Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Hallo,
We zouden deze trip al in 2020 gedaan hebben, maar door Corona alles moeten annuleren.
Nu willen we hem volgend jaar mei gaan doen en ook iets langer, en doordat het nog in mei is, eerst richting Moab en dan omhoog naar Yellowstone Park. Het is voor ons de eerste keer in deze Staten.
Voorafgaand aan deze trip, doen we eerst een week cruisen vanaf Seatlle naar Alaska en vliegen van Seatlle weer naar Denver voor de rondtrip met huurauto.
Ik geef hierbij het lijstje voor de rondtrip.

22 mei aankomst Denver
23-24 mei Grand Lake
25-26 mei Grand Junktion
27-28 mei Moab
29 mei Rock Springs
30-31 mei Jackson
1-2-3-4 juni Yellowstone Park
5 juni Sheridan
6-7 juni Keystone
8 juni Denver
9 juni terugreis

Graag jullie mening hierover en is het ook slim om een annuel pass te nemen voor deze parken?
Vast bedankt, Theo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Denver Graag tips

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij erg gehaast zo op het eerste gezicht. Schrijf het eens per dag uit in een van/naar schema, dat maakt het wat duidelijker.

Wil je Grand Lake gebruiken als uitvalsbasis voor Rocky Mountain NP? Waarom geen overnachting in Estes Park?
Overweeg ook om RMNP aan het eind te doen. Je rijdt dan van Denver naar Grand Junction. Je bent dan ook eerder in Moab en dat is aan te raden omdat je er anders in het Memorial Day weekend zit. En dat wil je echt niet.

Je kunt accommodatie in Yellowstone vanaf 2 juni boeken. Het is niet gek om dan al vast wat nachten vast te leggen zodat je nog wat keuze hebt bij de goedkopere accommodaties.

Ik zie dat je voor je vorige route al vergelijkbare tips hebt gekregen. Toen heb je wel Grand Lake door Estes Park vervangen. Waarom dan nu toch weer Grand Lake?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 mei 2021, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis Denver Graag tips

Bericht door Galapogos »

Als ik dit rondje zou moeten rijden in deze tijd, terwijl ik nog niet eerder in de regio zou zijn geweest, dan zou ik het als volgt aanpakken:

01 Aankomst Denver
02 Denver - Estes Park <-- Estes Park ligt gunstiger dan Grand Lake voor de meeste sights in Rocky Mountain National Park
03 Estes Park
04 Estes Park - Grand Lake <-- Je rijdt deze dag over de Trail Ridge Road naar de andere uitgang van het park bij Grand Lake
05 Grand Lake - Moab <-- Het laatste stukje via de Utah 128 langs de Colorado-rivier rijden
06 Moab
07 Moab <-- Een derde nacht in Moab zodat je twee volledige dagen hebt. Dat is hier geen overbodige luxe.
08 Moab - Vernal <-- Een overnachting in Vernal i.p.v. in Rock Springs, zodat je deze dag tijd hebt om Dinosaur National Monument te bezoeken
09 Vernal - Jackson <-- Neem de route langs Flaming Gorge National Recreation Area voor de mooie uitzichten
10 Jackson
11 Jackson - Yellowstone <-- In Yellowstone is het handig je dagen te verdelen over verschillende hotels. Bijvoorbeeld twee overnachtingen in het zuidwestelijke deel van het park en twee overnachtingen in het noordoostelijke deel. Hoe je het precies verdeelt hangt af van wat je allemaal wilt doen in het park. Het park vanuit één uitvalsbasis bezoeken kan ook, maar dat maak je wel meer kilometers. In dat geval zou ik voor een zo centraal gelegen hotel kiezen.
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - Sheridan
16 Sheridan - Black Hills <-- Het is mooi om onderweg langs Devil's Tower National Monument te rijden. Overnachten in Keystone is een optie, maar iets zuidelijker kan ook. Bijvoorbeeld in Custer, of in een van de lodges in Custer State Park
17 Black Hills
18 Black Hills - Denver
19 Vertrek uit Denver

In jouw planning trek je twee dagen uit voor Grand Junction. Heeft dat een specifieke reden? Is het vanwege Colorado National Monument? Dat park is wel leuk, maar kan niet tippen aan veel andere sights uit je reis die ook om tijd vragen. Dus ik zou hier niet per sé een overnachting inbouwen, en zeker geen twee.

In de Black Hills kom je eigenlijk een dag te kort vind ik. Dus mocht je een dagje kunnen toevoegen aan de reis dan zou dat hier wel goed van pas komen. Zelfs een tweede extra dag zou hier niet misstaan. In de omgeving heb je immers ook nog Badlands National Park en Minuteman Missile National Historic Site (de rondleiding door het ondergrondse control center is erg de moeite waard!).

Edit: ik zie nu de reactie van Marianne. Rocky Mountains NP naar het einde verplaatsen is inderdaad een goed idee!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Denver Graag tips

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in eerste instantie RMNP op het laatst gedacht vanwege het wennen aan de hoogte en het nog niet open zijn van alle trails zo vroeg in het jasr maar het Memorial Day weekend maakt dat het echt verstandig is om te gaan schuiven.

Kijk eens in ons 2019-verslag voor zowel Estes Park als Grand Lake. En voor Moab.
En misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor Grand Junction en Moab. Wij waren er toen ook in mei.
En in 2015 waren we in juni in Yellowstone waar we op meerdere locaties overnacht hebben.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft de America the beautiful pas: je kunt op de NPS sites zien wat de entree per park is, dus je hebt snel berekend of die 80 dollar uit kan. Je kent de NPS sites? Kijk voor RMNP ook eens op de NPS site naar de kaart van het park voor de ligging van de bezienswaardigheden en hoe dat is ten opzichte van Estes Park en Grand Lake.
Wil je bij Moab zowel naar Arches als naar Canyonlands?

Ik dacht dat je voor Yellowstone en Grand Teton 1 pas had, maar je betaalt per park. Dus je haakt die pas er sowieso uit.

Marianne
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

ik ga in ieder geval veranderen naar Estes Park (was ik van de vorige keer vergeten).
En Grand Junktion kijk ik even hoe dat verder uitkomt anders schrap ik die voor een extra nacht Moab, en Black Hills.
En totaal niet aan Memorial Day gedacht, maar ik blijf daar mee zitten ook als ik Estes Park op het laatst doe, want dan heb ik hem in Yellowstone, of is dat beter te doen.
Dus ik ga hem veranderen en dan kom ik hier graag op terug.
Vast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Galapogos »

Rocky Mountain NP ligt dicht in de buurt van Denver, dus een populaire weekendbestemming, zeker in het lange Memorial Day-weekend. Sowieso kent het park de nodige bottlenecks qua verkeer/parkeren.

In Yellowstone heb je denk ik minder last van drukte met Memorial Day. Het zal er even goed wel druk zijn, maar het park kan de drukte beter aan.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Ok bedankt dan ga ik hem omgooien rij ik van Denver direct door naar Moab, en dan doe ik op laatst Rocky Mountains.
Als ik hem hebt veranderd dan zet ik hem er weer op.
Vast bedankt
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Galapogos »

Vergeet mijn verhaal over Rocky Mountain NP. Want daar zou je sowieso al niet zitten in het weekend van Memorial Day. Maar goed, in Moab wil je zoals Marianne al schrijft óók niet zitten met Memorial Day. Dus Rocky Mountain NP verplaatsen van het begin naar het eind van de reis blijft alsnog een goed idee. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

theovg schreef:
30 mei 2021, 16:16
En totaal niet aan Memorial Day gedacht, maar ik blijf daar mee zitten ook als ik Estes Park op het laatst doe, want dan heb ik hem in Yellowstone, of is dat beter te doen.
Het gaat niet om Memorial day zlef; het gaat om het weekend. Op maandag gaat iedereen weer naar huis. Maar met name op de zaterdag en zondag zal het druk zijn.
Je hebt in Yellowstone minder last van de drukte dan bijvoorbeeld in Arches. In Arches heb je maar 1 toegangsweg, daar is het echt heel druk.

Marianne
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Ik heb hem bijgewerkt, graag jullie mening hierover.

22 mei Aankomst Denver (1 nacht)
23-24-25 Mei Moab ( 3 nachten)
26 mei Vernal (1 nacht)
27-28 mei Jackson (2 nachten)
29-30 mei Yellowstone park (2 nachten)
31 mei en 1 juni Cooke City (2 nachten)
2 juni Sheridan (1 nacht)
3-4-5 juni Keystone of Custers ( 3 nachten)
6-7-8 juni Estes Park (3 nachten)
9 juni Terug naar Amsterdam.

Ik twijfel nog wel over Cooke City, misschien beter vier nachten Yellowstone Park?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even per dag uitgeschreven, ik vind dat zelf veel makkelijker leesbaar. (Ik vind zo'n overzicht zelf heel handig - of eigenlijk onmisbaar - bij de planning van de route en het reserveren van accommodatie etc.)

22-mei-22 zo naar Denver
23-mei-22 ma Denver - Moab
24-mei-22 di Moab
25-mei-22 wo Moab
26-mei-22 do Moab - Vernal
27-mei-22 vr Vernal - Jackson
28-mei-22 za Jackson
29-mei-22 zo Jackson - Yellowstone
30-mei-22 ma Yellowstone
31-mei-22 di Yellowstone
01-jun-22 wo Yellowstone
02-jun-22 do Yellowstone - Sheridan
03-jun-22 vr Sheridan - Keystone
04-jun-22 za Keystone
05-jun-22 zo Keystone
06-jun-22 ma Keystone - Estes Park
07-jun-22 di Estes Park
08-jun-22 wo Estes Park
09-jun-22 do Estes Park - Amsterdam

Ik heb de weekdagen er bij gezet zodat je ook ziet hoe de weekenden vallen. Met deze planning zit je met het Memorial Day weekend in Grand Teton. Je zou ook eens kunnen overwegen om in Salt Lake City te starten.

Wat betreft Yellowstone: ik zou een nacht Cooke city niet gek vinden, maar twee nachten is niet nodig. Misschien alleen de laatste nacht?
Verder zou ik sowieso een nacht Old Faithful doen. Verder is het wat afhankelijk van wat je plannen zijn in het park, wat je wilt betalen, en wat er vrij is. De goedkopere opties in het park zijn de cabins bij de Old Faithul Lodg, de OF Snowlodge (frontier cabin), de cabins bij Roosevelt en die bij Lake Lodge. In 2015 hebben we een aantal van deze cabins gehad, zie daarvoor ons verslag.
Wil je woensdag al gaan boeken? Je kunt altijd meerdere boekingen maken en zo nodig nog weer iets annuleren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 mei 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Galapogos »

De globale planning lijkt me prima zo. Begrijp ik het goed dat je na de laatste nacht in Estes Park meteen naar het vliegveld van Denver rijdt en dus niet een nacht in Denver slaapt? Als je vliegtuig niet te vroeg vertrekt is dat een prima plan. Zo hebben wij het in 2019 ook gedaan.

Persoonlijk zou ik in Yellowstone in ieder geval twee nachten in het Old Faithful-gebied verblijven. De twee andere nachten zou ik in het noordoosten plannen. Bijvoorbeeld bij Canyon of Roosevelt. Cooke City is ook een optie, maar daar zou ik dan hooguit één nacht plannen. Het ligt (net als Roosevelt) wel gunstig voor Lamar Valley, maar het ligt wat verder van de rest van het park vandaan. Het is sowieso leuk om ná de laatste dag in Yellowstone via de Beartooth Highway het park te verlaten. Dat is wel een beetje om als je op weg bent naar Sheridan, maar het kan prima. Mocht je op de dag dat je uit Yellowstone vertrekt nog dingen in Yellowstone willen doen en daardoor minder tijd over hebben voor de rit naar Sheridan, kun je altijd ter plekke nog besluiten om de Beartooth Highway over te slaan.

Ik heb zelf geen ervaring met de verschillende hotels in het park. Ik heb ook geen idee van de prijzen. Wij kamperen altijd.

Drie nachten in de Black Hills geeft je twee volle dagen. De dag van aankomst en dag van vertrek heb je waarschijnlijk niet super veel tijd. Het is immers best een rit van Sheridan naar de Black Hills, zeker als je via Devil's Tower rijdt. En het is ook best een rit van de Black Hills naar Estes Park. Twee dagen is genoeg tijd om Custer State Park en Mount Rushmore te bekijken. Je hebt dan ook nog wel tijd om een langere wandeling te doen, of voor een van de andere sights in de buurt. Denk aan Jewel Cave, Wind Cave, de Mammoth Site of Hot Springs. Je hebt waarschijnlijk geen tijd om Badlands National Park mee te nemen, en ook niet voor de Minuteman Missile National Historic Site (mocht daar je interesse liggen). Wil je daar óók tijd voor hebben, dan zou ik nog een extra nacht toevoegen als je die mogelijkheid hebt.

Edit: en alwéér is Marianne me net voor. :lol:
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Marianne en Galapogos bedankt voor jullie tips, daar hebben we echt veel aan gehad.
Ik denk dat we drie nachten Old Faithful gaan doen en nog een nacht Cooke City, en dat we daar vandaan naar Sheridan rijden.
Ik ga eind van de week gelijk kijken voor de nachten in Old Faithful.
En Marianne ,zoals jij het lijstje hebt gemaakt is het zeker beter leesbaar.
En Galapogos , Beartooth Highway had ik al van iemand gehoord dus die gaan we zeker doen, we vertrekken inderdaad waarschijnlijk pas in de middag van Denver, dus dan hebben we tijd genoeg.
Nogmaals bedankt beide.

Theo
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Drie nachten Old Faithful is mooi, maar misschien is het wel lastig om 3 achtereenvolgende nachten te reserveren. Twee nachten OF en een nacht Lake of Canyon is ook niet gek.
Ik zou niet wachten tot het einde van de week maar het meteen morgen proberen. Boeken kan vanaf 12.00am Mountain Time, dus dat is vanaf 20.00 uur onze tijd.

Zie https://www.yellowstonenationalparklodges.com/

Marianne
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Ok dat ga ik doen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry, ik dacht 8 uur 's avonds maar het is 's ochtends.

Marianne
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Daar was ik nu ook achter gekomen, er morgenochtend is voor gaan zitten.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door theovg »

Drie nachten Old Faithful Lodge is gelukt, zo meteen ook maar de laatste nacht in het noorden boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis theovg: rondreis Denver, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer