Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Wat fijn om terug een beetje positieve vooruitzichten te hebben en te kunnen plannen!
Voor de zomer van 2022 hopen we een rondje in het noordwesten van VS of zuidwesten van Canada te kunnen doen. De eerste regio hebben we nog niet bereisd, de 2de regio hebben we in 2015 al ontdekt.

Ik ben nu een beetje aan het puzzelen voor een rondje Seattle in 3 weken (vertrek begin juli, daar ik lees dat eind juni blijkbaar nog te vroeg is voor sommige parken):
1/ BRU - Seattle
2/ Seattle
3/ Seattle - North Cascades NP
4/ North Cascades NP
5/ North Cascades - tussenstop
6/ Tussenstop - Waterton Lakes (als we de grens over kunnen naar Canada)
7/ Waterton Lakes
8/ Waterton Lakes - East Glacier (alles in park is al volzet, dus dat wordt nog even kijken...)
9/ East Glacier
10/ East Glacier - West Glacier
11/ West Glacier - Spokane
12/ Spokane - Mount Rainier NP
13/ Mount Rainier NP
14/ Mount Rainier NP - Mt St Helens - Columbia River Gorge
15/ Columbia River Gorge
16/ Columbia River Gorge - Astoria
17/ Astoria - Forks (teveel voor 1 dag wellicht??)
18/ Forks - Port Angeles
19/ Port Angeles (of 2x Forks en 1x Port Angeles)
20/ Port Angeles - Seattle
21-22/ Seattle - BRU

Ik moet me zeker nog veel beter inlezen, nu is het nog heel oppervlakkig, maar laat de commentaren maar al komen!
Ik weet dat door bezoek Glacier het wat moeilijker is, maar het is echt een must voor mij.
Alternatief eindigen in Salt Lake City: liever niet, want Yellowstone en Grand Teton bezochten we ook al.

Veel groetjes, Fienemien.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondje Seattle in 3 weken

Bericht door Tantelotje »

Nou inderdaad, heerlijk he? En het is zo'n mooi gebied wat je in je planning hebt!

Behalve Waterton hebben we alle plaatsen zo ongeveer wel eens aangedaan.
Mijn tip: lees je goed in in het bezoek aan North Cascades (wat absoluut de moeite waard is). Een idee kan zijn om de eerste nacht in Bellingham (of Concrete, ligt dichter bij de ingang maar er is vrij weinig te doen :lol:) door te brengen zodat je tijd hebt voor 'de achterkant' van de Cascades. De volgende dag rijd je door het park heen met voldoende tijd voor stops, naar bijvoorbeeld Winthrop. Wij vonden dit een leuk plaatsje in Western stijl. En heerlijke ijsjes!

Glacier is prachtig! Wij verbleven in de Risingsun Inn, vonden we een prima uitvalsbasis.
Misschien haal je wat inspiratie uit ons verslag van 2019.

Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door michelly »

Mocht je nog wat inspiratie via een verslag op willen doen dan kun je eens kijken naar ons 2017-verslag: https://www.michelly.nl/2017_USA/inhoud.htm
Mt Rainier was voor ons een openbaring. Zo mooi daar! We deden de Skyline trail. Wij waren hier begin augustus, ik weet niet of juli misschien nog net te vroeg is om de hele loop te doen.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

Hoi iedereen,

Ik ben nog steeds aan het sleutelen aan mijn route...
Ik heb besloten Waterton Lakes achterwege te laten.
Ik heb in East Glacier 2n Swiftcurrent Motor Lodge kunnen boeken (daar zit ik nu wel aan vast...).
Zouden jullie het aandurven van East Glacier (Swiftcurrent Motor Lodge) in 1 dag naar Yakima te rijden?

Alvast dank voor jullie antwoord!
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

Ik heb nog wat zitten puzzelen...
Zou zoiets te doen zijn?

1/ BRU - Seattle
2/ Seattle
3/ Seattle
4/ Seattle - Winthrop
5/ Winthrop
6/ Winthrop - Spokane
7/ Spokane - West Glacier
8/ West Gl - E Glacier (overnachting ligt vast)
9/ E Glacier (ligt vast)
10/ E Glacier - Yakima
11/ Yakima - Packwood: Sunrise-deel Mt Rain
12/ Packwood: Paradise-deel Mt Rain
13/ Packwood - Hood River: Col River Gorge
14/ Hood River - Mount Hood - Painted Hills
15/ Painted Hills - Smith Rock SP - Kust: Newport/Waldport
16/ Cape Perpetua - Cannon Beach - Lincoln City
17/ Lincoln City - Astoria of andere tss stop
18/ Astoria - Forks
19/ Forks
20/ Forks - Port Angeles
21-22/ Port Ang - Sea -BRU (we vliegen pas 's avonds terug)

Groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Fienemien schreef:
13 nov 2021, 13:12
Zouden jullie het aandurven van East Glacier (Swiftcurrent Motor Lodge) in 1 dag naar Yakima te rijden?
Dat is wel een erg lange rit. Waarom niet wat eerder stoppen? Je hebt daarna nog twee nachten Packwood. Of misschien verderop iets overslaan? Voor de Painted Hills maak je nu een omweg. En voor de kust heb je nu aardig veel stops zo te zien.

Marianne
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

Dankjewel Marianne voor de tip.
Ik vond het inderdaad al wat spannend, daarom dat ik even wou navragen of dit wel doenbaar was...
Is een halve dag genoeg om Sunrise te bezoeken?
Ik zou dan liever een dag kust laten vallen om toch de Painted Hills in te plannen...
Wat denk je?

Bedankt en groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig!
Toen wij Mt Rainier bezochten lag er nog aardig wat sneeuw, en we hadden daar ook te weinig tijd om veel te doen, dus of een halve dag voldoende is voor Sunrise durf ik niet te zeggen.
Ik zou zelf niet een grote omweg maken voor de Painted Hills, maar je hebt volgens mij meer dan genoeg tijd tussen Newport en Astoria, dus daar een stop minder kan ook.

Marianne
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Aarjan »

Weet niet of je je auto al hebt gereserveerd, maar wij hebben een vreselijk goede prijs gevonden (voor 2022 dan :wink: ), maar dan wel auto ophalen op Paine Field airport, inleveren wel gewoon op SEA.
image.png
image.png (64.33 KiB) 2348 keer bekeken
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

@ Marianne: ik heb het nu zo ingepland

10/ E Glacier - tussenstop ongeveer in de helft/of iets erover (nog te boeken)
11/ tussenstop - Packwood
12/ Packwood
13/ Packwood
14/ Packwood - Hood River of alternatief
15/ Hood River - Painted Hills: hier heb ik iets geboekt in Terrebonne, dat ligt aan Smith Rock SP, dan kunnen we nog ter plaatse zien of we doorrijden naar Painted Hills
16/ Painted Hills - Smith Rock SP - Waldport
17/ Waldport - Cannon Beach - Lincoln City/Astoria
18/ Astoria - Forks
19/ Forks
20/ Forks - Port Angeles
21-22/ Port Ang - Sea -BRU (we vliegen pas 's avonds terug)

@Aarjan: dat is inderdaad wel een mooie deal, zitten alle verzekeringen in deze prijs?
Wij hebben onze wagen al via Sunny cars geboekt, wel wat prijziger...

Groetjes!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Almere vak V »

Aarjan schreef:
15 nov 2021, 12:59
maar dan wel auto ophalen op Paine Field airport
Ik neem aan dat je wel gewoon landt op SeaTac. Vergis je dan niet in het ritje naar Everett. Officieel staat daar 3 kwartier voor. Maar als je je auto om 4pm wilt ophalen zou ik minimaal rekening houden met het dubbele. En voor alle zekerheid het drie dubbele...
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1534
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ben het met 'Almere vak V' eens dat, afhankelijk van wanneer je op Seatac landt, je echt niet in drie kwartier van Seatac naar Paine Field in Everett rijdt. Ik zou ook een hele ruime marge nemen en gewoon uitgaan van het dubbele, zeker in de spits. Als je pech hebt, sta je op I-5 gewoon dik in de file. Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Aarjan »

Almere vak V schreef:
17 nov 2021, 15:06
Aarjan schreef:
15 nov 2021, 12:59
maar dan wel auto ophalen op Paine Field airport
Ik neem aan dat je wel gewoon landt op SeaTac. Vergis je dan niet in het ritje naar Everett. Officieel staat daar 3 kwartier voor. Maar als je je auto om 4pm wilt ophalen zou ik minimaal rekening houden met het dubbele. En voor alle zekerheid het drie dubbele...
dutch_in_seattle schreef:
17 nov 2021, 19:35
Ik ben het met 'Almere vak V' eens dat, afhankelijk van wanneer je op Seatac landt, je echt niet in drie kwartier van Seatac naar Paine Field in Everett rijdt. Ik zou ook een hele ruime marge nemen en gewoon uitgaan van het dubbele, zeker in de spits. Als je pech hebt, sta je op I-5 gewoon dik in de file. Succes ermee!
Bedankt voor jullie waardevolle reactie!
Het plan is om vanaf Seatac eerst 2 dagen downtown te verblijven, en daar vandaan (dus op de 3e dag) de auto op te gaan halen.
Moet nog wel even uitzoeken hoe we dat het handigst kunnen doen. Misschien OV of Uber.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Almere vak V »

Aarjan schreef:
17 nov 2021, 20:43
(dus op de 3e dag)
Ik weet niet wanneer je 3e dag is. Maar hou er rekening mee dat het overdag zelden echt lekker doorrijdt bij Seattle. Maar tussen 6 en 11 en tussen 2 en 7 is het eigenlijk altijd drama. Uitzondering op zondag. En als je geluk hebt op zaterdag. Maar door de week kan je het echt vergeten.

Maakt overigens ook niet uit of je noord of zuid rijdt. Zowel bij Everett als bij Tacoma zijn ze aan de weg aan het werken. Het schijnt ooit beter te worden. Maar wanneer weet niemand. Bij Tacoma zijn ze al 10 jaar aan de weg aan het werken. En ik heb eigenlijk de hoop al opgegeven dat dit ooit afkomt... :blink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Even weer on topic :wink:
Fienemien schreef:
16 nov 2021, 19:37
15/ Hood River - Painted Hills: hier heb ik iets geboekt in Terrebonne, dat ligt aan Smith Rock SP, dan kunnen we nog ter plaatse zien of we doorrijden naar Painted Hills
16/ Painted Hills - Smith Rock SP - Waldport
Als je naar de Painted Hills wilt zou ik in Mitchell overnachten. Dan kun je de heuvels bij het mooiste licht zien. Zie voor het hotel in Mitchell ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1534
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door dutch_in_seattle »

Almere vak V schreef:
18 nov 2021, 09:45
Ik weet niet wanneer je 3e dag is. Maar hou er rekening mee dat het overdag zelden echt lekker doorrijdt bij Seattle. Maar tussen 6 en 11 en tussen 2 en 7 is het eigenlijk altijd drama. Uitzondering op zondag. En als je geluk hebt op zaterdag. Maar door de week kan je het echt vergeten.
Maakt overigens ook niet uit of je noord of zuid rijdt.
Helemaal mee eens. Ik hoef gelukkig niet veel de weg op, aangezien ik al jaren thuis werk, maar het verkeer op I-5 kan hier echt een drama zijn. Zelfs op tijdstippen dat je geen files verwacht gaat het nog heel regelmatig stapvoets.
Als jullie van het vliegveld naar downtown Seattle willen en jullie hebben tijdens jullie verblijf in Seattle niet echt een auto nodig, dan zou ik zeker aanraden om de light rail vanaf het vliegveld naar downtown te nemen. Heel betrouwbaar en geen last van files of parkeerproblemen.
Om van downtown Seattle naar Paine Field in Everett te komen, kun je Uber of Lyft pakken. Da's waarschijnlijk het gemakkelijkst, maar ook het duurst. Je zou ook de light rail kunnen pakken tot het eindpunt in Northgate (nieuw station daar pas geopend) en dan vandaar met Uber of Lyft naar Everett. Is waarschijnlijk iets goedkoper dan. Aan de andere kant, ik weet niet met hoeveel personen jullie reizen, maar als er meerdere personen zijn, dan kun je eigenlijk net zo goed vanuit downtown Seattle Uber of Lyft pakken. De extra kosten liggen dan zeer waarschijnlijk lager dan x aantal kaartjes voor light rail.

Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

@ Marianne: bedankt voor de tip, ik bekijk het eens!

Groetjes
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Aarjan »

dutch_in_seattle schreef:
19 nov 2021, 23:01
Aan de andere kant, ik weet niet met hoeveel personen jullie reizen, maar als er meerdere personen zijn, dan kun je eigenlijk net zo goed vanuit downtown Seattle Uber of Lyft pakken. De extra kosten liggen dan zeer waarschijnlijk lager dan x aantal kaartjes voor light rail.

Succes ermee!
Bedankt voor de tips!
We reizen met z'n tweeën.
Heb nog niks geboekt, dus alles is nog mogelijk.
De hotelprijzen downtown zijn trouwens ook niet misselijk...
Dus misschien wel een hotel/motel buiten het centrum, en een auto op SEA huren voor slechts 1 dag en dan richting Everett om de andere auto op te halen.
Wel gedoe, maar ja het blijft ook een sport om alles een beetje betaalbaar te houden :wink:
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Ondertussen zitten we al een beetje verder in de planning.

Ik heb nog een vraagje ivm de shuttles in Glacier NP.
Ik lees dat die gratis zijn, maar dat je moet reserveren? Alleen vind ik nergens waar je die kan reserveren...
Het gaat dus om de shuttles binnen de parkgrenzen en wij zouden die willen gebruiken om de 1-way Highline Trail te stappen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: rondje Seattle in 3 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Waar lees je dat ze de shuttle moet reserveren? Als we een link hebben kunnen we even meekijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer