Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door jojostravelusa »

We hadden gelezen dat er vanaf 6 juni campingplaatsen in Yellowstone geboekt konden worden via Yellowstone National Park Lodges (Xanterra). Het leek ons niet nodig om er, net zoals voor Yosemite, exact op tijd voor klaar te zitten, maar hebben vandaag toch gekeken wat de stand van zaken was. Het bleek dat er nog 2 camperplekken en een aantal tentplekken op Madison Campground vrij waren. We hebben er dus meteen maar 1 gereserveerd voor 16 september 2022, voor 3 nachten. Maar goed dat we niet langer gewacht hebben.
We gaan daarna nog 2 nachten naar Mammoth Campground, maar die gaat via .gov, dus die kan pas 6 maanden van tevoren. Wel een alarm in de telefoon gezet.
Ook voor de andere campings op de route hebben we opgezocht wat wanneer kan/moet en hoe laat de first come, first serve campings over het algemeen vol zijn. Het belangrijkste is Game Lodge Campground en Blue Bell Campground in Custer State Park, omdat dan de Buffalo Roundup is. Dit kan ook een jaar van tevoren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat je iets hebt! Wel bijzonder dat het zo snel gaat. Ik heb geen ervaring met een camper maar ik had het idee dat het met de campings wel meeviel. En zeker in september. Er zijn waarschijnlijk al wel een aantal campings gesloten medio september, dat scheelt natuurlijk wel.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Galapogos »

Ik zie dat bijna alle sitetypes op Madison Campground nog beschikbaar zijn in de genoemde periode.

Bovendien begrijp ik niet hoe je zou kunnen zien hoevéél plekken er nog vrij zijn. Op de website van Yellowstone National Park Lodges / Xanterra kun je voor zover ik weet alleen zien óf een bepaald type site beschikbaar is, niet hoeveel sites er binnen dat type nog vrij zijn. Alleen als een type site bijna uitverkocht is, staat er bij hoeveel sites er van dat type nog zijn. ‘Only 3 sites left’. Je kunt ook niet (zoals meestal bij Recreation.gov) een specifieke site boeken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben geboekt en deze informatie hebben we van de site. We zijn afgegaan op de afmeting van de camperplek. Er waren er nog wel een paar, maar die waren heel klein.

Afbeelding
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-07-06 144048.png
Schermafbeelding 2021-07-06 144048.png (93 KiB) 1874 keer bekeken
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Pleank »

Is het nieuw dat je Mammoth, Pebble Creek en Slough Creek kunt reserveren? Ik was in de volle overtuiging dat die FCFS waren..

Ik hou het ook in de gaten qua reserveringen voor volgend jaar september maar had steeds het idee dat er nog meer dan genoeg vrij is op Canyon & Madison.. Als je op de site 'flexible dates' invult zie je dat er voor ongeveer alle data in september overal nog plek is gelukkig. Nu zal dat als je specifieke eisen hebt qua afmeting camper etc wellicht wat nauwer komen.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Pleank »

Ik heb inmiddels gevonden dat bovengenoemde 3 campings vanaf volgend jaar gereserveerd kunnen worden. Direct het plan voor Yellowstone wat aangepast, dat worden nu 2 nachten Madison, 2 nachten Canyon en 1 of 2 nachten Pebble Creek.

Heb Madison en Canyon maar direct geboekt, ook een vorm van voorpret :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt, je kunt die campings nu ook reserveren. Wel fijn, ik zou wel eens op Pebble Creek willen staan.
Misschien ook goed om te weten; ook in Grand Teton kunnen nu campings gereserveerd worden (buiten Colter Bay RV park).

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door jojostravelusa »

Pleank schreef:
25 jul 2021, 20:42
Heb Madison en Canyon maar direct geboekt, ook een vorm van voorpret
Je moet je ergens aan vasthouden in het leven tegenwoordig. En mocht het onverhoopt toch weer niet doorgaan, dan hebben we deze lol in elk geval gehad. Die neemt niemand meer af.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camping Yellowstone september 2022 geboekt

Bericht door Pleank »

Martin & Marianne schreef:
26 jul 2021, 08:16
Misschien ook goed om te weten; ook in Grand Teton kunnen nu campings gereserveerd worden (buiten Colter Bay RV park).

Marianne
Dank je wel, dit had ik gelezen inderdaad. Heel fijn :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer