dag niet het hotel uit mogen/van de camping af mogen? lijkt me niet.
Ondertussen al meer info te vinden op de officiële sites. Geruchten blijken te kloppen. Voor mensen die op het park verblijven is niets aan de hand. Wij zitten in West Yellowstone dus hopelijk vinden we een auto met het juiste kenteken en kunnen we er op die manier mogelijk nog een halve dag bijsnoepen. We zien wel.
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Felicitas schreef:
18 jun 2022, 13:20
We zijn wel eens langs Hebgen Lake gereden. Dat zag er toen wel leuk uit met veel bootjes op het water. Misschien is dat wat?

Of een bezoekje aan Virginia en Nevada City in Montana (niet te verwarren met Virginia City in Nevada)? Wel een eindje rijden, dus misschien te ver. Nevada City is een mooie ghost town. We waren er in 2013. Geen idee of er nu nog wat te doen is. Volgens mij reed er toen een oud treintje tussen Virginia City en Nevada City. Deze twee fotogenieke plaatsjes liggen dicht bij elkaar.

Misschien is de omgeving van Big Sky mooi? Ousel Falls?
iets met water is altijd goed met onze kinderen. Ik ga eens kijken. bedankt
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Bravy schreef:
19 jun 2022, 09:31
jill1234 schreef:
19 jun 2022, 08:54
Nu nog goed nieuws krijgen van Schiphol (laatste hobbel: vliegen we of vliegen we niet)
Ik heb de verwachting (of is het (ijdele) hoop... :D ) dat vluchten naar Amerika toch enigszins buiten schot zullen blijven. Schiphol is een hub en veel mensen van binnen en buiten Europa vliegen via Schiphol naar Amerika. Als ze zo'n vlucht eruit gooien, waar moeten al die passagiers dan heen? Die zitten dan vast op de luchthaven. Daar zit Schiphol toch ook niet op te wachten?
Maar het zijn rare tijden; je weet maar nooit...
Wij zijn zo slim om met BA via Londen naar Las Vegas te vliegen. We houden de spanning er dus nog even in...
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Bravy schreef:
19 jun 2022, 01:02
Ik heb het gezien en meteen 2 campgrounds geboekt (Fishing Bridge (dag 2) en Grant (dag 4)). Op de dagen 1 en 3 zitten we in West Yellowstone. Hiermee zouden we verzekerd moeten zijn van 4 dagen YNP (eigenlijk 3, want de 4e dag rijden we 's ochtends meteen naar Grand Teton). Dat moet voldoende zijn.
Morgen annuleer ik de overbodige boekingen wel. Ga nu eerst (rustig... :D ) slapen...
dat wordt vast genieten. Veel plezier
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door Maschadave »

Bedankt voor de reacties. ik heb zelf ook nog iets gevonden op de site van Tioga met wat tips. Misschien heeft iemand hier nog wat aan.

https://tiogatours.nl/blog/wegafsluitin ... onal-park/
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Alternatieve activiteiten Yellowstone (reis Maschadave)

Bericht door josea »

Maschadave schreef:
19 jun 2022, 11:57
josea schreef:
18 jun 2022, 15:12
Maar even uit nieuwsgierigheid: hoe ga je van Salt Lake City naar West Yellowstone en dan onderweg stoppen
bij Kolob Canyons? Of bedoel je iets anders?
O wat suf. Ik bedoel Cedar Breaks. Kolob is pas veel later op onze reis.
@Maschadave
Maar Cedar Breaks ligt toch ook niet tussen SLC en West Yellowstone?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer