Alternatief Yellowstone volgende week (reis thomm)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
thomm
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2019, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Alternatief Yellowstone volgende week (reis thomm)

Bericht door thomm »

Hallo allemaal,
Wij zijn op dit moment in Amerika en zouden volgende week van 21 tot 25 juni in yellowstone zijn. Allereerst vind ik het natuurlijk verschrikkelijk wat er daar allemaal aan de hand is en hoop ik dat iedereen veilig weg komt.

Wij zijn op zoek naar een alternatief en kunnen gelukkig het meeste kosteloos anuleren.
Wij vertrekken de 20e vanuit moab na 3 nachten daar en hebben in yosemite (via de tioga pass) op 27 juni weer een hotel geboekt.
Wij hebben 3 jaar geleden zion en bryce etc gezien en vertrekken morgen naar capitol reef waarna we doorrijden naar Moab.
We hebben nog gekeken of er entry tickets zijn voor rocky mountain np maar helaas is dat vol.
Iemand suggesties? Alvast heel erg bedankt :)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door paulr »

Ik heb vandaag nog een nacht voor komende week op Timber creek kunnen reserveren voor RMNP. Daarmee hoef je geen entry permit te hebben… vanavond zoeken we dan nog iets in de buurt van Estes en pakken we de shuttlebus het park in….
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door paulr »

Wellicht dus tentje kopen en 1 nacht kamperen….
Berry
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door Berry »

Grand Teton NP als vervanger is redelijk logisch natuurlijk. Als je out of the box wilt denken kan je ook nog kijken naar Great Basin NP, Lake Tahoe of Sequoia NP?
Great Basin is te klein om al deze dagen op te nemen echter wel heel leuk, anders en rustiger park om te bezoeken. Je kan evt. Nog dag bij Yosemite en Moab aanplakken en zo wat puzzelen.
Of, wat ik zelf zou doen denk ik, vanuit Moab naar Great Basin, via the Loneliest Highway naar Lake Tahoe en daarna door naar Yosemite.
Persoonlijk vind ik dat misschien wel leuker dan al die toeristenbussen met Chinezen in Yellowstone :wink:

Wij zijn zelf ter vervanging van Yellowstone nu in The Sawtooths Mountains in Idaho, ter hoogte van Ketchum en Stanley. Erg mooi, maar wel wat de verkeerde richting op voor jullie.
thomm
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2019, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door thomm »

Bedankt allemaal voor de reacties!
Hebben na een flink aantal keer toch een ticket kunnen krijgen voor Rocky mountain np! Dit is dan voor 21 juni. Dus dan 20 en 21 een overnachting daar boeken (is nog een hoop beschikbaar).
Iemand nog tips hoe we hierna in 5 dagen bij de tioga pass uitkomen? Hebben daar voor nu wat geboekt in mammoth lakes op 27 juni. Dus vertrekken op 22 juni vanaf rocky mountain np en 27 juni aankomen in mammoth lakes.

Alvast bedankt weer voor het meedenken! :)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door Felicitas »

Heel veel moois natuurlijk tussen RMNP en Yosemite NP. Ik zou zelf meer tijd in Colorado doorbrengen en en paar dagen blijven in de omgeving van Crested Butte. Mogelijk zijn er al heel veel wildflowers op de hellingen rondom dit gezellige plaatsje. En veel wandelmogelijkheden. De volgende route is bijvoorbeeld prachtig om weer terug te komen bij Grand Junction:

Estes Park (CO)
Georgetown (CO)
Guanella Pass
Grant (CO)
Buena Vista (CO)
Cottonwood Pass
Crested Butte (CO)
Kebler Pass
Paonia (CO)
Grand Junction (CO)

Vanaf Grand Junction zijn er ook veel mogelijkheden. Misschien een stukje Interstate naar Cedar City (Cedar Breaks National Monument) en dan via Caliente (Cathedral Gorge State Park), Extra Terrestrial Highway en Tonopah naar Lee Vining? Aan de oostkant van Yosemite NP is het ook erg mooi, dus daar zou je ook nog een extra nacht kunnen blijven.

Succes met de planning en nog veel plezier daar!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat ideeën doen uit ons 2019-verslag. Wij waren toen ook in Yosemite en in Colorado.

Marianne
thomm
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2019, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door thomm »

Bedankt voor de reacties, lijkt inderdaad een mooie route vanaf rocky mountains. Zal ook nog even het reisverslag van Marianne lezen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door paulr »

Nu in Moab. Wij gaan komende week dus ook naar RMNP als alternatief. En dan terug (om onze geplande route vervolgen naar Capitol Reef) via Breck en Vail of inderdaad zoals gesuggereerd Crested Butte (leuk om weer eens in de zomer te zien ipv op de ski’s!) Ben alweer druk de verslagen van Martin en Marianne aan het herlezen hahaha… over de drukte: vandaag 1 roeristenbus met aziaten gezien in Arches. Het lijkt overal nog extreem rustig… Ook GC en Page (Horshoe Bend en Antelop) prima te doen. Wij reizen met 2 grote RV’s en hebben wonder boven wonder overal zo plek !
Berry
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alternatief Yellowstone volgende week

Bericht door Berry »

Wij zijn nu in the Sawtooth Mountains in Idaho als alternatief. Eerlijk gezegd.. ik ben stiekem zelfs blij dat we nu hier zitten. Werd helemaal kierewiet van de drukte en alle Aziatische toeristen in Yellowstone.
Het is hier echt prachtig, heeft wel wat weg van de Tetons, alleen dan zonder toeristen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer