Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lotteke81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2011, 21:26

Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Lotteke81 »

Goedenavond,

Willen jullie alstublieft even met mij meedenken en eventueel jullie kennis en ervaring met mij willen delen?

Mijn man en ik willen graag een rondje Noordwest doen.
Wij hebben al twee rondreizen gedaan aan de oostkust, maar nu willen we heel graag het Noordwesten doen.

Onze route voor drie weken zou zijn: Seattle - West Glacier - The Dalles - Cannon Beach - Olympic NP - Vancouver Island (voor de Knight Inlet Lodge) - Seattle.

Ik zou het geweldig vinden om met een camper te gaan reizen, maar als we naar Glacier gaan, dan mag je niet de Going to the Sun Road gaan rijden.
Ik weet ook dat er shuttlebusjes rijden, maar twijfel daar een beetje over.
Nu heb ik misschien een leuk compromis bedacht.

Zou het een idee kunnen zijn als ik voor de eerste week een auto huur, waardoor je natuurlijk een stuk sneller kilometers kan maken, en na een week rijden, de auto in te ruilen voor een camper.

Wij houden heel erg van de natuur en vinden het niet erg om wat kilometers te maken.
Onderweg rijden is voor ons ook ontspanning. 😇

Wat vinden jullie ervan?

Verklaren jullie mij voor gek, of ziet iemand anders een briljant idee?

Bedankt!!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Waar zou je dan de camper willen huren? Ergens na Glacier? Kan dat?
Is een auto met tent wellicht een optie?
Wanneer willen jullie gaan, is het voor deze zomer? Lukt het dan nog wel om accommodatie of een camping te vinden in Glacier?

Marianne
Lotteke81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2011, 21:26

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Lotteke81 »

Goedemorgen,

We willen in aankomende september gaan.
De bedoeling zou wezen om downtown Seattle een auto te huren.
Richting Glacier rijden en daar een paar dagen te verblijven, en de Going to the Sun road te rijden.
Na Glacier weer terug rijden naar Seattle Everett om daar de auto naast de Camper verhuur in te ruilen. Avis zit vlak naast Cruise America.

Eerlijkheid moet gezegd worden dat ik waarschijnlijk erg laat ben met het boeken van een camping in Glacier maar doordat ik zo’n twijfelkont ben, stel ik de beslissing steeds voor mij uit…

Bedankt!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Voor september kun je nu nog geen camping boeken, maar als je in een lodge in het park wilt overnachten moet je er snel bij zijn. Ik zou zo snel mogelijk iets reserveren, annuleren kan altijd.
Als je heen en weer gaat met de auto dan wordt de route dus wel iets anders. eigenlijk maak je dan twee rondjes. Dat kan natuurlijk.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door BonnyR »

Ik begrijp dat er een gedeelte niet gereden mag worden met voertuigen langer als 21ft. Op deze weg. Je oplossing is op zich niet verkeerd, maar vaak wordt het huren van een auto/camper iets goedkoper als je langer huurt. Ook het wisselen van voertuigen zal je extra tijd kosten. Shuttlebussen brengen je naar de mooiste stopplekken. Waarom twijfel je over de shuttlebus? En als je dus heen en terug rijdt naar Seattle zou ik persoonlijk toch voor de shuttle gaan. Ik begrijp dat niet de hele weg afgesloten is voor grotere voertuigen?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Het grote nadeel van het wisselen is dat je een stuk vrijheid kwijt raakt. Niet alleen qua route, die is nu wellicht niet meer optimaal, maar ook qua tjd; je hebt dan niet alleen te maken met je vaste aankomst- en vertrekdag, maar halverwege ook nog de omruildag. Tijd om ergens iets langer te blijven is er dan niet.
Als een tent geen optie is, dan zou ik voor de hele periode voor een camper kiezen. En als die max 21 ft is, is er sowieso geen probleem.
Zie ook https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gtsrinfo.htm

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Tantelotje »

Als het je alleen om een auto te doen is voor de Going-to-the-sun road, zou je zelfs nog kunnen overwegen om een auto te huren in bijvoorbeeld Kalispell voor 1 of 2 dagen. Je parkeert de camper bij het vliegveld (ik ga er gemakshalve even vanuit dat dit kan op een soort 'lang parkeren) en kunt zodoende met je auto de GTTSR 'doen'.
Enige nadeel is dat je dan weer terug moet naar Kalispell voor de rest van je route maar dat lijkt me al een stuk logischer dan helemaal terug naar Seattle.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door MariekeH »

Het idee van @Tantelotje om een auto te huren in Kalispell lijkt mij logischer dan het oorspronkelijke plan. Als jullie beiden kunnen rijden, dan kan je er ook voor kiezen om met auto en camper naar een camping in Glacier te rijden en vervolgens de auto te gebruiken om het park te verkennen.
Lotteke81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2011, 21:26

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door Lotteke81 »

Wat een ontzettend slim idee zeg!
Daar had ik zelf nooit opgekomen🙈

Geweldig! Super blij mee..

Dank jullie wel😘
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door MariekeH »

Daar is dit forum voor! Soms zit je zo vast in je eigen planning en gedachtengang, en dat helpt het als andere mensen er een keer naar kijken! Veel succes en plezier met de voorbereidingen!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Glacier & Vancouver Island auto of camper?

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan in september ook naar Glacier en bij ons begint en eindigt een Amerikavakantie met een camper. Al het andere is aan te passen :lol: . De Going to the Sun Road is inderdaad niet geschikt voor campers, dus hebben wij een auto gehuurd om die te rijden. Het lijkt ons prettiger dan een tourbus (de shuttle rijdt dan al niet meer), omdat we dan de tijd aan onszelf hebben. We kunnen stoppen waar en wanneer en hoelang we willen en zijn niet afhankelijk van de buschauffeur. Dat past beter bij ons.
We hebben hem op Kalispell Glacier Park International Airport Offsite geboekt, d.w.z. daar halen we hem 's ochtends op en leveren we hem 2 dagen later 's ochtends weer in.

Wij gaan ervan uit dat we die dagen op Apgar Campground (first come first serve) staan en dat is ongeveer een half uur rijden van het verhuurbedrijf. We rijden dan met de camper ernaartoe en parkeren die weer op de camping en gaan dan ons rondje doen. 2 dagen later leveren we hem 's ochtends vroeg weer in en rijden dan door naar Three Forks, Missouri Head Waters State Park.
Als je de auto maar 1 dag huurt is het natuurlijk handiger om de camper daar te parkeren als dat kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer