Overstromingen in het Yellowstone National Park.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Overstromingen in het Yellowstone National Park.

Bericht door Harry »

Voor de mensen die de komende tijd naar Yellowstone willen is het raadzaam om de site van Yellowstone te volgen, op dit moment zijn alle ingangen afgesloten en wordt het noorden van het park geëvacueerd. Het lijkt erop dat er delen van het park voor lange tijd afgesloten zullen blijven vanwege de enorme schade van de overstromingen.

https://www.nps.gov/yell/index.htm
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Ik las het, vreselijk....hopen in augustus 4 nachten er te verblijven. Ik ga voor de zekerheid een alternatief voor die 4 nachten boeken (extra nacht Cody en extra nachten Grand Teton). Reizen met een camper, dus wil niet tot het laatste moment wachten. Zou wel echt enorm balen zijn want Yellowstone is het hoofddoel van onze reis...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Wadu »

oei oei oei..... ik ben er van 6 tm 10 juli 2022 :-o :-o :-o

Dan heb je alles maanden vooraf gepland .....

Worden dus nog spannende dagen en hopen dat ik geen backup moet beginnen te plannen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door hemmie »

Ik lees net dat aan de westkant van Rocky Mountain NP ook meerdere trails gesloten zijn vanwege flooding, daar waarschuwen ze ook voorzichtig te zijn bij de rivieren. Maar lang zo erg niet als Yellowstone gelukkig.
Terug in Texas!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Brigit »

Wij 14 t/m 20 juli, hoofddoel vd trip zou Yellowstone worden en alles binnen het park maanden geleden geboekt…zucht
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Berry »

Wij zaten in Yellowstone vandaag... bereik is waardeloos daar, dus we hadden niks door. Reden niksvermoedend van Old Faithful naar Canyon en bij Madison stond een wegversperring. Iedereen moest naar West Yellowstone. Daar één grote chaos bij het visitor center, waar uiteindelijk duidelijk werd dat park vandaag in ieder geval dicht bleef.
We waren gisteren (zondag) ook in het park en ja het heeft echt de hele dag hard geregend. Rondom Lake Yellowstone en Old Faithful stond het water ook erg hoog, maar nog geen sprake van overstromingen. Wel stroomuitval in de Old Faithful Inn...
Het zuidelijke deel is nog redelijk ongeschonden dus, maar vooral de wegen tussen Mammoth en Madison en Canyon en Tower Roosevelt schijnt het bar te zijn.
Ben benieuwd hoe ze iedereen nu uit het park gaan vissen en hoe al deze bezoekers nu gespreid gaan worden. Wij hoorden al van een Ranger dat Grand Teton waarschijnlijk volledig gaat overlopen met bezoekers komende dagen. Wij leggen zelf de route om naar Idaho, benieuwd of we daar nog wat merken van extra drukte.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 671
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door laanvdj »

Ben maar blij dat jullie uit het park zijn. Wij zitten in Gardiner en komen voorlopig niet weg. De ingang van Roosevelts arch naar Mammoth spring blijft het hele seizoen dicht. De weg uit Gardiner is dicht en blijft dicht tot 20/6. Dus helaas voor ons, de rest van onze reis zitten we vast. Hopelijk halen we nog op tijd onze vlucht 23/6, het is nog 2 dagen rijden als we hier de 20e weg kunnen
Niet de reis die we in gedachte hadden.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Berry »

Ai ai ai, wat balen zeg! Poeh.. hoe wordt dat nu geregeld met accomodatie en voedsel e.d. bij jullie dan? Heb je nog enige bewegingsvrijheid of zitten jullie echt vast in het dorp?
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 671
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door laanvdj »

We kunnen in het hotel blijven, komen toch geen nieuwe klanten.
Restaurants en winkels hebben nog voorraad voor 2 dgn. We kunnen geen kant op, zitten vast in dit dorpje. Hopelijk gebeurt er snel iets.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 671
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door laanvdj »

De weg van Gardiner en Billings naar Mammoth Hotsprings gaat dit seizoen niet meer open, aldus de mensen hier in het dorp.
Dus als je nog kunt, pas je reis aan.
Wij zitten hier voorlopig vast, alle voorbereidingen voor niks gedaan. Balen!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door paulr »

Oei! Komende dagen eerst naar Moab, maar vrijdag richting Teton en Yellowstone (voor 8 dagen, incl reizen). Alles omgooien ivm reserveringen erna voor Fruita, Bryce en Zion lastig… (en andere dagen daar natuurlijk alle campings vol…). Yosemite wordt natuurlijk ook kansloos nu nog… We hebben dus wellicht 8 dagen “over” voor iets anders leuk. Het moet dan weer aansluiten op Capitol Reef op zondag 26/6… Iemand ideeen ?
carlijnws
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2010, 01:11

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door carlijnws »

Wij zaten vandaag ook in Yellowstone, maar gelukkig niet in Gardiner. We hoorden begin van de middag bij een roadblock dat er overstromingen waren, maar niet dat het hele park dicht ging. Dat hoorden we eind van de middag pas in Old Faithfull. We hebben gelukkig een RV en zouden morgen al naar Grand Teton. Nu voor vannacht een camping in Moran kunnen boeken gelukkig. Maar zal inderdaad wel druk worden hier. Las dat iedereen zonder campingplek op de fairgrounds van Jackson mag overnachten.
Veel sterkte daar @laanvdj , hopelijk kunnen jullie daar snel weg.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Wat onzettend vervelend voor alle betrokkenen! Lijkt me ook beangstigend als je vast zit en niet weg kan. Wat een deceptie ook.
Wij gaan in augustus en ik heb voor onze 4 nachten Yellowstone voor de zekerheid maar alvast een alternatief geboekt ; kunnen we toch naar Yellowstone dan annuleer ik de alternatieven weer (3 extra nachten Grand Teton en 1 extra nacht Cody)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door josea »

paulr schreef:
14 jun 2022, 06:14
Oei! Komende dagen eerst naar Moab, maar vrijdag richting Teton en Yellowstone (voor 8 dagen, incl reizen). Alles omgooien ivm reserveringen erna voor Fruita, Bryce en Zion lastig… (en andere dagen daar natuurlijk alle campings vol…). Yosemite wordt natuurlijk ook kansloos nu nog… We hebben dus wellicht 8 dagen “over” voor iets anders leuk. Het moet dan weer aansluiten op Capitol Reef op zondag 26/6… Iemand ideeen ?
Ik weet niet waar jullie al ooit geweest zijn? Misschien kun je uitwijken naar Colorado vanuit Moab?
Durango, Silverton, Telluride, Montrose, Royal Gorge bridge, Manitou Springs (Garden of tHe Gods), Rocky Mountain NP (als er nog entry permits zijn op jullie dag) en dan via Aspen en omgeving en Colorado national monument terug naar Capitol Reef?
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Tinus1955 »

Heftige situatie daar.
Filmpje van gister van de wegslagen weg tussen Gardiner en de Mammoth Hot Springs: LINK

Sterkte daar!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door dejong89 »

Jeetje wat een zooitje! :blink: :blink:
Succes voor de gene die daar zitten of de gene die alles nu moeten omgooien.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Heather »

@jill1234 ,

De afstand van Cody naar Grand Teton is 5 uren volgens Google Maps.
Kan dit kloppen?

Mag ik vragen waar bij Grand Teton dat u hebt geboekt aub?

Heather.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Heather: Ik heb vanmorgen nog 2 nachten op Colter Bay campground en 1 nacht op Colter Bay RV park kunnen boeken via de site van recreation.gov. Wij reizen met een camper.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Tipsy_1 »

@paulr
in de streek Capitol Reef is toch massa's te doen om je dagen mee bezig te houden? Je zou ook eens kunnen kijken op ontdek-amerika.nl of de blogs van Kalaman voor ideetjes. Ik hou zelf enorm van de streek rondom Green River. Of wat verder richting St George. Voor dagen meer onbekende backcountry trips. 8)

Veel sterkte aan iedereen die nu vastzit. Lijkt me verschrikkelijk. Wij hebben in 2015 flash floods meegemaakt in Death Valley en daar ook heel even vastgezeten maar gelukkig voor het donker het park uitgeraakt. Was behoorlijk traumatisch dus kan me niet voorstellen hoe traumatisch het is nu daar nu dagen vast te zitten. De beelden van Yellowstone doen me trouwens erg denken aan de beelden van DV destijds (en die weg bij Scotty's castle is volgens mij nog altijd niet open!)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Inges »

Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer