Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Mjölnir
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2010, 15:11

Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Mjölnir »

Beste allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik via dit forum hele bruikbare adviezen mocht opdoen voor mijn reizen in de VS en Canada. Inmiddels wil ik - dit maal met gezin in de zomer van 2022 afreizen naar het noordwesten van de VS. We reizen met twee jonge kinderen van 2 en bijna 4 jaar. Dit is onze voorlopige route. Graag jullie tips en adviezen. Daarbij een belangrijke andere vraag: We streven nu naar een vertrek medio juni, gezien het korte seizoen in Glacier NP. Zouden jullie dat ook adviseren met een balans tussen grote kans op toegankelijke wegen versus buiten het hoogseizoen?

Dag 1: Vlucht Amsterdam naar Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Grand Teton NP
Dag 3: Grand Teton NP
Dag 4: Grand Teton NP
Dag 5: Grand Teton NP - Cody
Dag 6: Cody - Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP - Helena
Dag 10: Helena - Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP
Dag 13: Glacier NP - Coeur d'Alene
Dag 14: Coeur d'Alene - Mount Rainier NP (Paradise)
Dag 15: Mount Rainier NP (Paradise)
Dag 16: Mount Rainier NP - Olympic NP
Dag 17: Olympic NP
Dag 18: Olympic NP
Dag 19: Olympic - Seattle
Dag 20: Vlucht Seattle naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Juni is wel vroeg, niet alleen voor Glacier NP maar ook voor Mt Rainier en Olympic NP. Misschien is eind augustus/begin september een betere optie?

Je weet dat de reserveringen voor Yellowstone voor 2022 al vanaf juni dit jaar open zijn? Er zal dus al heel veel volgeboekt zijn. Dat betekent veel checken of er betaalbare accommodatie vrij komt.

Ik vond de tijd voor Yellowstone niet ruim, zeker in verhouding tot de tijd die je voor Grand Teton uittrekt. Het lijkt me niet echt een reis voor twee jonge kinderen. Wat zijn jullie plannen overal? Willen jullie wel wandelen?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Mrvanilla »

Gave plannen!

Juni is vroeg, maar ik verwacht niet dat je heel veel gesloten wegen zult tegenkomen (wellicht in Glacier en Mt Rainier). Als er een strenge winter aan zit te komen kun je wel te maken hebben met veel dichte trails of sneeuw op trails. Dat valt nu niet te voorspellen.

Wij waren half juni in die regio en toen was Mt Rainier alleen in de lager gelegen gebieden toegankelijk. Paradise was nog helemaal dicht bijvoorbeeld.
Groetjes,
Daniel
Mjölnir
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2010, 15:11

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Mjölnir »

Dank alvast voor de eerste reacties. We hebben eventueel nog de mogelijkheid om te verplaatsen naar eind augustus/begin september maar dat heeft niet onze voorkeur. Vanwege jonge kinderen hebben we nu nog de mogelijkheid om buiten het hoogseizoen te gaan en van die optie maken we graag gebruik. Dit maal laten we onze zaken regelen door een reisbureau en we varen deels op hun adviezen (waarbij er kennelijk nog beperkt geboekt kan worden, maar dat ligt voor i.i.g. Yellowstone anders als ik het inderdaad bekijk).

Qua activiteiten zullen we veel standaard bezienswaardigheden bezoeken aan de hand van de road trip. Wandelen zit zeker in ons bloed, maar met de kinderen beperken we dat in deze fase van hun leven tot bredelijk toegankelijke rugzaktochten van enkele uren of kindvriendelijke wandelingen.

De reden dat we voor Grand Teton wat meer tijd uittrekken is omdat ik dat persoonlijk een prachtig park vindt en het heerlijk vindt daar rond te struinen en rijden. Bij Yellowstone had ik dat ook, maar minder.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Wat ga je dan laten boeken? Ook de overnachtingen? Dus dan overnacht je waarschijnlijk niet in Yellowstone zelf? Ik denk dat hier op het forum meer kennis zit dan bij een reisbureau, wat/waarover adviseren zij?
Ik begrijp niet precies waarom je niet alles elf zou doen, dat geeft immers veel meer flexibiliteit; meestal kun je tot kort voor aankomst nog gratis annuleren.

Grand Teton is een prachtig park, maar als je niet veel gaat wandelen heb je het redelijk snel gezien.

Kijk eens in ons 2006-verslag voor Mt Rainier en Olympic Np in juli; wij hadden toen nog medio juli afgesloten paden.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door jojostravelusa »

Veel forumleden die een reis door een reisbureau hadden laten regelen, hebben er achteraf spijt van en doen het een volgende keer zelf. Wat is de reden dat je het via een bureau doet?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Old Faithful »

Mjölnir schreef:
12 aug 2021, 11:17
Dank alvast voor de eerste reacties. We hebben eventueel nog de mogelijkheid om te verplaatsen naar eind augustus/begin september maar dat heeft niet onze voorkeur. Vanwege jonge kinderen hebben we nu nog de mogelijkheid om buiten het hoogseizoen te gaan en van die optie maken we graag gebruik.
Wij konden in 2008 rond 10 juli een aantal geplande wandelingen in Mount Rainier niet doen omdat de sneeuw nog niet was gesmolten. In Paradise valt gemiddeld 16 meter sneeuw per jaar. Ongeveer een week later ook nog sneeuw op de wandelpaden bij Logan Pass in Glacier N.P.
In 2012 waren wij eind augustus in Mount Rainier N.P.en konden overal bij prachtig weer wandelen.
Na Labor Day (eerste maandag in september) is het hoogseizoen in Amerika wel voorbij, denk ik.

Ik zou zelf boeken, de hotels zeker. Met hulp van forumleden gaat dat zeker lukken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mjölnir
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2010, 15:11

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Mjölnir »

Dank wederom voor jullie reacties en kanttekeningen. Mijn voorgaande reizen heb ik allemaal zelf gereserveerd en volledig gepland, alleen de wijze van reserveren (op specifieke tijdstippen achter tal van computers zitten om een plekje te bemachtigen) begon me steeds meer tegen te staan. Omdat ik goede verhalen heb gehoord over Tioga Tours hebben we daar aangeklopt. Na het kritisch bekeken te hebben staat vanwege persoonlijke en werkgerelateerde argumenten de periode juni/begin juli (bij voorkeur (net) buiten de schoolvakanties/hoogseizoen) wel aardig vast. Wat zouden jullie dan jullie adviezen zijn? Eerder noemden we graag te wandelen. Dat is ook zeker het geval, maar met onze kleine kinderen zal dat een bescheiden rol spelen in onze vakantie; korte wandelingen waar het kan, maar verder vooral in de vorm van een road trip genieten van al het moois in de parken en onderweg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik herken wat je zegt over het reserveren niet echt. Alleen voor een kampeerplaats in bijvoorbeeld Yosemite is er sprake van op tijd klaar zitten en, bij voorkeur met meerdere tabbladen en eventueel meerdere pc's, proberen een plaats te bemachtigen. Heb je tijdens je vorige reizen gekampeerd?
Voor lodges in de parken is reserveren eenvoudiger, hoewel je natuurlijk niet op het laatste moment moet gaan boeken.
Ga je buiten de parken zitten dan is het nog eenvoudiger. Ik weet niet of een organisatie als TIoga Tours accommodatie in de parken aanbiedt; als dat het geval is, is het te overwegen om dat door Tioga Tours te laten doen. Maar ik vraag me af of ze dat aanbieden en als dat niet het geval is zie ik de toegevoegde waarde van een reisbureau niet.

In jouw route zal met name accommodatie aan de oostkant van Glacier lastig te vinden zijn. Yellowstone is makkelijker, maar de goedkoopste opties voor 2022 zullen voor een groot deel al volgeboekt zijn, Er zijn echter altijd annuleringen.

Voor mij is het wandelen een belangrijk en eigenlijk onmisbaar onderdeel van het bezoeken van een park; met de auto zie je immers maar een fractie van wat de parken te bieden hebben. In Yellowstone moet je zeker de auto uit, vanaf de weg is weinig te zien van de bijzondere natuurverschijnselen daar. Maar de wandelingen naar de bezienswaardigheden zijn meestal kort en eenvoudig.
Wij zijn eens in juni in in Glacier geweest. De Going to the Sun road was toen nét open. We konden er echter niet wandelen vanwege de sneeuw. Na 1 overnachting hadden we het daarom wel gezien daar.

Met jonge kinderen lijkt het mij mooi om voldoende tijd te nemen op plaatsen waar ze lekker kunnen spelen. Dat kan bijvoorbeeld aan het strand zijn, of iets anders aan het water, en ook meerdere nachten op dezelfde locatie lijkt me dan niet gek.
Ik ga ervan uit dat je niet met een camper gaat, maar misschien heb ik dat mis. Het lijkt me sowieso een overweging waard. Voor kinderen is de ruimte op een camping fijn, en ze hebben in een camper een vaste plek om te slapen.
Hoe dan ook, mij lijkt het niet gek om een wat kortere route te maken, met meer rustmomenten en minder uren in de auto.

Marianne
Mjölnir
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2010, 15:11

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Mjölnir »

Dank Marianne, we reizen met een auto van accommodatie naar accomodatie, mede ook op advies van veel forumgangers alhier die een camper met zulke jonge kinderen afraadden. Ook hier dus soms uiteenlopende adviezen. :P Tioga Tours biedt in ieder geval ook mogelijkheden in de nationale parken. We gaan eens kijken wat lukt en streven nu naar een vertrek rond het weekend van 18-19 juni.
Zwinkels
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2016, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mjölnir: Salt Lake City naar Seattle

Bericht door Zwinkels »

Hoi Mjölnir,

Wij (fam. Zwinkels) plannen voor de zomer van 2023 eenzelfde (bijna) reis. Ik ben op zoek naar ervaringen van families die met de camper naar Yellowstone en Olympic zijn geweest…where to stay and what to do/see? Mag ik vragen om ons te laten weten hoe onvergetelijk jullie reis deze zomer is geweest?

Ik hoop dat jullie Yellowstone hebben kunnen bezoeken!

Hartelijke groet,
Giel Zwinkels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer