Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
EnncW
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door EnncW »

Volgend jaar hopen we weer naar Amerika te kunnen, we zijn bezig met een reis naar Oregon en Washington.
Kan iemand wat vertellen over Cannon Beach? Is dat de moeite van 2 nachten waard? Over Florence, verderop de route twijfelen we ook.
2 nachten Cannon Beach of 2 nachten Florence? Hoor graag.
Vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cannon beach of Florence?

Bericht door BonnyR »

Al weer heel lang geleden, maar de kust is zo wie zo mooi daar. Er zijn meerdere mooie parken daar. Volgens mij had hij ons Cannon beach een streepje voor. Ecola state park is ook erg mooi.Misschien ook afhankelijk van jullie verdere reis en plannen en wanneer je daar zou zijn. Voor/ hoog/ naseizoen?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
EnncW
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door EnncW »

dankjewel, het wordt waarschijnlijk juli. we komen vanaf Olympic NP en we gaan door tot de Redwoods. daarna weer met een rondje terug naar Seattle.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Berry »

Wij zijn in 2018 van Olympic NP naar Crater Lake NP gereden via de kust. Ik weet niet of het in de route zit, maar vergeet in Washington niet Ruby en kalaloch beach, erg mooi.
Verder is inderdaad praktisch de hele Oregon Coast erg mooi. Wij hebben 1 nachtje bij Cannon Beach gekampeerd, leuk stadje. Iets verderop langs de kust vonden we Cape Perpetua State Park en Thor's Well ook heel tof.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door KW1984 »

Wij vonden een middag en avond in Cannon Beach voldoende. Heerlijk over het schitterende strand lopen en lekker een hapje eten. Maar dat was voor ons voldoende. Natuurlijk kun je altijd wel ergens langer vermaken, zeker ook in de omgeving, maar die dag kun je misschien ook ergens anders op de route goed gebruiken?

Nabij Florence stonden wij een nachtje op de camping in Jessie M Honeyman State Park. Schitterende plek, je loopt zo de duinen in en een leuk meertje met watersport bij de camping. Daar hadden we ook best nog 1 of 2 nachtjes extra willen/kunnen blijven, al was het maar om wat te relaxen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Almere vak V »

Als ik zou moeten kiezen tussen Florence en Cannon Beach. Zou ik altijd voor die laatste kiezen.

Simpelweg omdat we daar vaker zijn. De omgeving beter kennen. En vrienden van ons een huis op het strand hebben recht tegenover Haystack Rock. Als het moet kan ik daar een week voor me uit gaan zitten staren. Geen enkel probleem mee.

Maar, in mijn optiek zou je het ook prima in een dag afkunnen. Het ligt er volledig aan wat je er allemaal wilt doen, of wilt ondernemen. Kleine tip. Misschien net iets buiten je route. Klein half uurtje buiten Cannon Beach heb je aan de 26 Camp18 liggen. Leuk restaurant, waar je gewoon voor de gein een cinnamon roll moet bestellen. Zorgen dat je ervoor niet hebt gegeten. Daarna hoef je zeker niet meer...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 21 sep 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door AnnInBC »

Zelf nog niet in Florence geweest, maar wel bij Cannon Beach. Cannon Beach is heel mooi, zeker het Ecoloa State Park met Indian Beach en het zichtpunt op Haystack Rock en Cannon Beach. Verder is het dorpje Cannon Beach gezellig met leuke winkeltjes/restauarnts en het strand zelf is ook heel leuk en heel mooi. Ik zou er zo weer eens heen willen!
Marcuscj1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2019, 23:29

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Marcuscj1 »

ik ga naar Cannon beach and Astoria een keer per maand gedurende de zomer.
Florence is een leuk stadje, maar daar is niet zoveel te zien en doen.
ik woon in Oregon sinds 1979.
groetjes
EnncW
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door EnncW »

Top! Goede tips. Ik zal binnenkort de hele route op het forum zetten.
Bedankt. En we gaan zeker cinnamon role bestellen! groet
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Eskm »

In juli ’19 bezochten wij Cannon Beach ‘s morgens tijdens onze doorreis naar Florence (old town),
ons AirBnB-adres voor de volgende nacht.
Tijdens die rit stopten we bij Lincoln City voor wat Kite-spektakel en lunch bij Killo Seafood @ Grill.
Daarnav erder via de 101, maar af & toe deze verlaten om lokaal dicht mogelijk bij het water te rijden.
- Depoe Bay (Whale Watching Centre, super interessant)
- Devil Punch Bowl (aan de parking bevindt oa een goede winery: The Flying Dutchman :roll: :wink: )
-Yaquina Head Lighthouse, net voor Newport.
Oud Florence is gewoon klein met wat leuke shops en resto’s.
Echt genoten in een goed echt amerikaans restaurant ‘Bridgewater Ocean Fresh Fish House & Zebra Bar’.
Florence was voor ons de uitvalbasis voor de Oregon Dunes, Coos Bay (giga houtoverslag) en het
Golden & Silverfalls State Park waarvan de laatste 8 miles uit grint bestaat (niet te verwarren met Almere’s Silver Falls Park nabij Silverton 😊)

Besluit: Cannon Beach, niet mis, zouden we als nachtje opnemen indien CB als rustdag in ons rittenschema gepland staat.
Florence als ‘Sleep&Go’ na een mooie 101 dagrit, zoals boven vermeld.

Laat weten hoe die cinnamom role smaakt, stond ook op m'n pré-covid reisschema, dank!
Groeten,
Martin
Marcuscj1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2019, 23:29

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Marcuscj1 »

it is a cinnamon roll .
EnncW
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door EnncW »

Leuke tips!
Ons voorlopige reisschema ziet er als volgt uit:

02-07-2022 Seattle, aankomst 19.00 uur
03-07-2022 Seattle

04-07-2022 Seattle - Port Angeles (Olympic NP)
05-07-2022 Port Angeles

06-07-2022 Port Angeles - Ocean Shores

07-07-2022 Ocean Shores - Cannon Beach
08-07-2022 Cannon Beach

09-07-2022 Cannon Beach - Florence

10-07-2022 Florence - Klamath - Redwood Ntl Pk Area
11-07-2022 Klamath - Redwood Ntl Pk Area

12-07-2022 Klamath - Grants Pass,
13-07-2022 Grants Pass

14-07-2022 Grants Pass - Crater Lake Crater Lake N. P.

15-07-2022 Crater Lake - Bend
16-07-2022 Bend

17-07-2022 Bend - John Day, Fossil Beds National Monument

18-07-2022 John Day - Stevenson
19-07-2022 Stevenson

20-07-2022 Stevenson - Portland
21-07-2022 Portland

22-07-2022 Portland - Mount Rainier

23-07-2022 Mount Rainier - Seattle terugvliegen

De maand juli, het beste weer denk ik? Lijkt ons een rustig schema, voor nu staan er 2 dagen Cannon beach.

Aan het eind zitten we beetje krap omdat we dan einde ochtend al terugvliegen naar huis. Misschien halen we 1 dag Cannon beach eruit en zetten die op het eind. Jullie reacties op de route? Hoor graag en erg bedankt. Groet
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Almere vak V »

Marcuscj1 schreef:
21 sep 2021, 04:14
it is a cinnamon roll .
Ik denk als je een role besteld dat het ook best goedkomt...
:wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Almere vak V »

EnncW schreef:
21 sep 2021, 13:26
De maand juli, het beste weer denk ik?
Het is wat je prettig vindt denk ik. Van half juni tot september is het vaak prachtig weer. Vaak steady 30 graden. Met soms een uitschietertje naar boven of naar beneden. Van zo april tot eind oktober wordt het iets wisselvalliger en worden de uitschieters ook wat hoger en lager. Om een paar mooie voorbeelden te noemen. Afgelopen zaterdag werd de wedstrijd van de Ducks een uur uitgesteld omdat het noodweer was. Een uur later was het prachtig weer en zat iedereen in zn t-shirtje op de tribune.

Eigenlijk is deze week hier ook wel typisch voor deze periode. Vandaag verwachten ze temperaturen tegen de 30 graden. Morgen is het 20. Vrijdag 31. En dinsdag 19 met regen. Oftewel, zeg het maar.

Van november tot en met maart kan je er gemakshalve vanuit gaan dat het slecht weer is. En zelfs dan kan je nog geluk hebben. Er schijnt in Oregon net zoveel regen te vallen als in Nederland. Alleen valt het hier allemaal in een half jaar. De zomers zijn gortdroog. Al moet ik zeggen dat deze laatste zomer echt het droogste was van wat we hier ooit gezien hebben. De regen van de afgelopen week was dan ook meer dan welkom. Ze waren hier de verschrikkelijke bosbranden van vorig jaar nog niet vergeten.

Dan nog een dingetje wat route en weer betreft. Je kan in de zomer pech hebben en dat er mist hangt aan de kust. En dan bedoel ik niet een beetje. Maar type je ziet geen hand voor ogen en de temperatuur zakt met 25 graden. Ze kunnen dat vrij goed voorspellen. Kijk of je daar wellicht rekening mee kunt houden en eventueel een alternatief voor handen hebt. Het lullige is dat het echt 250 meter uit de kust weer kraakhelder zomerweer is met 35 graden. Het komt niet vaak voor. Maar wees gewaarschuwd. Wij hebben ons er ook wel is door laten verrassen.
EnncW
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door EnncW »

Dank je. Voor de rest ziet de route er aardig uit toch? Alleen aan het eind is het misschien beetje krapjes. Nou ja, we hebben nog even de tijd.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Roosuithoorn »

Mooi trip!
Ken je de site van Travel Oregon? Je kunt er gratis visitor guides bestellen die naar Nederland gestuurd worden. Ik vond vooral de magazine over de scenic byways heel nuttig tijdens onze roadtrip door Oregon. https://forms.traveloregon.com/domestic-visitors-guide
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Marcuscj1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2019, 23:29

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Marcuscj1 »

daar is een ferry (veerboot) vanuit Port Angeles naar Victoria BC Canada. De overtocht duurt ongeveer 70 minuten.
Victoria is een heel leuke stad,veel mooier dan Portland of Seattle.
Het is my favorite city on the westcoast en ik heb nog in San Francisco gewoond
Groetjes
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Almere vak V »

Marcuscj1 schreef:
26 sep 2021, 05:58
Victoria is een heel leuke stad,veel mooier dan Portland of Seattle.
Even een paar dingen van elkaar scheiden...

Victoria is is een super mooi stadje. Echt de moeite waard om te bezoeken. Maar...

Dit vergelijken met Seattle of Portland raakt kant nog wal. In Victoria wonen volgens mij nog geen 100.000 mensen. Terwijl er in Portland en Seattle miljoenen mensen wonen. Totaal andere dynamiek. Alsof je Amsterdam met New York probeert te vergelijken.
EnncW schreef:
21 sep 2021, 15:58
Alleen aan het eind is het misschien beetje krapjes.
Ach, iedereen die minder dan 3 maanden doorbrengt in Oregon doet zichzelf tekort. Maarja, dat is mijn geheel "objectieve" mening... :blink:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door IngridZw »

Ik vind met name aan het eind de tijd voor Mount Rainier erg weinig. Ik denk dat je daar met maar 1 overnachting niet veel kunt ondernemen. Wij zijn er (nog ) niet geweest maar wat ik zie en lees schijnt het er prachtig te zijn.

En ja die mist. Wij zijn voornemens om in een volgende reis ook die kant op te gaan en dan mogelijk een one way van Seattle naar San Francisco. Ik heb al veel reisverhalen gelezen en ook van mensen die tijdens de hele route aan de kust last hebben gehad van zeer dichte mist. Het feit dat het beide kanten op kan gaan (dus ofwel geluk of pech i.v.m. mist) schrikt mij enigszins af om veel tijd te besteden aan de kust.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis EnncW: Cannon Beach of Florence? (in Oregon)

Bericht door Tantelotje »

Eens met IngridZw, wat mij betreft verdient Mount Rainier echt wat extra tijd. En als je 's morgens moet vliegen zou ik m'n laatste overnachting bij het vliegveld plannen. Een file en je mist je vlucht. Ik zou hiervoor één nacht van Klamath pakken, en een nacht kust.
Overigens zou ik de dag Seattle liever aan het einde plannen, maar dat is misschien heel persoonlijk. Wij zijn zo'n eerste dag altijd vroeg wakker, dus dan is het fijn om vroeg op pad te gaan. Dat doe ik dan liever voor een reisdag dan een 'staddag'.
En inderdaad is het erg leuk om een ferry te nemen richting Port Angeles/Olympic NP.

Veel succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer