Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Yellowstone National Park tijdelijk gesloten.

Bericht door jill1234 »

Jeetje....hopelijk voor alle reizigers (inclusief mezelf) snel weer hersteld!
https://www.nps.gov/yell/learn/news/220613.htm
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Brigit »

Ik las het en zag de beelden, ziet er vreselijk uit. Over 4 weken zouden we er een week zijn, baal echt dat dat nu mogelijk op losse schroeven staat. Was net al aan het kijken hoe we de eerste week van de vakantie anders in zouden kunnen delen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door BorL »

Wij kwamen vandaag aan in west yellowstone om door te reizen naar mammoth, maar werden door een ranger teruggestuurd en kwamen er helaas toen pas achter :sadcry:
In totaal hadden we 3 nachten in yellowstone staan, nu maar naar jackson gereden om morgen de tetons in te gaan.
Net als de rest van de bezoekers lijkt het, in beide richtingen langzaam in een stoet jackson in en uit..
Dat de natuur maar snel mag herstellen, ik weet alvast waar de volgende trip heen gaat!
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Big Al »

Oei!

Ik las net dat de noordelijke wegen hoogstwaarschijnlijk voor langere tijd gesloten zullen blijven. Nog geen indicatie hoe lang dat zal duren, maar "an extended period of time" zal al snel enkele weken zijn.

Blijkbaar is er grote schade aan bruggen en wegen.
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Lijster »

Hier ook een “slachtoffer”, we hebben twee nachten in Old Faithfull geslapen en zouden nog 2 nachten naar Lake. Gister echt vreselijk weer, hele dag gehoost zonder onderbreking. Vanochtend zagen we al bij het OF visitor center dat de bovenste loop afgesloten was. Even richting Madison gereden en de Firehole rivier was een kolkende massa, enkele geiserbasins ook afgesloten. Terug bij OF nog even met een ranger gesproken die zei dat ze in 8 jaar niet zo’n noodweer had meegemaakt. Nog even was er de hoop gezien alleen de bovenloop gesloten was dat er wel overnacht zou kunnen worden in Lake maar er werd aangeraden bij de Xanterra desk in OF na te vragen maar daar zeiden ze ook dat alle hotels in het hele park ontruimd worden en iedereen het park uit moet. Alle toegangswegen waren inderdaad afgesloten. De foto’s in gegeven link zien er inderdaad vreselijk uit. Wel een teleurstelling hoor zo lang gepland en naar toe geleefd :( Hopelijk geen slachtoffers. Nu dan de verdere reis herplannen!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Big Al »

Volgens de Park Service zal de noordelijke helft voor lange tijd gesloten blijven.

De schade in het zuidelijke gedeelte valt vooralsnog mee, maar zal zeker tot en met 19 juni gesloten blijven.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Old Faithful »

Big Al schreef:
15 jun 2022, 05:05
Volgens de Park Service zal de noordelijke helft voor lange tijd gesloten blijven.
Als ik de schade aan de wegen zie, kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze die dit seizoen nog kunnen repareren.
Groet,

Old Faithful
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door jill1234 »

Ik hoop dat de Zuidelijke Loop binnenkort weer open gaat en in elk geval toegankelijk is voor de mensen met een overnachting in het park; ik las dat ze namelijk met een reserveringssysteem willen gaan werken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Wadu »

Ik heb net mijn boeking voor Gardiner in juli geannuleerd en kon die dag nog bijboeken in Grant.

Ik hoop dus ook dat die zuidelijke loop open gaat en mocht er een reserveringssysteem komen gaan hotelgasten uiteraard het park kunnen binnenrijden.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door jill1234 »

Ja, ik heb ook voor onze overnachting op Pebble Creek in het noorden nu een alternatief geboekt (Bridge Bay campground aan Yellowstone Lake)
Voor onze overnachtingen op Canyon Campground en Madison Campground heb ik voor de zekerheid als alternatief een camping in Grand Teton geboekt. Maar ik hoop echt dat de zuid loop straks weer open is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Saskia45 »

Wij kregen vanmorgen een bericht dat de nacht op Pebble Creek is geannuleerd. Stond bij: "A location closure has been issued for Pebble Creek Campground from Mon, Jun 13, 2022 - Sun, Jul 31, 2022 due to Flooding .
All reservations at Pebble Creek Campground through July 31, will be cancelled, and a full refund will be provided."
We waren er al vanuit gegaan en hadden al iets geschoven in de planning en geboekt.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Bravy »

Wij hebben een reservering voor Pebble Creek op 1 augustus, dus die staat nog...
Ben ik op zich wel blij mee, want als er een reserveringssysteem gaat komen voor het zuiden is de kans wellicht wat groter dat we toegang krijgen. 🤞
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door jill1234 »

Gelukkig heb je een alternatief Saskia! Ik ga er van uit de zuid loop snel weer open is! Of steek ik nu mijn kop in het zand ....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Brigit »

Een reserveringssysteem lijkt mij best fijn, dat beperkt toch het aantal mensen. Wij hadden net besloten 1 nacht van onze planning naar de Tetons te schuiven, lees ik net op een Yellowstone Facebook pagina dat ze komende 3-4 weken geen “overnight stays” verwachten binnen het park…dat maakt het toch wel weer spannend met onze planning om vanaf 16 juli binnen het park te kamperen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door ONYX666 »

waar zie je dat bericht staan van overnight stays ? (ik kan het niet vinden)
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Saskia45 »

Bij ons is pebble creek gecanceld vanuit recreation.gov. In de mail staat: " A location closure has been issued for Pebble Creek Campground from Mon, Jun 13, 2022 - Sun, Jul 31, 2022 due to Flooding ".
Dat geldt dan vermoedelijk voor meer campgrounds aan de noordkant. Daar komt t bericht wellicht vandaan.

Over de andere overnachtingen op canyon/madison/bridge bay hebben we niks gehoord.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Brigit »

ONYX666 schreef:
16 jun 2022, 10:33
waar zie je dat bericht staan van overnight stays ? (ik kan het niet vinden)
Ik kan geen plaatjes plakken maar op de Facebook pagina “Yellowstone National Park” staat een verslag van de persconferentie van gisteravond, ik heb de tekst hieronder gekopieerd maar op Recreation.gov staat bv geen officiële mededeling. Ik hoop dus nog dat het niet waar is cq voorbarig qua aankondiging…

Today, there was much talk about the continually unfolding situation.
It will take them 3-4 weeks to implement the reservation system and during that time, no overnight stays will happen in the park in an effort to ease the burden on the infrastructure. Food concessions will be open.
The reservation system will be through recreation.gov and they are looking at current reservation systems in place in other parks and evaluating what will and won't work in Yellowstone. It will be some sort of blend of advanced reservations and a release of reservations 1-2 days prior. The exact details are not yet decided, but this is the general thought at this time.
Tours under CUA plans will be outside the reservation system.
Mammoth and Roosevelt will be closed for the season.
They hope to open the southern loop early next week and depending on what they find under the mud slide(s?) on Dunraven Pass, there is hope that it might open up to Tower later on this summer - and possibly over to Mammoth IF the sewer system there gets fixed.
They are handling an incredibly difficult situation as quickly as possible with a great amount of communication. Love to see that. They are even working with people who have RVs in there to get them on their way. Just a tremendous effort happening.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door monnie »

Ik heb vannacht een mail gekregen van recreation.gov dat mammoth campground voor de rest van het seizoen (volgens de mail tot 15 oktober 2022) gesloten blijft, en dat mijn reservering voor 29 augustus dus geannuleerd is. Geld is al teruggeboekt. Nu even kijken naar een alternatief voor die nacht. De rest van mijn nachten in yellowstone heb ik gelukkig zuidelijker in het park. Even afwachten hoe de situatie eind augustus is, en anders een plan b zoeken.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door jill1234 »

Ik hoop dat er gauw duidelijheid is over het wel of niet snel heropenen van de zuid loop...
Ik merk dat ik een beetje onrustig word. Hoofddoel van onze reis is Yellowstone....natuurlijk is er nog zoveel meer moois te zien, maar toch....ik zou echt heel erg balen...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Yellowstone tijdelijk gesloten

Bericht door Bravy »

Ik deel je gevoel, Jill!
Ook wij hebben de meeste tijd uitgetrokken voor Yellowstone, ook al zien we de rest van onze reis echt niet als "bijzaak". :lol:
Maar helemaal YNP niet in zou wel een flinke domper zijn. Onze hoop is dus ook op de south loop gevestigd. 🤞
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer