Reis MaaikeVM: rondreis mei/juni 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MaaikeVM: rondreis mei/juni 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik al eerder aangaf is de rit van Yellowstone naar Custer SP wel heel erg lang. Waar wil je overnachten in Yellowstone? Ik vind het zelf ook altijd fijner om eens een lange rijdag te hebben maar dat is met name op de stukken waar onderweg niet veel te zien is. En het in- en uitpakken vind ik geen punt, dat is altijd snel gebeurd (meestal hebben we een kleine koffer of tas voor als we ergens maar 1 nacht zitten, de rest blijft in de auto).
Ook het stuk van Moab naar Estes Park is behoorlijk lang (neem vanuit Moab eerst de UT28 voordat je de I70 opgaat). En het is juist zo leuk om Rocky Mountain NP bij Grand Lake binnen te rijden zodat je dat deel ook meeneemt. Grand Lake is ook een leuke plaats.
De twee volle dagen Denver zijn een must?
Waarom de eerste dag via Mt Rushmore rijden? Ik kan me voorstellen dat je onderweg wellicht nog iets wilt zien, en wellicht nog boodschappen wilt doen. Dan wordt het wel een erg lange dag terwijl je de dagen erna voldoende tijd hebt voor Mt Rushmore.

Marianne
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaaikeVM »

Zoals ik al eerder aangaf is de rit van Yellowstone naar Custer SP wel heel erg lang. Waar wil je overnachten in Yellowstone?
De twee volle dagen Denver zijn een must?
We zouden graag in West-Yellowstone verblijven. We hebben besloten om onderweg te stoppen in Billings en daar een hotel te boeken. Dit ten "koste" van 1 dag Denver.
Waarom de eerste dag via Mt Rushmore rijden? Ik kan me voorstellen dat je onderweg wellicht nog iets wilt zien, en wellicht nog boodschappen wilt doen. Dan wordt het wel een erg lange dag terwijl je de dagen erna voldoende tijd hebt voor Mt Rushmore.
Goede tip, dankjewel!
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Wij deden in 2019 in juni zo goed als jouw rondje Denver. Kijk in mijn topic voor het reisverslag en doe wat tips op:
viewtopic.php?p=1211823#p1211823

Wij vonden zowel SLC als Denver niet erg interessant. Wij waren wel heel erg gecharmeerd van Cody en de kleine dorpjes in het zuiden van Colorado (Silverton, Ouray enzo). Dus ik weet wel hoe ik je route zou aanpassen!
----------------------------------
Rondje Deep South (2022)???
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

Mr. Patrick schreef:
06 okt 2021, 15:53
Wij deden in 2019 in juni zo goed als jouw rondje Denver. Kijk in mijn topic voor het reisverslag en doe wat tips op
Ga ik meteen doen, dankjewel om dit te delen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kiest bewust voor West Yellowstone? Overnachten in Yellowstone zelf kan veel reistijd schelen en het heeft ook wel zijn charmes vind ik. Bij drukke delen zoals Old Faithful is het ook wel fijn om daar te overnachten zodat je de drukte voor kunt zijn of juist in de avond nog iets kunt zien.

Overnachten in Billings kan maar je zou ook die eerste reisdag nog kunnen gebruiken om een deel van het park te bezoeken en dan via de oostingang het park verlaten. Je kunt dan in Cody overnachten.

Marianne
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

Martin & Marianne schreef:
06 okt 2021, 17:50
Je kiest bewust voor West Yellowstone? Overnachten in Yellowstone zelf kan veel reistijd schelen en het heeft ook wel zijn charmes vind ik. Bij drukke delen zoals Old Faithful is het ook wel fijn om daar te overnachten zodat je de drukte voor kunt zijn of juist in de avond nog iets kunt zien.
Ik heb al eens snel gekeken naar de beschikbaarheden in Yellowstone zelf, maar omdat we nog niet weten wanneer we gaan vertrekken kan ik dit nog niet meteen boeken ...

Het lijkt ons ook wel fijn om 2 nachten in Gardiner te overnachten en de volgende 2 in West-Yellowstone :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben eeen groot promotor van Old Faithful. Het geisergebied is druk en het is erg fijn als je daar op rustige uren naar toe kunt. En bijvoorbeeld de frontier cabins in de Snowlodge zijn heel betaalbaar.
Gardiner is mooi voor Mammoth maar twee nachten is niet nodig. Heb je al een idee wat je wilt bezoeken in het park?

Marianne
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

07 okt 2021, 12:17
Ik ben eeen groot promotor van Old Faithful. Het geisergebied is druk en het is erg fijn als je daar op rustige uren naar toe kunt. En bijvoorbeeld de frontier cabins in de Snowlodge zijn heel betaalbaar.
Op dit moment zijn er in beide geen kamers meer vrij, maar ik hou dit zeker in het oog voor moesten er annulaties komen.
Heb je al een idee wat je wilt bezoeken in het park?
Aangezien het onze eerste keer in Yellowstone is, zijn het vooral de typische zaken zoals volgende:
Lamar Valley, Mammoth Hot Springs, Grand Canyon of Yellowstone, Norris Geyser Basin, Artists Paintpots, Grand Prismatic, Old Faithful en West Thumb Geyser.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij Old Faithful heb je 3 mogelijkheden, de Inn, de Lodge en de Snowlodge, die kun je alledrie proberen. De Snowlodge ligt iets verder lopen van de geisers maar heeft de beste prijs- kwaliteitverhouding.

Je zou daarnaast ook een of twee nachten Lake kunnen doen en voor de Lamar Valley is Cooke City ook mooi.
Meerdere nachten op dezelfde locatie is wel fijn maar het is ook prettig om niet altijd ver te hoeven rijden.

Marianne
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

10 okt 2021, 10:32
Je zou daarnaast ook een of twee nachten Lake kunnen doen en voor de Lamar Valley is Cooke City ook mooi.
Ik heb, mede dankzij je tips, onze route een klein beetje gewijzigd:

Dag 6: Custer - Red Lodge
Dag 7: Red Lodge - West Yellowstone (Via Beartooth Highway en Lamar Valley)
Dag 8: West-Yellowstone
Dag 9: West-Yellowstone - Lake Yellowstone Hotel
Dag 10: Lake Yellowstone Hotel
Dag 12: Lake Yellowstone Hotel - Grand Teton

1 nacht extra Yellowstone dus, dit door 1 nacht Denver te schrappen :-)
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

De tickets (5 tot 28 juni 2022) zijn geboekt :clap:. Bij deze de planning die wij op dit moment in ons hoofd hebben:

Dag 1: Brussel – Denver
Dag 2: Denver – Rapid City
Dag 3: Rapid City (bezoeken van Badlands)
Dag 4: Rapid City – Custer (via Mount Rushmore)
Dag 5: Custer (bezoeken Custer State Park)
Dag 6: Custer – Billings
Dag 7: Billings – West-Yellowstone (via Beartooth Highway en Lamar Valley)
Dag 8: West - Yellowstone
Dag 9: West - Yellowstone
Dag 10: West - Yellowstone – Grand Teton in Jackson
Dag 11: Grand Teton in Jackson
Dag 12: Grand Teton in Jackson – Salt Lake City
Dag 13: Salt Lake City
Dag 14: Salt Lake City – Moab
Dag 15: Moab (bezoeken Arches National Park)
Dag 16: Moab (bezoeken Canyonlands)
Dag 17: Moab (bezoeken Dead Horse State Park)
Dag 18: Moab – Rocky Mountain in Estes Park
Dag 19: Rocky Mountain in Estes Park
Dag 20: Rocky Mountain in Estes Park
Dag 21: Rocky Mountain in Estes Park – Denver
Dag 22: Denver
Dag 23: Denver - Brussel

Op deze manier hebben we nog 1 dag over, jullie tips waar we deze het best kunnen inplannen? :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens naar de volgorde in South Dakota. Ik denk dat het efficiënter is om Rapid City en Custer om te draaien.
Voor Yellowstone heb je nu maar twee volle dagen. Daar zou wel een dag bij kunnen.
Canyonlands en Dead Horse Point SP liggen dicht bij elkaar en kun je prima combineren. Natuurlijk is er meer dan genoeg te zien rond Moab dus je kunt die 4 nachten ook zo laten, maar 3 nachten kan ook.
Ik zou zelf in Colorado nog wat meer tijd nemen. Je zou bijvoorbeeld een nacht Moab minder kunnen doen en in plaats daarvan in Grand Junction overnachten. Dan heb je nog een deel van de dag voor Moab en kun je een bezoek brengen aan het Colorado NM. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.
Verder zou je nog kunnen overwegen om bijvoorbeeld een stop te doen in Aspen.
Ik vind hoe dan ook de afstand van Moab naar Estes Park wel erg groot. Rijden tot aan Grand Lake in plaats van Estes Park scheelt al een stuk.

Marianne
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

02 nov 2021, 19:36
Kijk eens naar de volgorde in South Dakota. Ik denk dat het efficiënter is om Rapid City en Custer om te draaien.
Dankjewel voor deze tip!
02 nov 2021, 19:36
Ik zou zelf in Colorado nog wat meer tijd nemen. Je zou bijvoorbeeld een nacht Moab minder kunnen doen en in plaats daarvan in Grand Junction overnachten. Dan heb je nog een deel van de dag voor Moab en kun je een bezoek brengen aan het Colorado NM.
Ik heb een nacht Moab minder ingepland en deze tussen Moab en Estes Park gezet:

Dag 13: Salt Lake City - Capitol Reef National Park in Torrey
Dag 14: Torrey – Moab (Via Goblin Valley)
Dag 15: Moab (Arches)
Dag 16: Moab (Canyonlands + Dead Horse State Park)
Dag 17: Moab – Breckenridge (via Colorado National Monument)
Dag 18: Breckenridge – Rocky Mountain in Estes Park
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je hebt nu op dag 4 in feite een hele dag voor Mount Rushmore. Dat is in mijn ogen wel heel ruim. Mount Rushmore kun je best combineren met Badlands N.P. of Custer S.P., zeker als je voor een avondceremonie zou kiezen.
Je zou dan ook in South Dakota een overnachting minder kunnen doen en dan drie overnachtingen daar op één plaats combineren, in Custer, Keystone of Hill City.

De gewonnen overnachting kun je gebruiken voor een extra stop op de route tussen South Dakota en West Yellowstone:
* Custer, Keystone of Hill City naar Buffalo of Sheraton met een bezoek aan Devils Tower N.M.
* Buffalo of Hill City naar Cody via Us-14a door Bighorn Forest met mogelijk een bezoek aan Bighorn Canyon N.R.A. en het Buffalo Bill Historical Center Of The West (ze sluiten om 18.00u en het is heel groot). Alternatief via Us-14 met een bezoek aan Shell Falls.
* Cody - West Yellowstone via Yellowstone N.P. en eventueel Beartooth Pass.
Wij deden dit zo in 2010. Achteraf hadden wij te weinig tijd voor het Buffalo Bill Historical Center, omdat we iets te lang bij Bighorn Canyon N.R.A. bleven en eerst in gingen checken bij het hotel.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer