Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Na nog wat puzzelen nog het een en ander aangepast in de route en nu uitgekomen op onderstaande;
18-09 AMS - SLC - Jackson Hole
19-09 Jackson Hole
20-09 Jackson Hole
21-09 Jackson Hole - Grand Teton - Yellowstone (Old Faithful Lodge)
22-09 Yellowstone
23-09 Yellowstone Old Faithful Lodge - Mammoth Hot springs
24-09 Mammoth Hot Springs - Yellowstone Lake
25-09 Yellowstone Lake
26-09 Yellowstone Lake - Cody (via Beartooth Scenic Highway)
27-09 Cody - Sheridan
28-09 Sheridan - Deadwood
29-09 Deadwood (naar Badlands NP & Mount Rushmore)
30-09 Deadwood - Cheyenne
01-10 Cheyenne - Estes Park
02-10 Estes Park
03-10 Estes Park - Glenwood Springs
04-10 Glenwood Springs - Moab
05-10 Moab
06-10 Moab
07-10 Moab
08-10 Moab - Monument Valley
09-10 Monument Valley - Kanab
10-10 Kanab - Las Vegas
11-10 Las Vegas
12-10 Las Vegas
13-10 Las Vegas
14-10 Las Vegas - SLC - AMS

Toch nog wel een paar twijfels/vragen;
- Is 2 nachten Yellowstone Lake te veel? Kunnen we beter bijvoorbeeld nog een nacht Yellowstone Canyon doen of elders? Of is het ook goed te doen om het onderweg te bekijken?
- Van Deadwood naar Cheyenne is wel even een wat langere rit (4h 30m). Is dit een interessante route of eerder wat saaier te noemen?
- We hebben nu 3 volle dagen Moab staan. Is het beter om een van deze dagen misschien elders in te zetten of kunnen we dit makkelijk vol maken in Moab?

Als er nog andere tips/ suggesties zijn, dan staan we daar zeker voor open! Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Tantelotje »

Persoonlijk vind ik Deadwood niet echt praktisch om 2 nachten te verblijven. Dan moet je weer 'terug naar boven rijden' als je bij Mount Rushmore etc. bent geweest. Ik zou bekijken of je de 2e overnachting kunt verplaatsen naar bijvoorbeeld Custer.

Daarnaast gaf je eerder aan dat je juist een overnachting wilde tussen Deadwood en Estes Park, maar misschien is het volgende (toch) een overweging:
Ik zou de rit Black Hills - Estes Park op een dag rijden. Cheyenne is in mijn beleving niet echt een overnachting waard. Bovendien vind ik nu je tijd in de Black Hills wat beperkt. Want naast Mount Rushmore zijn ook Custer SP, de Iron Moutain Road en Needles Highway een bezoek meer dan waard. Daar kun je je prima een volle dag vermaken.

Voor mij zou het er dan als volgt uit zien:
Sheridan - Rapid City (of iets in de buurt van de Badlands)
Rapid City - Custer (of Keystone of ...)
Custer
Custer - Estes Park

Maar goed, dat is ook vooral gebaseerd op het feit dat ik liever een wat langere rijdag heb (Custer - Estes Park is maar 1 uur langer dan Deadwood - Cheyenne) en zodoende meer tijd ter plaatse, in de Black Hills in dit geval, dan een overnachting waar je eigenlijk 'niets aan hebt'.

Voor wat betreft Moab: daar zou ik me makkelijk een week kunnen vermaken. Dus als je de tijd in je route hebt om daar lekker 3 dagen te zijn, zou hik het zo laten!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

De indeling in Yellowstone kan zo wel, maar hoe wil je dan rijden als je de Beartooth Hwy doet? Via de noordoostingang het park verlaten? Dan zou een overnachting in Canyon, of Roosevelt, of Cooke City ook een mogelijkheid zijn. Ik weet niet wat er vast ligt, en of er wat geschoven kan worden, maar je zou ook vanuit Grand Teton eerst naar Lake of Canyon kunnen gaan, dan naar OF en dan naar Roosevelt of Cooke city en dan naar Cody.
Voor Lake zijn twee nachten niet echt nodig. Er is eigenlijk helemaal geen overnachting nodig, maar wij vinden de Lake Lodge wel prettig geprijsd. Canyon is een stuk duurder. Heb je bewust een dag minder Yellowstone gedaan ten gunste van Grand Teton? Misschien is het nog een idee om halverwege een overnachting te plannen, bijvoorbeeld bij de Flagg ranch, of bij Grant. Grant ligt mooi om tegen de avond of in de vroege ochtend het West Thumb gebeid te verkennen.

Ik ben het helemaal eens met @Tantelotje wat betreft Cheyenne en de overnachting in South Dakota. Ik had al Keystone genoemd, maar Custer ligt ook prima.

En ja, die dagen Moab zou ik zo laten. De dagen zijn kort in oktober, dus het is fijn om meerdere dagen te hebben. Dat geeft je ook meer gelegenheid om een zonsondergang bij Delicate Arch mee te maken (echt een aanrader, zie ons 2013-verslag) of tegenover Balanced rock (zie ons 2019-verslag), en om naar Corona Arch te lopen (zie weer ons 2019-verslag).
Jullie zijn net na het eind van de timed entry pilot in Arches, maar misschien toch in de gaten ouden of die periode zo blijft.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Tantelotje schreef:
10 jan 2022, 17:42
Persoonlijk vind ik Deadwood niet echt praktisch om 2 nachten te verblijven. Dan moet je weer 'terug naar boven rijden' als je bij Mount Rushmore etc. bent geweest. Ik zou bekijken of je de 2e overnachting kunt verplaatsen naar bijvoorbeeld Custer.
Dankjewel voor de tip. Ik ga hier nog eens even induiken. Mijn vriend heeft eigenlijk Deadwood wel als een "must-have" op zijn lijstje gezet, dus dan zou ik hem ook nog even moeten overhalen om hier 1 nacht minder te verblijven :wink:
Martin & Marianne schreef:
10 jan 2022, 17:59
De indeling in Yellowstone kan zo wel, maar hoe wil je dan rijden als je de Beartooth Hwy doet? Via de noordoostingang het park verlaten? Dan zou een overnachting in Canyon, of Roosevelt, of Cooke City ook een mogelijkheid zijn. Ik weet niet wat er vast ligt, en of er wat geschoven kan worden, maar je zou ook vanuit Grand Teton eerst naar Lake of Canyon kunnen gaan, dan naar OF en dan naar Roosevelt of Cooke city en dan naar Cody.
Voor Lake zijn twee nachten niet echt nodig. Er is eigenlijk helemaal geen overnachting nodig, maar wij vinden de Lake Lodge wel prettig geprijsd. Canyon is een stuk duurder. Heb je bewust een dag minder Yellowstone gedaan ten gunste van Grand Teton? Misschien is het nog een idee om halverwege een overnachting te plannen, bijvoorbeeld bij de Flagg ranch, of bij Grant. Grant ligt mooi om tegen de avond of in de vroege ochtend het West Thumb gebeid te verkennen.

Marianne
Voor Yellowstone liggen in principe OF, Mammoth en Lake vast. Ik ga vandaag eens even kijken of er hierin nog mogelijkheden zijn om wat te schuiven, want ik denk inderdaad dat het iets logischer is om de route in Yellowstone net iets anders in te delen. Ik lees in jouw bericht niet terug om een overnachting in Mammoth te doen? Is het aan te raden om deze te laten vallen en in plaats daarvan Roosevelt te doen?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door IngridZw »

Ik ben het eens met je vriend dat hij Deadwood erin wil houden. Het is een mooi historisch wildwest stadje met saloons leuke winkeltjes etc. Vooral ,s avonds heel gezellig. Ik zou ook een extra dag uittrekken voor Custer SP. De natuur en de scenic routes zijn daar prachtig. Wij hebben Badlands bezocht tussen Deadwood en Keystone. Dat is prima te doen evenzo als de rit van Keystone naar Estes Park.
Sheridan - Deadwood
Deadwood - Keystone (via Badlands)
Keystone (bezoek Custer SP en avondceremonie Mount Rushmore)
Keystone - Estes Park

Tussen Sheridan en Deadwood kun je Devil’s Tower bezoeken. Kleine omweg maar zeker de moeite waard.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Als je toch in de buurt bent, kun je ook Minuteman Missile National Historic Site bezoeken. Dit is net iets voorbij Badlands.
https://www.nps.gov/mimi/index.htm
Deadwood hebben wij voor dit jaar ook op het lijstje met o.a. Mount Moriah Cemetery, Tatanka, story of the Bison en natuurlijk Historic Old Town.
https://www.tripsavvy.com/things-to-do- ... ta-4766535
In augustus is daar de Sturgis Ralley (motoren) en dan is het superdruk en alles is 3x zo duur, maar daar hebben jullie, en wij, geen last van.

Wij hebben ook Noord Dakota in de route, dus wij gaan vanuit Theodore Roosevelt NP naar Deadwood en daarna naar Badlands NP en dan naar Custer, waar we de hele reis omheen gepland hebben, omdat we naar de Buffalo Roundup willen. Dan ben je aan een datum gebonden en is het wat puzzelen met de route, maar wij vinden dat het gelukt is. In oktober weten we meer.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door IngridZw »

Mount Moriah Cemetery zijn wij ook geweest. Mijn man wilde daar graag naar toe want er liggen daar enkele beruchte figuren uit de geschiedenis begraven zoals Wild Bill Hickok en zijn geliefde Calamity Jane.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Nog eens naar de route gekeken en nog wat kleine dingetjes aangepast waardoor het er nu als volgt uit ziet;
18-09 AMS - SLC - Jackson Hole
19-09 Jackson Hole
20-09 Jackson Hole
21-09 Jackson Hole - Grand Teton - Yellowstone Old Faithful Lodge
22-09 Yellowstone Old Faithful Lodge
23-09 Yellowstone old Faithful Lodge - Yellowstone Lake
24-09 Yellowstone Lake - Canyon Lodge
25-09 Canyon Lodge - Mammoth Hot Springs
26-09 Mammoth Hot Springs - Cody (via Beartooth Scenic Highway)
27-09 Cody - Sheridan
28-09 Sheridan - Deadwood (via Devils Tower
29-09 Deadwood
30-09 Deadwood - Estes Park
01-10 Estes Park
02-10 Estes Park
03-10 Estes Park - Glenwood Springs
04-10 Glenwood Springs - Moab
05-10 Moab
06-10 Moab
07-10 Moab
08-10 Moab - Monument Valley
09-10 Monument Valley - Kanab
10-10 Kanab - Las Vegas
11-10 Las Vegas
12-10 Las Vegas
13-10 Las Vegas
14-10 Las Vegas - SLC - AMS

Bewust gekozen om toch 2 nachten Deadwood er in te houden. Wij houden er ook zeker van om lekker een avondje door te zakken in een gezellige bar en Deadwood ziet er wel uit alsof we dat daar goed kunnen doen! Daarna wel even een extra lange rijdag, maar dat zien we ook wel zitten.

Ik twijfel nog of we misschien beter een dag minder Estes Park moeten doen en die dag nog elders inzetten? Het is denk ik even afhankelijk van het weer in Estes Park op dat moment, maar misschien dat een van jullie hier nog een goed inzicht voor heeft?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu pas dat je op de dag van aankomst naar Jackson wilt rijden. dat lijkt me wel erg ambitieus, ik zou iets eerder stoppen. Misschien ter plekke bekijken hoe ver je komt?
Tja, RMNP daar is zo niets van te zeggen. Je zou dan wat eerder richting Moab kunnen rijden. Misschien een stop in Grand Junction voor het Colorado NM? Of neem niet de I70 maar rijd via Buena Vista en Montrose en Grand Junction. Met misschien nog een bezoek aan de Black Canyon of the Gunnison?

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Klopt inderdaad, dat hebben we redelijk bewust gedaan. We landen om 11.25 en willen dan in principe wel proberen om tot aan Jackson te rijden. Tijdens onze roadtrip in 2019 kwamen rond ongeveer dezelfde tijd aan op het vliegveld en hebben toen ook nog tot een uur of 20.00 behoorlijk wat ondernomen. Iedere reis is natuurlijk weer anders, dus mochten we inderdaad merken toch te moe te zijn om tot aan Jackson te komen dan zullen we onderweg een ander hotel/ motel opzoeken.

Verder zat ik inderdaad nog eens te kijken naar RMNP, maar ik denk toch dat we die 3 nachten lekker zo houden. Geeft ook wel weer even wat rust tussendoor!
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Hi allemaal, na nog wat te discussiëren onderling hebben we toch de keuze gemaakt om de eerste dag, na aankomt, een eerdere stop te doen ipv direct door te rijden naar Jackson. Heeft iemand hier tips voor? Ik kom er zelf namelijk niet zo goed uit. Dit hoeft voor ons geen hele bijzondere stop te zijn, maar we zouden het wel fijn vinden om nog een leuk barretje en een restaurant te kunnen bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens langs Montpelier gereden, dat zag er wel aardig uit (zie hier). Of je rijdt tot Logan, dan heb je wat meer tijd voor een barretje. :wink:
Je zou wat opties kunnen noteren en dan ter plekke kijken hoeveel energie je nog hebt en wat er leuk uitziet.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Thanks Marianne. Voor nu heb ik een hotel in Logan vastgelegd, geeft toch wat meer rust zo op die eerste dag direct na de vlucht. Voor nu ziet onze route er zo uit;

18-09 AMS - SLC (landen om 12.25) - Logan
19-09 Logan - Jackson Hole
20-09 Jackson
21-09 Jackson - Yellowstone Old Faithful Lodge
22-09 Old Faithful
23-09 Yellowstone Old Faithful Lodge - Yellowstone Lake
24-09 Yellowstone Lake - Canyon Lodge
25-09 Canyon Lodge - Mammoth Hot Springs
26-09 Mammoth Hot Springs - Cody (via Beartooth Scenic Highway)
27-09 Cody - Sheridan
28-09 Sheridan - Deadwood (via Devils Tower)
29-09 Deadwood
30-09 Deadwood - Estes Park
01-10 Estes Park
02-10 Estes Park
03-10 Estes Park - Glenwood Springs
04-10 Glenwood Springs - Moab
05-10 Moab
06-10 Moab
07-10 Moab
08-10 Moab - Monument Valley
09-10 Monument Valley - Kanab
10-10 Kanab - Las Vegas (via Valley of Fire)
11-10 Las Vegas
12-10 Las Vegas
13-10 Las Vegas
14-10 Las Vegas - SLC (terugvlucht om 21.00) - AMS

In principe ligt alles vast, maar de meeste hotels kunnen we nog annuleren, dus we kunnen nog wat schuiven. Bij tips horen we het natuurlijk nog graag! :)
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Nu de route vastligt (mits we niets moeten veranderen aan Yellowstone), ben ik aan het kijken naar de dagindeling. Nu ben ik benieuwd wat jullie advies is over de dagen in Moab. We hebben hier 4 nachten, dus 3 volle dagen, en ik ben even zoekende hoe ik dit het beste kan indelen. Ik zou hier het liefst ook wat leuke activiteiten gaan doen, zoals off-road rijden of misschien zelfs skydiven. We zijn niet perse van de lange wandelingen, maar willen natuurlijk wel wat van de parken zien. Wat zou jullie advies hiervoor zijn?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Old Faithful »

Meestal wordt in Moab één dag gereserveerd voor Arches N.P. (denk aan het Timed Entry Ticket en één dag voor het Island in the Sky gedeelte van Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. De andere dag kun je dan mooi gaan off road rijden of skydiven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Bravy »

Volgens mij zitten jullie nét buiten de Timed Entry-periode. Voor de rest ben ik het eens met Old Faithful. Op onze reispagina's kan je de dagindeling vinden die we in 2009 gehanteerd hebben (dag 14 en 15).
En mocht je "tijd over hebben": kijk dan eens of je Goblin Valley mee kan nemen. Ligt buiten jullie route, maar is een leuk park.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Klopt dat we inderdaad net buiten de Timed Entry-periode zitten. Deze loopt tot 3 oktober en wij komen 4 oktober aan, dat scheelt weer qua vastleggen in ieder geval. Bedankt in ieder geval voor jullie bevindingen, dit neem ik zeker mee!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt vind je veel tips. Zoek dan alleen op onderwerptitel en in het zuidwesten algemeen forum.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Old Faithful »

Bravy schreef:
23 jun 2022, 12:55
Volgens mij zitten jullie nét buiten de Timed Entry-periode.
Ik keek snel en zag dagen in september. :oops: :oops:
Groet,

Old Faithful
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Onze reis komt ook steeds dichterbij en ondertussen ligt eigenlijk alles vast en ben ik her en der nog wat aan het wisselen met hotels etc.
Ook zullen we volgende week klaarzitten voor de timed entry reservering voor RMNP. Nu is dit voor mij echter niet 100% duidelijk. Wanneer we bijvoorbeeld de Park Access + Bear Lake Road met tijdsblok 08.00 - 10.00 en we gaan om 08.00 uur bij Bear Lake Road naar binnen om hier eerst te wandelen etc. Kan je dan bijvoorbeeld om 13.00 uur ook nog naar de rest van het park, zoals bijvoorbeeld de Trail Ridge Road? Of moet je dan ook tussen 08.00 en 10.00 de rest van het park betreden?
Kan iemand hier misschien meer duidelijkheid over geven? Alvast bedankt!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer