Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Hi allemaal,

Na in 2019 voor de 1e keer naar Amerika te zijn geweest en het "klassieke" rondje Zuidwesten te hebben gedaan, is het nu ons plan om in september / oktober 2022 voor de 2e keer naar Amerika te reizen!

Hier hebben we al globaal een route voor opgesteld. Er ligt in principe nog niets vast, maar met de datum kunnen we bijna niet meer schuiven. Ik hoor graag jullie advies op onderstaande route! :)

18/09 AMS - SLC
19/09 SLC - Jackson Hole
20/09 Jackson Hole
21/09 Jackson Hole - Yellowstone Old Faithful (via Grand Teton NP)
22/09 Yellowstone Old Faithful
23/09 Yellowstone Old Faithful - Yellowstone Mammoth Springs (wellicht overnachting in Gardiner)
24/09 Yellowstone Mammoth Springs
25/09 Yellowstone Mammoth Springs - Yellowstone Lake
26/09 Yellowstone Lake
27/09 Yellowstone Lake - Cody
28/09 Cody - Sheridan
29/09 Sheridan - Rapid City
30/09 Rapid City
01/10 Rapid City - Estes Park
02/10 Estes Park
03/10 Estes Park - Canon City
04/10 Canon City - Glenwood Springs
05/10 Glenwood Springs - Moab
06/10 Moab
07/10 Moab - Monument Valley
08/10 Monument Valley - Page
09/10 Page - Las Vegas
10/10 Las Vegas
11/10 Las Vegas
12/10 Las Vegas - SLC - AMS

Ben benieuwd naar jullie gedachten/ opmerkingen/ aanmerkingen! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis september / oktober 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Heb je al gekeken naar de mogelijkheden om in Yellowstone te overnachten? In september sluiten al veel voorzieningen. Reserveer zo snel mogelijk als je in het park wilt overnachten.
Als je nog niet eerder in Moab bent geweest, zou ik daar een extra dag doen. Misschien ten koste van een dag in Yellowstone.
De tijd voor South Dakota is ook niet heel ruim. Een extra dag daar zou wel mooi zijn. Misschien Cañon City overslaan?
Je kunt vanuit Estes Park ook via de Trail Ridge Road naar het westen rijden en dan in Grand Lake of verderop overnachten. Bedenk dat het daar al koud kan zijn, en dat daar ook al voorzieningen sluiten.
Als je Valley of Fire nog niet hebt bezocht is het wel mooi om dat mee te nemen op weg naar Las Vegas. In oktober zal het daar niet meer zo heet zijn.
Wij waren er in 2019 in september, misschien heb je iets aan ons reisverslag; we waren toen ook in Moab, MV en RMNP.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Dank voor je reactie! Ik heb inderdaad al gekeken naar de mogelijkheden om in Yellowstone te overnachten en die mogelijkheid is er nog wanneer wij daar aankomen, dus dat moet goed komen! Ik verwacht binnen 2 weken de accommodaties in Yellowstone ook alvast te boeken, dan staat dat maar.
Ik ga je andere opmerkingen eens onderzoeken en jouw reisverslag lezen. Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 12 nov 2021, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom nog wachten met accommodatie vastleggen? Zoveel is er nu ook weer niet vrij. Wil je niet de hoofdprijs betalen dan kun je het beste nu iets vastleggen. Annuleren is gratis tot een maand van tevoren.
In dit topic staan de prijzen van de verschillende accommodaties.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Je hebt helemaal gelijk Martin & Marianne :wink: De accommodaties in Yellowstone zijn vastgelegd;
21/09 - 23/09 - Old Faithful Lodge
23/09 - 24/09 - Mammoth Hotel
24/09 - 26/09 - Lake Yellowstone Hotel

Nu nog de rest van de reis hier omheen plannen!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door dutch_in_seattle »

Je gaat behoorlijk laat in het jaar. Eind september, begin oktober moet je er terdege rekening mee houden dat bepaalde parken, of hogergelegen delen ervan, dicht zijn vanwege sneeuwval. Het zou doodzonde zijn als je bijvoorbeeld naar Yellowstone te rijden om vervolgens het park niet optimaal te kunnen ervaren vanwege sneeuw.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Het is inderdaad een gok, maar eerder is helaas niet mogelijk voor ons. We gaan van het beste uit! :D
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Ondertussen was ik alvast een beetje aan het kijken naar overnachtingen voor onze eerste nachten in Jackson, maar de prijzen van de motels/hotels rijzen ontzettend de pan uit! Wanneer ik via Google Maps kijk naar hotels in Jackson Hole dan kom ik op prijzen rond de €300,- uit op de correcte datum, maar wanneer ik dan doorklik naar bijvoorbeeld Booking.com of de website van het desbetreffende motel/hotel zelf, dan stijgt de prijs voor dezelfde datum en zelfde aantal nachten ineens naar €800,- dus dat vind ik ook wel raar.

Wat is jullie verwachting? Zullen deze prijzen nog gaan zakken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat de prijzen gaan zakken. Ik zou in jouw geval alvast iets boeken wat te annuleren is. Mocht je dan later toch iets goedkopers tegenkomen dan kun je daarvoor kiezen.
Wij hebben in Jackson goede ervaringen met de Ranch Inn en het Kudar Motel. Beide lijken - via hun eigen site - nog niet te reserveren voor september.
Als Jackson zo duur is, is accommodatie in Grand Teton misschien wel net zo aantrekkelijk. Daar kun je ook eens naar kijken. De cabins in Colter Bay liggen mooi.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Bedankt voor de tips Marianne! Ik ga deze 2 opties eens in de gaten houden. Ik zat er inderdaad al aan te denken om dan wellicht maar 1 nacht in Jackson zelf te doen en de volgende nacht in Grand Teton of omgeving. Dit scheelt misschien toch wel in de kosten!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door KW1984 »

Fleur1994 schreef:
24 nov 2021, 16:12
Wanneer ik via Google Maps kijk naar hotels in Jackson Hole dan kom ik op prijzen rond de €300,- uit op de correcte datum, maar wanneer ik dan doorklik naar bijvoorbeeld Booking.com of de website van het desbetreffende motel/hotel zelf, dan stijgt de prijs voor dezelfde datum en zelfde aantal nachten ineens naar €800,- dus dat vind ik ook wel raar.
Google Maps toont altijd de prijs per nacht, ook als je voor meerdere dagen zoekt. Booking toont de prijzen voor de hele periode. Heb je daar rekening mee gehouden?
Prijsontwikkeling is lastig te voorspellen. Boek zoals Marianne zegt iets annuleerbaars, en blijf daarna de prijzen volgen. Sommige zweren erbij dat laat boeken goedkoper is. Ik boek juist altijd vroeg, kijk daarna nog zeer regelmatig, maar zie bijna nooit dat het later goedkoper is.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Oh dat het bij Google prijzen per nacht waren dat wist ik niet! Dat maakt wel veel duidelijk dan haha. Ik ga inderdaad gewoon alvast iets annuleerbaars boeken, dan kan ik altijd nog switchen mocht het toch goedkoper. Bedankt voor de tip!
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

We zijn nog steeds lekker aan het puzzelen aan deze route en ik zou graag tussen Rapid City en Estes Park nog een stop hebben voor een extra overnachting. Heeft er iemand hier nog een tip voor?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al aanpassingen gedaan aan de route? Waar haal je de extra overnachting vandaan?
Met twee nachten South Dakota - kijk ook eens naar een andere plaats hier, zoals Keystone - is het niet gek om iets dichtbij South Dakota te doen. Wij hebben in 2004 in Hot Springs overnacht. Dat is wel heel dichtbij, maar het is vandaar wel goed te doen naar Estes Park in 1 dag. Ik neem aan dat dit vooral een rijdag is of wil je onderweg nog iets doen? Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld Scottsbluf. Wil je juist meer tijd voor Colorado dan is Cheyenne wel handig.
Kijk ook nog eens naar het stuk tussen Estes Park en Moab. Meer tijd voor Moab zou mooi zijn.
Hou er rekening mee dat in RMNP al voorzieningen gesloten zullen zijn en dat het er koud kan zijn.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

We hebben inderdaad wat aanpassingen gedaan in de route en extra overnachting toegevoegd;
18-09 AMS - SLC
19-09 SLC - Jackson Hole
20-09 Jackson Hole
21-09 Jackson Hole - Yellowstone Old Faithful Lodge (via Grand Teton)
22-09 Yellowstone Old Faithful
23-09 Yellowstone Old Faithful - Mammoth Hot Springs hotel
24-09 Mammoth Hot Springs hotel - Yellowstone Lake hotel
25-09 Yellowstone Lake hotel
26-09 Yellowstone Lake hotel - Cody
27-09 Cody - Sheridan
28-09 Sheridan - Rapid City
29-09 Rapid City
30-09 Rapid City - Scottsbluf (?)
01-10 Scottsbluf (?) - Estes Park
03-10 Estes Park
04-10 Estes Park - Glenwood Springs
05-10 Glenwood Springs - Moab
06-10 Moab
07-10 Moab
08-10 Moab - Monument Valley
09-10 Monument Valley - Flagstaff
10-10 Flagstaff - Las Vegas
11-10 Las Vegas
12-10 Las Vegas
13-10 Las Vegas - ..
14-10.. - SLC - AMS

Denk je dat 1 overnachting Estes Park ook voldoende gaat zijn omdat er wellicht al het een en ander gesloten is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat je wat extra tijd hebt! Het ziet er goed uit.
Ik denk dat het lastig is te voorspellen hoe het in RMNP zal zijn. Ik zou het op 2 nachten Estes Park houden. Of je doet 1 nacht Estes park en 1 nacht Grand Lake, maar mocht onverhoopt de Trail Ridge Road gesloten zijn dan is Grand Lake niet zo handig.
Je zou eventueel een paar dagen van te voren kunnen kijken hoe de omstandigheden in het park zijn; als je verwacht niet veel te kunnen doen in RMNP dan kun je een extra nacht in South Dakota blijven.

Is Flagstaff bedoeld om naar de Grand Canyon te gaan, of is het alleen maar een tussenstop?

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Martin & Marianne schreef:
14 dec 2021, 17:59
Of je doet 1 nacht Estes park en 1 nacht Grand Lake, maar mocht onverhoopt de Trail Ridge Road gesloten zijn dan is Grand Lake niet zo handig.
Ik zou niet voor Grand Lake opteren. WIj waren er in juni en toen was de Trail Ridge Road dicht :evil:
Wij zouden via de Trail Ridge Road naar Estes Park rijden en kwamen er pas in Grand Lake achter dat hij dicht was. Dat was de afgelopen nacht gebeurd. En omrijden van Grand Lake naar Estes Park buitenom het NP wil je echt niet, dat kost echt úren!

Ik zou wel de TRR meenemen in de planning, maar op de dag dat je naar Glenwood Springs rijdt. Als je in Glenwood Springs tijd overhebt is een uurtje badderen in de Iron Mountain Hot Springs wel heel lekker, zeker als het koud is buiten!

Ik zou als alternatief voor Rapid City in South Dakota graag een pleidooi willen houden voor Custer en Deadwood. Het zijn kleine toeristische plaatsjes met heel veel sfeer. Echt leuk!!!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Martin & Marianne schreef:
14 dec 2021, 17:59

Is Flagstaff bedoeld om naar de Grand Canyon te gaan, of is het alleen maar een tussenstop?

Marianne
Flagstaff is in principe alleen maar bedoelt als tussenstop. Ik zat ook nog aan Page te denken als tussenstop, maar hier zijn we in 2019 ook al geweest dus ik dacht ik doe iets anders. Mocht je andere tips hebben, dan zijn die zeker welkom!
Mr. Patrick schreef:
15 dec 2021, 09:41
Martin & Marianne schreef:
14 dec 2021, 17:59
Of je doet 1 nacht Estes park en 1 nacht Grand Lake, maar mocht onverhoopt de Trail Ridge Road gesloten zijn dan is Grand Lake niet zo handig.
Ik zou niet voor Grand Lake opteren. WIj waren er in juni en toen was de Trail Ridge Road dicht :evil:
Wij zouden via de Trail Ridge Road naar Estes Park rijden en kwamen er pas in Grand Lake achter dat hij dicht was. Dat was de afgelopen nacht gebeurd. En omrijden van Grand Lake naar Estes Park buitenom het NP wil je echt niet, dat kost echt úren!

Ik zou wel de TRR meenemen in de planning, maar op de dag dat je naar Glenwood Springs rijdt. Als je in Glenwood Springs tijd overhebt is een uurtje badderen in de Iron Mountain Hot Springs wel heel lekker, zeker als het koud is buiten!

Ik zou als alternatief voor Rapid City in South Dakota graag een pleidooi willen houden voor Custer en Deadwood. Het zijn kleine toeristische plaatsjes met heel veel sfeer. Echt leuk!!!
Bedankt voor je tips! Ik ga de TRR eens meenemen in de planning en ook kijken naar Custer en Deadwood! Kleine plaatsjes met veel sfeer is áltijd leuk! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Flagstaff is prima, je kunt dan nog iets van Route 66 meenemen. Rondom Page is meer dan genoeg te doen, en de route is langschappelijk gezien mooier dus dat zou ik ook zeker overwegen. Maar Flagstaff zal prijstechnisch wel interessanter zijn. Kanab is ook nog een mogelijkheid. Dan heb je nog tijd om iets te doen bij Page (wij vonden bijvoorbeeld de tocht op de Colorado River erg leuk, zie daarvoor ons 2017-verslag), en de rit naar Las Vegas is dan iets korter. Mooi om nog even Valley of Fire mee te nemen. Je kunt zelfs nog wat verder rijden, bijvoorbeeld tot aan Hurricane of St George, en dan op weg naar Las Vegas niet alleen Valley of Fire bezoeken maar ook Snow Canyon. Zie voor beide ons 2019-verslag.

Hou wat RMNP betreft de weersvooruitzichten in de gaten. Je kunt vanuit Estes Park de Trail Ridge road heen en weer rijden, maar als hij open is is het wel mooi om de TRR te doen als je het park via Grand Lake verlaat. Boek iets annuleerbaars, dan kun je nog alle kanten op.

Het is niet nodig om hele berichten te quoten om te reageren. :wink:

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: rondreis september / oktober 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Bedankt weer voor je tips Marianne! De komende dagen ga ik weer eens wat sleutelen aan de route en ook Kanab, Hurricane of St George even bestuderen als mogelijkheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer