Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Goedemiddag,

Nu de grenzen gaan openen begint het weer te kriebelen. We reizen met 2 en houden vooral van natuur, stevige wandelingen, ...
De hoogtepunten zijn Yellowstone en Moab.

Vinden jullie deze route haalbaar?

1. Brussel - Denver
2. Denver - Rapid city
3. Rapid city
4. Rapid city
5. Rapid city - Sheridan
6. Sheridan - Cooke city
7. Cooke city - Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone - Pinedale
11. Pinedale - Vernal
12. Vernal
13. Vernal - Moab
14. Moab
15. Moab
16. Moab – Glenwood springs
17. Glenwood springs - Denver
18. Denver - Brussel
19. Aankomst in Brussel

Misschien dat we nog 1 extra dag kunnen inplannen, maar dit moet ik nog bespreken op het werk. Ik denk dat de route tot dag 10 wel oké is?
Maar ik twijfel over hoe "best" van Yellowstone naar Moab te rijden en ook hoe van Moab terug naar Denver.

Alvast bedankt voor jullie feedback.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis September 2022 Denver- Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Voor dit rondje heb je eigenlijk minimaal 3 weken nodig. De tijd voor Yellowstone vind ik wel kort als je ook zou willen wandelen. En jammer dat je parken als Rocky Mountain NP en Grand Teton NP mist.
Voor Vernal zou ik in jouw geval geen volle dag uittrekken.

Je weet dat accommodatie in Yellowstone al sinds mei dit jaar geboekt kon worden en dat veel al vol zal zitten? Hou er ook rekening mee dat In september al veel voorzieningen in het park sluiten.

Het zou mooi zijn als je 1 extra dag hebt, maar liever nog meer. Als je zowel aan het begin als aan het eind het weekeinde meeneemt hoeft het wellicht geen extra dagen te kosten?

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis scotlandyard: rondreis September 2022 Denver- Yellowstone

Bericht door Tantelotje »

Eens met Marianne, wat meer tijd zou echt wel wenselijk zijn; het is jammer dat je nu Grand Tetons en de Rockies mist.
Misschien bijvoorbeeld heenvliegen op zaterdag? Dat geeft zomaar 2 dagen extra.

Als dat er echt niet in zit, kun je ervoor kiezen om een aantal overnachtingen anders in te kleden.
Dat zou ik sowieso doen.
De belangrijkste verandering zou voor mij zijn de overnachting in Pinedale én de overnachting in Vernal.
De overnachting in Pinedale zou ik in Grand Teton zetten (Jackson) zetten zodat je daar toch nog een dag de tijd hebt.
De volgende dag rijd je dan naar Vernal voor 1 overnachting. Als je in de morgen het park bezoekt, kun je in de middag naar Moab rijden. (wij deden dit in 2019).

Verder zou ik een andere route kiezen van de Black Hills (Rapid City is niet perse de leukste /handigste plek om te verblijven) naar Yellowstone.
Wij zijn eens van Custer naar Billings gereden (via Devils Tower) en de volgende dag via de Beartooth Highway naar Gardiner.
Dat scheelt je weer een overnachting die je elders in kunt zetten.

Ik zou dus zoiets doen:
1. Brussel - Denver
2. Denver - Rapid City
3. Rapid City - Custer/Keystone?
4. Custer
5. Custer - Billings
6. Billings - Noordkant Yellowstone (via Beartooth Highway)
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone - Jackson
11. Jackson - Vernal
12. Vernal - Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Grand Lakes
16. Grand Lakes - Estes Park
17. Estes Park - Denver
18. Denver - Brussel
19. Brussel - Thuis

Ik weet dat de route op dag 5 niet perse de mooiste is, alhoewel ook niet onprettig, er is een mooiere door het Big Horn National Forest, maar ik ben van mening dat je hier niet genoeg tijd voor hebt en dat je beter ter plaatse wat meer tijd kunt nemen voor bijvoorbeeld Yellowstone, Grand Tetons en zo ook nog een dagje de Rockies.
Mocht je toch nog 2 dagen toe kunnen voegen door op een andere dag heen te vliegen, dan zou ik een extra overnachting doen bij Estes Park zodat je meer tijd hebt voor de Rockies, en een overnachting extra bij Yellowstone/Grand Teton.

Het is hoe dan ook een mooie route door prachtige natuur! Misschien haal je nog wat inspiratie uit ons verslag van 2015, alhoewel wij toen wel een grotere ronde deden.
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Goedemiddag,
Alvast super bedankt voor de route te bekijken en de tips.
Jammer genoeg werk ik zelf op zaterdag dus we kunnen pas vertrekken op een zondag.

Ik weet dat ik keuze's moet maken, daarom dat ik de rockies niet mee had opgenomen.
Ik ga eens een gesprek hebben met mijn baas over extra 2 dagen hopelijk en idd zeker de beschikbaarheid van Yellowstone dringend beginnen na te kijken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Reserveer meteen voor Yellowstone als je daar in jouw periode iets vrij ziet komen. Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst. In het topic over reserveringen in Yellowstone heb ik alle accommodatie op een rij gezet, dat kan je wellicht helpen met zoeken.
De route van Tantelotje is heel mooi. Als je nog een extra dag hebt zou je die in Yellowstone kunnen gebruiken of doe een overnachting in bijvoorbeeld Grand Junction. Dat laatste geeft je meer tijd voor Moab en je kunt ook nog een bezoek brengen aan het Colorado NM.
Wij waren in 2019 in onder andere Moab en Rocky Mountain NP. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag. Colorado is erg mooi in september. In Rocky Mountain NP was het dan ook erg druk. Reserveer daarom voor Grand Lake en Estes Park op tijd.

Marianne
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Ik ben ondertussen aan het puzzelen geweest qua hotels in yellowstone.

Optie
1. .... beartooth highway- Mammoth lodge of canyon lodge
2. Mammoth lodge of canyon lodge - canyon lodge
3. Canyin lodge- Old faithfull lodge
4. Old faithfull lodge - Grant Village
5. Grant village- Jackson

Nu zou er beschikbaarheid zijn vanaf 26/9.
26/9 is in de week waardoor we nadien ook in de week in Moab zijn.

Iemand ervaring met zo laat in september te gaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaring, maar het is echt heel laat. Dus risico op sneeuw. En heb je gekeken wat er open is qua voorzieningen?
Raadpleeg de NPS-site eens.
Em kijk eens in de verslagen van forumlid @sunshine state(2017 en 2019) , zoals hier: https://www.oldersom.nl/blog/dag-13-yellowstone/

Ik begrijp dus dat jullie reisdata nog niet vastliggen. Is er verder niets beschikbaar in het park? Ook niet als je de route in het park iets anders doet? Wellicht is kamperen een optie?

Marianne
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Goedemiddag,

Ondertussen ligt onze vakantie periode vast 21/09- 10/10 aankomst 11/10. Vroeger/langer jammer genoeg geen optie.

Begin van de route zou zijn

21/09 Brussel Denver
22/09 Denver Hill City
23/09 Hill city
24/09 Hilly City- Deadwood
25/09 Deadwood- (Red lodge- Bilings-Cody-) ( moet nog even bekijken waar juist)
26/09 Red lodge ...- Yellowstone Mammoth lodge
27/09 Mammoth lodge- Canyon Lodge
28/09 Canyon lodge- Old Faithful lodge
29/09 Old faithful lodge- Grant Village
30/09 Grand Village- Jackson
01/10 Jackson- Vernal....

In deze route hebben we sowieso al 3 reisdagen
Denver- Hill City
Deadwood- Red lodge
Jackson- Vernal

Als we de regio van de Black hills schrappen..... Hoe zouden jullie dan rijden van Denver naar Mammoth lakes?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt Mammoth Hot Springs. :wink:
Je zou dan via Casper en Cody kunnen rijden. Wij reden dat stuk in 2017 en overnachtten toen in Casper (vanwege de eclipse). Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Ik weet niet hoe het zit met de accommodatie in het park, maar je zou dan ook in Cody of in Cooke City kunnen overnachten. Beide ingangen (noordoost en oost) zijn mooi om het park binnen te rijden. Vanuit Cooke City heb je het voordeel dat je 's morgens al vroeg in de Lamer Valley kunt zijn; gunstig voor het zien van wild life. Maar ik weet niet hoe dat in oktober is.

Mocht je voor die route kiezen dan is het niet gek denk ik om RMNP eerst te doen en dan via Grand Lake naar Yellowstone te rijden. Dan rij je niet via Casper maar iets westelijker.

Marianne
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

bedankt opnieuw voor de reactie.

De weg waar de file stond met de zonsverduistering was dat highway 487 onder Casper?

Ik ben nog altijd aan het twijfelen over de route.... vanmorgen dacht ik ineens om mss toch meer te vliegen op Salt Lake city en al dan niet terug vanuit Denver....

Ik heb nu volgende overnachtingen geboekt in yellowstone

1 n Mammoth Hot Springs Hotel and Cabins
1 n Canyon Lodge
1 n Old Faithful Lodge
1 n Grant Village

ik zou de nacht old faithful nog kunnen veranderen in naar canyon lodge. Misschien is dit aangenamer om 2 nachten in 1 hotel te blijven?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Dat was inderdaad de 487. We vonden Laramie een leuke plaats, ook lekker gegeten daar.
Ik zou zeker de overnachting bij Old Faithful laten staan; wij vinden het altijd heel fijn om het geisergebied daar tegen de avond of vroeg in de ochtend te bezoeken. Zie bijvoorbeeld hier en hier. Twee nachten daar zou ook mooi zijn, maar ik denk dat Grant ook niet gek is, dan kun je in de rustige uren naar het West Thumb gebied. Hrt hangt natuurlijk ook af van wat je na Yellowstone gaat doem.

Marianne
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Ik heb volgende nachten gereserveerd in Yellowstone voor eind september.
1 nacht Cody
2 nachten canyon lodge
1 nacht Mammoth hotel
1 nacht Grant village
1 nacht Jackson

Nu met de overstromingen ligt de focus wss meer op het zuiden. Bij het opnieuw nakijken van de beschikbaarheid is er nu voor de nacht in Mammoth hotel beschikbaarheid voor old faithful ( cabin) of extra nacht canyon lodge of extra nacht Grant village.

Wat zouden jullie verkiezen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Old Faithful: je hebt dan de gelegenheid door het geisergebied te struinen als de meute er nog niet is of al weer weg is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Goedemiddag,

De reis begint dichterbij te komen. Hieronder nog even het laatste schema.
21/9 Denver
22/9 Denver - Rawlins
23/9 Rawlins- Cody
24/9 Cody- Yellowstone (canyon lodge)
25/9 Yellowstone (canyon lodge)
26/9 Yellowstone (canyon lodge- Old faithfull )
27/9 Yellowstone (Old Faithfull- Grant village)
28/9 Yellowstone- Jackson Hole
29/9 Jackson Hole- Rock springs
30/9 Rock springs - Vernal
1/10 Vernal
2/10 Vernal -Moab
3/10 Moab (Arches reservatie)
4/10 Moab ( Arches of Canyonlands)
5/10 Moab ( Arches of Canyonlands )
6/10 Moab- Durango
7/10 Durango- Montrose
8/10 Montrose- Glenwood springs
9/10 Glenwood springs- Denver
10/10 Denver- huis

Ik twijfel nu nog steeds een beetje over de laatste dagen vanaf 6/10.

Ik had Durango zo ingepland om het Zuidelijke deel van Canyonlands te passeren.

Iemand wandel suggestie s tussen Montrose en Glenwood springs. In Glenwood springs zag ik dat hanging lakes hike terug open was. ( mits permit)
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Dit zou de alternatieve route zijn

2 Oct Vernal -Moab

3 oct Moab

4 Oct Moab

5 Oct Moab

6 Oct Moab - Grand junction ( the needles and Unaweep-Tabeguache Scenic and Historic Byway route 90 and 141)

7 Oct Grand Junction - Silverthorne

8 Oct Silverthorne - Estes park ( Rocky m np)

9 Oct Este park- Denver

10 Oct Denver- Europe

We zouden ook al op 1/10 van Vernal naar Moab kunnen rijden en dag vroeger vertrekken. Mr dan zijn we er wel in het weekend. En moeten we nog ergens extra nacht inplannen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

scotlandyard schreef:
26 jul 2022, 20:17
Ik had Durango zo ingepland om het Zuidelijke deel van Canyonlands te passeren.
Je bedoelt de Needles? Daar moet je wel voldoende tijd voor uittrekken. Lijkt me erg mooi in die tijd van het jaar. In de zomer is het er al snel te warm om er te wandelen.
In je tweede optie heb je hier wat minder tijd voor. Maar ik vind dat wel een mooie route.

RMNP is natuurlijk ook mooi om te bezoeken. Ik zou dan niet in Silverthorne overnachten maar in Grand Lake zodat je de Trail Ridge Road kunt nemen. Normaal gesproken zal die nog open zijn.
Kijk ook eens in ons 2019-verslag voor wat mogelijke routes.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door paulr »

Wij zijn afgelopen juni zowel van Durango naar Ouray (million Dollar Highway) áls van Moab naar Estes gereden (tja, je moet wat als je halverwege plannen moet aanpassen ivm sluiting Yellowstone). Als je moet en kan kiezen: ga voor Estes. Durango-Silverton-Ouray is ook mooi, maar vonden wij als je beiden bezocht hebt minder indrukwekkend dan RMNP. Wij hebben er één dag over gedaan om van Moab tot Grand Lake te rijden met zelfs een camper (en nog de outlet in Silverthorn bezocht). Het was een lange dag, maar te doen. Let op: google maps geeft een korte(re) route aan van Wolcott naar Kremmling, maar dat is wel erg klein weggetje.... Als je die lange dag accepteert blijft er veel meer tijd over voor de Trail Ridge Road en de oostkant van RMNP bij Estes. 2-3 dagen rustig je vakantie afsluiten daar is prachtig !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden de Unaweep Tabeguache Scenic Byway en de 141 erg mooi, maar RMNP is natuurlijk ook prachtig. Je loopt er wel het risico dat de TRR gesloten is. En het zal er koud zijn.
Misschien meerdere reserveringen maken en kort van te voren de knop doorhakken? En wat je ook doet, het zal mooi zijn!

Zie hier voor ons verslag van de route van Durango via Telluride naar Grand Junction.

Marianne
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door scotlandyard »

Bedankt voor alle tips. We zijn net terug van een prachtige rondreis.
We hebben enorm veel geluk gehad met het weer in Yellowstone en tijdens de rest vd rondreis en waren in de ideale periode voor de falls colos in Colorado.

In Yellowstone en Teton np was het nog aardig druk. In Yellowstone hebben we dit kunnen omzeilen door langere wandelingen te doen. We hadden ook een klein gasv uurtje gekocht en een pot en hebben telkens gekookt in Yellowstone en ook nog later in andere NP. We aten ook vroeger 16.30 om dit tijdstip maken er niet veel mensen gebruik vd pick nick areas en hadden we deze vaak (bijna) voor ons alleen.

Op voorhand hadden we via de site van Wallmart al het nodige eten reeds besteld.

Teton Np was ook op langere wandelingen vaak druk.

Prachtige wandeling gemaakt in flaming gorge : little hole scenic trail

Dinosaur nm colorado gedeelte was zeer rustig

We zijn 2 dagen naar Arches geweest 1 x de laatste dag met reservatie periode.
Daar liepen we de Devils garden trail ( met het nodige klimmen op het primitive gedeelte) en op de 2 de dag liepen we ook fiery furnace (met permit) super wandeling en er staan voldoende pijltjes.
De dag was het park reeds volzet tegen 12 uur.

Rond Ouray hebben we de perimeter trail gewandeld en deze was zeker ook leuk.

Een top vakantie met top natuur!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: rondreis september 2022 Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om een terugkoppeling te krijgen. Goed om te lezen dat het een mooie vakantie is geweest!

Misschien leuk om een van de wandelervaringen in dit topic te delen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer