Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

Hallo allemaal,

Ik ben vrij last-minute voor vertrek eind juni een rondreis van 3 weken aan het samenstellen naar The Rockies. We zijn al eerder een paar keer in de VS geweest o.a. naar het Zuidwesten maar deze regio is nieuw voor ons. Nu heb ik veel diverse routes gezien bij reisorganisaties en heb nu zelf een globale route samengesteld waarin ik nog eventueel 15/7 kan terugvliegen en dus nog een extra dag over heb on in te vullen. Ik zou heel graag advies willen of deze route een beetje goed te doen is en logisch is ook gezien rijden van de Beartooth Pass. Alle input is welkom! Buiten de Old Faithful Inn of de Old Faithful Lodge (welke acco is beter of leuker?) voor 1 nacht kan ik in het park geen accommodatie meer vinden, helaas dus, waar logeer ik de nachten het beste buiten het park? De route is als volgt:

24/6 Amsterdam - Denver
25/6 Denver (wel of niet 1 dag daar doorbrengen?)
26/6 Denver - Estes Park
27/6 Estes Park/Rocky Mountain NP
28/6 Estes Park - Cheyenne
29/6 Cheyenne - Scottsbluff
30/6 Scottsbluff - Rapid City
1/7 Rapid City (Black Hills/Mt Rushmore)
2/7 Rapid City - Sheridan
3/7 Sheridan - Cody
4/7 Cody - Beartooth Pass - Cooke City
5/7 Cooke City - Yellowstone
6/7 Yellowstone (overnachting nog te bepalen?)
7/7 Yellowstone (West-Yellowstone)
8/7 Yellowstone (Old Faithful Inn of Lodge)
9/7 Jackson Hole
10/7 Jackson Hole
11/7 Jackson Hole - Park City
12/7 Park City - Grand Junction
13/7 Grand Junction - Denver
14/7 Denver - Amsterdam
* eventueel nog extra dag over om ergens in te plannen.

Alvast bedankt hier voor alle tips. :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit. Misschien Cheyenne overslaan en een extra dag South Dakota doen? Of meer tijd voor Yellowstone of Colorado? Zie voor Colorado en ons bezoek aan RMNP eens on 2019-verslag.
En overweeg eens om RMNP op het laatst te doen, dan ben je al meer aan de hoogte gewend. En je kunt dan via Grand Lake het park binnen rijden.

Je weet dat je een toegangsreservering nodig hebt voor RMNP?

Mooi dat je al iets in Yellowstone hebt. Check regelmatig of er iets anders vrijkomt, vaak zijn er wel annuleringen.
Of overweeg eens om met een tent te gaan kamperen, er is vaak nog wel iets vrij op een van de campings.

Accommodatie in Jackson zal ook lastig (en prijzig) worden. Wij hebben goede ervaringen met de Ranch Inn en met het Kudar Motel. Overnachten in het park is ook mooi. Maar ook duur.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen! Heb je een speciale reden om via Park City en Grand Junction weer naar Denver te rijden?
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Knoppie79 »

@Felicitas dank voor je reactie. Ik koos alleen voor die terugweg omdat dat de beste leek qua tijd etc. Moab hebben we al gedaan in een vorige reis vandaar dat ik die over wil slaan en in Grand Junction schijn je nog wel interessante dingen te kunnen zien en een leuk plaatsje te zijn. Als je een andere route tip hebt dan meer dan welkom
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Knoppie79 »

@Martin & Marianne Bedankt voor jullie tips! Cheyenne wil ik best overslaan maar vanuit Rapid City naar Grand Lake is te ver rijden voor ons op een dag. Hoe kan ik dat dan het beste onderbreken? Ik heb de route ook andersom uitgeschreven inderdaad maar zag dat een hoop mensen juist zo het rondje deden en dacht dan zal dat beter zijn maar begrijp nu dus dat je best last kan hebben van de hoogte?
Ik zag ook van de toegangsreservering voor RMNP maar dat kan geloof ik pas vanaf 1 mei of juni gedaan worden voor onze datum even naar gelang onze route. Helaas waren zojuist alweer de acco's in Yellowstone weg geboekt terwijl die vanmiddag nog beschikbaar waren dus baal nu enorm.
Jackson heel duur, niks betaalbaars meer te krijgen helaas.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Felicitas »

Knoppie79 schreef:
26 apr 2022, 20:38
@Felicitas dank voor je reactie. …knip… Als je een andere route tip hebt dan meer dan welkom
In 2016 zijn wij van Grand Teton teruggereden naar Denver via Dubois, Saratoga en de Snowy Range (Medicine Bow Mountains). Dat vond ik een erg leuke route. Dwars door het ongelooflijk lege Wyoming en daarna langs de prachtige Snowy Range bergketen. Zie ons 2016 verslag vanaf dag 22. Er zijn natuurlijk nog meer routes te bedenken. Zelf zou ik alleen niet via Park City gaan. Ik vind de omgeving van Salt Lake City niet heel mooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton

Bericht door Martin & Marianne »

Knoppie79 schreef:
26 apr 2022, 20:54
@Martin & Marianne Bedankt voor jullie tips! Cheyenne wil ik best overslaan maar vanuit Rapid City naar Grand Lake is te ver rijden voor ons op een dag. Hoe kan ik dat dan het beste onderbreken? Ik heb de route ook andersom uitgeschreven inderdaad maar zag dat een hoop mensen juist zo het rondje deden en dacht dan zal dat beter zijn maar begrijp nu dus dat je best last kan hebben van de hoogte?
Ik bedoelde het in jouw voorstel: dus van Estes Park (ik neem aan dat je daar wilt overnachten) naar Scottsbluf of Raipd City (of een andere plaats in South Dakota).
Ik bedoelde ook niet dat je de route andersom moest doen, alleen dat je RMNP op het laatst zou kunnen doen, dus zoiets:

24-jun Amsterdam - Denver
25-jun Denver - Scottsbluff
26-jun Scottsbluff - Rapid City
27-jun Rapid City
28-jun Rapid City - Sheridan
29-jun Sheridan - Cody
30-jun Cody - Cooke City
1-jul Cooke City - Yellowstone
2-jul Yellowstone
3-jul Yellowstone
4-jul Yellowstone
5-jul Yellowstone - Grand Teton
6-jul Grand Teton
7-jul Grand Teton - ?
8-jul ? - ?
9-jul ? - ?
10-jul ? - Grand Lake
11-jul Grand Lake - Estes Park
12-jul Estes Park
13-jul Estes Park - Denver
14-jul Denver
15-jul Denver

Inderdaad niet gek om eens te kijken wat je tussen GT en RMNP het beste kunt doen. Bij Grand Junction kun je naar het Colorado NM. Je zou dan via Vernal kunnen rijden. In 2017 reden wij via Casper (vanwege de zonsverduidering); die route kun je ook eens bekijken.
Knoppie79 schreef:
26 apr 2022, 20:54
Helaas waren zojuist alweer de acco's in Yellowstone weg geboekt terwijl die vanmiddag nog beschikbaar waren dus baal nu enorm.
Jackson heel duur, niks betaalbaars meer te krijgen helaas.
Kijk regelmatig, er zijn echt veel annuleringen altijd, en schuif zo mogelijk met de route. Boek direct alles wat je ziet en wat maar engszins in de periode valt dat je er kunt zijn. Annuleren kan altijd nog (gratis tot 30 dagen voor aankomst).
Kamperen is geen optie?

Marianne
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Martin & Marianne Wederom dank voor jullie uitgebreide bericht. Hier heb ik echt wat aan.
Het wasnog niet in mijn opgekomen om richting Rapid City dan RMNP aan het begin over te slaan. Zou een optie kunnen zijn. Maakt het veel uit hoe je het gehele rondje rijdt? Dus ik bedoel maakt het veel uit als we eerst van Denver tegen de klok ingaan of beter met de klok mee. Qua accommodaties is met de klok mee gunstiger momenteel maar ja kan qua weersomstandigheden weer lastiger zijn in Grand Teton Etc.
Ik heb geen idee wat er te doen is tussen GT en RMNP vandaar dat ik de route van Park City via Grand Junction bij diverse reisorganisaties had gezien en die klakkeloos heb overgenomen. Qua acco's in Yellowstne zal ik toch snel moeten beslissen want er net buiten begint het behoorlijk vol te raken en vooral heel duur ook. Ik kom steeds in onze route rond de eerste week van juli in Yellowstone uit wat ik ook doe en dan is er niks betaalbaars vrij helaas. Kamperen voor ons helaas geen optie vanwege een chronische ziekte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt natuurlijk niet uit hoe je het rondje rijdt. Maar zoals gezegd is het niet gek om RMNP te doen tussen Grand Teton en Denver omdat je dan via Grand Lake het park binnen kunt rijden en meteen de Trail Ridge road kunt meenemen. Als je RMNP doet tussen Denver en Rapid City (kijk ook eens naar anders plaatsen daar zoals Keystone of Custer) dan kun je de Trail Ridge Road ook doen, maar die rij je dan heen en weer. Is ook niet erg, kijk eens wat je wilt doen in het park.

Als het qua accommodatie gunstiger is om met de wijzers van de klok mee te rijden doe je dat toch? En zoals ik al zei: reserveer NU wat er vrij en betaalbaar is. Wil je het rondje omdraaien dan annuleer je wat je niet nodig hebt. Accommodatie in het park is gratis te annuleren tot 30 dagen voor aankomst, kijk voor accommodatie buiten het park altijd goed naar de annuleringsvoorwaarden.
En er zijn echt altijd heel veel annuleringen op www.yellowstonenationalparklodges.com dus check de accommodatie in het park dagelijks of meerdere keren per dag.
Ik zie bijvoorbeeld op 1 juli de OF Lodge voor 192 dollar vrij. En op 4 juli Mammoth voor 124 en de Old Faithful Snowlodge voor 245. Die zou je alvast vast kunnen leggen. En dan per dag kijken wat er nog meer vrij is. En checken of er iets goedkopers vrij komt.

Bekijk het verslag van @Felicitas eens. Kijk ook eens naar haar andere verslagen voor Colorado, daar kun je heel veel tips uithalen, niet alleen voor de route tussen GT en RMNP.
Je kunt ook onze verslagen van 2013, 2017 en 2019 eens bekijken voor mogelijke routes en bezienswaardigheden. Waar houden jullie van? Willen jullie veel wandelen?

Marianne
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Felicitas Bedankt nog voor jullie reactie. Inmiddels jullie reisverslagen gelezen. Voor mijn gevoel heb ik het meeste aan het verslag van 2009. Heel handig zeker ook alle info voor Yellowstone. Voor de route vanaf Grand Teton zitten we na wat te hebben gelezen nu te denken aan de volgende route.
Jackson Hole - Rock Springs
Rock Springs - Vernal
Vernal - Grand Junction
Grand Junction - Grand Lake
Kunnen jullie iets zeggen of dat een interessante route naar RMNP zou kunnen zijn? Ik zag dat jullie in 2009 vanuit Denver gelijk naar het RMNP zijn gegaan. Dit wordt hier en daar afgeraden. Hadden jullie zo kort na de vlucht daar veel last van de hoogte?
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Martin & Marianne Goed idee om dan via Grand Lake naar RMNP te rijden. Zou 1 nacht Grand Lake volstaan en dan de volgende nacht Estes Park? Wij twijfelen ook tussen 1 of 2 volle dagen in RMNP. Ik heb nu maar een route met de wijzers van de klok mee en andersom gemaakt. Nu kijken hoe da uitkomt met de acco's. Voor Yellowstone heb ik nu 2 nachten kunnen boeken waarvoor ik voor iedere route maar 1 nacht kan gebruiken dus ik hoop dat er nog wat extra vrij gaat komen en anders boek ik net er buiten. Wij willen graag een combi van wandelen en rijden door de parken. Wegens gezondheid kan ik max. 5 tot 10 km per dag aan één stuk wandelen. Doe ik meer dan dat dan moet ik de volgende dag rustigere aan doen. We zijn gek op natuur en wildlife (zijn eigenlijk echte Afrika reizigers) maar USA staat bij ons op de 2e plek qua natuur. Tussendoor vinden we het ook vaak leuk om even te struinen in een plaatsje of winkeltje en ergens wat te eten/drinken. Ik heb de verslagen van @Felicitas gelezen en daar heb ik zeker wat aan. Zoals ik hier net al aan hun schreef denken we nu aan deze route vanaf GT:
Jackson Hole - Rock Springs
Rock Springs - Vernal
Vernal - Grand Junction
Grand Junction - Grand Lake
Voor de omgeving van Custer State PArk/Badlands hebben we nu 2 volle dagen in het programma opgenomen. We denken in Rapid City alle dagen te overnachten of zouden we beter 2 nachten in Custer (of Hill City/Keystone) en 1 nacht Rapid City kunnen verblijven en dan vroeg vanuit Custer naar Badlands rijden op de 2e volle dag? We dahcten dit, omdat we vanauit Rapid City via Devils Tower die dag naar Sheridan willen rijden. Gaan we dichter bij Badlands zitten dan is die afstand ook echt een stuk langer en wellicht een pittige reisdag. Hoe zien jullie dit?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Old Faithful »

Wij kozen voor het gemak van drie overnachtingen op dezelfde plek in de Calamity Peak Lodge aan de rand van het leuke plaatsje Custer. Het is best een stuk rijden naar Badlands N.P. Met een overnachting in Rapid City zul je zo'n drie kwartier winnen.
Denk eens aan Deadwood als je kiest voor een derde overnachting elders. Dat is een half uur verder rijden dan Rapid City en lijkt mij een leukere plaats om te overnachten, overigens zonder er zelf te zijn geweest. :oops: Dat halve uur win je de volgende dag op de rit naar Devils Tower N.M. weer terug.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Felicitas »

Knoppie79 schreef:
28 apr 2022, 11:01
@Felicitas <knip> Ik zag dat jullie in 2009 vanuit Denver gelijk naar het RMNP zijn gegaan. Dit wordt hier en daar afgeraden. Hadden jullie zo kort na de vlucht daar veel last van de hoogte?
Ja je kunt echt last krijgen van de hoogte. De een is daar gevoeliger voor dan de ander. In 2009 heeft het ons verder niet belemmerd voor zover ik me kan herinneren. Maar in 2014 zijn we de dag na aankomst naar Mount Evans gereden (4300 m hoog). Daar werd ik na een korte wandeling echt duizelig en misselijk. Toen snel weer naar beneden gereden. Het advies om RMNP aan het einde te plannen vind ik een goed idee. Ook al omdat je er dan in de tweede week van juli bent. Dan staan de alpine zonnebloemen (Old Man of the Mountain) prachtig in bloei op de berghellingen.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Diederik52 »

@Old Faithful Deadwood is inderdaad een aardig, levendig stadje in Wild West sfeer met elke middag en avond (behalve zondag) voorstellingen; zie https://www.deadwoodalive.com/main-stre ... touts.html
@Knoppie79 Als je toch via Vernal gaat, is het eigenlijk zonde om Dinosaur National Monument's canyon country voorbij te rijden, evenals de Flaming Gorge en Red Canyon, alle met prachtige wandelingen en uitzichtpunten op gebergte en canyons. Als binnen Yellowstone Park het overnachten niet lukt zou je er vlak buiten kunnen kijken; In West Yellowstone hebben wij eens in het One Horse Motel overnacht (goed, eenvoudig, betaalbaar in zeer dure omgeving), en voor een volgende keer hebben wij in Gardiner het Yellowstone River Motel op het oog (idem).
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Diederik52 Ik had in gedachten om vroeg te vertrekken uit Grand Junction en dan on route naar Vernal Dinosaur NM te bekijken en eventueel nog iets anders als daar nog tijd voor is. Ik had niet het idee dat 2 nachten nodig zouden zijn in Vernal of vergis ik me daarin?
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Felicitas Dan ga ik op jullie advies zo wie zo RMNP op het einde doen hoe ik het rondje ook ga rijden. Het ziet er naar ut dat we qua beschikbaarheid met de klok mee moeten reizen vanuit Denver. Dit betekent dat we vanuit Custer richting RMNP moeten gaan. Nu wilde ik eigenlijk naar Scottsbluff en dan was Estes Park logisch op de route maar via Grand Lake het park in trekt me ook wel. Nu lijkt het handiger om dan van Custer naar Cheyenne te rijden en vandaar naar Grand Lake of van Scottsbluff naar Estes Park en dan door het park naar Kremmling en van Kremmling naar Denver. Kunnen jullie aangeven welke van de 2 routes het handigst zou zijn of is dit om het even? Nogmaals bedankt voor alle tips en de reisverslagen.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Old Faithful bedankt voor de tips. Ik ga dan wellicht Deadwood opnemen in mijn programma voor 1 nacht en ik ga ook nog even kijken naar de Calamity Peak Lodge. Ziet er leuk uit. Hadden die ook een restaurant of moet je daarvoor echt in Custer zijn? Kamers met keuken zijn niet meer beschikbaar namelijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Custer naar RMNP gaat zou ik gewoon twee nachten Estes Park doen. Je kunt dan vanuit Estes Park de Trail Ridge Road rijden; je hoeft dan niet helemaal tot aan Grand Lake te rijden, dat laatste stuk is minder interessant. Op de heenweg zou je dan de Old Fall River road kunnen nemen. Of je rijdt de Trail Ridge Road heen en weer; de uitzichten zijn toch weer heel anders als je de andere kant op rijdt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 apr 2022, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Felicitas »

Ja helemaal eens met Marianne. Ik zou dan ook twee nachten aan de oostzijde van RMNP doen.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

Ik had3 nachten Bij RMNP dus 2 volle dagen maar ik beggrijp dat ik aan 1 volle dag genoeg heb?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer