Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Na twee 'mislukte' reizen (zie viewtopic.php?f=16&t=76762 en viewtopic.php?f=8&t=74740) door COVID, hoop ik nu eindelijk deze zomer richting Oregon te kunnen.

In de twee week van juli bezoek ik vanwege werk een conferentie in San Diego. Daarna vlieg/rijd ik richting SFO, waar mijn moeder dan ook heen komt. Vanuit daar willen we een rondje Noord California, Oregon en Washington doen. SF is bekend, net als Seattle en Olympic & Mnt Rainier. De rest is nieuw. We zitten vast aan de reisdata (vanwege de conferentie) en ook de vertreklocatie ligt min of meer vast, alhoewel ik nog geen tickets heb geboekt. In eerdere plannen zat ook Canada verweven, dat doen we nu niet, teveel extra onzekerheden met COVID.

Dit is nu het plan: wie heeft er tips/aanvullingen/opmerkingen?
image.png
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door ingrid14 »

Ziet er een goede route uit.
Toch als je al eerder bij Mt Rainier, Seattle en Olympic was. (als je dit voor de eerste keer bezoekt is de voorziene tijd te kort in mijn ogen)

Ik zou wel op 23.7 Smith Rock en Painted Hills doen
Painted Hills is het mooist bij zonsondergang. Het is wel een heel eind terug naar Bend in het donker. Wij zaten in Prineville, vond ik nog net te doen.

Op 24.7 zou ik dan al Mt Hood doen want ik denk niet dat je op 25.7 tijd hebt voor beide. (niet alle watervallen liggen langs de weg, ze vragen vaak een kleine wandeling)
Er ligt ook de spookstad Shaniko tussen Bend en The Dalles

Op Oregon Coast na zit hier heel veel van in ons verslag van 2016.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Bedankt voor de goede tips Ingrid! Ik ga ze meenemen en je verslag lezen. Wellicht inderdaad overnachtingsplekken rondom Bend even aanpasssen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Martin & Marianne »

Mt Rainier en Seattle komen er wel erg bekaaid af. Die zou ik overslaan als je daar al geweest bent.
Wat zijn de plannen in Olympic NP? Als je via het regenwoud en de stranden naar Cannon Beach wilt rijden wordt het wel een erg lange dag.

Voor de Painted Hills is een overnachting in Mitchel wel erg mooi, zie daarvoor ons 2015-verslag. Misschien heb je ook iets aan dat verslag voor de route langs de kust.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

We zijn precies in het weekend in Olympic NP, gezien de drukte en de hotelprijzen, besloten om die eruit te gooien en meer tijd in te lassen voor Mount Rainier en Seattle. Ik kan ook al een dagje eerder vertrekken, dus een beetje gepuzzeld rondom Crater Lake en Bend, zodat we daar ook wat relaxter hebben. Plus Lava Beds NM erin gefietst.

Slapen in Mitchell lukt niet meer, net als slapen in het park bij Crater Lake e.d. Dat is allemaal vol.

Bedankt weer voor de tips en reisverslagen!
image.png
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Martin & Marianne »

Is een overnachtging in Forks ook niet te doen?
Wij vonden voor Crater Lake de cabins bij de Union Creek Resort erg leuk. Je kunt er ook prima eten. Zie ons 2006- en 2015-verslag daarvoor.

Voor Lassen is Redding wel een eind rijden. De camping bij Manzanita Lake heeft cabins, misschien is dat iets?

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Helaas zijn al jouw suggesties al uitverkocht Marianne, dus dat zijn geen opties. We zijn er relatief laat bij, voor hoogzomer en de eerste echte ´after COVID zomer´. Het is helaas geen 2015 meer qua beschikbaarheid en hotelprijzen...

Forks is ook niet betaalbaar of te slechte reviews.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Inmiddels komt mijn reis dichterbij. Vluchten zijn geboekt, hotels en auto waren dat al. Veel reisverslagen gelezen, het topic van @Almere vak V doorgespit, naar de Rand McNally road atlas getuurd en wat in reisboekjes gelezen en inmiddels al veel highlights gepind in Google Maps.

Dit gaat hem worden:
image.png
Een aantal vragen nog aan de kenners:
- We willen op 31 juli toch een klein stukje Olympic meepakken, namelijk het Quinault Rainforest. Is dat de moeite waard? We hebben besloten Olympic NP er verder uit te laten vanwege de drukte, dure hotelovernachtingen en het feit dat we in 2008 al eens in Olympic NP waren (Forks/Port Angeles), maar het kriebelt nu wel om iets te te bezoeken aan de zuidkant van het park. We reizen die dag vanuit Seattle naar Seaside.

- Missen wij op deze route nog leuke stops?

- Iemand al ervaring met het reserveren van de Columbia River Gorge en Multanomah Falls? Als ik het goed lees, zouden we ook er voor 09.00 kunnen zijn en zonder permit kunnen? https://www.oregon.gov/odot/waterfall-c ... fault.aspx
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door MichaelJohnson »

Geweldige reis. Wij hebben in 2014 dit gebied ook aangedaan.

Packwood is briljant, de mooses liggen er tussen het opgehangen wasgoed in de voortuinen. Bij het ontbijt kan je de kolibris spotten (er hangen vaak voedingsbakjes voor deze vogels). Mt Rainier NP slim dat je er 2 dagen hebt, wij hadden er 1 en dat is echt te weinig.
Ik zou bij een volgende keer namelijk zelf Mt St Helens skippen, vond dat erg tegenvallen. Ik hoop dat jullie er via de juiste kant naar toe rijden (vanaf het westen, via die brug en visitor center.).

Vanuit Seattle naar Seaside is een rit van 300 km en 3,5 uur. Als je Quinault er in plugt kom je op 480 km en krap 6 uur uit. Dat is flink.
Daarentegen is Lake Quinault tof, de Merriman Falls mooi, en je kan bij de Lodge aan het meer geweldig heerlijk een hapje / drankje doen voor je lunch. Als je niet vies bent van een lange dag en laat inchecken in Seaside - dan zeker doen.

Check trouwens in Astoria op de route de column even. Kost je haast geen tijd voor mooie views.
In Seaside het oude centrum checken met de verstopte draaimolen (Seaside Carousel Mall).

Geen ervaring met reserveren, dat was in 2014 niet nodig. Maar snap het wel want Multnomah Falls was geen foto van te maken zo druk was het er in juli.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Almere vak V »

Ing schreef:
07 jun 2022, 10:20
- Iemand al ervaring met het reserveren van de Columbia River Gorge en Multanomah Falls? Als ik het goed lees, zouden we ook er voor 09.00 kunnen zijn en zonder permit kunnen? https://www.oregon.gov/odot/waterfall-c ... fault.aspx
Als ik het goed begrepen heb krijg je een tijdslot. Dus ik weet niet of dit betekent dat je dan ook weer voor 9 uur weg moet zijn??
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door pumi1000 »

@Ing

Ik moet ook nog reserveren voor de Columbia River George scenic way en ook een voor de Multnomah Falls. Ik neem die van 9-10 uur voor de falls via de I84 en dan om 11 uur voor de historic way (stukje terugrijden). Reserveren kan pas 2 weken voor je bezoek. Heb alvast een account aangemaakt op recreation site en hoop dat het dan lukt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Almere vak V »

pumi1000 schreef:
08 jun 2022, 19:20
via de I84
Tip die nergens op slaat. Maar onze kinderen vonden het vroeger geweldig.

Als je parkeert tussen de I84. En je loopt naar de waterval. Dan loop je ook onder het spoor door. Niet zoals wij dat kennen door een tunnel. Maar je loopt letterlijk onder het spoor door. Als je net als ik redelijk lang bent kan je het spoor bijna aanraken. Mijn kinderen, vooral toen ze kleiner waren, vonden het geweldig als er dan een trein overheen reed. Ik ben een groot kind. Ik vind het nog steeds geweldig!! :wink:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door pumi1000 »

Denk dat parkeren langs de snelweg en onder het spoor door de makkelijkste optie is om geen risico te hebben dat je niet kunt parkeren als je alleen via de Historic Way rijdt. Vandaar dus 2 reserveringen, zal je tip onthouden voor het spoor haha.

Het wordt er niet makkelijker op met al die papierwinkel en reserveringen voor alles, maar ja het moet. Zal blij zijn als ik eindelijk in LA ben, zodat we kunnen gaan genieten van de reis naar Oregon.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Bedankt nog voor alle tips en aanvullingen!

Wanneer ga jij naar de Columbia River Gorge @pumi1000 ?
Vanuit Seattle naar Seaside is een rit van 300 km en 3,5 uur. Als je Quinault er in plugt kom je op 480 km en krap 6 uur uit. Dat is flink.
Daarentegen is Lake Quinault tof, de Merriman Falls mooi, en je kan bij de Lodge aan het meer geweldig heerlijk een hapje / drankje doen voor je lunch. Als je niet vies bent van een lange dag en laat inchecken in Seaside - dan zeker doen.
Ik denk dat ik het even laat afhangen van hoe we die dag ons voelen en het weer, maar een lange reisdag is geen probleem! Goed om te horen dat Lake Quinault het waard is.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door pumi1000 »

@Ing
5 augustus zullen we daar zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door Ing »

Wat updates live vanuit Seattle, twee weken zitten erop, nog een te gaan!

- Oregon is echt prachtig! Niks gelogen @Almere vak V, we maken dankbaar gebruik van jouw topic en tips hier en ik ben het roerend met je eens: geweldige staat

- HEET! De hittegolf hier is vrij pittig, gelukkig kunnen we onze dagen er goed op aanpassen. 'S ochtends lekker actief, smiddags in de airco in de auto of in een mall. Het zorgt wel voor super mooie uitzichten, want het is heel helder en strakblauw. Crater Lake en Mt Rainier waren ontzettend indrukwekkend blauw/wit/stralend.

- Columbia River Gorge. Ik had alleen een permit voor de Waterfall Coridor, daarmee kun je dan ook parkeren bij Multnomah falls, maar alleen aan de kant van de 30, niet langs de snelweg. We reden om 9 uur vanuit The Dalles weg, om 10 uur stipt bij de ingang van de 30 voor onze permit. We zijn direct naar Multnomah gereden en daar moesten we al wachten op een parkeerplekje, heel druk dus. Mijn tip @pumi1000, ga zo vroeg als mogelijk! En anders; heb geduld en rijd een rondje, het is 1 eruit, 1 erin met een max van 5 wachtenden op de parkeerplaats. We hebben de waterval voor 2/3e naar boven gewandeld, daarna werd het te stijl en te heet voor het weer die dag (35 graden).

- Heeeerlijke proeverijen van biertjes en ciders. Leuk, al die brouwerijen in deze hoek van het land. Tips; Bend Brewing Company, Prineville: Wild Ride Breweing en Packwood Brewing Company. In Hood River hebben we ciders geproeft bij White House, prachtige plek. Daarnaast lekker kersen geplukt ergens bij een boomgaard in Hood River, onderweg op The Fruit Loop. Erg leuk.

- Portland vond ik erg schrikken, ondanks dat ik was voorbereid door artikelen en het forum. Hartverscheurend en treurig, al die tenten, RV's en daklozen overal op straat. Desalniettemin heb ik mij niet erg onveilig gevoeld en was downtown goed te doen, heel wat lekkere foodtrucks gezien en bij een aantal goed gegeten. Powells City of Books was geweldig.

- Oregon is een stuk betaalbaarder dan CA, niet alleen vanwege de tax. Eten/drinken en zeker ook alcohol zijn goedkoper dan in CA (en mijn recente ervaringen 2021/2022 in Florida en Arizona). Washington tot zover nog niet genoeg beeld van kunnen krijgen.

To be continued!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door markro »

Dank voor de update, fijn dat jullie het naar de zin hebben.
Fijne vakantie verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Ing: tour Noord CA, Oregon en Washington (vanuit SF, zomer 2022)

Bericht door pumi1000 »

Leuk je update te lezen, wij zijn nog niet in Oregon gearriveerd, maar heb wel 2 permits gereserveerd voor de waterval en de scenic way. Hopelijk daalt de temperatuur nog. Wij gaan ook nog de jetboat doen van Hellgate in Grants Pass.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer