Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Marcopstal »

Het noordelijk daal zal met heel grote waarschijnlijkheid dit jaar gesloten blijven.
Voor het zuidelijke deel denkt men eraan om het aantal bezoekers te beperken wanneer men weer open kan gaan. Indien dit er komt raak je er maw zonder reservatie niet in.

Voor zij die kunnen lijkt heroriëntatie me aan de orde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Coyote Buttes »

Update 17 juni via website NPS;
Due to the northern loop being unavailable to visitors, Yellowstone will likely implement a temporary reservation system for visitors to access the southern loop of the park once it’s safe to reopen. Visitors with existing in-park lodging/campground reservations will receive priority for park entry reservations. The park will share more details once available.
Helaas niet voor mij priority, ik verblijf in West Yellowstone.

Kaartje van het gesloten en waarschijnlijk binnenkort geopende deel van Yellowstone NP.
YellCLop.jpg
YellCLop.jpg (84.89 KiB) 1735 keer bekeken
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Kletskous »

Ik heb geen Amerika reis geboekt dit jaar, maar kom alleen even zeggen dat ik erg met jullie meeleef.
Wát een ellende dit zeg. Kan me zó goed voorstellen dat jullie balen, zacht uitgedrukt.
Als ik ooit weer naar de USA hoop af te reizen, zou Yellowstone ook een belangrijk onderdeel ervan uitmaken (route ligt al in concept grotendeels klaar haha).
En het ligt ook behoorlijk afgelegen zodat je niet makkelijk maar even je route omgooit.
En als je dat al doet, is het toch een soort van ‘2e keus’, zo kan ik me voorstellen. Je plant je reis immers niet voor niks zo.

Daarbij: een reis naar Amerika is gewoon duur. En dan is het echt ontzettend balen als je je plan niet kan volgen.
En dan de ellende van Schiphol er nog bij. Misschien je vlucht geannuleerd of verplaatst. Gewoon gedoe. De voorpret gaat wel weg zo, het geeft alleen maar stress. NIET leuk! Ik zou dr best een traantje om kunnen laten denk ik. Eerst COVID, uitstel en gedoe, nu mag je zonder restricties reizen en krijg je dít. Bah.

Lang verhaal, maar ik denk aan jullie.
Ik hoop dat het zuidelijke deel nog op tijd toegankelijk zal zijn en iedereen (al dan niet vanaf Schiphol) gewoon kan vertrekken.

Iets anders dat bij me opkwam: zou je vanwege deze ramp in Yellowstone kúnnen annuleren via je reis-/annuleringsverzekeringen (als je dat zou willen of om andere reden goed uitkomt)?
Ik heb geen idee hoor. Maar het gebied waar je heen zou gaan is immers niet bereisbaar/toegankelijk..
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Wadu »

Kaartje van het gesloten en waarschijnlijk binnenkort geopende deel van Yellowstone NP.
Dit ziet er voor mijn reis goed uit dan :thumbup: met 2 overnachtingen in Grant en 2 in Lake.
Nog even de vingers kruisen.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Fam. Bos »

Gisteren mail gehad dat ons verblijf in Roosevelt lodge en onze cookout begin augustus gecanceld zijn en dat het geld terug wordt gestort.

Voor de nachten Roosevelt Lodge wat geboekt in Cody.

Nu maar hopen dat onze nachten in Lake en Old Faithful wel door gaan, maar ook daar al alternatief voor geboekt in Moran.

Als Yellowstone niet door gaat zou zuur zijn zeker voor mijn neefje die hier al maanden naar uit kijkt.

Maar anders maken we er toch een onvergetelijke reis van.

Voor iedereen die hier door getroffen wordt succes met het omboeken. En maak er toch een onvergetelijke reis van.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Heather »

@Fam. Bos

Welke accommodatie hebt u geboekt in Moran?

Groetjes, Heather
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Fam. Bos »

@Heather
Wij hebben de Buffalo Valley Ranch geboekt met een Wagon
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

De zuidlus gaat 22 juni weer open maar diverse campings blijven voorlopig nog dicht. Onder andere Canyon en Madison. Bridge Bay gaat wel open dus ik heb voor de zekerheid ook daar geboekt mocht Canyon en Madison niet op tijd open gaan.

Met een reservering van accomodatie/camping in het park heb je toegang tot het park. Heb je dat niet dan hebben ze een nummerbordsysteem.

Ik zet morgen even alles op een rijtje want voor sommige data heb ik nu 4 boekingen staan...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Almere vak V »

De berichten in Oregon zaterdagochtend waren dat het zeer twijfelachtig is of het park uberhaupt nog wel opengaat dit jaar. Als er al iets opengaat is het de zuidkant. Maar de noordkant gaat zeker voor een (zeer) lange tijd dicht. Herstel gaat onvoorstelbaar veel geld en tijd kosten. Er wordt gesproken over jaren. De mensen die de gok willen nemen wens ik veel succes. Voor de mensen die niet willen gokken en op zoek zijn naar een alternatief denk ik dat die er voldoende te vinden zijn hier en is denk ik heel verstandig om teleurstelling te voorkomen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Tipsy_1 »

De South loop gaat terug open maar als je geen overnachting in het park hebt wordt het een omslachtig systeem!
een deeltje van het facebook bericht:
"To balance the demand for visitor access, park resource protection and economic interests of the communities, the park will institute an interim visitor access plan. The interim plan, referred to as the Alternating License Plate System (ALPS), was suggested as a solution by gateway communities during major public engagement with the park this past week. Park managers and partners have agreed this system is the best interim solution to ensuring the south loop does not become overwhelmed by visitors. The National Park Service will actively monitor the license plate system and is concurrently building a new reservation system that will be ready for implementation, if needed.
Alternating License Plate System (ALPS)
- Public vehicle entry will be allowed based on whether the last numerical digit on a license plate is odd or even.
- Entrance will be granted based on odd/even days on the calendar.
- Odd-numbered last digits on license plates can enter on odd days of the month.
- Even-numbered last digits (including zero) on license plates can enter on even days of the month."
Nogal lastig als je een rental hebt lijkt me qua planning. Maar op zich wel een slimme truc om visitation in theorie te halveren met de helft van het park open?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Bravy »

Tipsy_1 schreef:
19 jun 2022, 14:57
Maar op zich wel een slimme truc om visitation in theorie te halveren met de helft van het park open?
Dit is natuurlijk ook heel snel te implementeren. En ondertussen wordt er gewerkt aan een ander systeem. Over een paar weken kan het dus weer anders zijn...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Saskia45 »

https://www.yellowstonenationalparklodges.com/alerts/

hier kun je veel info vinden over de campgrounds en andere wijzigingen/planningen.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Brigit »

Dankje, canyon campground is dus even de vraag of die open gaat en zo ja in wat voor staat. Ik heb van de week ook 4 nachten op Grant vast gelegd, die lijkt vanaf woensdag ook open te gaan. Wij gaan op basis van de beelden die er komende tijd op Facebook verschijnen de knoop door hakken of we voor route optie B via Colorado gaan of toch bij het oorspronkelijke plan blijven.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

Ik heb overigens nog geen mailtje ontvangen dat onze Pebble Creek reservering geannuleerd wordt. Die verwacht ik wel binnenkort aangezien de noordelijke lus lange tijd gesloten blijft.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

Ik lees net op de facebook site van Yellowstone dat de Noordelijke lus misschien deze zomer toch al deels open gaat! :clap:

Yellowstone National Park
16 min ·
⚠️ 20/6 UPDATE ⚠️
Tijdens een bezoek aan Yellowstone National Park en Gardiner, Montana, op zondag 19 juni, kondigde National Park Service Directeur Chuck Sams met Yellowstone National Park Superintendent Cam Sholly $ 50 miljoen aan om herstelinspanningen van record te starten overstromingen breken.
Ze kondigden ook aan dat naast de heropening van de zuidlus van het park op 22 juni, de noordlus van het park naar verwachting over twee weken of minder zal heropenen na voltooiing van de opruiming, reparaties en eindinspectie van de infrastructurele Jij bent. Hiermee krijgen bezoekers toegang tot Dunraven Pass, Tower, Mammoth Hot Springs en Norris die bezoekers toegang openen tot ongeveer 80 procent van het Yellowstone National Park. Aanvullende informatie over toegang wordt de komende weken bekend gemaakt.
De eerste $ 50 miljoen zal worden gebruikt om tijdelijke toegang tot Gardiner en Cooke City, Montana en andere extra sites te herstellen. Plannen worden afgerond voor het verbeteren van de Old Gardiner Road voor tijdelijke toegang tussen Yellowstone en Gardiner, Montana. In samenwerking met de Federal Highway Administration, wegenbouwploegen en materialen die al in het park waren voor een eerder gepland wegenproject om 22 mijl van de Grand Loop Road tussen Old Faithful en West Thumb Geyser B te repareren Asin wordt omgeleid naar het Old Gardiner Road project.
De NPS verwacht momenteel dat de Old Gardiner Road de komende maanden aanzienlijk zal worden verbeterd, waardoor essentiële hulpdiensten, voedsel, voorraden en andere administratieve behoeften gedurende de wintermaanden beschikbaar zullen zijn. Naarmate het werk de zomer doorgaat, gaat het NPS op zoek naar mogelijkheden om de beperkte toegang tot bezoekers bij de noordingang van het park te herstellen. Noodwetgeving voor milieu en historisch behoud is gaande in overeenstemming met de National Historic Conservation and Environmental Policy Acts Er worden permanente verbouwopties ontwikkeld en alternatieven worden de komende maanden afgerond.
Naast plannen om de noordlus van Yellowstone veel eerder dan aanvankelijk verwacht te heropenen, werkt de NPS samen met de Federal Highway Administration aan een reeks tijdelijke en permanente opties om de toegang tot Silver Gate en Cooke Cit te herstellen y bij de noordoostelijke ingang van het park. Momenteel is de Northeast Entrance Road onbegaanbaar tussen Lamar Valley en Silver Gate. Kosten, financiering en tijdlijnen zijn nog niet beschikbaar voor deze korte of lange termijn reparaties aan de Noordoost Entree Road maar worden zo snel mogelijk vrijgegeven.
Op 18 juni aangekondigde Yellowstone zal woensdag 22 juni om 8 uur de toegang tot de zuidelijke lus van het park herstellen, via de ingangen oost (Cody), west (West Yellowstone) en zuid (Grand Teton/Jackson). Toegankelijke gebieden zijn Madison, Old Faithful, Grant Village, Lake Village, Canyon Village en Norris. Om de vraag naar toegang tot bezoekers, bescherming van parkmiddelen en economische belangen van de gemeenschappen in balans te brengen, zal het park een interim toegangsplan voor bezoekers opzetten op basis van kentekennummers. Voor meer informatie over het systeem van alternatieve kentekenplaten, bezoek de website van Yellowstone's overstromingsherstel: go.nps.gov/YELLflood
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Tipsy_1 »

wauw, heel knap!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Bravy »

Ook al gaat de noordelijke lus wellicht binnenkort open, Lamar Valley blijft waarschijnlijk gesloten:

"When it opens, the northern loop will only be accessible from the south, Sams said. Due to significant damage on Yellowstone’s north and northeast entrance roads, both of those entrances will remain closed. But Superintendent Cam Sholly said commercial permit holders like wildlife tour operators may be able to take guests into the park via the Old Gardiner Road at some point this summer.
The superintendent said access to the park via the northeast entrance near Cooke City is a ways off and that access to the Lamar Valley isn’t on the table yet. The park is “not going there right now,” Sholly said. The road between Slough Creek and Lamar is seriously compromised,” he said. “It’s not gone. It’s not as bad as the road further up towards Cooke City. But we’ll see what happens."

Onze reservering voor Pebble Creek (1 augustus) is echter nog steeds niet geannuleerd, maar voor de zekerheid heb ik maar vast een plekje op Fishing Bridge geboekt (Canyon zit helaas vol).
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

Wij hebben voor 19 augustus een nacht Pebble Creek geboekt; ik heb vorige week meteen Bridge Bay geboekt voor die nacht, maar gister was er ineens plek op Canyon, dus nu heb ik een 3 dubbele boeking; ik raad je aan dus elke dag te kijken want het kan goed zijn dat veel mensen hun trip naar Yellowstone annuleren en er dus steeds iets vrij komt. Ik laat Bridge Bay nog staan want op dit moment is Canyon campground nog dicht.

Zou mooi zijn als we Mammoth Hotsprings toch kunnen bezoeken; Lamar Valley is jammer, maar dan hebben we Hayden Valley nog.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door Bravy »

Gisteravond laat was er opeens plek voor een 28 feet camper op Canyon. :thumbup: Heb ik meteen vastgelegd. Nu eerst maar even afwachten wat er wanneer opengaat voordat ik overbodige boekingen ga annuleren.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

Fijn!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer