Reis Boenyo: routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Boenyo
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2017, 19:25
Partner van: Yo
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Boenyo: routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door Boenyo »

Beste reisfanaten,
Graag had ik wat meer willen weten of het een doenbaar routetrip is om vanuit Chicago naar Seattle te rijden. Door de corona is alles een beetje verschoven en hopelijk lukt het wel in 2022. Ik denk het wel? daar we pas rond september 2022 willen gaan. We willen dit allemaal doen rond de 21 dagen. Het is voor mij de 12 keer dat ik een routetrip doe en misschien wil ik het wel eens wagen in een mobilhome?? Maar mijn ervaring is nul komma nul wat betreft rond rijden in mobilhome. Daarom vraag ik via deze weg jullie mening op mijn voorlopige vragen.

- Is het een haalbare routetrip zodat we toch alles goed kunnen bezichtigen?
- Beter met de mobilhome of auto?
- Zijn er mooie locaties die de moeite zijn om te stoppen buiten de grote NP?

Jullie professionele deskundigheid zal mij en mijn reisgenoten zeker een handje helpen.

Mvg. Erwin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt vorig jaar in dit topic ook al een vraag gesteld over camper versus auto. Heb je daar al eens naar de reacties gekeken? En had je daar iets aan? Ik zie dat je regelmatig vragen stelt maar verder niet meer ingaat op de reacties en vragen. Dat is niet echt leuk voor degenen die de moeite hebben genomen om te reageren en je te helpen.

Ook nu is het wel handig als je iets meer vertelt over je plannen.
Je hebt het over "alles" kunnen bezichtigen. Wat bedoel je precies, heb je al een beeld van wat je wilt zien?
Het is al je 12e reis: ben je al eerder in het noordwesten geweest?
Waarom zou je in Chicago willen starten en niet in bijvoorbeeld Denver?
Heb je een idee van de drop off kosten, van zowel auto als rv?

Marianne
Boenyo
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2017, 19:25
Partner van: Yo
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door Boenyo »

Beste Marianne,
Het klopt idd dat ik dat vorig jaar gevraagd had maar wegens ziekte, corona, en de daarop volgende problemen ben ik ook een hele tijd niet meer zo actief geweest. Ik zal zeker in de toekomst op u opmerking reageren en trachten te beantwoorden op u vragen.

- Ook nu is het wel handig als je iets meer vertelt over je plannen. [/u]
De bedoeling van onze reis is Nationale Parken te bezoeken en dan daar ook eens te overnachten wat we in het verleden nooit hadden gedaan. Omdat we allemaal brandweermannen - instructeurs zijn willen we dit ook koppelen met collega's die hetzelfde uitoefenen. Via facebook wisselen we info uit onder elkaar en elkaar eens LIVE ontmoeten is een mooie meenemer. In het verleden waren dat voor ons mooie een leerrijke samenkomsten.

- Je hebt het over "alles" kunnen bezichtigen. Wat bedoel je precies, heb je al een beeld van wat je wilt zien?
Ik heb in het verleden ooit info gekregen van locaties die we moesten bezoeken die de moeite waren om eens gezien te hebben. Dit waren locaties die ze bv. zijn tegen gekomen tijdens een tussenstop, wandelingen, stadjes, enz.. Die je vind als je daar bent.

- Het is al je 12e reis: ben je al eerder in het noordwesten geweest?
Een routetrip van LA tot Seattle hebben we gedaan maar voor de rest heb ik niets gezien van het noordwesten. Alle tussen staten vanuit Illinois richting het westen Washington zijn nieuw voor mij.

- Waarom zou je in Chicago willen starten en niet in bijvoorbeeld Denver?
In 2016 hebben een rondreis gedaan startend vanuit Denver vandaar mijn vertrekpunt uit Chicago.

- Heb je een idee van de drop off kosten, van zowel auto als rv?
De drop off kosten zullen idd hoger liggen. Het is een hogere meerprijs maar ik kan het alleen maar eens opvragen en voorleggen aan mijn collega's die daar na vroegen?

Ik zal zeer zeker de antwoorden van vorig jaar, die ik echt was vergeten, nog eens grondig nalezen en beantwoorden en misschien zijn dan veel onbeantwoorde vragen van mij beantwoord.

Mvg. Erwin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, dat geeft al wat meer inzicht. Hoe groot is jullie gezelschap? Als je een grote camper hebt kan het lastig zijn om te parkeren in sommige parken. En sommige wegen in South Dakota zijn voor een camper niet toegankelijk.
Ik neem aan dat je Yellowstone wilt bezoeken? En Glacier NP? Mt Rainier ligt ook op de route, maar daar heb je niet veel tijd meer voor. Hoeveel tijd wil je in de steden doorbrengen?

In 21 dagen zou je globaal zoiets kunnen doen:

dag 1 naar Chicago
dag 2 Chicago
dag 3 Chicago
dag 4 Chicago - ?
dag 5 ? - South Dakota
dag 6 South Dakota (Custer SP, Mt rushmore, Badlands NP, Crazy Horse)
dag 7 South Dakota
dag 8 South Dakota - Sheridan
dag 9 Sheridan - Cody
dag 10 Cody - Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone - Glacier NP (oostkant)
dag 15 Glacier NP
dag 16 Glacier NP (westkant)
dag 17 Glacier NP - Spokane
dag 18 Spokane - Seattle
dag 19 Seattle
dag 20 Seattle
dag 21 Seattle

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door ingrid14 »

Al een mooi voorstel van Marianne.

In 2017 ben ik met mijn zoon van Chicago naar Seattle gereisd in 22 dagen. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Wij bleven wat noordelijker dan de route van Marianne maar vanaf Yellowstone ongeveer hetzelfde.

Wij gingen met de auto. Ok er is een dropoff maar soms ben je met een rondje ook ergens een dag kwijt om terug naar je begin te rijden. Dan heb je geen dropoff maar wel hotel.
Er zaten enkele pittige rijdagen in. Dat wisten we vooraf. We namen regelmatig een pauze en mijn zoon heeft soms ook stukken gereden zodat het ook doenbaar bleef. Grootste reden voor de lange rijdagen was dat ik liever een lange rijdag doe en dan 2 nachten op een interessante plaats kan blijven dan dat ik pakweg 5 u rijdt en dan in the middle of nowhere aankom en de volgende dag weer 5 u moet rijden.

Met een camper heb ik geen ervaring.
Wat ik wel weet is dat je met een camper niet over the Going to the Sun road in Glacier NP mag.
Je kan de weg dan wel met een shuttle bus doen en om naar de andere kant te rijden met de camper kan je onder langs.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Boenyo
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2017, 19:25
Partner van: Yo
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Boenyo: routetrip Chicago richting het westen, Seattle?

Bericht door Boenyo »

Hoi Marianne en Ingrid,

Bedankt voor jullie reactie.
@ Marianne
Ik heb de route van jouw eens bekeken en die spreekt wel aan. Wat betreft het aantal reisgenoten staat nog niet 100% vast. Normaal wil ik het houden op een 4 tal personen maar deze keer kan het misschien tot 6 gaan. Als ze natuurlijk hun woord houden diegene die het belooft hebben. Met 6 en een camper lijkt mij niet evident zoals je al aanhaalde qua grote en het rond toeren met zo een groot ding.

@ Ingrid
Het klopt wat je zegt over het drop off. Maar we gaan dat zeer zeker eens verder uitpluizen. Een pittige verplaatsing hebben we in het verleden ook al gedaan. Zoals je aanhaalde om er iets meer uit te halen dan ergens te overnachten waar niets te zien is. Aflossing in het rijden deden we nu ook al want veiligheid is ook een belangrijke factor waar we rekening mee houden. Wat ik ook een mooie vind is wat je zegt dat je niet overal mag rijden met een camper? Zeker een aandachtspunt waar we rekening mee moeten houden als we onze route gaan bepalen mochten we met een camper gaan.

De komende dagen, weken gaan we dit verder bespreken en ik ga jullie zeker via deze weg op de hoogte houden.

Bedankt voor de info.

Mvg. Erwin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer