Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Twee dagen is niet gek. Dan kun je 1 dag uittrekken voor de Trail Ridge Road en misschien dan toch een stukje van de westkant meenemen, en dan 1 dag voor het Bear Lake gebied.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Diederik52 »

@Knoppie79 : Het lijkt mij dat 1 nacht Vernal voldoende is. Tijdens de rit Rocksprings-Vernal (ong. 2u) kun je het Flaming Gorge gebied doen (Red Canyon: FR095 met Visitor Center, Canyon Rim Trail met Side View Point en Edge of the Rim View Point; Flaming Gorge: bij Visitor Center uitzicht, FR 522 tot het vista point naar het meer), en voordat je de volgende dag doorrijdt Vernal-Grand Junction (2:45u) kun je Dinosaur National Monument bezoeken via Harpers Corner Rd (en het bezoekerscentrum; Overlooks: Island Park, Iron Springs Bench, Echo Park, en op het einde Harpers Corner Trail tot aan Harpers Corner, alle met 'sweeping vistas' van de Green en Yampa river canyons), kost je een kleine 2u heen-en-terug extra rijtijd plus natuurlijk bezoek- en wandeltijd. Moet goed te doen zijn als je bijtijds vertrekt en wellicht nog wat keuzes maakt.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Old Faithful »

Knoppie79 schreef:
28 apr 2022, 19:17
ik ga ook nog even kijken naar de Calamity Peak Lodge. Ziet er leuk uit. Hadden die ook een restaurant of moet je daarvoor echt in Custer zijn?
Nee, ze hebben geen eigen restaurant.
Groet,

Old Faithful
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

Nog een hulpvraag hier...
We zijn momenteel aan het boeken voor een verblijf in Jackson Hole maar de prijzen zijn sky high. Nu hebben we 2 accommodaties gevonden waar we tussen twijfelen. De eerste is een Motel 6 in Jackson Hole voor een prijs van €785 voor 3 nachten. Dit is nog het enige voor deze prijs in deze plaats rest vele malen duurder. Voordeel is wel dicht bij het park te zitten. De tweede optie is een Airbnb appartement in de plaats Alpine wat nog dik 1.15 uur rijden is van Grand Teton NP voor een prijs van €336 voor 3 nachten. Dit prijsverschil is enorm maar de tijd speelt ook een rol. Wat is wijsheid hierin..heeft iemand een tip? Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Old Faithful »

Meer dan € 250 voor een overnachting in een Motel 6. :shock: :shock:

Wij logeerden ooit in Motel 6 in Jackson maar dat was in 2008 en om met een bekend Nederlands politicus te spreken: "ik heb daar geen actieve herinnering aan." :wink: Maar misschien is dat wel gunstig, het is blijkbaar niet in negatieve zin opgevallen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben een groot voorstander van korte reistijden maar zoveel geld voor een Motel6 zou mij te ver gaan.

Is er voor dat geld niet iets in het park te vinden, eventueel voor 1 of 2 nachten? Heb je naar Colter Bay gekeken? Of de Signal Mountain Lodge?
Wat zijn trouwens de plannen in die twee volle dagen? Als je geen lange wandelingen maakt zou 1 of 1,5 dag ook al mooi zijn. De laatste dag een halve dag in het park en dan al een stuk rijden naar je volgende bestemming is ook een mogelijkheid.
Je zou ook in Yellowstone naar Grant Village kunnen kijken, dan zit je al dicht tegen Grand Teton aan. Of kijk naar de Flagg Ranch.
Over welke dagen hebben we het?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 mei 2022, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Martin & Marianne Colter bay alles vol alleen nog een tipi tent. Signal Mountain Lodge vanaf $450 per nacht dus nog vele malen meer dan de Motel 6. Maar ik begrijp dat jullie geen voorstander zijn om vanuit Alpine te rijden met een afstand van een uur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat heeft niemand gezegd volgens mij. :wink:
Ik gaf juist aan dat de Motel6 mij te duur zou zijn, waarmee ik dus eigenlijk aangaf te kiezen voor een langere rit.
Maar voor 3 nachten is dat wel veel heen en weer rijden dus vandaar dat ik ook nog wat andere opties noemde.

Marianne
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

oh ok dat volgde ik niet helemaal. Balen dat alles zo vol zit daar terwijl ik in de afgelopen dagen nog wel een en ander in Yellowstone heb kunnen boeken zoals de OF lodge en de Canyon Lodge
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe ziet je route er nu uit? Is een extra dag Yellowstone nog een optie? Of kan er nog iets geschoven worden?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door hemmie »

Ik had een paar jaar geleden in eerste instantie iets geboekt in Victor, ID. Uiteindelijk iets redelijk betaalbaars in Jackson gevonden, maar ik vond dat nog wel een optie.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens overnacht in een cabin op de KOA in Hoback Junction, maar die is er niet meer. Er is wel een KOA met cabins in Dubois, dat is misschien nog een optie? Zou je ook op meer plaatsen kunnen doen.

Edit: ik denk dat die KOA in Hoback Junction nu de Snake River Park is. Als een cabin iets is voor jullie kun je daar ook eens kijken.

Marianne
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Martin & Marianne Ik heb Snake River Park bekeken maar de cabins met badkamer beginnen in juli ook allemaal bij $350 of meer per nacht helaas. In Victor wat hierboven wordt genoemd wel nog een motel beschikbaar maar dat is net zo duur als bijvoorbeeld 1 nacht die dure acco in Jackson en 2 nachten in Alpine dus voor nu lijkt het erop dat we dat moeten doen. Geen andere optie zo te zien.

Onze route is nu als volgt en ik hoop dat we geen spijt krijgen dat we geen extra dag in Denver hebben (maar willen op zaterdag thuis komen omdat we op maandag weer moeten werken :-():
24-jun Amsterdam - Denver
25-jun Denver - Scottsbluff
26-jun Scottsbluff - Rockerville
27-jun Rockerville
28-jun Rockerville
29-jun Rockerville - Devils Tower - Sheridan
30-jun Sheridan - Cody
1-jul Cody - Cooke City
2-jul Yellowstone Gand Canyon Village
3-jul Yellowstone Old Faithful Lodge
4-jul Yellowstone Old Faithful Lodge
5-jul Yellowstone - Jackson Hole
6-jul Grand Teton - Alpine
7-jul Grand Teton - Alpine
8-jul Alpine - Rock Springs
9-jul Rock Springs - Vernal
10-jul Vernal - Grand Junction
11-jul Grand Junction - Grand Lake
12-jul Grand Lake - Trail Rodge Road - Estes Park
13-jul Estes Park
14-jul Estes Park - Denver
15-jul Denver - Amsterdm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo! En fijn dat het gelukt is om iets in Yellowstone te vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Rik- »

Denver vond ik zelf niet zó een noemenswaardige stad. Maar dat is misschien persoonlijk.
Misschien heb je je laatste dag nog tijd als je terugkomt uit Estes Park om enkele uurtjes door het centrum te wandelen?
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Rik- Ja we gaan gewoon vanuit Estes Park op tijd in de ochtend naar Denver om daar nog wat rond te kijken en te shoppen. Dat moet dan vast genoeg zijn. Wij zijn geen mensen voor musea of dergelijke dus ik denk ook dat we dat gerust kunnen overslaan.

@Martin & Marianne bedankt voor al jullie tips en hulp op dit forum. Heb er echt wat aan gehad en ben nog bezig met jullie reisverslagen te bekijken. Laatste vraag, wij gaan vanuit Cooke City Yellowstone binnen. Is dat op zich een goede ingang om ook Lamar Valley vroeg in de ochtend te bezoeken? Ik vraag dit omdat ik de meeste hoor over Gardiner en ik dan weer ga twijfelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je er iets aan hebt!
Cooke City/Silver Gate ligt veel beter voor de Lamar Valley dan Gardiner. Zelfs beter dan Roosevelt. Wij hebben er zelf nog nooit overnacht, maar ik wil dat nog wel eens doen. Forumlid Felicitas heeft daar meerdere keren gezeten, kijk eens in haar verslagen op www.lochnora.nl.
Wij hebben eens in Roosevelt overnacht (als daar iets vrij is, is dat ook een aanrader) en zijn van daaruit naar Cooke City gereden. Zie hier voor het verslag daarvan.
Op deze kaar is het ook wel duidelijk: https://home.nps.gov/yell/planyourvisit ... p2016.pdf/

Marianne
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

Wie heeft de tip voor mij qua verblijf rondom Grand Teton. Wij komen uit Yellowstone en gaan dan naar Grand Teton. Wij hebben nu geboekt 1 nacht Jackson Hole en 2 nachten Alpine om de kosten te drukken. Dat betekent dat wij wel 1 dag op en neer naar Grand Teton moeten vanuit Alpine wat 1,30 uur rijden is. Nu kunnen we de boeking wijzigen naar de 2 volgende opties en ik vraag me af of dat beter is en zo ja welke optie dan om Grand Teton optimaal te kunnen zien en ook wat trails te kunnen lopen en/of de boot naar Inspiration Point te nemen etc. De kenners hier hebben daar vast de gouden tip voor:

Optie 1:
1 nacht Colter Bay Village
1 nacht Jackson Hole
1 Nacht Alpine

Optie 2:
2 nachten Colter Bay Village
1 nacht Alpine

Alvast bedankt allemaal.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Old Faithful »

Optie 2: je maakt dan minder "nutteloze" kilometers en je wint tijd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Knoppie79: rondje Denver-Rocky Mountain-Yellowstone-Teton.

Bericht door Knoppie79 »

@Old Faithful Bedankt voor je reactie. Ik dacht het ook alleen leek het of Jackson Hole juist weer beter was t.o.v. het zuidelijke deel van Grand Teton en leuk was om in te verblijven maar dan denk ik dat ik toch maar voor optie 2 ga en de avond dat we naar Alpine rijden een bezoek brengen aan Jackson
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer