Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Hallo,
Wij hebben het plan volgend jaar juli naar Amerika te gaan, na 2x geannuleerde reis ivm covid vorig jaar en het jaar ervoor willen we het opnieuw proberen! Yellowstone staat bovenaan de wensenlijst. We gaan voor het eerst en willen eigenlijk eindigen in Las Vegas. We zijn met 2 tieners 17+19 jaar en reizen met een camper.

De ruwe opzet is nu:
Dag 1 Amsterdam - Salt Lake City
Dat 2 Salt Lake City - Bear Lake, camper ophalen
Dag 3 Bear Lake - Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone - Grand Teton
Dag 7 Grand Teton
Dag 8 Grand Teton - Flaming George
Dag 9 Flaming George - Dinosaur
Dag 10 Dinosaur - Arches
Dag 11 Arches
Dag 12 Arches
Dag 13 Arches - MV
Dag 14 MV - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Amsterdam
Dag 24 thuiskomst

Capitool Reef weet ik niet in te passen helaas. Ik hoor zoveel over de mooie weg van Bryce naar Capitol Reef dat ik die graag zou willen rijden. Grand Canyon is wel een must see. Maar eventueel zou MV hiervoor mogen wijken denken wij, maar dat levert vast veel commentaar op hier op het forum!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Jullie willen graag naar Yellowstone maar je trekt er niet veel tijd voor uit. Ik zou een extra dag daar wel mooi vinden. Ik begrijp dat een dag langer weg geen optie is? Dan zou je misschien een overnachting minder kunnen doen tussen Grand Teton en Moab.
Voor Bryce zou een nacht minder ook wel kunnen, het is een klein park.
Om toch Capitol Reef mee te kunnen nemen zou je van Grand Teton met een tussenstop naar Capitol Reef kunnen rijden. En dan naar Moab etc.
Of je rijdt vanuit Monument Valley naar Capitol Reef, en dan Bryce, Zion, Page Grand Canyon, Las Vegas. Dan heb je een prachtige route met de UT95 en de UT12. De North Rim van de Grand Canyon is dan ook niet gek, maar voor een eerste bezoek zou de South Rim wel mijn voorkeur hebben.
En MV laten vallen is ook een optie hoor! Dat geeft je iets meer ruimte. Dan kun je na Moab naar Capitol Reef. Je mist dan wel de UT95.

Wil je twee dagen Arches doen? Geen Canyonlands? vergeet ook Dead Horsepont SP niet. En bijvoorbeeld de Corona Arch.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Tantelotje »

Ik zou MV direct laten vallen om tijd te hebben voor Capitol Reef :D
MV is mooi hoor, en het is het 'klassieke' Wild West beeld, maar met een camper kun je niet zelf de looproad rijden en dan zou je er echt alleen zijn voor de uitzichten. Daar zou ik niet voor hoeven overnachten. Maar goed, ik ben inderdaad geen 'fan' van MV, anders dan er even langs rijden (en komende juni met m'n ouders de looproad rijden als die toegankelijk is want het is voor hen de eerste keer dat ze het zien).

Dat, gecombineerd met 1 overnachting tussen Grand Teton en Moab (ik zou dan voor Vernal/Dinosaur kiezen; da's een erg leuk park en de Flaming Gorge kun je ook een goede indruk van krijgen omdat je er al doorheen rijdt) geeft je ruimte om 2 nachten op de camping in Fruita te staan en alle tijd voor Capitol Reef. Dan heb je onderweg van Moab naar CR zelfs nog tijd om bijvoorbeeld Goblin Valley aan te doen.

Of je zet inderdaad 1 overnachting extra bij Yellowstone (je tijd daar is nu wel wat beperkt) en doet 1 overnachting in CR. Dat geeft je in ieder geval de mogelijkheid om een aantal dingen te bekijken.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Het klassieke dilemma: zoveel mooie dingen en (te) weinig tijd.
Tantelotje schreef:
11 apr 2022, 12:49
maar met een camper kun je niet zelf de looproad rijden en dan zou je er echt alleen zijn voor de uitzichten. Daar zou ik niet voor hoeven overnachten.
Je kunt natuurlijk wel een tour boeken. Dat deden wij ook - een sunset tour - en daar hebben we geen spijt van.
Martin & Marianne schreef:
11 apr 2022, 08:42
Of je rijdt vanuit Monument Valley naar Capitol Reef, en dan Bryce, Zion, Page Grand Canyon, Las Vegas. Dan heb je een prachtige route met de UT95 en de UT12.
Ik ben ook groot fan van deze route, want die is prachtig. Ook dan zul je keuzes moeten maken, want er is langs deze wegen veel te zien en doen en je wilt toch ook tijd voor Capitol Reef N.P. overhouden. Om het nog wat moeilijker te maken: twee overnachtingen in Torrey zou ideaal zijn, als je daar tijd voor kunt vinden. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Ai! Jullie maken het niet makkelijker! Wel onwijs fijn dat er zoveel input is. Vanavond de kaart er maar weer bij pakken en jullie suggesties naast elkaar leggen.

Ik ga kijken of we vier nachten yellowstone bij elkaar kunnen sprokkelen. Een nacht korter in Bryce voor een bezoek aan Capitol Reef klinkt ook aantrekkelijk. Langer weg zit er spijtig genoeg niet in.

Hebben jullie wellicht nog tips voor het verdelen van de nachten in Yellowstone over verschillende campgrounds? Een keer extra verplaatsen is voor ons nl. geen probleem.

Voor de omgeving Moab willen we de tijd idd verdelen over de verschillende parken. Ben er nog niet helemaal uit welke routes ons het meeste aanspreken. Te veel moois om uit te kiezen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb een route met Capitol Reef erbij uitgeschreven. Voor meer rust kun je MV laten vallen, maar dan mis je ook de Ut95.

Dag 1 Amsterdam Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - Bear Lake
Dag 3 Bear Lake - Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Grand Teton
Dag 8 Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Dinosaur
Dag 10 Dinosaur - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Monument Valley
Dag 14 Monument Valley - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Bryce
Dag 16 Bryce - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Page
Dag 19 Page
Dag 20 Page - Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Amsterdam
Dag 24 Amsterdam

Een extra overnachting in Capitol Reef zou mooi zijn, dat geeft je ook meer tijd voor de rit naar Bryce.
Met twee nachten Grand Teton zou ook 3 nachten Yellowstone kunnen als je dan de dag dat je naar Grand Teton rijdt nog grotendeels voor Yellowstone gebuikt.
Wat je ook kunt doen is zowel op de rit naar Yellowstone als terug vanuit Yellowstone Grand Teton bezoeken. Dan kun je beide wegen in het park doen zonder heen en weer te hoeven rijden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verlsag voor ons bezoek aan Yellowstone en grand Teton.

Voor de campings is Madison gunstig gelegen voor het geisergebied. Canyon ligt aardig centraal voor het oostelijke deel. Kijk eens wat je zou willen doen en welke campings daarvoor dan het beste liggen. Wil je bijvoorbeeld wild spotten in de Lamar Valley dan is bijvoorbeeld Pebble Creek niet gek want dan kun je tegen de avond of heel vroeg in de ochtend daar zijn.
Je weet dat je vanaf 13 maanden voor aankomst al een deel van de campings in Yellowstone kunt boeken? De andere campings zijn 6 maanden van te voren te reserveren.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt voor het uitschrijven van deze route Marianne! Ik denk dat hierin idd nu alles zit wat we zouden willen. Ik heb vandaag al weer flink wat reisverslagen gelezen. Er is zoveel moois te zien!

Ik lees veel dat Yellowstone zich niet echt laat plannen maar ga wel een lijst maken van wat we echt willen zien.
Zag idd dat je al ver van te voren reserveren kunt, nog eerder dan ik vluchten vast leggen kan!
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Ik ben op zoek naar ruimte en vind het lastig kiezen, Zion eruit? Of misschien alleen naar the Kolobs? Of Arches schrappen zodat er tijd is voor 2 nachten Capitol Reef? Mij lijkt Kodachrome Basin campground ook schitterend om te staan. Is dat heel nadelig voor een bezoek aan Bryce? Misschien is de verhouding rode stenen ook wel zoek.
Monument Valley hoeft eigenijk niet voor ons, maar de UT95 missen lijkt mij dan weer erg jammer. Een van de jongens wil graag naar Page voor de Antelope Canyon, Grand Canyon mag ook niet wijken 🤔
Overweeg bijna een sabbatical om naar langer weg te kunnen gaan 😊.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Kodachrome een leuk park maar om daarvandaan Bryce te bezoeken zou ik zelf niet zo snel doen. Bryce is prachtig als de zon wat lager staat, dan is de kleur van de rotsen veel intenser. Als je in het park kampeert kun je lopend naar de rim.

Als je naar Zion gaat zou ik kiezen voor Zion Canyon en niet voor Kolob Canyon. De drukte is echter wel iets om rekening mee te houden.

Page zou ik er zeker inhouden. Op zich is 1 nacht daar ook wel voldoende. Maar dan wordt het op het laatst wel wat gehaast.

Als MV geen must is zou je ook in 1 dag van Moab naar Capitol Reef kunnen rijden, via de 191 en de 95. Is wel een lange rijdag maar het is te doen. Je zou eventueel iets voor Capitol Reef kunnen stoppen, bij Goblin Valley bijvoorbeeld. En misschien ook Little Wild Horse Canyon meenemen? Kijk eens in ons 2013 verslag voor de route. En voor Little Wild Horse Canyon en Capitol Reef ook ons 2019-verslag.

Iets laten vallen is een lastige keuze.
Mochten jullie nog eens naar het zuidwesten gaan dan is het niet zo'n probleem, dan combineer je Moab met bijvoorbeeld Colorado. En dan bij voorkeur in een wat koeler jaargetijde. Zion kun je eventueel combineren met een route met de kust en parken als Yosemite en Sequoia.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Tantelotje »

Ik zou inderdaad Page laten staan, Zion de canyon doen en niet het Kolob deel. Kolob is ook mooi, maar de canyon is zeker mooier (en drukker).

Overnachten bij Bryce zou ook mijn aanrader zijn. Juist in dat park is een zonsopkomst of -ondergang prachtig. En dan is Kodachrome te ver weg. En Kodachrome is zeker een mooi parkje, maar in mijn beleving niet vergelijkbaar met Bryce.

Verder zou ik, als je wél de UT95 erin wil houden, maar ook wat meer tijd wilt hebben voor Capitol Reef (wat zeker een aanrader is), de overnachting in MV laten vallen en inderdaad via een langere rij dag van Moab 'onderlangs' naar Torrey/CR rijden. Wij deden dit bijvoorbeeld in 2016, inclusief Goblin Valley én Natural Bridges NM. Je hebt dan een nacht langer in Torrey, in zo'n geval vind ik zo'n lange rijdag dan niet zo'n probleem.

Of je dat nu wel of niet doet, je komt sowieso door Hanksville. Tip: haal een milkshake bij Blondies (is die nog open?) of anders het benzinestation er tegenover.
Zelden lekkerdere milkshakes geproefd :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt voor jullie reacties weer! Het is dus duidelijk dat ik voor Bryce en Zion canyon moet gaan. En de milkshakes staan genoteerd :D Die zullen ongetwijfeld lekker smaken op zo'n hete zomerse dag. Ik ga de route verder uitwerken, blijft leuk om te doen, ondanks de keuzes die ik maken moet.

We willen bij de Grand Canyon nog een helicoptervlucht maken. In de ochtend schijnt dit het beste te zijn. Is er dan tijd genoeg om daarna nog door te rijden tot Las Vegas of is het beter om een nacht in b.v. Kingman te reserveren ten koste van Las Vegas? Of maar gewoon doorrijden en later in Vegas aankomen?
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Kunnen jullie meedenken over de indeling voor Yellowstone? Ik wil graag het advies van Marianne meenemen en een nacht op Pebbles Creek Campground staan zodat we vroeg bij Lamar Valley zijn. We hebben 4 nachten in Yellowstone en aansluitend 2 in Grand Teton. Is dit dan een goede indeling?
1. Bear Lake - Canyon Campground met Moose falls, Mud Vulcano en Hayden Valley? We hebben een lange rit die dag.
2. Artist Point of Inspiration Point, Grand Canyon of Yellowstone, Lower Falls, via Tower Fall naar Lamar Valley, overnachten bij Pebbles Creek Campground
3 Lamar Valley, Undine Falls, Mammoth, overnachten bij Madison
4 Grand Prismatic, Overlook Hike, Lower en Upper Geyser met Old Faithful, Biscuit Basin, overnachten bij Madison
5. Via West Thumb Geyser en Lake Yellowstone naar Colter Bay.

De vraag is ook, nu heb ik Norris Geyser Basin nog niet ingepland. Is dat handig op dag 2 of beter op dag 5?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Die eerste dag lijkt me wel lang, je zou iets minder ver kunnen rijden, tot aan Grant bijvoorbeeld. Of doe ook op de heenreis een overnachting in Grand Teton. Je kunt dan op de heenweg via de 191 rijden, en terug de Teton Park Road nemen.
West Thumb kun je prima op de eerste dag doen, dan rij je er langs - zeker met een overnachting bij Grant een aanrader) maar op de terugweg kan het ook. Het voordeel van een overnachting bij Canyon is wel dat je dan zowel tegen de avond als vroeg in de ochtend naar de uitzichtpunten kunt gaan. Het parkeren zal in het midden van de dag lastiger zijn.
Norris op dag 2 lijkt me niet zo handig. Je rijdt er langs als je naar Madison rijdt, dus op dag 3.

Wat bedoel je met de Overlook Hike? Die overlook op Lake?

Ik weet niet waarom wij nooit de wandeling naar de Undine falls hebben gedaan. :?

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Hmmm... Grand Teton toch opsplitsen, ik had het weggestopt omdat het mij zo onrustig leek. Ik denk dat we toch ook in Grand Teton willen raften, omdat dat de meest uitdagende optie tot nu toe lijkt.

Bear Lake naar Colter Bay is 186 mijl, naar Grant is maar 40 mijl verder. Misschien dat ik daar dan toch voor kies zodat we ook tijd hebben om te raften. Ik ga het nog even naast elkaar zetten.
Hebben we dan tijd genoeg op dag 2 als we vanaf grant naar Pebbles willen en alle stops willen maken? Het is wel lang licht en Pebbles naar Lamar is natuurlijk maar een klein stukje. Maar ik wil uiteraard ook tijd bij Lamar hebben om wild te spotten.
Norris zet ik dan bij dag 3 en Undine, tja nu ga ik weer twijfelen of dat dan de moeite waard is! Iedereen heeft er een andere mening over lees ik. Misschien maar schrappen zodat er meer tijd is voor wat anders.

Met de Overlook hike bedoelde ik de Grand Prismatic Overlook Trail van de nps.gov site, maar de naam niet goed onthouden en hier verkeerd vermeld.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

O ja, een beetje stom dat ik niet aan de Grand Prismatic Overlook dacht. :wink:
En die Undine Falls lijkt me juist leuk om te doen, en ook niet heel ver. Ideaal dus.

Om een idee te krijgen van wat je op een dag kunt doen hier ons verslag van een dag Roosevelt - Cooke city - Canyon - Lake. Dat is enigszins vergelijkbaar met jouw dag 2.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Het valt echt mee wat er op een dag nog gedaan worden kan. Moeten de geisers en het weer natuurlijk wel een beetje meewerken.

Ik ga hier vrolijk verder met mijn route puzzel, zoveel leuks wat ik lees in blogs. Ben nu bezig met het verder uitwerken van de route. Kom eigenijk nog steeds 1 dag tekort voor het mooie maar we kunnen helaas niet langer weg.
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Helaas kom ik met mijn rondje precies uit in Zion op zaterdag en zondag ☹️ Omdat we toch nog wel een keer naar Yosemite, June Lake en Death Valley willen denk ik er over Zion dan maar door te schuiven.

Joshua Tree staat bij mijn kids ook op de wensenlijst. Is dit een beetje in te passen? Ik dacht dan aan dit:
Dag 1 Amsterdam Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - Bear Lake
Dag 3 Bear Lake - Yellowstone (Grant Village)
Dag 4 Yellowstone (Pebble Creek)
Dag 5 Yellowstone (Madison)
Dag 6 Yellowstone (Madison)
Dag 7 Yellowstone - Grand Teton
Dag 8 Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Dinosaur, lange rit!
Dag 10 Dinosaur - Moab
Dag 11 Moab (Arches)
Dag 12 Moab (Canyonlands en Dead Horse State Park)
Dag 13 Moab - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Bryce over de UT-12
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - Joshua Tree, vroeg weg
Dag 20 Joshua Tree - Las Vegas, pas laat weg
Dag 21 Las Vegas camper inleveren
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Amsterdam
Dag 24 Amsterdam

Ik weet dat het erg heet is in Joshua Tree in juli, een middag en de dag erop het grootste deel van de dag leken mij dan ook voldoende, flink wandelen zal het niet worden 😀.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in juli voor Joshua Tree niet die omweg willen maken. Je kunt er echt weinig doen, veel meer dan een paar uur heb je er niet nodig. Ik zou dan hooguit de avond en de voege ochtend daar doorbrengen. Dus laat vertrekken uit Kingman (of vertrekken vanuit de Grand Canyon).

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Sandramarcel »

Zou het er echt heel veel heter zijn dan in Arches? We zijn wel wat gewend met eerdere rondreizen door Azië en Afrika, al kan ik mij voorstellen dat de luchtvochtigheid anders zal zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: Yellowstone NP - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, Joshua Tree kan echt heel heet zijn. Arches ook wel trouwens, maar toch minder.
Het is wel een droge hitte, dat scheelt.

Wij waren er ooit in augustus, zie hier ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer