Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Heeft er iemand tips over waar je binnen of net buiten aan de westkant van Yellowstone kunt zwemmen, bij voorkeur in warm water?
Boiling river en Firehole point lijken voor onbepaalde tijd gesloten te zijn, zonder indicatie wanneer eea weer opengesteld wordt, maar er zijn vast vergelijkbare plekken waar je naartoe kunt wandelen ...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor zover ik weet (en ook volgens het boek Yellowstone Treasures van Janet Chapple) zijn de door jouw genoemde plaatsen de enige twee waar je mag zwemmen waar rivier- en hot springwater samenkomen.
Zwemmen in ander water vanuit een pool of bron is verboden.
Hoe het buiten Yellowstone is weet ik niet, je kunt eens googelen.

Marianne
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Dankjewel. Buiten YNP is er idd wel eea te vinden maar veel in de vorm van commerciële baden. Dan maar koud water.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Almere vak V »

Brigit schreef:
08 apr 2022, 17:34
Dan maar koud water.
Afhankelijk van de periode, kan het wel heel koud zijn...
:shock:
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door MariekeH »

De enige andere optie voor warm water in het park die ik ken, is Mr. Bubbles in de backcountry, maar dat is hoogstwaarschijnlijk meer geregel en gewandel dan je in gedachten hebt. Voor meer informatie: https://www.freearenas.com/mr-bubbles-h ... -park.html

Wees heel voorzichtig met zwemmen in het park. De National Park Service waarschuwt dat er in de meren en rivieren altijd het risico voor onderkoeling is.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Almere vak V schreef:
12 apr 2022, 11:54
Brigit schreef:
08 apr 2022, 17:34
Dan maar koud water.
Afhankelijk van de periode, kan het wel heel koud zijn...
:shock:
Haha, dat weet ik maar mijn inmiddels 12-jarige vond dat in de rockies in Canada ook geen probleem. Ik kijk wel toe in dat geval😉
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen in/bij het Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

MariekeH schreef:
12 apr 2022, 18:57
De enige andere optie voor warm water in het park die ik ken, is Mr. Bubbles in de backcountry, maar dat is hoogstwaarschijnlijk meer geregel en gewandel dan je in gedachten hebt. Voor meer informatie: https://www.freearenas.com/mr-bubbles-h ... -park.html

Wees heel voorzichtig met zwemmen in het park. De National Park Service waarschuwt dat er in de meren en rivieren altijd het risico voor onderkoeling is.
Dank, 14 mijl enkele weg is inderdaad wat meer dan ik
In gedachten had, ziet er wel prachtig uit!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer