Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Beste Forumleden,

Dit jaar gaan we voor de derde keer naar Amerika.
We gaan van 22 juli tot en met 15 augustus; deze keer gaan we voor een rondje Noordwesten.
In 2016 hebben we een rondje Zuidwesten gedaan en in 2019 een rondje Midwesten.

Dit jaar gaan we niet met zijn tweetjes, maar met zijn viertjes; mijn zus en mijn neefje van 7 jaar gaan gezellig met ons mee.
Voor mijn zus en neefje is dit de eerste keer naar Amerika, maar ook de eerste keer dat ze zo ver weg op vakantie gaan. Beide zijn nog nooit voor 3 weken op vakantie geweest en ook nog nooit een rondreis gemaakt, maar ze hebben er zin in. Dus gaat vast een mooie reis worden.

We houden allemaal van de natuur en geven niet zo veel om de steden, dus vandaar dat we maar weinig steden aandoen en voor niet zo lang.
Mijn neefje heeft er super veel zin in en ik ben niet bang voor het vele rijden en de vele natuur. Want hij is een echte buiten, natuur kind en houdt van wild kijken.

De vliegtickets zijn geboekt, hotels gereserveerd en auto gehuurd, nu alleen nog de route finetunen. Hiervoor heb ik al weer heel wat meegelezen op het forum en reisverslagen gelezen en de wandelroutes bekeken en ben nu bezig met het roadboek.
De vorige keer hadden we zoveel aan het forum en jullie tips gehad, dus ik dacht, ga de route toch maar weer posten en jullie om advies vragen.

Route:
01 / 22-7-2022 Thuis - Seattle
02 / 23-7-2022 Seattle - Everett
03 / 24-7-2022 Everett - San Juan Island
04 / 25-7-2022 San Juan Island - Mount Vernon (Orcas)
05 / 26-7-2022 Mount Vernon - Wilbur (North Cascades NP)
06 / 27-7-2022 Wilbur - Bonners Ferry (Govan Ghost town - Spokane)
07 / 28-7-2022 Bonners Ferry - Hungry Horse (Kootenai Falls)
08 / 29-7-2022 Hungry Horse - Glacier NP
09 / 30-7-2022 Glacier NP
10 / 31-7-2022 Glacier NP - Red Lodge
11 / 1-8-2022 Red Lodge - Roosevelt Lodge
12 / 2-8-2022 Roosevelt Lodge
13 / 3-8-2022 Roosevelt Lodge - Lake
14 / 4-8-2022 Lake - Old Faithful
15 / 5-8-2022 Old Faithful - Eden (Twin Falls)
16 / 6-8-2022 Eden - Enterprise (Hells Canyon)
17 / 7-8-2022 Enterprise - Portland (Columbia River Gorge)
18 / 8-8-2022 Portland
19 / 9-8-2022 Portland - Quinalt
20 / 10-8-2022 Quinalt - Forks
21 / 11-8-2022 Forks - Port Angeles
22 / 12-8-2022 Port Angeles - Ashford
23 / 13-8-2022 Ashford - Packwood (Mount Rainier Paradise)
24 / 14-8-2022 Packwood - Seattle (Mount Rainier Sunrise)
25 / 15-8-2022 Seattle - Thuis

Vragen:
Dag 01 - We willen die avond de wedstrijd ⚽️ Seattle Sounders - Colorado Rapids bezoeken. Weet iemand hoe we aan kaartjes komen? Via de officiële website zien we alleen kaartjes voor uitwedstrijden.
Dag 04 - Heeft het meerwaarde om ook nog naar Orcas te gaan als we al op San Juan geweest zijn?
Dag 06 - Zijn er nog meer bezienswaardigheden op deze route?
Dag 07 - Zijn er naast Kootenai Falls nog andere bezienswaardigheden?
Dag 09 - Is het aan te bevelen om hier te paardrijden of kan dat beter in Yellowstone? Mijn neefje van 7 wil mee gaan paardrijden.
Dag 13 - Heeft iemand ervaring met een boot huren bij Lake in Yellowstone? Lijkt me leuk als afwisseling.
Dag 18 - Ik heb gelezen over de foodtrucks in Portland; hoe kan ik vinden waar deze staan?
Dag 21 - Welke stranden zijn aan te bevelen om te bezoeken?
Dag 24 - Welke wandeling is aan te bevelen bij Sunrise? Heb al veel gelezen maar kom er niet uit.

Alvast bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door dutch_in_seattle »

Een paar opmerkingen:

- Ik zie "San Juan Island". Bedoel je de San Juan Islands in het algemeen of specifiek San Juan Island, een van de eilanden in die eilandengroep? Binnen de San Juan Islands zou ik zelf kiezen voor Orcas Island. Dat eiland vind ik interessanter dan San Juan Island, met Moran State Park en zo. Is het overwegen waard.

- De San Juan Islands zijn zeker de moeite waard, maar het is wel een hele heisa om er te komen. Aangezien de overtocht van Anacortes naar bijvoorbeeld Orcas Island behoorlijk lang duurt (een goede vijf kwartier), gaat de veerboot maar een beperkt aantal keren per dag. Zeker in de zomer kan het ontzettend druk zijn. Je *moet* absoluut reserveringen maken; anders sta je gerust uren te wachten voor je kunt overvaren. (Al lees ik nu op deze pagina dat reserveringen voorlopig zijn opgeschort. Als dat in de zomer nog steeds van toepassing is, maakt dat maakt het nog erger, want dat betekent dat je uren van tevoren aanwezig moet zijn om een plek op de veerboot te bemachtigen.) Een trip naar de San Juan Island heeft nog best veel voeten in de aarde. Je bent veel tijd kwijt voor relatief weinig "rendement". Hele mooie eilanden, hoor, maar aangezien je niet heel veel tijd hebt, zou je kunnen overwegen om dat over te slaan en ergens anders meer tijd door te brengen.

- Ik zou zelf minstens een dag meer uittrekken voor de Olympic Peninsula. Er is daar veel natuurschoon waar ik de tijd voor zou nemen, bijvoorbeeld Hoh River, de diverse stranden (1st, 2nd 3rd Beach, Ruby Beach, Rialto Beach), Hurricane Ridge, de Dungeness Spit. Ook de lavendelkwekerijen zijn best leuk om te zien. Rond Sequim zijn er allerlei lavendelkwekers, waaronder Purple Haze Lavender.

- Ook bij Mt. Rainier zou je best meer tijd kunnen doorbrengen.

- Qua stranden vind ik zelf Ruby Beach and Rialto Beach het mooist, maar ze zijn allemaal zeer de moeite waard.

- Het lijkt mij dat je gemakkelijk aan kaarten voor de thuiswedstrijd van de Seattle Sounders moet kunnen komen. Op de officiële site van de Sounder zie ik bijvoorbeeld deze pagina: https://www.soundersfc.com/tickets/single-match-tickets (met links naar Ticketmaster), maar er zijn ook andere sites waar je terechtkan, bijvoorbeeld: https://www.ticketsmarter.com/4969165/s ... ado-rapids . Legio mogelijkheden dus.

- Als je neefje van dieren houdt, dan is de Olympic Game Farm bij Sequim op de Olympic Peninsula een aanrader. Oog in oog met bizons en zo.

Veel succes (en plezier!) met de voorbereidingen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Martin & Marianne »

dutch_in_seattle schreef:
24 jan 2022, 06:48
Dag 09 - Is het aan te bevelen om hier te paardrijden of kan dat beter in Yellowstone? Mijn neefje van 7 wil mee gaan paardrijden.
Jullie hebben twee nachten in Roosevelt, daar kun je paardrijden. Wij hebben het zelf eens bij Mammoth Hot Springs gedaan. Dat was erg leuk, je komt op andere plaatsen dan wanneer je wandelt of rijdt en de begeleiders vertelden veel over de omgeving en de geschiedenis.

Wij hebben voor onze 2006-reis ook gekeken naar de San Juan eilanden maar dat hebben we qua tijdgebrek laten vallen. Onze keus was toen op Orcas gevallen. Ik denk dat je niets meer aan kunt passen?
Ik mis Grand Teton of rij je daar doorheen op weg naar Twin Falls? Kijk voor dat stuk eens in ons 2015-verslag.
Een bezoek aan Craters of the Moon zou mooi zijn als er tijd voor is.

Wij hebben wel eens overwogen om.in Yellowstone een boottocht te doen maar het is er niet van gekomen.
Ik zou het in julliegeval niet doen, je hebt al je tijd nodig voor de zaken die Yellowstone zo uniek maken.
Misschien vind je neefje het leuk om junior ranger te worden, kijk daar eens naar in de parken.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Fam. Bos schreef:
23 jan 2022, 22:32
Dag 01 - We willen die avond de wedstrijd Seattle Sounders - Colorado Rapids bezoeken. Weet iemand hoe we aan kaartjes komen? Via de officiële website zien we alleen kaartjes voor uitwedstrijden.
Kijk even goed naar de datum. Ik kom zowel de 23e als de 24e tegen. Hou er wel rekening mee dat het voetbal in Amerika is. En niet van het niveau als wij dat hier kennen. In het Noordwesten is voetbal heel populair. Maar Lumen Field is te groot voor ze om uit te verkopen. Dat lukt tegen de Portland Timber. Maar vrijwel alle andere wedstrijden zal de tweede ring gesloten zijn.

Kaartjes zal dan ook geen probleem hoeven zijn. Alleen starten niet alle clubs tegelijkertijd met de verkoop. Vandaar dat de kaartjes er nu nog niet zijn. Even een belletje doen dan weet je wanneer ze in de verkoop gaan of dat ze je er mee kunnen helpen.

Mocht je naar een Amerikaanse sportwedstrijd willen. Diezelfde dag spelen de Mariners aan de andere kant van de straat honkbal. Wat belevenis betreft zal dat 100 keer leuker zijn dan voetbal. En het lijkt erop dat de Mariners echt een heel goed team gaan hebben aankomend seizoen. In de dagen dat jullie er zijn spelen ze 3 dagen achter elkaar tegen de Astros uit Houston. Die stonden het afgelopen jaar in de World Series. Als ik zou moeten kiezen dan wist ik het wel.
Ohja, wellicht leuk voor je neefje. Er is een aparte balie voor de eerste keer naar de Marines gaat. Krijg je een diploma en allerlei andere onzin. En als je zegt dat je uit Nederland komt vinden ze het helemaal geweldig!

Ik zie dat jullie veel naar watervallen gaan. Wellicht is dan Silver Falls State Park een optie voor jullie. 10 grote en kleine watervallen op een relatief klein oppervlak. Waar je makkelijk langs kunt lopen. En waar je ook gewoon kunt zwemmen. Zeker in de periode dat jullie gaan zal het rond de 30 graden zijn. Dus wellicht een welkome verkoeling! Toen onze kinderen nog jong waren was dit één van hun favoriete uitjes. Misschien ook wel omdat ze wisten dat we daarna vrijwel altijd gingen eten bij de A&W in Stayton. Nog een kleine tip...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat je op de dag van aankomst naar een wedstrijd wilt. Ik weet niet hoe laat die wedstrijd begint, maar hou er rekening mee dat het daar 9 uur later is dan hier. Ik ben altijd al blij als ik lang genoeg wakker ben om het hotel op te zoeken en nog even iets te eten; bij een voetbalwedstrijd na zo'n lange dag zou ik zeker in slaap vallen. :wink:

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door mtl »

Ik zou zelf honkbal verkiezen boven voetbal. Bij wedstrijden in de MLS krijg je niet de typische Amerikaanse sportbeleving mee.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Fam. Bos schreef:
23 jan 2022, 22:32
Dag 18 - Ik heb gelezen over de foodtrucks in Portland; hoe kan ik vinden waar deze staan?
Er zijn verschillende websites waar je kunt zien waar de Foodtrucks staan. Ik zou wel even de ontwikkelingen downtown Portland afwachten. Het is er op zijn zachtst gezegd niet echt gezelliger op geworden nadat de democratische burgemeester er een BLM Hell hole van heeft gemaakt. Veel winkels zijn dichtgespijkerd, platgebrand of er staan (zwaar) gewapende bewakers voor met een kogelvrijvest. De meeste mensen mijden downtown Portland dan ook als de pest. Ik/wij zijn er dan ook al bijna anderhalf jaar niet meer geweest. Ik ben er begin december heel even geweest omdat ik wat moet ophalen in een boekwinkel. Het was koud, guur en de sfeer voelde heel vreemd aan. Ik vond het op het eerste gezicht wel meevallen. Maar als je net iets verder kijkt zie je een heleboel zaken waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

In de zomer is het wellicht anders. Dat durf ik niet te zeggen. Op het hoogtepunt waren er dagelijks meer dan 500 actief in de stad. Lees je vantevoren even goed in. https://www.travelportland.com/culture/food-cart-pods/
Martin & Marianne schreef:
24 jan 2022, 13:31
Ik zie nu dat je op de dag van aankomst naar een wedstrijd wilt. Ik weet niet hoe laat die wedstrijd begint, maar hou er rekening mee dat het daar 9 uur later is dan hier. Ik ben altijd al blij als ik lang genoeg wakker ben om het hotel op te zoeken en nog even iets te eten; bij een voetbalwedstrijd na zo'n lange dag zou ik zeker in slaap vallen.
Goeie tip! Ik slaap als een roos in een vliegtuig. Maar dat schijnt niet voor iedereen te gelden... :wink:
Mijn vrouw vervloekt mij er dan ook om! Ik spring uit het vliegtuig en stap zo een stadion in en doe mijn ding. Heeft er wellicht ook mee te maken dat dit mijn werk is. Maar als mijn vrouw mee is dan hoef ik dat echt niet te proberen. Want die blijft nog geen 10 minuten wakker. Sounders beginnen meestal om 7 uur in de avond. Dat is voor jou dan 4 uur in de nacht. Honkbal is vaak ook in de middag.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
24 jan 2022, 13:31
maar hou er rekening mee dat het daar 9 uur later is dan hier.
De laatste keer dat wij in Amerika waren, was het er vroeger dan hier :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, ja, zo was het bij ons ook. :lol:
Ik denk dat het kwam omdat ik wilde zeggen dat het voor het gevoel al heel laat zou zijn.

Marianne
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Allemaal bedankt voor de reacties.

@ Marianne - Bedankt voor de tip voor het paardrijden in Yellowstone ga hier naar kijken. De boottocht gaan we nog over nadenken, maar voor mijn man en mij is het de tweede keer Yellowstone en hebben daar alle hoogtepunten gezien. De boottocht zou vooral voor mijn neefje zijn als afwisseling op alle wandelingen.
Ik had al gelezen over de mogelijkheid om junior ranger te worden dus dat gaan we zeker doen.
Grand Teton slaan we over dit hebben mijn man en ik in onze vorige reis al gezien en we kunnen helaas deze reis niet alles meenemen.

@ Dutch in Seattle - Bedankt voor je reactie. Voor de San Juan Islands was ons idee om de eerste dag naar San Juan Island te gaan door met een boot een tocht te maken om walvissen en orca's te kijken. En dan daar te slapen, de volgende ochtend vroeg terug naar Anacortes en dan vandaar naar Orcas Island en s'avonds weer terug naar Anacortes. Ik had uit reisverhalen en jouw tips op andere routes Orcas al gezien als mooiste eiland maar helaas kunnen we daar geen overnachting meer boeken dus vandaar dat we voor San Juan hebben gekozen. Maar we gaan je tips over de reistijden mee nemen en als we niet kunnen reserveren er nog goed over nadenken wat we anders kunnen doen.

@ Dutch in Seattle - De overnachtingen in Glacier staan vast en zijn niet meer te verzetten, mochten we de San Juan eilanden over slaan waar zou je die nacht dan gebruiken in het eerste deel van de route?

@ Dutch in Seattle - Thanks voor de tip voor Olympic Game Farm wordt opgenomen in het roadboek

@ Dutch in Seattle - Ik snap dat we voor Olympic en Mount Ranier meer tijd zouden kunnen gebruiken waar zou je die in ons schema vandaan halen, want gevoelsmatig heb ik niet ergens tijd over. En in z'n reis is het altijd keuzes maken.

@ Almere vak V - Bedankt voor de tip voor de honkbal wedstrijd die gaan we nu op de 23ste bezoeken en voordeel is dat deze ook al s'middags is. En we gaan zeker gebruik maken van je tip voor de aparte balie zal mijn neefje zeker leuk vinden.
Gelukkig moeten de Seattle Sounders ook op 13 augustus thuis voetballen en gaan we dan naar die wedstrijd. We snappen dat het voetbal in Amerika anders is als bij ons, maar we zijn echte voetbal liefhebbers en reizen door heel Europa voor wedstrijden dus voor ons echt een must om ook een wedstrijd in Amerika mee te maken.
Honkbal hadden we niet aan gedacht omdat we zelf al een wedstrijd gezien hebben in San Francisco en voetbal was een echte must, maar met jouw tip kunnen we beide doen.

@ Almere vak V - Bedankt voor de tip voor de Watervallen bij Silver Falls state park deze stond eerst ook op mijn lijstje maar geschrapt vanwege tijd gebrek. Misschien is dit dan toch een betere optie dan een dagje Portland. Als ik jouw advies lees is Portland momenteel niet echt aan te raden.
En ik zou die dag alleen met mijn zus en neefje op stap gaan en mijn man een rust dag nemen.
Maar dan kunnen we waarschijnlijk beter dichter bij Silver Falls verblijven dat mijn man daar een rust dag neemt en mijn neefje zus en ik het park bezoeken. Of zie jij dat anders?

Allemaal nogmaals dank voor de reacties en hoop dat jullie me weer kunnen helpen met mijn nieuwe vragen.
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Sander12345 »

Hi,

Ik lees aandachtig mee omdat we met ons gezin met 3 jonge kinderen ook omstreeks die tijd zo'n rondje willen maken.

Je geeft aan dat je de tickets al hebt geboekt; mag ik weten waar en wat het ongeveer kost? Zit zelf de prijzen in de gaten te houden voor rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam, maar kom niet onder de 1000 euro pp.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Fam. Bos schreef:
25 jan 2022, 10:40
Gelukkig moeten de Seattle Sounders ook op 13 augustus thuis voetballen en gaan we dan naar die wedstrijd. We snappen dat het voetbal in Amerika anders is als bij ons, maar we zijn echte voetbal liefhebbers en reizen door heel Europa voor wedstrijden dus voor ons echt een must om ook een wedstrijd in Amerika mee te maken.
Jammer dat je niet naar Football kunt. Zeker Lumen Field in Seattle doet elk voetbalstadion in Europa verbleken tijdens een wedstrijd. Mocht je de Sounders kunnen inruilen voor de Portland Timbers, weet niet of dat past in je schema, dan is dat zeker een aanrader. Alleen zal het daar lastig zijn om aan kaarten te komen. Want daar is elke wedstrijd stijf uitverkocht.
Fam. Bos schreef:
25 jan 2022, 10:40
Bedankt voor de tip voor de Watervallen bij Silver Falls state park
Super relaxte plek. Als je ergens tot rust kunt komen is het wel daar! Hoe Portland er uitziet in de zomer voor komend jaar kan ik je helaas niet vertellen. Mijn laatste ervaring was december, 5 graden en windkracht 7. Augustus, tegen de 30 graden met een lekker briesje is ongetwijfeld anders. En zeker de foodtruckscene kan dan ongetwijfeld ook erg leuk en relaxt zijn. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Portland en Silver Falls dan zou ik niet heel erg lang na hoeven te denken. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik geen stadsmens ben. Ben nu al weer een paar dagen voor mn werk in LA. Maar het is gewoon niet mijn ding. En dan nadrukkelijk niet MIJN ding. Mijn vrouw heb ik ook mee. Die vindt het hier geweldig. Maar ik ben blij dat we morgen weer naar Oregon kunnen. Wel met in mn achterhoofd dat ik volgende week weer terug moet voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Weer hetzelfde verhaal. Mijn vrouw is al weer plannen aan het maken voor aankomende week. Mijn agenda wordt vooral bepaald door klanten en vergaderingen. Maar ik heb er gewoon echt niks mee. Fantastisch stadion, geweldig spelletje, leuke klanten. Maar LA?? Wat een hellhole...

Maar zoals gezegd. Silver Falls is super relaxed. Je kan er een paar trails lopen als je wilt. Lang en kort. Je kunt in de buurt ook nog raften. Zeker in de zomer zijn er meer dan genoeg plekken waar je het water in kunt. Toen mijn dochters jonger waren. Was dat hun favoriete plek. En als afsluiter in Stayton langs de A&W voor de beste burgers en shakes van het land.

Maar ik snap dat niet alles kan. En dat je keuzes moet maken. Kijk wat het beste voelt. En een wijs iemand heeft hier ooit op het forum gezegd, je mist meer dan dat je ziet. Daar kunnen wij na al die jaren Oregon al over meepraten. Laat staan als je het over het hele Noordwesten hebt...
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Almere vak V

Nogmaals bedankt voor al je tips.
We hebben tickets voor het honkbal van de Seattle Mariners.
Ook de tickets voor de Seattle Sounders zijn gelukt. Helaas paste de wedstijd in Portland niet in het schema.
We hebben er nu voor gekozen om Portland te laten vallen en ook niet naar Silver Falls te gaan.
We hebben de dag van Enterprise ingekort en rijden maar tot Dalles. Hierdoor hebben we de volgende dag meer tijd voor Columbia River Gorge en rijden dan door richting Astoria.

@Sander12345
Sorry ik zie je berichtje nu pas. Door omstandigheden even niet actief geweest op het Forum.
Wij vliegen vanaf Düsseldorf met een overstap in Londen met british airways de tickets kosten ongeveer €550,00 we vonden rechtstreeks vliegen te duur.
Laatst gewijzigd door Fam. Bos op 18 apr 2022, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Bij het maken van het Roadbook ben ik bezig met de dag van Glacier NP naar Redlodge.
Zijn er mensen die tips hebben voor leuke stops onderweg.
Dit is bewust een lange reisdag omdat we dan meer tijd hebben in Yellowstone.
Maar het zou voor ons en zeker mijn neefje wel leuk zijn om onderweg nog een leuke stop te hebben.
Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt weer voor het mee denken.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Felicitas »

Greycliff Prairie Dog Town State Park is leuk om even de benen te strekken. Het ligt vlakbij de interstate.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Felicitas
Dank je wel voor de tip. Ziet er mooi uit. Wordt opgenomen in het roadbook.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Diederik52 »

Ik vind dat je op de dagen 16 (Eden – Enterprise) en 17 (Enterprise – Portland) wel erg grote afstanden aflegt met weinig gelegenheid om iets echt te zien. Nu heb je Portland laten vallen en rijd je tot The Dalles (bezoek de Sunshine Mill, een winery in een kolossale oude graanmolen waar nog veel indrukwekkend aandrijfwerk te zien is in de “tasting room”, wine tasting $8), met de volgende dag de Columbia River Gorge (wel via de Historic Columbia River Highway 30 rijden met zijn uitzichtpunten en watervallen); dus dat scheelt.
Ik zou het ook op dag 16 wat kalmer aan doen en tijd nemen om bijvoorbeeld de volgende 2 dingen te doen: A) bij Oxbow de Canyon inrijden op Rte 454 tot aan het Visitor Center, zeer spectaculair met de steeds steiler wordende canyonwanden; vanaf de Hells Canyon Overlook via een zijweggetje (NF-490) van de Hells Canyon Scenic Byway / Wallowa Mountain Loop (NF-39) heb je immers weliswaar prachtige views van gebergte en bovenkant canyon, maar niet van de Snake River zelf – je kijkt niet echt de Canyon in. B) Nog voor Joseph/Enterprise via de Wallowa Tramway de Mt. Howard op: je gaat in 15 min naar de top van Mount Howard in 4-pers gondola's, een spectaculaire rit waarna je een rondwandeling van 1.2 km langs 3 overlooks kunt maken met even spectaculair zicht op het gebergte, zie foto.
Ik heb nog wel meer tips, laat maar weten bij interesse.

Joseph-MtHoward(WallowaMts)-kl.JPG
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Diederik52
Alvast bedankt voor deze tips. Ben nu in het roadbook de dagen in Yellowstone aan het uitwerken.
Zodra ik bij dag 16en 17 kom ga ik je tips meenemen. En kom dan zeker bij je terug voor meer tips. Super fijn hoe iedereen je helpt op dit Forum.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Tijdens het maken van het Roadbook kom ik er achter dat dag 16 wel een erg drukke dag wordt. Dit wist ik al bij het uitdenken van de route maar nu ik het meer in detail uitschrijf besef ik dat dag 16 wel erg lange reisdag wordt.

Alleen zie ik niet echt in hoe ik deze dag wat rustiger kan maken, iemand nog tips of neem ik deze lange dag voor lief, zodat we op andere dagen meer rust hebben.

@Diederik52
Voor dag 16 schrijf je om het wat kalmer aan te doen door
A) Hells Canyon Overlook en de Wallowa Lake aan te doen
dit klinkt als een goed plan.
Ons plan voor dag 16 was om de
B) Hells Canyon Overlook, en Hat Point Overlook aan te doen.

A) is zonder stoppen 7,5 uur rijden
B) is zonder stoppen 10 uur rijden
Is optie B het waard om hierdoor 2,5 uur extra te rijden of is het logischer om Hat Point over te slaan.

Voor dag 17 is het plan om eerst naar Wallowa Lake te gaan en hier met de gondel omhoog, daarna naar Pendelton te rijden dit via een stuk van de oude Old Oregon trail. Vanuit Pendelton rijden we rechtstreeks naar The Dalles. Deze dag is dan 5 uur rijden zonder te stoppen.

Voor dag 18 is het plan om zeker via de Historic Columbia River Highway te rijden. Hebben ook al opgeschreven wanneer de toegangstickets gekocht moeten worden. Mocht dit niet lukken dan zorgen we dat we voor 9.00 uur op die weg zijn.
Daarvanuit rijden we naar Cannon Beach en Astoria 3,5 uur rijden zonder stoppen dus deze dag alle tijd voor de watervallen.

@Diederik52
Je geeft de tip voor de Sunshine Mill.
Dit klinkt erg indrukwekkend maar ik vraag me af of dit ook leuk is voor een kind van 7 en wij geven allemaal niets om wijn, is dit dan nog steeds het bezoeken waard? Zelf dacht ik er aan om naar Columbia Gorge Discovery Center & Museum te gaan.
Is dit een beter keus?

@Diederik52
Ik hoor graag wat voor tips je nog meer hebt voor onze route.

Als er nog meer mensen tips hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt weer allemaal voor het mee denken.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Diederik52 »

- Hat Point Overlook ken ik niet, maar het ligt niet op de route Eden – Oxbow – NF-39 - Joseph – Enterprise. Dat traject kost je aan rijtijd alleen zeker 7u. Aparte route vanuit Joseph, 2u heen plus 2u terug; zou je dat wel doen? Hells Canyon Overlook ligt wel op de route, wel via een relatief korte zijweg zoals eerder aangegeven. Maar de canyonbodem zie je alleen via weg 454 vanuit Oxbow; ook wel een flink stuk rijden naar het Visitor Center (22.5 mijl enkele reis, zeg 45min) en daarna is het leuk om een stukje verder te lopen. Ik zou dus Hat Point niet doen, je dag is al vol genoeg met de Canyon zelf en weg NF-39.
- De Wallowa Tramway is dichtbij Joseph en 20min autorijden van Enterprise, maar voor gondeltocht heen en terug plus wandelen boven moet je toch wel op 2-2.5 uur rekenen, maar bij mooi weer zeker doen. Met doorrijden naar The Dalles ben je in totaal een kleine 5 uur aan rijtijd kwijt, plus de bezichtigingen, dus dat moet te doen zijn.
- Gezie de extra info die je geeft, is de Sunshine Mill dan wsch niets voor jullie (jammer…). Ik ken het Columbia Gorge Discovery Center & Museum niet, dus kan je niet adviseren.
- In Joseph is een mooie chocoladewinkel in Main St....
- In Enterprise is El Bajio, een mexicaans restaurant met onverwacht leuk interieur i.t.t. het exterieur, goed eten (100 W North St).
- In Pendleton is Hamley's Steakhouse een goed en tamelijk groot log-cabin-achtig restaurant met mooi Old West decor, bekijk ook andere ruimtes (8 SE Court Ave).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer