Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Ragjee »

Dag lieve Amerika-vrienden,

Om de hoop een beetje hoog te houden ben ik aan het proberen een route in elkaar te boksen voor wanneer we weer kunnen gaan. Als het last minute deze zomer zou kunnen: geweldig. Anders is het voor een toekomstige zomer. Momenteel ben ik de route in elkaar aan het puzzelen voor het geval dat we last minute kunnen gaan. Hierdoor zijn heel wat accomodaties al volgeboekt en zit kamperen in de parken er ook niet in en zijn sommige stopplaatsen dus nog niet zeker. Ben volop accomodaties achter de hand aan het houden.

We zijn een jong koppel (26-29) en houden van de combinatie steden/natuur. We wandelen graag. Bezoeken graag al eens een museum. Snuiven graag de cultuur op, sfeer ervaren, mensen kijken. Oja, en I loooove food :D

Wat denken jullie van volgende route? Tips?

10/07 Brussel – Seattle
11/07 Seattle
12/07 Seattle - Olympic NP (Port Ang)
13/07 Olympic NP (Forks)
14/07 Olympic NP (Forks)
15/07 Forks – Astoria
16/07 Astoria – Waldport
17/07 Waldport – Coos Bay
18/07 Coos Bay - Medford
19/07 Medford – Crater Lake
20/07 Crater Lake - Bend
21/07 Bend
22/07 Bend – John Day
23/07 John Day – Pendleton
24/07 Pendleton – The Dalles
25/07 The Dalles - Portland
26/07 Portland
27/07 Portland – Mt St. Helens
28/07 Mt St. Helens – Mount Rainier
29/07 Mount Rainier
30/07 Mount Rainier – North Cascades
31/07 North Cascades
01/08 North Cascades – Seattle
02/08 Seattle – Brussel

Zelf kwamen er al enkele vragen in me op:
- Zijn er teveel stops gepland langs de kustlijn? Kunnen er dingen "samen genomen" worden?
- Zou het interessant zijn om bij het begin/einde nog een extra dag Seattle te plannen?

Aanvullingen zijn zeker welkom!

Bedankt
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen !

Zelf ben ik al enkele keren in de regio geweest. Wel nog nooit de Washington Coast onder Forks en Oregon Coast gedaan.

Bij Mt St Helens kan je niet overnachten.
Als je vanaf Portland vertrekt kan je onderweg Mt St Helens bezoeken en tot bij Mt Rainier rijden (wij deden het ooit omgekeerd)

North Cascades zelf is erg ontoegankelijk. Je kan wel Lake Ross aandoen en een bezoek brengen aan het visitor center.
Winthrop is een leuk plaatsje aan de oostkant. Voor de westzijde kan ik je de Mt Baker scenic drive erg aanraden. (zie mijn verslag van 2018)

Zelf vind ik Seattle een erg leuke stad. Aanrader is een Grunge tour en de Underground tour (letterlijk onder de grond). Het MoPop en Chihuly zijn ook aanraders. En het kleinste nationaal park, het Klondike Gold Rush National Historical Park.

Succes met plannen !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door dutch_in_seattle »

>> Zou het interessant zijn om bij het begin/einde nog een extra dag Seattle te plannen?

Jazeker, maar ik ben licht bevooroordeeld, aangezien ik hier al ja-ren woon. :-)
Er is hier in Seattle van alles te doen. Die Underground Tour is inderdaad erg leuk, en dat Klondike Gold Rush museum(pje) is ook verrassend leuk. Vóór COVID ben er met mijn dochters tijdens een schoolreisje geweest en ik was aangenaam verrast.

De North Cascades liggen een beetje uit de route. Misschien zou het een optie zijn om die over te slaan en wat langer op andere plekken te blijven.
Hier zijn wat dingen die je op de Olympic Peninsula zeker niet moet overslaan:
- Hurrican Ridge (net buiten Port Angeles)
- de stranden! (Ik vind zelf Rialto Beach en First Beach zeer de moeite waard.)
- Hoh River Rainforest
- Ik vind zelf de Dungeness Spit ook heel bijzonder.

De San Juan Islands zijn ook niet te versmaden, maar die liggen wel wat uit de buurt. Dat is in een dagtrip te doen, maar je moet dan wel alles goed plannen. (Inclusief reserveringen voor de veerboot!)

Kortom, meer dan genoeg te doen in en rond Seattle! Portland is overigens ook een hele leuke stad, dus je zou daar ook gemakkelijk wat langer kunnen blijven.
Veel success met je planning. En als je nog specifieke vragen over Seattle hebt, laat maar weten!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Old Faithful »

Mooie route. :thumbup:

Op 22-07 zou je via Smith Rock S.P. en/of de Clarno Unit van John Day Fossil Beds N.M. kunnen rijden.
Ik zou die avond proberen te overnachten in Mitchell i.p.v. John Day. Mitchell ligt heel gunstig voor een bezoek aan de Painted Hills tegen het vallen van de avond, als het licht het mooist is. Kijk eens naar http://theoregonhotel.net/ Let op: het is niet zeker dat er een eetgelegenheid open is in Mitchell.
De volgende dag kun je dan via de Sheep Rock Unit en het Thomas Condon V.C. naar Pendleton rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Ragjee »

Hartelijk dank voor de leuke reacties! Ik ga ze allemaal eens rustig doornemen.

"Bij Mt St Helens kan je niet overnachten.
Als je vanaf Portland vertrekt kan je onderweg Mt St Helens bezoeken en tot bij Mt Rainier rijden (wij deden het ooit omgekeerd"
--> deze tip had ik op het forum tegen gekomen en heb ik meteen aangepast. We zouden dus inderdaad van Portland naar Mt Rainier rijden met een tussenstop in Mt. St Helens.

Met de huidige onderhandelingen wordt het nog érg spannend of we binnen enkele weken héél mss nog kunnen vertrekken.
Momenteel heb ik enkele annuleerbare en ter plaatse te betalen accomodaties gepland staan voor deze route. (Omdat BA onze vluchten naar de oorspronkelijke reis (Florida) geannuleerd heeft. Gelukkig waren ook deze pas 3 weken van te voren te betalen)
Hoe klein de kans ook, ik ben voorbereid. Dan is het enkel last minute nog een vlucht boeken en ergens een auto "prijselijk" zien te verkrijgen want die swingen momenteel de pan uit. We zien wel!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Ragjee »

Met jullie tips is dit momenteel de route geworden:
image.png
image.png (23.51 KiB) 1458 keer bekeken
Zo heb ik wat meer tijd in Portland en Seattle
Enkel het verplaatsen naar Mitchell ipv John Day is nog niet gelukt moest het deze zomer nog lukken. Er zijn op het eerste zicht geen accomodaties (meer) beschikbaar die ter plaatse te betalen zijn. Mochten de grenzen open gaan en/of de reis een jaar wordt uitgesteld, kan ik dit nog steeds aanpassen! :thumbup:
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Martin & Marianne »

In Mitchell is niets anders dan het Oregon Hotel. Old Faithful heeft al de link gegeven. Heb je ze gebeld?
Zie ons 2015-verslag voor ons verblijf daar.

Zou het niet prettiger zijn om de dagen Seattle achter elkaar te zetten?

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Ragjee »

Dag Marianne,
Mochten de grenzen openen, neem ik contact op met het hotel. Anders is het voor een latere periode.

De dagen Seattle mogen achter elkaar of mogen zich spreiden. Hier heb ik niet meteen een voorkeur. Beide heeft voor en nadelen denk ik. Wijzigen kan steeds nog.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 13 jun 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Rondje Seattle - eerste keer Oregon/Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je pas contact op wilt nemen als je meer zekerheid hebt, maar je schreef dat er niets beschikbaar was in Mitchell, daarom vroeg ik me af of je wel gebeld had.
De dagen in Seattle achterelkaar betekent dat je wat langer op dezelfde locatie zit, en een keer minder wisselt van hotel. Dat zou mij wel prettig lijken. En je kunt dan als je de dagen Seattle in het begin of eind hebt de laatste dan wel eerste nacht misschien voor een ander hotel kiezen, dichter bij het vliegveld.
Je kunt ook eens kijken of het loont om geen auto te hebben in Seattle.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer