Reis KarinWout: hulp gevraagd bij route Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP's.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis KarinWout: hulp gevraagd bij route Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP's.

Bericht door KarinWout »

Wij (4 volwassenen) willen volgend jaar september een reis maken en bovenstaande parken bezoeken. We reizen met 1 auto en willen overnachten in pension/hotels/lodges. We hebben ongeveer 18-20 dagen de tijd. We willen niet teveel kilometers per dag maken, dus vandaar dat we hebben gekozen voor deze 3 parken. Bovendien hebben we GC, Zion, Bryce en Yosemite al gezien, evenals Las Vegas en San Francisco.
We gaan voornamelijk voor de natuur/beesten en vinden het leuk om af en toe een wandeling te maken (geen dagtochten). Ook kleine plaatsjes zoals bijvoorbeeld Cody trekt ons.
We komen er echter niet uit qua vluchten. Als we vanuit Amsterdam naar Jackson Hole vliegen, weten we niet goed hoe we terug kunnen zonder een heel eind te rijden naar een luchthaven waar we de auto weer kunnen inleveren.
Wie heeft tips hoe we dit kunnen regelen?

Gr. 4 Amerika-reizigers.
Laatst gewijzigd door KarinWout op 06 jun 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door mtl »

Wat bedoel je precies? Je huurt toch een auto en je haalt het af en brengt het later weer terug op de luchthaven?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door Galapogos »

Als je die drie parken combineert, ontkom je niet aan wat heen en weer rijden. Of je moet kleine, lokale vliegvelden gebruiken. Maar dat kan weleens een stuk duurder uitpakken voor zowel de vlucht als de autohuur.

Salt Lake City ligt als ‘groot’ vliegveld nog het meest gunstig. Je kunt de ritten tussen Yellowstone/Grand Teton en Glacier natuurlijk opknippen, want onderweg is ook wel wat te zien. Desnoods rijd je juist een stukje om, om op die manier een interessantere route te kunnen rijden met leuke stops onderweg. Je zou bijvoorbeeld via Idaho kunnen rijden, met Craters of the Moon NM, de EBR-1 en de scenic drive via Salmon naar Missoula.

Met 18-20 dagen heb je meer dan genoeg de tijd lijkt me.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het wat duidelijker als je de topictitel aan past want het gaat alleen om de vluchten?

Zoals gezegd ontkom je waarschijnlijk niet aan wat heen en weer rijden. Maar dat hoeft niet erg te zijn. Je kunt bijvoorbeeld het bezoek aan Yellowstone in twee delen opknippen en dus zowel op de rit naar Glacier als op de terugweg door Yellowstone rijden. Of je bezoekt Idaho. Je kunt daar bijvoorbeeld naar Craters of the Moon en naar de Sawtooth Mountains.
Ik denk dat het voor de autohuur het voordeligst is als je de auto ophaalt én inlevert in SLC.

Accommodatie in Yellowstone kan nu al geboekt worden. Voor Glacier kan het vanaf 13 maanden van te voren. Ik zou dat zeker op tijd gaan reserveren als je in het park wilt overnachten.

Galapagos was me al voor. :wink:

Marianne
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door KarinWout »

Galapogos schreef:
06 jun 2021, 13:46
Als je die drie parken combineert, ontkom je niet aan wat heen en weer rijden. Of je moet kleine, lokale vliegvelden gebruiken. Maar dat kan weleens een stuk duurder uitpakken voor zowel de vlucht als de autohuur.

Salt Lake City ligt als ‘groot’ vliegveld nog het meest gunstig. Je kunt de ritten tussen Yellowstone/Grand Teton en Glacier natuurlijk opknippen, want onderweg is ook wel wat te zien. Desnoods rijd je juist een stukje om, om op die manier een interessantere route te kunnen rijden met leuke stops onderweg. Je zou bijvoorbeeld via Idaho kunnen rijden, met Craters of the Moon NM, de EBR-1 en de scenic drive via Salmon naar Missoula.

Met 18-20 dagen heb je meer dan genoeg de tijd lijkt me.
Beste Galapos, zou je een kleine opzet qua volgorde voor ons kunnen maken? Met de boven vermelde route. Annkomst en terug vanaf Salt lake city?
Alvast dank
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door KarinWout »

Martin & Marianne schreef:
06 jun 2021, 14:07
Misschien is het wat duidelijker als je de topictitel aan past want het gaat alleen om de vluchten?
Ik weet niet hoe ik dat moet doen Marianne en Martin.
Martin & Marianne schreef:
06 jun 2021, 14:07
Zoals gezegd ontkom je waarschijnlijk niet aan wat heen en weer rijden. Maar dat hoeft niet erg te zijn. Je kunt bijvoorbeeld het bezoek aan Yellowstone in twee delen opknippen en dus zowel op de rit naar Glacier als op de terugweg door Yellowstone rijden. Of je bezoekt Idaho. Je kunt daar bijvoorbeeld naar Craters of the Moon en naar de Sawtooth Mountains.
Ik denk dat het voor de autohuur het voordeligst is als je de auto ophaalt én inlevert in SLC.

Accommodatie in Yellowstone kan nu al geboekt worden. Voor Glacier kan het vanaf 13 maanden van te voren. Ik zou dat zeker op tijd gaan reserveren als je in het park wilt overnachten.

Galapagos was me al voor. :wink:

Marianne
Beste Marianne, zou je een kleine opzet qua volgorde voor ons kunnen maken? Met de bovenvermelde route. Aankomst en terug vanaf Salt Lake City?
Alvast dank.
Laatst gewijzigd door markro op 06 jun 2021, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De quote gesplitst en de antwoorden/vragen eruit gehaald.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door Martin & Marianne »

Karin, probeer alleen een quote te gebruiken als het anders niet duidelijk is waarop je reageert.
En zet jouw reactie niet binnen de quote.

Opmerking moderator

Bovenstaand bericht aangepast.

Kijk zelf eens met behulp van een kaart of Google Maps hoe je de route vorm zou kunnen geven.
Voor Yellowstone en Grand Teton en Craters of the Moon kun je eens ons 2015-verslag bekijken.
Heb je al een idee wat je in de parken wilt doen en hoeveel tijd je daarvoor uit wilt trekken?

Je kunt je eigen berichten of titel aanpassen door op het pennetje te klikken, boven de titel van het bericht.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Yellowstone, grand teton en Glacier hoe te doen met vervoer

Bericht door Galapogos »

(Ik wilde hier een bericht van huishoudelijke aard over het quoten van berichten plaatsen, maar Marianne was me al voor :wink:)

Zo maar even een route uit de losse pols:
01 Aankomst in Salt Lake City
02 Salt Lake City - Vernal (Dinosaur NM)
03 Vernal - Flaming Gorge
04 Flaming Gorge - Grand Teton
05 Grand Teton
06 Grand Teton - Yellowstone Old Faithful
07 Yellowstone Old Faithful
08 Yellowstone Old Faithful - Yellowstone Roosevelt
09 Yellowstone Roosevelt
10 Yellowstone Roosevelt - Red Lodge (via Beartooth Highway)
11 Red Lodge - Many Glacier (rit van 7 uur, eventueel opknippen)
12 Many Glacier
13 Many Glacier
14 Many Glacier - West Glacier (via Going-to-the-Sun Road)
15 West Glacier - Missoula (evt. al iets verder richting Stanley overnachten)
16 Missoula - Stanley (Sawtooths)
17 Stanley - Arco (Craters of the Moon, EBR-1)
18 Arco - Salt Lake City
19 Vertrek uit Salt Lake City

Glacier, Yellowstone en Grand Teton zijn parken waar je nog veel langer zou kunnen blijven, als je van wandelen houdt. Ik zou mezelf goed verdiepen in de parken die voor jullie belangrijk zijn, om zodoende goed in te kunnen schatten hoeveel tijd jullie nodig denken te hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis KarinWout: hulp gevraagd bij route Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP's.

Bericht door Martin & Marianne »

Mogelijkheden genoeg qua route. Je hebt al een mooie voorzet gekregen. Je kunt ook Glacier alleen van de oostkant bezoeken en de Going to the sun road heen en weer rijden. Kan afhankelijk zijn van jullie plannen daar en van de mogelijkheid om accommodatie te vinden. Hieronder een route waarbij je Yellowstone in tweeën knipt:

1 naar SLC
2 SLC - Jackson
3 Jackson
4 Jackson - Canyon (Yellowstone)
5 Canyon (Yellowstone)
6 Canyon (Yellowstone) - Cody
7 Cody - Red Lodge
8 Red Lodge - St Mary
9 St Mary
10 St Mary
11 St Mary
12 St Mary - Gardiner
13 Gardiner - Old Faithful (Yellowstone)
14 Old Faithful (Yellowstone)
15 Old Faithful (Yellowstone)
16 Old Faithful (Yellowstone) - Twin falls
17 Twin falls - SLC
18 SLC

Marianne
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis KarinWout: hulp gevraagd bij route Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP's.

Bericht door KarinWout »

Beste Marianne en Martin,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ga er mee aan de slag.
groetjes
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis KarinWout: hulp gevraagd bij route Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP's.

Bericht door KarinWout »

Beste Galapos,

Wat fijn dat je een opzetje voor ons gemaakt hebt. Vanuit hier kunnen we verder aan de slag. Alvast Hartelijk dank.
groetjes, Marco, Karin, Piet en Syl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer