Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Diederik52 »

Ik zie in Google Maps dat ik niet goed heb opgelet. Je kunt wel via een directe weg naar Hat Point Overlook zonder via Joseph te hoeven rijden, nl. via Imnaha. Van Eden via Oxbow via Hat Point naar Enterprise ben je dan inderdaad 10.5 uur (route NF-39) of 10 uur (route NF-30 en Upper Imnaha Rd) aan het rijden. Poeh, ik zou het niet doen. Aan de foto's zie ik wel dat je van die Hat Point Overlook de Snake River kunt zien en dus in de canyon kunt kijken. Dan is de tocht langs weg 454 in de canyon niet nodig. Maar bij mijn eerdere idee rijd je toch korter en lijkt het me relaxter.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Felicitas »

Met een kind van zeven die graag buiten is lijkt me 7,5 uur rijden al heel erg veel op een dag. Hat Point zou ik zeker niet erbij doen. Verkijk je ook niet op de Hells Canyon Scenic Byway. Het is een hele bochtige weg die voor het grootste gedeelte door bos gaat (tussen Halfway en Joseph). Weinig uitzicht, met uitzondering van de Hells Canyon Overlook, waar je een kleine omweg voor moet maken. Zie eventueel ook ons verslag van die omgeving.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Diederik52 »

Waarom het betreffende traject niet in tweeën delen en in Oxbow overnachten? Portland zou ik toch al overslaan wegens de akelige situatie daar, dan win je een dag. Maar je was toch al aan het schuiven, dus ik mis nu een beetje het actuele reisoverzicht.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Felicitas
Klopt zeker dat een dag van 7,5 uur reizen al erg veel is voor mijn neefje. Maar ons sprak Hells Canyon erg aan omdat ik las dat dit te vergelijken is met de Grand Canyon. Mijn man en ik vonden dat erg mooi en indrukwekkend en ontzagwekkend natuur fenomeen. En we hopen om mijn zus en neefje het zelfde gevoel te geven bij Hells Canyon.

Nu ik jouw verslag lees begin ik nog meer te twijfelen over Hells Canyon.

Maar als dit veel door bossen rijden is, is het misschien nog een idee om Hells Canyon te schrappen is er dan een mooi alternatief om te rijden wat minder reistijd kost?

Ook twijfel ik nog over de route van Eden naar Enterprise
Rijden we optie a of b
A) Eden, Hells Canyon Overlook, NF-39, Joseph, Enterprise (7u30min)
B) Eden, weg 454 tot visitor center, Hells Canyon Overlook, NF-39, Joseph, Enterprise (8u45min)

@Diederik52
Het traject opknippen en bij oxbow overnachten zou kunnen maar weet nu niet waar die tijd vandaan te halen. Portland hebben we al geschrapt en extra rust ingebouwd richting Olympic National Park

15 / 5-8-2022 Old Faithful - Eden (6 uur rijden)
16 / 6-8-2022 Eden - Enterprise (7,5 uur rijden)
17 / 7-8-2022 Enterprise - The Dalles (5 uur rijden) (in de ochtend wallowa lake tramway)
18 / 8-8-2022 The Dalles - Astoria (3,5 uur rijden)
19 / 9-8-2022 Astoria - Quinalt (3,5 uur rijden)
20 / 10-8-2022 Quinalt - Forks (1,5 uur rijden)

Beiden bedankt voor jullie advies.
Hoop dat jullie me nog kunnen helpen bij de laatste dilemma's.
Ik weet dat je niet alles kan zien en rust is voor ons zeker ook belangrijk, maar een lange reisdag is niet altijd te voorkomen vrees ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Martin & Marianne »

Op weg naar Enterprise zou je de Sumpter Dredge kunnen bezoeken, dat vonden wij erg bijzonder.
En het Oregon Trail Interpretive Center in Baker City is ook een leuke korte stop.
Zie voor beide ons 2015-verslag: zie
hier.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 apr 2022, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Felicitas »

Zowel optie A als B zou ik zelf veel te veel rijden vinden. Ik zou gaan voor het voorstel van Marianne. En dan zou ik de snelste weg naar Baker City nemen, daar lekker rondwandelen en het Oregon Trail Interpretive Center bezoeken. Sumpter Dredge lijkt me ook leuk (zelf niet geweest). En daarna doorrijden naar Enterprise. Je rijdt dan wel de volgende dag het stuk tussen La Grande en Enterprise nog een keer, maar dat is wel een mooie route. De naam Hells Canyon Scenic Byway is erg misleidend, want je ziet eigenlijk niets van de Hells Canyon (op de overlook na).

Eventueel zou je Enterprise nog kunnen vervangen door iets wat meer in de buurt van Baker City ligt? Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar Anthony Lakes. Leek me ook een mooi gebied om te vertoeven. Zomaar een wilde gedachte.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Diederik52 »

Al met al zijn beide opties erg lang rijden als je niet wilt knippen en in bv Oxbow wilt overnachten. Het alternatief is dan om ten W van de Wallowa Mountains heen te rijden via de IS84; je rijdt dan inderdaad het stuk La Grande - Joseph tweemaal, tja, keuzes...
Blijft dat de Wallowa Tramway naar Mount Howard bij mooi weer spectaculair is, ook voor een kind, en dat maakt het gemis van de Hells Canyon Scenic Byway en zijn Overlooks goed. Zoals ik al eerder schreef, de canyon zie je alleen (incl. de Snake River) als je er vanuit Oxbow inrijdt, maar de Grand Canyon is echt veel indrukwekkender.
Ervan uitgaande dat je vanuit Old Faithful de IS84 neemt, kun je op 2 manieren naar Eden / Twin Falls (wel daar de watervallen bekijken!). Direct via de IS84 of via Hwy 26 langs de Craters of the Moon (bizarre lavavelden, ook voor een kind), en dan bij Shoshone Hwy 93 naar Eden; deze tweede route kost je een uur extra (plus bezoektijd CotM).
Vanuit Eden de IS84 naar het noorden voert je langs Baker City. Leuk om daar even de Main St te belopen en bij het historische Geiser Grand Hotel binnen te kijken (Palm Court zaal is mooi vind ik). Je kunt 2 uitstapjes maken vanuit Baker City: richting Sumpter (29 mijl enkeltje) zoals M&M schrijft met de ook voor een kind zeer interessant dredge, en de Hwy 86 naar het Oregon Trail Interpretive Center (9 mijl enkeltje) zoals Felicitas en M&M schrijven (inderdaad zeer de moeite waard, ook via wandelingetjes buiten de stamp mill en de huifkarren).
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Na wikken en wegen en jullie tips goed gelezen te hebben en overleg met mijn man hebben we besloten om Hells Canyon over te slaan.
We zagen gewoon geen mogelijkheid om hier een extra dag te krijgen om de reisafstanden te verkorten.
Want dat zou betekenen dat we in het stuk The Dalles naar Olympic National Park een nacht moesten schrappen. En dat daar weer langere reisdagen opleveren.

En zoals @Almere vak V al ooit beschreef je ziet meer niet dan wel.

Daarom hebben we er voor gekozen de nacht in Enterprise te annuleren en hebben een hotel geboekt in Baker City.
@Felicitas dank je wel voor je tip hiervoor dit en jullie reisverslag gaf de doorslag om Hells Canyon over te slaan.

Nu weer verder met het fine tunen van het roadbook.

Alvast bedankt weer allemaal voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Felicitas »

Fam. Bos schreef:
29 apr 2022, 10:01
Daarom hebben we er voor gekozen de nacht in Enterprise te annuleren en hebben een hotel geboekt in Baker City.
@Felicitas dank je wel voor je tip hiervoor dit en jullie reisverslag gaf de doorslag om Hells Canyon over te slaan.
Lijkt me een verstandig besluit. Daarmee is dus niet gezegd dat Hells Canyon niet mooi is (wij zijn er zelfs nóg eens geweest vanuit Idaho), maar je hebt echt meer tijd nodig om het enigszins te ontdekken.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

Na maanden van voorbereiding en wat lichte stress rondom de overstromingen in Yellowstone en het aanpassen van onze reisplannen hierop. En de stress over de steeds maar wijzigende vluchten en drukte op de luchthaven is het uiteindelijk zover en zijn we in de USA.

Het vliegen is gelukkig allemaal heel soepel verlopen. Alleen douane Brussel wat lange rij maar de rest ging super snel. In Seattle in 10 minuten door douane heen.

Hieronder ons definitieve reisschema;

Dag 00 21-07 - Uden / Brussel / Seattle
Dag 01 22-07 - Seattle
Dag 02 23-07 - Seattle / Everett
Dag 03 24-07 - Everett / San Juan island
Dag 04 25-07 - San Juan Island / Mount Vernon
Dag 05 26-07 - Mount Vernon / Wilbur
Dag 06 27-07 - Wilbur / Bonners Ferry
Dag 07 28-07 - Bonners Ferry / Hungry Horse
Dag 08 29-07 - Hungry Horse / Glacier NP
Dag 09 30-07 - Glacier National Park
Dag 10 31-07 - Glacier NP / Great Falls
Dag 11 01-08 - Great Falls / Cody
Dag 12 02-08 - Cody
Dag 13 03-08 - Cody / Lake
Dag 14 04-08 - Lake / Old Faithful
Dag 15 05-08 - Old Faithful / Eden
Dag 16 06-08 - Eden / Baker City
Dag 17 07-08 - Baker City / The Dalles
Dag 18 08-08 - The Dalles / Astoria
Dag 19 09-08 - Astoria / Quinalt
Dag 20 10-08 - Quinalt / Forks
Dag 21 11-08 - Forks / Port Angeles
Dag 22 12-08 - Port Angeles / Ashford
Dag 23 13-08 - Ashford / Des Moines
Dag 24 14-08 - Des Moines
Dag 25 15-08 - Vliegen Seattle / Brussel
Dag 26 16-08 - Brussel / Thuis

@Almere vak V
Dank je wel voor de tip voor het honkbal gaaf stadion fijne sfeer mooie belevenis zeker voor mijn neefje.

Hopelijk gaat de rest van de route ook soepel tot nu toe niets te klagen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Was je bij de eerste of de tweede wedstrijd?? Wij waren bij de eerste. Jammer dat ze verloren. Maar voor Mariners begrippen zijn ze dit jaar buitenaards goed!!

Sfeer bij honkbal is eigenlijk altijd wel top!! Leuk dat jullie genoten hebben. Veel plezier nog!!
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Almere vak V
Wij waren bij de tweede wedstrijd. We zouden oorspronkelijke pas de vrijdag aankomen maar door de vele vlucht wijzigen waren we er al donderdag.
Maar een middag wedstrijd was voor de jonge man ook het beste.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Fam. Bos schreef:
26 jul 2022, 15:04
Maar een middag wedstrijd was voor de jonge man ook het beste.
Mooi!! Heeft ie nog "zn eerste keer diploma" gekregen??
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@Almere vak V
Eerste keer diploma niet gekregen wisten niet waar we daarvoor moesten zijn. Hadden hem wel lid gemaakt van de kidsclub en kregen daarom een gratis T-shirt en een keycord met een kaartje met zijn naam en lid van kidsclub. Dus daar was hij al super blij mee.

Seattle Sounders was toch gaaf om mee te maken. Klopt dat het anders is als in Europa maar als echte voetbal liefhebbers toch bijzonder om wedstrijd in Amerika mee te maken. En er werd toch wel echt geprobeerd om sfeer te maken met vlaggen en trommels en veel gezang. Zijn in Nederland clubs waar minder sfeer is.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

We zijn nu z'on 1,5 week thuis en zal nog een korte recap geven van de vakantie met tips waar andere misschien nog wat aan hebben.

We hebben een super mooie vakantie gehad.

Regio:
Noordwesten super mooi regio
Natuur:
Veel afwisseling in de natuur van heel groen tot heel kaal tot uitgestrekte graan velden.
Temperatuur:
20 tot 38.
Voorzieningen:
Overal genoeg supermarkten en restaurants
Reizen met een kind:
Ging super goed.
Paar langere reisdagen gingen goed omdat dit afgewisseld werd met korte dagen en paar dagen op een plek. Bij langere reisdagen was het wel belangrijk regelmatig te stoppen om te bewegen (rennen hollen klimmen klauteren)
Af en toe hotel met zwembad of een meer is wel zeer prettig kan hij zich even ontspannen en uitleven.
Wandelingen:
Veel mooie wandelingen kunnen maken.
Rust:
Was ook fijn een dag van 4 uur rijden te hebben met paar korte stops. Dan rond 16.00 in hotel even rusten en daarna lekker uiteten.
Boodschappen:
Vaak Walmart viel op dat prijzen hoger waren dan 3 jaar geleden maar combi van gezond eten en wat lekkers was het uiteindelijk toch goed betaalbaar over de hele vakantie gezien.
Eten:
Ontbijt: mix van hotel of yoghurtjes en broodjes supermarkt.
Lunch: broodjes en fruit supermarkt
Avondeten:
Mix van wat luxere en duurder afgewisseld met betaalbare BBQ restaurants. En soms een simpelere locale hamburger tent. Voor de jongeman altijd kindermenu zeer betaalbaar. En voor de volwassenen altijd wat delen aangezien de porties zo groot zijn.
Hierdoor de kosten post eten zeer betaalbaar gehouden.

Bezochten gebieden:

San Juan Island - super mooie natuur en mbt drukte zeer goed te doen.

North Cascades - mooi groen park mooie wandeling kunnen maken.

Spokane - park viel tegen en met 38 graden te warm om veel te doen.

Kootenai wild Refuge - super rustig en veel vogels
Kootenai Falls - heerlijk rustig mooie waterval

Glacier NP - Going to the sun road door reservering systeem was het hier overal goed te doen alleen Logan pass in de middag extreem druk. In de ochtend super goed te doen. Many Glacier stuk rustiger mooie wandelingen te maken. Two medicine deel super rustig.

Cody - not our cup of tea. Grappig western stijl stadje met wat souvenirs shops.

Beartooth Highway - Geweldige route met super mooie vergezichten echt genoten.

Yellowstone - mooi park veel afwisseling in natuur en mbt drukte goed te doen. Zeker omdat de grote groepen Aziaten en niet waren. Bij old Faithful alle ruimte om te kijken. Was 3 jaar geleden heel anders.

Shoshonne Falls - zeer indrukwekkende waterval ook hier weer lekker rustig. Bij gelegen Dierkes lake mooi plek om te zwemmen.

Columbia River Gorge - door timed entry was het hier overal goed te doen. Makkelijk parkeren en niet extreem druk. Mooie indrukwekkende watervallen. Zeker de Fairy Falls was indrukwekkend en mooie wandeling er naar toe wel redelijk pittige wandeling.

Olympic NP - Quinalt heerlijk rustig en mooi meer en bossen.
Rialto beach - gemiddeld druk maar door uitgestrektheid had je alle ruimte en rust.
HOH Rainforest - heel druk 40 min moeten wachten om naar binnen te kunnen.
Hurricane ridge - redelijk druk maar goed te doen
Port Angeles - viel tegen veel dicht en niet echt sfeervol voelde grauw en grijs.

Mount Rainier NP - Mooi park super gave berg. Alleen super druk bij Paradise 2 rondjes moeten rijden voor parkeerplaats was echt extreem druk.
Tipsoo lake - Heel druk met parkeren auto op 15 min lopen langs de weg moeten parkeren. Bij little Tipsoo viel het tijdens wandeling wel mee met de drukte.
Bij stops en uitzicht punten onderweg viel de drukte redelijk mee.
Sunrise - extreem druk 1,5 tot 2 uur wachttijd om naar binnen te kunnen hebben we helaas over geslagen. Wat ons betreft hier ook gaan werken met timed entry.

Seattle - niets mis mee maar niet echt ons ding zijn meer van de natuur dan van de steden. Geef ons maar een klein plaatsje dicht bij de natuur.

Al met al een top vakantie gehad. Die voor onvergetelijke herinneringen zorgt.

Iedereen op het Forum nogmaals dank voor alle tips en adviezen dat heeft ons weer super goed geholpen.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door HildeV »

Fam. Bos schreef:
27 aug 2022, 00:31
@Almere vak V
Eerste keer diploma niet gekregen wisten niet waar we daarvoor moesten zijn. Hadden hem wel lid gemaakt van de kidsclub en kregen daarom een gratis T-shirt en een keycord met een kaartje met zijn naam en lid van kidsclub. Dus daar was hij al super blij mee.

Seattle Sounders was toch gaaf om mee te maken. Klopt dat het anders is als in Europa maar als echte voetbal liefhebbers toch bijzonder om wedstrijd in Amerika mee te maken. En er werd toch wel echt geprobeerd om sfeer te maken met vlaggen en trommels en veel gezang. Zijn in Nederland clubs waar minder sfeer is.
Idd. Ik vond Almere best streng als het over de beleving bij de Sounders gaat. Ik heb inmiddels 5 MLS wedstrijden gezien ( Sounders, New York City FC, Whitecaps, Montreal, en Toronto FC thuis), ben qua sfeer als KV Mechelen fan wel wat gewend en ik vond de sfeer bij de Sounders naast die in Toronto de beste. Baseball is minder mijn ding. Zelfs al gaat het voetbal in de VS een pak trager dan in Europe toch is het nog altijd een veel boeiender dan baseball. Maar elk zijn ding zeker. In oktober misschien toch maar proberen eens een Seahawks wedstrijd mee te pikken (zou mijn eerste American football wedstrijd zijn) want de playoffs lijken er voor de Sounders dit jaar niet in te zitten en de prijzen voor The Kraken (NHL) gaan er momenteel echt wel over.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
28 aug 2022, 12:59
Ik vond Almere best streng als het over de beleving bij de Sounders gaat.
Het gaat er mij vooral om dat als je wat sfeer, beleving en niveau hetzelfde verwacht als in Europa je wel is van een koude kermis thuis kan komen. Niveau kan ik heel kort over zijn. Dat wordt beter. Maar is nog steeds een stuk minder dan in Europa. Beleving is totaal anders. En merk je dat Amerikanen anders naar een voetbalwedstrijd kijken dan een Europeaan. Als je voor de sfeer gaat zijn er twee opties. Inderdaad Seattle. Maar als is de sfeer nog zo goed. Het stadion is simpelweg te groot en zal op een enkele uitzondering na nooit uitverkocht raken. De beste optie is naar de Portland Timber. Dat is een compleet gekkenhuis. Nadeel. Stadion is simpelweg te klein. Het is altijd uitverkocht.

Als het over beleving gaat bij de NFL zit je inderdaad in Seattle op de juiste plek. Het probleem is alleen dat Seattle dit jaar een compleet baggerteam heeft. Wat zn weerslag op het publiek gaat hebben. De kans is groot dat in oktober de Seahawks al dood en begraven zijn. Dat heeft twee gevolgen. Als eerste zal de sfeer dramatisch zijn. Als tweede zullen de kaartjes heel betaalbaar worden.

Mocht je echt voor de beleving gaan. Ga dan naar college football. Ik weet niet precies waar je zit. Maar mocht je de kans hebben zorg dan dat je bij de Oregon Ducks op de tribune komt. Steevast genoemd in de top 5 van college football stadions die het meeste indruk maken. Je kans ook naar de Huskies. Maar dan zou ik tegen die tijd kijken hoe ze het doen. Spelen in oktober maar 1 wedstrijd en dat wordt hun Homecoming.

Baseball heb ik al eerder gezegd, ik kijk nog liever naar traaggroeiend kunstgras. Maar wil je een leuk uitje met je familie dan is honkbal top. Er is entertainment. Het eten is goed. Er is vermaak. Je kan gezellig met elkaar kletsen. En je kunt komen en gaan wanneer het je uitkomt.
Uitzondering op de regel zijn de playoffs/world series. Dan komen de echte fans uit alle hoeken en gaten en zijn stadions elektrisch geladen.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door HildeV »

Hey Almere, bedankt voor je sporttips. In oktober dit jaar is het enkel een paar dagen downtown Seattle. We zijn allebei naast liefhebbers van Amerika ook grote sportfans. Mijn vriend is idd ook al een paar keer naar college footballmatchen gaan kijken en was daar erg enthousiast over. De Huskies hadden we dus ook al bekeken maar die spelen helaas niet thuis. Misschien volgend jaar wanneer we onze Washington-Oregon campervan roadtrip denken te doen.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Fam. Bos »

@HildeV

Wat grappig dat je KV Mechelen fan bent.
We gaan dit weekend weer groundhoppen en gaan zaterdag naar KV Mechelen en zondag naar Royal Antwerp FC.

Sfeer bij het voetbal voelde gemaakt. Bassebal is geen aantrekkelijke sport maar sfeer voelde oprechter.

Maar geef ons maar voetbal in Europa en voornamelijk Duitsland of Engeland.

En hopelijk volgend jaar onze eerste NFL en college matches.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fam. Bos: rondje Seattle, Glacier, Yellowstone, Portland.

Bericht door Almere vak V »

Fam. Bos schreef:
30 aug 2022, 21:43
Sfeer bij het voetbal voelde gemaakt. Bassebal is geen aantrekkelijke sport maar sfeer voelde oprechter.
Voetbal is geen Amerikaanse sport. En ik snap best dat er mensen in Amerika te vinden zijn die van voetbal houden. Zeker met al die latino's. Maar dan nog proberen ze iets na te doen wat er in Europa of Latijns Amerika al is. En dat voelt nu eenmaal gemaakt. Want het is ze niet eigen. Dat heb ik hetzelfde als wij in enen bedenken dat we hier iets met cheerleaders of zo moeten gaan doen. Het ziet er gewoon knullig uit...

Hetzelfde heb ik met het spelen van Amerikaanse wedstrijden buiten Amerika. Met name de NFL is hier mee bezig. Het is dat ik er voor mn werk soms naartoe moet. Maar het slaat helemaal nergens op en heeft niks met de beleving te maken zoals er die bij een NFL wedstrijd heerst in Amerika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer