Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Mart2022
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2022, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Mart2022 »

Na lang wachten, 2x verzetten, hopen we as zomer onze reis in de USA te mogen maken. In eerste instantie met het idee om USA en Canada te combineren, maar gezien de benodigde testen etc voor de grensovergang naar Canada besloten om geen risico te nemen en in de USA te blijven.
Ons reisschema ziet door deze wijziging er nu anders uit dan we in eerste instantie hadden bedacht:
Aankomst Salt Lake City
Dag 2: Jackson Hole
Dag 3/4/5: Yellowstone NP
Dag 6/7/8: Glacier NP
Dag 9...18: nog in te vullen
Dag 19/20: Seattle

Onze vliegreis hebben we al geboekt, waardoor de begin- en einddatum en vertrekplaats vaststaan. Totaal kunnen we 3 weken vakantie hebben in de USA.
Als invulling voor dag 9 tot 18 denken we aan Mount Rainier NP en Olympic NP. Hoeveel tijd zouden we voor deze parken moeten plannen in ons schema? Ongetwijfeld zal er meer te zien zijn in deze hoek dan alleen deze twee NP's. Alle tips zijn meer dan welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens per dag uit want het is nu niet duidelijk wat de reisdagen zijn. Als je op dag 3 naar Yellowstone rijdt en op dag 6 naar Glacier heb je maar 2 volle dagen voor Yellowstone. Ik zou daar zeker een of twee dagen meer voor uittrekken.
Voor Mt Rainier zou je 1 of 2 dagen uit kunnen trekken, dus 2 of 3 nachten. Als je alle delen van Olympic NP wilt bezoeken zijn twee dagen mooi. Vergeet ook Mt St Helens niet.
Heb je al accommodatie vastgelegd voor het eerste deel?

Marianne
Mart2022
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2022, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Mart2022 »

Onze eerste deel van de reis tot Kalispell is met accommodaties vastgelegd, daarna staat alles nog open behalve de datum en luchthaven voor onze retourvlucht. Ik zat zelf te denken aan de volgende invulling:
Dag 11: Kalispell
Dag 12: Naar Mount Rainer NP - overnachting in Spokane
Dag 13: naar Mount Rainier NP - overnachting vlakbij Mount Rainer NP
Dag 14: Mount Rainier NP - overnachting vlakbij Mount Rainier NP
Dag 15: Mount Rainier NP - overnachting vlakbij Mount Rainier NP
Dag 16: Naar Olympic NP - overnachting aan westzijde Olympic NP
Dag 17: Olympic NP - overnachting aan noordzijde Olympic NP
Dag 18: Olympic NP - overnachting aan noordzijde Olympic NP
Dag 19/20 en 21: Seattle

We twijfelen aan Mount Helena en Columbia Gorge, een van beide zouden we kunnen toevoegen aan ons schema.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp het niet helemaal, wat doe je dan tussen dag 8 en dag 11?
In een van/naar schema krijg ik nu dit:
dag 1 naar Salt Lake city
dag 2 Salt Lake city - Jackson
dag 3 Jackson - Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone - Glacier NP
dag 7 Glacier NP
dag 8 Glacier NP
dag 9 Glacier NP - ?
dag 10 - ?
dag 11 - Kalispell
dag 12 Kalispell - Spokane
dag 13 Spokane - Mt Rainier
dag 14 Mt Rainier
dag 15 Mt Rainier
dag 16 Mt Rainier - Olympic
dag 17 Olympic
dag 18 Olympic
dag 19 Olympic - Seattle
dag 20 Seattle
dag 21 Seattle

Ik weet niet of er nog iets te schuiven valt, Glacier is natuurlijk erg lastig, maar ik zou als ik jullie was echt proberen om een extra overnachting in Yellowstone te doen, daar heb je verhoudingsgewijs weinig tijd.
Mt St Helens hoeft niet veel tijd te kosten, een bezoek is erg indrukwekkend.
Kijk eens in ons 2006-verslag voor het WA-deel.

Marianne
Mart2022
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2022, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Mart2022 »

Dank Marianne voor je reactie. Ik heb jullie reisverslag gelezen, wat een mooie inspiratiebron is voor wat aanpassingen in onze route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor wat Yellowstone-inspiratie zou je onder andere ons 2015-verslag kunnen bekijken.
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord, klopt het nu dat je nog twee dagen 'over' hebt?

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Zoals Marianne al aangeeft, zou een extra dag bij Yellowstone mooi zijn. Je zou bv Gardiner kunnen nemen. Dan kan je de dag nog in Yellowstone doorbrengen en zit je toch al iets op weg naar Glacier.

Tussen Kalispell en Mt Rainier liggen oa Kootenai Falls Swinging Bridge of andere kant op: National Bison Range. Regio Coeur d'Alene heb je Old Mission State Park. De falls bij Spokane en tussen Spokane en Mt Rainier ligt Gingko Petrified Forest State Park.

Mount St Helens vond ik indrukwekkend. Je zou het tussen Mt Rainier en Olympic in kunnen plaatsen.
Columbia River Gorge is ook mooi maar dat ligt dan weer net buiten jullie route.

Succes met plannen !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mart2022
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2022, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Mart2022 »

Het heeft even geduurd voordat ik kon antwoorden, de afgelopen weken druk bezig geweest om de puntjes op i te zetten voor onze reis. Het uiteindelijke schema ziet er als volgt uit:
Dag1: SLC
Dag2/3: Moab
Dag4: SLC
Dag5: Jackson
Dag6/7/8: Yellowstone
Dag9/10/11: Glacier
Dag12: Kentwick
Dag13: Columbia River Gorge
Dag14/15/16: Mount Rainier
Dag17/18/19: Olympic Park
Dag20/21: Seattle
Er is een Covid testplek vlakbij het hotel dat scheelt weer zoekwerk. En nu aftellen....
Mart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp die lus naar Moab niet helemaal; je rijdt er ver voor om en je hebt er maar 1 volle dag. Ik hoop dat je voldoende rekening houdt met de reistijden; zoals je je schema hebt opgesteld lijkt het alsof je er 2 volle dagen hebt maar dat is niet zo. Idem voor Yellowstone; daar heb je nog steeds erg weinig tijd. Waarom niet vanuit SLC naar Grand Teton en daar en in Yellowstone wat meer tijd nemen?
Wat zijn de plannen bij Moab? Weet je dat je voor Arches moet reserveren voor toegang tot het park?

Wel wat jammer dat je helemaal niet op onze vragen en suggesties bent ingegaan. Je hoeft er niets mee te doen, maar enige respons is wel fijn.

Marianne
Mart2022
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2022, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Mart2022 »

De reis is een paar keer van route gewijzigd. De lus naar Moab is op later tijdstip aangeplakt omdat we graag canyonland willen zien. Arches hebben we in het verleden al een keer gezien. De route tot glacier hebben we al in 2019 vastgelegd, daarna was het de bedoeling om naar Canada over te stappen, maar gezien mogelijke testen bij de grensovergang besloten om het tweede deel van de route aan te passen zodat we in de USA kunnen blijven. Dat was ook het moment om mijn vraag op dit dit forum te delen. Helaas hebben we de Ideeen, opmerkingen over de eerste deel van de route niet meer kunnen verwerken vanwege de vastgelegde hotels in 2019.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mart2022: Glacier NP en Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Eerlijk gezegd begrijp ik het allemaal niet zo goed. :wink:
In je eerste bericht gaf je aan dat je dag 3 t/m 5 in Yellowstone zat. Nu is dat 6 t/m 8. Maar je geeft ook aan dat de accommodaties al sinds 2019 vastliggen. Ik begrijp dat ook niet, heb je het via een reisbureau geboekt? En er is niets te annuleren? Overnacht je wel in Yellowstone zelf?
En Moab kan ook niet geannuleerd worden?
Canyonlands is een mooi park, maar om daarvoor zo ver om te rijden terwijl je je tijd in Yellowstone zo goed kunt gebruiken is wel een beetje jammer vind ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer